IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg
Контролен панел | Съобщения | Потребители | Търси
  • If this is your first visit, be sure to check out the FAQ by clicking the link above. You may have to register before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages, select the forum that you want to visit from the selection below.

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

НЕ на монополните и картелирани цени в България!

Collapse
X
  • Филтър
  • Време
  • Покажи
Clear All
new posts

  • Първоначално изпратено от Jay Gould Разгледай мнение
    Взе да става весело Току що разбирам, че съм лишен от права да пиша коментари в Дневник и Капитал, по причина, че някой мои коментари и споменати факти, свързани с цените на тока и горивата не са се харесали някому.
    скоро може и от тук да те изритат . и да останат само политчески мижитурки и иконмически некадърници да си гукат за "цветущото състояние на държавата "

    те само те да бяха лакеи .....

    Коментар


    • Взе да става весело Току що разбирам, че съм лишен от права да пиша коментари в Дневник и Капитал, по причина, че някой мои коментари и споменати факти и числа, свързани с цените на тока и горивата не са се харесали някому.
      economedia, спокойно могат да се прекръстят на lackey-media
      Last edited by Jay Gould; 22.03.2011, 17:10.
      http://investments.dir.bg Глупавият проумява само онова, което вече е станало! - Омир

      Коментар




      • Толкова ли е важен Нефтохим за икономиката, всъщност?

        Коментар


        • Намерете си работа най-накрая и стига сте мрънкали
          ----------------------------------------------------------------------
          http://www.investor.bg/news/comments/114304/332/2.html

          Energy.eu: Бензинът и електричеството в България са сред най-евтините в ЕС

          Коментар


          • Първоначално изпратено от Борса Разгледай мнение
            Естествено, че съм за капитализъм, както е естествено, че съм против монополите. Ако една фирма купува стоки от свързана с нея друга фирма (имам предвид юридическа свързаност) на цени отклоняващи се от пазарните, това се санкционира от данъчните (когато едната фирма е чуждестранна говорим вече и за трансферно ценообразуване). При условие, че ЛукОйл купува нефта от фирма, която не само, че е юридически свързана с нея, ами и я контролира на цена по-висока от пазарната, това би трябвало да бъде интересно за данъчните. Ако работиш в частния сектор, много добре знаеш как гледат данъчните на сделките между свързани лица дали няма отклонения от пазарните цени. Мисля, че след последната криза в САЩ, вече не са останали наивници, които да мислят, че някъде съществува пазарна икономика в чист вид, при която държава не се намесва в сектори, които прецени, че са важни за нея или за бъдещите избиратели.
            Все още някои от нас помнят как беше приватизиран Нефтохим и колко пазарно беше направено това. Доста години берем плодовете на такива сделки.
            Вносът на горива в България е толкова "свободен и пазарен", колкото този на захар, кафе, етилов спирт и замразена риба. Всеки свободен пазарен агент, опитал се да внася някои от тези стоки в количества различни от тези за лично потребление усеща доста болезнено "свободният и конкурентен" пазар.
            Това е един от основните въпроси, който трябва да се разгледа и упорито да се иска показване на елементите при ценообразуването при ЛукОйл.
            При голяма част от европейските страни крайната цена съдържа над 60% данъци и акциз, в България около 40%. Останалото е цена на суровина, разходи за ЗАПЛАТИ/осигуровки и производство и ...печалба.

            Но въпреки високите цени Лукойл работи на загуба.
            Вероятно, само ако наистина има конкурентен пазар и АДЕКВАТЕН държавен контрол би могъл да работи и на печалба

            Коментар


            • Първоначално изпратено от Jay Gould Разгледай мнение
              Антимонополни искания към Министерски Съвет на Република България:

              1.Понижение на цените на тока (със 68-71 %)

              2.Понижение на цените на водата с 56%

              3.Закриване на ДКЕВР - Комисията в сегашния си вид, е паразитна и вредна организация - която струва милиони годишно, като при това нанася вреди, както на българската икономика, така върху джоба и благосъстоянието на всеки редови българин.

              4.Подвеждане под съдебна отговорност, на сегашни и предишни членове на ДКЕВР:
              За - Нанасяне на вреди в особено големи размери, на цели отрасли в индустрията, по действащите и в момента закони в страната - "Обект на посегателство и правилното функциониране на икономиката /важни стопански отрасли на икономиката/, нарушава се нормалната стопанска дейност./разконцентриране. Разстройване на стопански отрасли, или на отделното предприятия. Подравяне на стопанските отрасли, и на отделни предприятия .. (Наказателен кодекс)

              5.Разследване на имущественото им състояние, на техните роднини и близки, както и такова за всеки който в последните години е лобирал за по-високи цени на електроенергията.

              6.Отмяна на срока на давност за тези престъпления.

              7.Да се задължат всички обществено и икономически значими компании като; EVN, Е.ОН, ЧЕЗ, НЕК, Булгаргаз, М-Тел, Виваком,Глобул, Лукойл България, ВИК дружества и т.н., да обнародват на всяко тримесечие финансови отчети. След като могат да искат пари от граждани, фирми и промишлени предприятия е добре да се знае за какво точно отиват тези пари.

              8.На всяко заседание на новата комисия определяща цените на ток, вода и газ; освен представители на енергийния сектор и държавата, да има и представители на профсъюзите, браншовите организации от бизнеса, индустрията, търговията, като и от КЗП (Държавни и частни).

              9.Същите да влязат и на заседанията на Антимонополната комисия.

              10. Всички заседания да са открити, а не както е сега в ДКЕВР "закрити заседания".

              11.Преразглеждане на приватизационните договори с трите електроразпределителни дружества - ЧЕЗ, ЕОН, ЕВН, Софийска вода, заради неспазване на приватизационните условия по тях.

              12.Да се дават данъчни стимули за енергийна ефективност за сгради и на частни лица, инвестиращи лично средства в енергийна ефективност на собствените си жилища. Австрийския модел да се приложи в България.
              След като държавата иска и налива пари в компании за така наречената "зелена енергия", следва да го прави и за частни лица.

              http://www.facebook.com/group.php?gi...8025384&v=wall
              Много добри искания. Браво!

              Коментар


              • Първоначално изпратено от all_trader Разгледай мнение
                ЕС позволява акцизът за бензина да се понижи, Дянков е против

                Акцизът върху горивата не може да бъде намален, заяви финансовият министър Симеон Дянков. По думите му България вече е получила отговор от Брюксел за евентуалното намаляване на акциза под задължителните прагове. Въпреки че Дянков отказа да коментира в конкретика отговора на Европейската комисия, той бе категоричен, че нито акцизът, нито ДДС-то в сектора може да се намали.

                Проверка на bTV обаче установи, че българското правителство може да си позволи минимално понижение на акциза на бензина без да е необходимо да съгласува тази стъпка с Брюксел. Това е позицията на еврокомисаря по данъчно облагане и митнически съюз Алгирдас Шемета. В писмо до телевизията се уточнява, че според Директивата за облагане на енергоносителите има точно определена долна граница, под която акцизите не могат да падат.

                Данните на Брюксел показват, че у нас бензинът се облага с около 4 евро повече от заложения минимум. Заложеният минимум в ЕС е 359 евро на 1000 литра, а у нас акцизът е 362,02 евро на 1000 литра.

                Акцизът за дизела обаче е с близо 14 евро по-нисък от задължителните нива, което трябва да бъде коригирано до края на следващата година. У нас акциза за дизела е 314,45 евро на 1000 литра, а минимумът за ЕС е 330 евро на 1000 литра.

                Същата позиция, че акцизът не може да бъде променян финансовият министър ще отстоява и на срещата си с представители на превозвачите в сряда, съобщиха от ведомството.

                „Има много полезни ходове. Вече има доста предложения, които са дошли, анализираме ги едно по едно. Така че ще имаме откровен разговор какво може и какво не може да стане. Има някои неща, които не могат да станат. Акцизът не може да се промени, понеже сме на минимума за Европейския съюз, като сме изготвили анализ, който да покаже, че сме на този минимум и как вървим в годините. Така че това е едно от нещата, които не могат да станат, но има доста други предложения, които се анализират и от наша страна, така че смятам, че ще имаме ползотворна среща. Няма да е последната. Смятам, че този тип решения не се вземат само на една среща. Готови сме след това да направим работни групи и да се срещнем пак", обобщава вицепремиерът Дянков.

                http://money.bg/material/id_1573588040/#clist
                Искане за намаляване на акциза и самият коментар масово по медиите е само изместване на проблема в грешна посока - съзнателно или не.
                Акцизът тук е най-нискък в Европа за дизела.
                В същото време, 10 европейски страни имат по-ниски цени и 2 същите!
                Изводът:
                При монополизиран и картелиран пазар подобна мярка е губеща!
                Дори и да изчезне акциза, цените тук ще останат високи при тези условия и печалбата ще остава единствено за монопола

                Коментар


                • Първоначално изпратено от НАИВHИК Разгледай мнение
                  Ние чакаме някакво решение, а те си правят контролно по математика за 3-ти клас
                  http://banks.dir.bg/2011/03/21/news8247691.html
                  Да живее "свободната" инициатива и "пазарната" икономика! С по 100% да увеличат доходите пак няма да се усети!

                  Коментар


                  • Първоначално изпратено от НАИВHИК Разгледай мнение
                    Ние чакаме някакво решение, а те си правят контролно по математика за 3-ти клас
                    http://banks.dir.bg/2011/03/21/news8247691.html
                    ..извадка от твоя линк -- "Практиката на КЗК досега е показала, че въпреки големите прагове на глобите, които са разрешени по закон, ведомството санкционира фирмите с до 1% от оборота им в повечето случаи."--- Направо нямам думи! Е как да не се съмнява човек че има корупция!!?

                    Коментар


                    • Ние чакаме някакво решение, а те си правят контролно по математика за 3-ти клас
                      http://banks.dir.bg/2011/03/21/news8247691.html

                      Коментар


                      • Първоначално изпратено от Борса Разгледай мнение
                        Естествено, че съм за капитализъм, както е естествено, че съм против монополите. Ако една фирма купува стоки от свързана с нея друга фирма (имам предвид юридическа свързаност) на цени отклоняващи се от пазарните, това се санкционира от данъчните (когато едната фирма е чуждестранна говорим вече и за трансферно ценообразуване). При условие, че ЛукОйл купува нефта от фирма, която не само, че е юридически свързана с нея, ами и я контролира на цена по-висока от пазарната, това би трябвало да бъде интересно за данъчните. Ако работиш в частния сектор, много добре знаеш как гледат данъчните на сделките между свързани лица дали няма отклонения от пазарните цени. Мисля, че след последната криза в САЩ, вече не са останали наивници, които да мислят, че някъде съществува пазарна икономика в чист вид, при която държава не се намесва в сектори, които прецени, че са важни за нея или за бъдещите избиратели.
                        Все още някои от нас помнят как беше приватизиран Нефтохим и колко пазарно беше направено това. Доста години берем плодовете на такива сделки.
                        Вносът на горива в България е толкова "свободен и пазарен", колкото този на захар, кафе, етилов спирт и замразена риба. Всеки свободен пазарен агент, опитал се да внася някои от тези стоки в количества различни от тези за лично потребление усеща доста болезнено "свободният и конкурентен" пазар.
                        Добър пост за " свободният ни и конкурентен пазар"
                        Last edited by STRAHO; 21.03.2011, 17:19.

                        Коментар


                        • На който му е скъпо, да ходи пеш.
                          Аз вече по магистралата карам с 90км/ч. Щракна темпомата и само внимавам да не заспя. Разход на бензин точно 6 литра на сто км. Като карам със 130 кл/ч разхода е над 8 литра. Така пестя 25%.
                          Не чакам да дойдат комунистите и да "регулират" цените на бензина. Видяхме с държавно регулираните цени до къде стигнахме. Някой ако е забравил, че седемдесетте години имаше купони за бензин, да му напомня. Да напомня и как края на осемдесетте даваха само по 10 литра бензин и то ако си отишъл през нощта да се наредиш на опашката. И съм спал на бензиностанция за 10 литра.
                          Така че "регулаторчиците" хайде бегом към Куба или към КНДР. Там другаря Ким държи ниски цените.
                          Не спори с идиот! Ще те смъкне на неговото ниво и ще те бие с опит.

                          Коментар


                          • Не зареждай в Лукойл


                            http://www.facebook.com/pages/%D0%9D...552358?sk=wall

                            Коментар


                            • 20 години неолиберлизъм и разсипия не ви стигна и пак квичите за още . еми точно и това ще си получите . като почнат да изритват и палячовците от държавната администрация , които са се сгушили на топличко ше ми пеете другата песен

                              Коментар


                              • Първоначално изпратено от rogers Разгледай мнение
                                А защо са източени бе умнико - ако ги направим пак държавни мислиш ли че няма да ги източат пак - хич та няма у главата, да, плащам малко по високи цени ама държавата не хвърля стотици милиони по тях - а тия милиони идват от нашите данъци. Ходи пътувай с влак като си фен на държавните монополи - хахах
                                хаха , сега тези данъци ги плащаш на Запада ,че и повече дали искаш да изтичат в чужбина или да останат тук тези пари
                                западните инвеститори потриват доволно ръце от такива наивници като нас дето разрешихме тези безумия .
                                колкоото до БДЖ нали именно вашият идол - некадърник Дянков тегли кредити , аз кво съм виновен ,че не знаят как да управляват едно дружество . нека си фалират

                                плащай си като попец , нека те крадат щом ти е кеф . знаех ,че българинът е мазохист , но чак толкова не съм очаквал , направо вече на фетиш хардкор го избива
                                Last edited by all_trader; 21.03.2011, 15:50.

                                Коментар

                                Working...
                                X