Първоначално изпратено от Forex Master
Разгледай мнение
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
НЕ на монополните и картелирани цени в България!
Collapse
X
-
Първоначално изпратено от Forex Master Разгледай мнениеДнес напълних догоре резервоара на бензиностанция на Лукойл. Хората ми предложиха и карта ако искам за в бъдеще да ми правят отстъпка от 2%. Смятам да се възползвам.Баба ме научи на много неща.
tnm
Коментар
-
Първоначално изпратено от НАИВHИК Разгледай мнениеhttp://investments.dir.bg Глупавият проумява само онова, което вече е станало! - Омир
Коментар
-
Първоначално изпратено от съни(тя) Разгледай мнениеЛУКойл: Работим на загуба
Печалбата на компанията от дизел е една стотинка за литър. Компанията е на загуба от 12 стотинки за литър бензин А95.Това обяви Сергей Гиндич - Зам.-генерален директор по доставки и продажби в „Лукойл", на заседание на Комисията по икономическа политика, провеждащо се в парламента........................
От своя страна „Ромпетрол" обявиха, че от три години работят на загуба, като според данните им натрупаната загуба за този период е 25 милиона лева...............................
В дискусията се включиха и протестиращи граждани от Варна. По повод това, че компаниите работят без печалба Ивелин Мутафчиев заяви :"Благодарим ви, на всички фирми, че сте в България". Той дори им предложи във Варна, където се събира подписката срещу високите цени, да бъде поставена и кутия за волни пожертвования, за да бъде спасен бизнеса с горива.
* * *
......
От Асоциацията за биогорива призоваха депутатите за пореден път да въведат нулев акциз за биодизела, което ще го поевтини до 2.28 лв. за литър.
Подробен разчет на организацията доказа, че отпадането на биокомпонентата от дизела ще има ефект по-малко от половин стотинка. В същото време "Лукойл" продава смесения дизел за 4 ст. повече от обикновения. Това се обяснява с факта, че при ценообразуването се вземала предвид стойността на биодизела на международните пазари, която е по-висока от тази в България.http://investments.dir.bg Глупавият проумява само онова, което вече е станало! - Омир
Коментар
-
Първоначално изпратено от Forex Master Разгледай мнениеДнес напълних догоре резервоара на бензиностанция на Лукойл. Хората ми предложиха и карта ако искам за в бъдеще да ми правят отстъпка от 2%. Смятам да се възползвам.
Коментар
-
ЛУКойл: Работим на загуба
Печалбата на компанията от дизел е една стотинка за литър. Компанията е на загуба от 12 стотинки за литър бензин А95.
Това обяви Сергей Гиндич - Зам.-генерален директор по доставки и продажби в „Лукойл", на заседание на Комисията по икономическа политика, провеждащо се в парламента.
.......................
От своя страна „Ромпетрол" обявиха, че от три години работят на загуба, като според данните им натрупаната загуба за този период е 25 милиона лева.
..............................
В дискусията се включиха и протестиращи граждани от Варна. По повод това, че компаниите работят без печалба Ивелин Мутафчиев заяви :"Благодарим ви, на всички фирми, че сте в България". Той дори им предложи във Варна, където се събира подписката срещу високите цени, да бъде поставена и кутия за волни пожертвования, за да бъде спасен бизнеса с горива.
* * *
......
От Асоциацията за биогорива призоваха депутатите за пореден път да въведат нулев акциз за биодизела, което ще го поевтини до 2.28 лв. за литър.
Подробен разчет на организацията доказа, че отпадането на биокомпонентата от дизела ще има ефект по-малко от половин стотинка. В същото време "Лукойл" продава смесения дизел за 4 ст. повече от обикновения. Това се обяснява с факта, че при ценообразуването се вземала предвид стойността на биодизела на международните пазари, която е по-висока от тази в България.
Коментар
-
.Защо България е най-тъжното място на света
България е най-тъжното място на света - в тази държава цари произвол вместо ред, мрежите на ДС продължават да си разменят постове и услуги, а за премиера се знае, че навремето е бил близък до бандитите...
Тези и други нерадостни констатации се съдържат в анализа на Клаус Шрамайер, бивш зам.-посланик на Германия в България:
В анализа си, публикуван в списание "Europäische Rundschau", Клаус Шрамайер твърди, че в България никой няма интерес от преосмислянето на комунистическото минало. Напротив, този период от историята на България, с всичките престъпления и несправедливости, просто се премълчава.
Промените - българско менте
Невъзможно е да се започне начисто по простата причина, че номенклатурните кадри все още са внедрени по всички етажи на властта и държавните структури, пише юристът-дипломат и обобщава: "На всички е известно, че промените в България са само фиктивни." А така нареченият преход логично вече от 20 години тъпче на място.
Според Шрамайер бившите сътрудници на ДС са се предрешили като бизнесмени, организирали са се в спретнатите редици на престъпни групировки, а през свободното си време работят като политици, депутати, съдии, прокурори и на други отговорни позиции, като никак не се интересуват от общото благо. Основната им цел е забогатяване на гърба на обикновения човек. България като най-бедна членка на ЕС е и най-тъжното място на света, обобщава Шрамайер. Най-тежкият и дълготраен проблем той лаконично формулира така: произвол вместо ред.
Тоест, престъпността се е сраснала с политиката, а правовата държава е удушена още в зародиш. Макар и невидима, мрежата на бившите доносници продължава да функционира безупречно, коментира Шрамайер. Според него участниците в тази мрежа си разменят постове и услуги и взаимно си пазят гърба. Така юристът обяснява многобройните неразкрити поръчкови убийства. В анализа си Клаус Шрамайер задава и въпроса дали българската мафия не е свързана с Русия и дали организацията, наследила КГБ, не дърпа от разстояние конците в България. Но който и да дърпа тези конци, прави го много умело, а всичко това е някак си убягнало на разсеяния Брюксел по време на преговорите за присъединяване на България към ЕС, обобщава авторът.
Шрамайер упреква Европейската комисия заради пасивността й към инициативата на България и още пет бивши комунистически държави за подвеждане под наказателна отговорност за престъпленията, извършени по времето на комунистическата диктатура. Вместо да подкрепи инициативата, Брюксел изобщо не се ангажира с конкретни действия, констатира юристът-дипломат.
Двойният морал на управниците
Премиерът Бойко Борисов беше сред най-възмутените, когато Комисията огласи имената на действащи български дипломати, бивши агенти на ДС, припомня Клаус Шрамайер. Нека се запитаме обаче доколко Борисов е независим политик, като си припомним миналото му на офицер от МВР и близък до престъпните групировки телохранител.
България току-що беше отхвърлена като кандидат за членство в Шенгенската зона, с след скандала с дипломатите-агенти натрупа още черни точки пред ЕС: не само, защото агентите са възпитаници на съветския КГБ, но и поради двойния морал на управниците, който лъсна на показ пред целия свят, твърди бившият заместник-посланик на Германия в България.
Самият президент Първанов, разобличен като агент Гоце, не намира за нужно нито да подаде оставка, нито да упражни правомощията си и да освободи компрометираните дипломати, коментира Шрамайер. А сегашното правителството, при цялото си възмущение срещу дипломатите-агенти, е назначило осем от действащите посланици, въпреки известното им минало като агенти на ДС.
Според Шрамайер в България преосмислянето на комунистическото минало попада в спиралата на едно безкрайно забавяне. Причината: никой не иска да поеме отговорност, липсват адекватни закони за отваряне на досиетата, а оттам и подведени под наказателна отговорност и осъдени. Никой не понесе отговорност за издевателствата по време на т. нар. "възродителен процес", припомня Шрамайер, а това допълнително обременява и без това обърканото отношение на българите към комунистическото им минало.
България - полицейска държава?
Според дипломата-юрист, най-тревожната тенденция в България напоследък е свързана с масовите подслушвания. Бойко Борисов ги представя като превантивни мерки срещу корупцията по високите етажи, министрите му ръкопляскат и единствено правосъдната министърка не е съгласна. Шрамайер обаче смята, че е сериозно застрашена и свободата на словото. А това, предупреждава той, е предпоставка за възникването на полицейска държава в България.
Обширният анализ на бившия германски заместник-посланик в София Клаус Шрамайер завършва с въпроса: защо никоя друга държава от бившия соцлагер не се интересува дали дипломатите й са били агенти на тайните служби? И защо всъщност само българите трябва да се срамуват?
Коментар
-
-
Средно 10 000 лв. получават шефовете на "Лукойл" у нас.
Това става ясно от справка в публикуваните финансови отчети на дружеството.
Така например през 2008 г. за заплати директорите са си разпределили 1,171 млн. лева, а през 2009 г. възнагражденията се увеличават на 1,230 млн. лв., става ясно от годишните счетоводни отчети на "Лукойл". В момента членовете на борда на директорите и надзора на рафинерията са общо 12 души, но като вземем предвид, че Камен Кичев - представителят на държавата в дружеството, няма право на възнаграждение, означава, че средната основна заплата надвишава 10 000 лв. на месец.
От "Лукойл" отказаха да коментират заплатите на ръководството, които са фирмена тайна. Компанията, както всяко частно дружество, има право сама да определя какви да бъдат доходите на шефовете и да ги индексира редовно, за да компенсира натрупаната инфлация и поскъпването. За съжаление, за разлика от директорските заплати, явно цените на горивата в България не зависят пряко от тези на международните пазари, твърдят експерти. По-точно те следват световните тенденции единствено когато промяната е в посока нагоре.
Либийската криза предизвиква главоломни повишения. Такова е оправданието на рафинерията за вдигането на цените, но данните показват, че години преди бунтовете срещу Кадафи цените у нас скачат необосновано нагоре.
В същото време "Нефтохим" не ползва либийски петрол най-малкото защото може да обработва единствено руски нефт. Всъщност България никога не е внасяла петрол от Северна Африка.
От друга страна, когато цената на международните пазари пада, у нас намалението се усеща със седмици и дори месеци забавяне и спадът е по-скоро символичен.
Най-фрапиращ е примерът от първата седмица на месец юли 2008 година, когато цената за барел на световните пазари достига рекордните 137,61 долара Шоковото поскъпване е безпрецедентно в историята и "Лукойл" логично вдигна крайните заводски цени на горивата, като най-масовият бензин А 95 се продаваше на 2356,80 лева за тон.
СЪПОСТАВКА: Цените на родните горива, които предизвикаха масово недоволство, са най-високи в региона.
В същото време 2009 година, когато цената на барел падна до 34,20 долара, или с над 400%, в противоречие на пазарните принципи през януари най-масовото гориво в България - А 95, се продава за 1471,20 лева за 1000 литра и намалението на бензина е едва 35%.
Сравнението се базира на борсовите цени на руския нефт URALS, какъвто обработва бургарският "Нефтохим", и тези на основните горива в бензиностанциите.
"На практика съществува монопол върху доставките на горивата. В България няма истински либерализиран пазар на горивата, у нас има такъв само на хартия", категоричен е Иван Иванов от Синята коалиция пред "168 часа".
"Любопитна подробност е, че на датата 27 юли 2008 година, когато се достигна абсолютният максимум на цената на барел, у нас най-масовият бензин се продаваше за 2,49 лева. В момента се продава на същата цена. А на международните пазари цената на барел е
115 долара
Цифрите са красноречиви - дава пример за разминаването народният представител. - Бих искал да получа отговор на един въпрос - защо след като министър Трайчо Трайков поиска от "Лукойл" разбивка на разходите за производство и конкретната цена, на която постъпва суровината, до ден днешен такава не е представена?", допълва той. Според народния представител именно монополът на доставките е и причината в България цената на дизела да надвишава тази на 12 страни от Европейския съюз.
"Тежката истина е, че в България има пълен монопол в областта на горивата и цената не се формира от световните пазари", твърди и енергийният експерт Минчо Христов. "Примерът е пред очите ни: Когато на международните пазари цената достигна почти 140 долара за барел, у нас бензинът
беше 2,5 лева за литър
а след това цената на суровината на световните борси падна до 80 долара за барел, но в България намаление нямаше. Причината е, че парламентът работи усърдно в полза на спекулата и затова са възможни тези безобразия", казва още бившият депутат. По мнението на други експерти, все пак цените на горивата у нас се подчиняват на международните.
"Ако наложите графиките на движение на цените в Средиземноморския район и тези у нас, ще видите, че все пак картината е почти една и съща", смята Андрей Делчев от Българската петролна и газова асоциация. "Освен това те няма как да не бъдат конкурентни в сравнение с другите рафинерии в региона, като тези в Солун и Плоещ", допълни експертът. Истината е, че директното сравнение с цените на
другите рафинерии
на Балканите допълнително се усложнява от факта, че нашият комбинат освен горива произвежда и други продукти на химическата промишленост. От "Лукойл" обясняват поредните увеличения на цените и с недостатъчното натоварване на мощностите заради свитото потребление. "67% от цената е делът на нефта при производството на бензин - всичко останало, в това число и преработката влиза в останалите 33%", обясняват от "Лукойл" пред "168 часа". "Ако при 7,5 млн. тона нефт годишно, колкото е оптималната натовареност на завода, е най-ефективно да работим, защото тези постоянни разходи се разпределят върху повече продукция, при 5,2 млн. тона колкото заводът е преработил през миналата година, продукцията се оскъпява. На пазара се реализира някаква печалба, на базата на която ние се издържаме, но тя вече е свита до минимум и това го показва фактът, че при ръст на международните цени на нефта и горивата от 23% от началото на годината, ние за същия този период сме увеличили с 12% нашите цени. Т.е. това, което можем да намалим като цена, сме го намалили вече", обяснява в интервю председателят на управителния съвет на "Лукойл - Нефтохим" Валентин Златев.
С разлика от стотинка
ДОКАТО по цяла Европа цените на горивата на различните бензиностанции се различават с по 3-5 цента на литър (6-10 стотинки), у нас трудно би могло да се намери разлика повече от една-две стотинки.
Само за сравнение в съседна Гърция цените на горивата варират с повече от 20 - 30 стотинки.
На 9 август 2009 година Комисията за защита на конкуренцията (КЗК) установява след едногодишно проучване, че няма картел между дистрибуторите на горива в България. През 2008 г. КЗК образува производство по повод серия коментари в пресата и други средства за масово осведомяване, както и други сигнали относно наблюдаваното в страната увеличение на цените на горивата през първата половина на 2008 г. Сигналите съдържаха твърдения, че цените на горивата в България са по- високи от страните-членки на ЕС, а цените на дребно на бензиностанциите са еднакви, което е следствие на картелни споразумения на пазара на горива.
Комисията за защита от конкуренцията обяви, че наличието на ценови паралелизъм на пазара на горива на дребно, с изразена олигополна структура, не е достатъчно доказателство, за да се установи наличие на картелно споразумение на пазара. Писмени или други косвени доказателства за осъществени срещи, договорки и споразумения за поддържане на еднакви цени не бяха открити или представени от нито един участник на пазара или заинтересована страна. До ден днешен няма промяна и в отделните бензиностанции у нас трудно се откриват различия в цените на горивата.
В България най-скъпо, в Полша най-евтино
СРАВНЕНИЕ на цените на горивата на страните в региона показва по недвусмислен начин, че в България горивата са поскъпнали най-много от началото на годината.
Румънският вестник "Гъндул" представя недвусмислени данни, според които измежду България, Гърция, Унгария, Чехия, Румъния и Полша най-голямо нарастване на цените на горивата има у нас - с 8%. След това се нареждат Гърция с увеличение от 5,7%, Унгария - 4,8%, Чехия - 3,1%, Румъния - 1,8% и Полша - 0,8%. Сравнението е на бензина евро-супер 95, без да се считат плащаните такси в самите държави. Цените са изравнени в единната европейска валута.
Цената на този вид бензин в България не е сред най-високите (61,9 евроцента за литър), при положение че в Гърция е 64,7 евроцента за литър, а в Унгария е 62,9. В Чехия е - 62,5 евроцента за литър, в Румъния - 59,4 евроцента, а в Полша - 57,4.
От 2009 досега в Румъния увеличението на бензина е 122%, съответно от 26,7 на 59,4 евроцента, то в останалите държави, с изключение на Чехия, е под това равнище. Така в България бензинът е поскъпнал за този период със 109% от 29,6 на 61,9 евроцента, в Полша - със 121%, в Унгария - със 111%. В Гърция, Италия и Австрия увеличението през последните две години е било под 100%, съответно 94,8, 90,6 и 96,2%. В Румъния в момента най-евтиният бензин е 5,3 леи за литър, а най-скъпият - на 5,97. Цената на дизела е 5,64 леи за литър (едно евро се разменя за 4,19 румънски леи).
6,5 млрд. рубли глоба за "Лукойл" в Русия
В КРАЯ на 2009 г. Федералната антимонополна служба (ФАС) на Русия глоби петролния гигант "Лукойл" с 6,545 милиарда рубли (над 225 млн. долара) за нарушения, свързани със злоупотреба с монополно положение на пазара на петрол и петролни продукти.
Тогава ФАС обяви, че четирите най-големи играча на петролния пазар в Русия са извършили нарушения на антимонополното законодателство през първата половина на 2009 г. В резултат на тези действия са скочили рязко цените на дребно.
В края на август 2009 г. ФАС глоби за господстващо положение на пазара "Газпром нефт" и ТНК-ВР, които трябваше да платят съответно 4,7 млрд. рубли и 4,2 млрд. рубли. Антимонополният орган води борба с нефтените компании от края на 2008 г. За първите осем месеца на 2009 г. цените на бензина в Русия нараснаха 4,1%.Last edited by Jay Gould; 01.04.2011, 00:30.http://investments.dir.bg Глупавият проумява само онова, което вече е станало! - Омир
Коментар
-
На такива глупости само гъдулките могат да се хванат - я да помислим сега - срещата била конфиденциална - ББ - ЦЦ - СД - Златев обаче видиш ли източника бил от най-близкото обкръжение на премиера - значи или Дянков или Цветанов е докладвал на афера бг - мухахахахаха. Щели да се справят с трайчо - че кво има да се справят с него - той човека ви каза днес че цените на лукойл зависят от алтернативния внос - това което и ние ви обяснявахме толкова време докато гъдулките разправяха как лукойл "диктува цените" - истината е че нито вносителите нито лукойл може да вдига много цените заради другата страна - демек пазар има и той определя цената.
Първоначално изпратено от Jay Gould Разгледай мнениеНа тайна среща с Борисов, Цветанов и Дянков, Валентин Златев заплашва, че ще им подпали чергата!
http://zonabg.info/Focus.40_42/14628.article/
Брилянтни източници на afera.bg от най-близкото обкръжение на премиера информираха, че вчера се е провела шокираща конфиденциална среща между премиера Бойко Борисов, двамата вицепремиери Симеон Дянков и Цветан Цветанов, и Валентин Златев, шефът на Лукойол у нас.
Срещата е била инициирана под бясното давление на Валентин Златев, доверяват кралските ни източници. Валентин Златев е бил в истерия и е заплашил директно, че ако не се вземат мерки, ще изправи цялата си медийна мощ срещу министър Трайчо Трайков и целия кабинет.
Валентин Златев е бил бесен от позицията на министъра на енергетиката Трайков. Златев директно е заплашил, че ако Трайков не бъде спрян, на предстоящата междуправителствена среща в Москва в първите дни на април, той ще им подпали земята, под която стъпват.
Източниците на afera.bg информират, че тримата прадставители на правителството, в присъствието на Валентин Златев, са умували как да се справят с положението около министър Трайков.
Цветан Цветанов предложил на Трайков да му се спретне нещо, Симеон Дянков предложил някой друг да замени министър Трайков като водач на българската делегация и преговори, а Бойко Борисов соломоновски предложил да дадат на Трайков десет дни неплатен отпуск.
Очевидно зад драстично острото поведение на Валентин Златев прозира натиск от Русия към кабинета.
Срещата е била шокираща, а Валентин Златев директно е показал на управляващите на страната, че ще ги смачка, ако те не се справят с министър Трайков.
Коментар
-
На тайна среща с Борисов, Цветанов и Дянков, Валентин Златев заплашва, че ще им подпали чергата!
http://zonabg.info/Focus.40_42/14628.article/
Брилянтни източници на afera.bg от най-близкото обкръжение на премиера информираха, че вчера се е провела шокираща конфиденциална среща между премиера Бойко Борисов, двамата вицепремиери Симеон Дянков и Цветан Цветанов, и Валентин Златев, шефът на Лукойол у нас.
Срещата е била инициирана под бясното давление на Валентин Златев, доверяват кралските ни източници. Валентин Златев е бил в истерия и е заплашил директно, че ако не се вземат мерки, ще изправи цялата си медийна мощ срещу министър Трайчо Трайков и целия кабинет.
Валентин Златев е бил бесен от позицията на министъра на енергетиката Трайков. Златев директно е заплашил, че ако Трайков не бъде спрян, на предстоящата междуправителствена среща в Москва в първите дни на април, той ще им подпали земята, под която стъпват.
Източниците на afera.bg информират, че тримата прадставители на правителството, в присъствието на Валентин Златев, са умували как да се справят с положението около министър Трайков.
Цветан Цветанов предложил на Трайков да му се спретне нещо, Симеон Дянков предложил някой друг да замени министър Трайков като водач на българската делегация и преговори, а Бойко Борисов соломоновски предложил да дадат на Трайков десет дни неплатен отпуск.
Очевидно зад драстично острото поведение на Валентин Златев прозира натиск от Русия към кабинета.
Срещата е била шокираща, а Валентин Златев директно е показал на управляващите на страната, че ще ги смачка, ако те не се справят с министър Трайков.http://investments.dir.bg Глупавият проумява само онова, което вече е станало! - Омир
Коментар
-
-
Интересно ми е, дали някой от тези, които упорито твърдят/ха, че в България пазарът на горива не е монополизиран/картелиран и че цените са ниски би продължил спора и с министър Трайков, който от позицията на властта защитава същите виждания като на протестиращите.
http://mediapool.bg/show/?storyid=177689
Коментар
Коментар