Първоначално изпратено от Pyramid
Разгледай мнение
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Приемането на България в шенген
Collapse
X
-
Първоначално изпратено от kinyalo Разгледай мнение
За тези от нас, които имат бизнес, това ще е огромно облекчение. В момента камионите чакат с дни на румънската граница, което е безумие.
Без да коментираме, че някои от нас пътуват и така ще пестят и лично време.
Ако чакаш на заплатка в някоя администрация и не напускаш Люлин, Шенген няма да те вълнува.
Коментар
-
Първоначално изпратено от Pyramid Разгледай мнениеИ какво да търсим в този Шенген? Ако ТОВА ви е проблемът само как да избягате, ви съжалявам.
Само който не е висял часове наред на някоя граница (а TIR-овете дни наред) може да ги плещи такива врели некипели. Само който не е плащал една камара такси и взятки на една граница, само той може да ги плещи такива. Само който не е преживявал унижението, че се подиграват с него, само той може да ги плещи такива врели-некипели. Само който не е висял на километрична опашка и цяла нощ да мръдва с по 5 метра на всеки 5 минути, само той може да ги плещи такива врели-некипели. Няма тоалетни покрай опашката, така че се чудиш къде да се скриеш, за да отидеш по нужда. Няма заведения, така че се чудиш откъде да си купиш едно кафе или едно шише вода. Зимно време студ, лятно време жега, защото климатизацията на колата не работи при спрян двигател. Да пиша ли още ......
Специално на румънската граница има и друг проблем - ако е денем, армия ромчета обикалят покрай колоната от коли и те заплашват, че ще хвърлят камъни по колата, ако не им дадеш нещо - цигари, бонбони или дори пари.Last edited by mibova; 27.11.2024, 10:08.
- 5 Харесвания
Коментар
-
Първоначално изпратено от kinyalo Разгледай мнениеЗа тези от нас, които имат бизнес, това ще е огромно облекчение. В момента камионите чакат с дни на румънската граница, което е безумие.
Без да коментираме, че някои от нас пътуват и така ще пестят и лично време.
Ако чакаш на заплатка в някоя администрация и не напускаш Люлин, Шенген няма да те вълнува.
Огромно е облекчението за големите транспорти фирми и за туристите.
Друго облекчение е за шофъорите на тирове.Ако си в тази група,да ,няма вече да чакаш по границита с дни
Коментар
-
Първоначално изпратено от Pyramid Разгледай мнениеИ какво да търсим в този Шенген? Ако ТОВА ви е проблемът само как да избягате, ви съжалявам.
Без да коментираме, че някои от нас пътуват и така ще пестят и лично време.
Ако чакаш на заплатка в някоя администрация и не напускаш Люлин, Шенген няма да те вълнува.
- 5 Харесвания
Коментар
-
https://euronewsbulgaria.com/news/32...niya-v-shengen
Дебат в Страсбург за пълноправното членство на България и Румъния в Шенген
Коментар
-
Първоначално изпратено от Mateev Разгледай мнениеАз не виждам каква е ползата да влезем в Шенген. Та ние и в момента сме в Евросъюза и можем само с лична карта да ходим из цяла Европа.
От Шенген полза имат само престъпниците, трафикантите и незаконните мигранти, и донякъде шофьорите на ТИР-ове, че минават границите малко по-бързо. Тъжно, но това е голата истина. Опитвайки се да улесним шофьорите на TIR-ове и леки коли, улесняваме и цялата престъпност.
Помислете - малка загуба на време за свестните хора по границите срещу блокиране на престъпната дейност. Нещата са на кантар и много трябва да внимаваме какво ще изберем.
Ако се замислите, Шенген е само за пътните артерии. Иначе граници няма между повечето държави и дори и в момента всеки един човек може да мине по поляната от едната държа в друга и никой няма да го спре. Охраняват се само външни граници, а вътрешни на практика няма.
Коментар
-
Аз не виждам каква е ползата да влезем в Шенген. Та ние и в момента сме в Евросъюза и можем само с лична карта да ходим из цяла Европа.
От Шенген полза имат само престъпниците, трафикантите и незаконните мигранти, и донякъде шофьорите на ТИР-ове, че минават границите малко по-бързо. Тъжно, но това е голата истина. Опитвайки се да улесним шофьорите на TIR-ове и леки коли, улесняваме и цялата престъпност.
Помислете - малка загуба на време за свестните хора по границите срещу блокиране на престъпната дейност. Нещата са на кантар и много трябва да внимаваме какво ще изберем.
Ако се замислите, Шенген е само за пътните артерии. Иначе граници няма между повечето държави и дори и в момента всеки един човек може да мине по поляната от една държава в друга и никой няма да го спре. Охраняват се само външни граници, а вътрешни на практика няма.Last edited by Mateev; 04.11.2024, 14:52.
Коментар
-
Първоначално изпратено от Silveto Разгледай мнение
Шенгем скоро няма да видим.
Коментар
-
Първоначално изпратено от Pyramid Разгледай мнение
...а то, както е тръгнало, тъкмо да се натъкмим за Шенген, те да вземат и са го отменят.Повече от красива
Коментар
-
Първоначално изпратено от vanio tanov Разгледай мнениеДа си оправим корупцията, иначе няма значение къде сме приети, пак ще си тънем в блатото.
- 1 like
Коментар
-
Мирослав Сингър, lidovky.cz. Сингър е икономист, бивш гуверньор на Чешка народна банка, председател на надзорния съвет на застрахователно дружество „Дженерали”. Превод от чешки за "Гласове" Юлия Семир Ал-Хаким:
Предстоящите избори за Европейски парламент съживиха дебата за бъдещето на Европейския съюз. Един популярен афоризъм в Twitter гласи: "САЩ иновира, Китай имитира, ЕС регулира“. Това е донякъде опростенческо – в крайна сметка Китай далеч не просто копира – но пък все още има доста истина по отношение ролята на ЕС. И точно защото много политици днес интензивно ни убеждават, че ЕС е лидер на световния прогрес благодарение на регулации тук и там, трябва да се посочи, че според основните данни за това как се е развила икономиката на ЕС в дългосрочен план, през последния четвърт век, например в сравнение със САЩ, те грешат.
По-внимателното разглеждане на данните за световната икономика води до опити за релативизиране на това заключение, но основното послание остава; ЕС, съответно нейните елити, могат да говорят как Европа, която те идентифицират с ЕС, "води" света, но истината е, че тя губи своята привлекателност в дългосрочен план.
Много неприятни факти
Нека да опресним фактологията. Преди четвърт век, през 1997 г., измерена по БВП при тогавашните обменни курсове и свободна търговия, икономиката на ЕС представляваше приблизително 25 процента от световната икономика. Тогава Съединените щати са „по-голяма четвърт“, приблизително 27 процента. През следващия четвърт век Китай се превърна в икономическа сила, много бивши икономики от социалистическия лагер се интегрираха в световната икономика и станаха част от пазара на ЕС. От друга страна, третият по важност член, Великобритания, напусна Съюза, а днес Индия също излиза на световните пазари.
Но дори сега, при същите показатели, икономиката на Съединените щати съставлява една четвърт, 25 процента от световната икономика, но икономиката на ЕС е само малко повече от една шеста, 17 процента. Следователно значението на икономиката на ЕС за света се е сринало с приблизително една трета. С други думи, при настоящите обменни курсове, размерът на световната икономика се е утроил за 25 години, икономиката на Съединените щати се е увеличила почти три пъти и като цяло поддържа темпото, но икономиката на ЕС само е удвоила размера си.
Това са много неприятни факти за привържениците на този модел на функциониране на ЕС - но нека не се лъжем - тези, които днес вземат решенията за ЕС, се чувстват повече от комфортно в него. Те използват две линии, за да оспорят неприятните факти. Първата линия гласи, че населението в САЩ нараства по-бързо, отколкото в ЕС и дори че в САЩ се работи повече, т.е. повече работни часове на човек, отколкото в ЕС. Но, допълват, като се вземат ефектите от различните цени, тенденциите и сравненията на икономиките, общата картина изглежда значително по-добра за ЕС.
- 1 like
Коментар
Коментар