Първоначално изпратено от Selena
Разгледай мнение
Само да отбележа, че това понятие "чужди морета" - съществува (вероятно) само в нечии фантазии.
Кой може да има някакви претенции по отношение на националността на (част от) екипажите? Нещо повече: корабособствениците наемат разнородни по националност екипажи. Важни са уменията на длъжностните лица, в изпълнение на техните служебни задължения на кораба.
Морското право не урежда плаването, вън от териториалните води, извън акваторията и извън юрисдикцията на дадена страна.
Страна и организация в дадена страна, които желаят да търгуват - могат, освен чрез собствения си флот да наемат корабособственик, с последният наема екипаж, на който разчита.
Вътрешните водни пътища също не могат да бъдат контролирани по разбираеми причини.
"Много-много няма да ходят" е доста произволно твърдение, колкото и противоположното: "ще се скъсват да ходят".
Не винаги ще "печели Китай". Който има суровини и силни партньори (като Китай, САЩ, Индия...), които развиват конкурентно производство, (ще) търгуват - ще търсят суровини за това (конкурентно) производство, като цената на тия суровини (ще) има значение.
Нека се стигне до там.
АКо постът показва съмнения, че една страна може да пречи на друга, за да ползва "чужди морета" - би било прекалено скъпо и неефективно "удоволствие", особено, ако това са пък и "чужди океани"...
Ако все пак това се случи, вероятно няма да закъснеят и ответните мерки... Да караме подред (без излишни фантазии). Морското право Е като локума. Все пак още не сме регистрирали "ефекта" от сегашните санкции и контра-санкциите... Т.е. - да не блуждаем в бъдАщето..., а да видим Чо се случва сЕга.
Коментар