Колкото по-дълго продължава спецоперацията ни в Украйна, толкова по-необясними на пръв поглед мистерии се разкриват в нея. Във всеки случай, ако изхождаме от официалните доклади на воюващите страни.
Да вземем един от тях, за бойните действия на украинската авиация. Като начало няколко цифри от официалните доклади на руското министерство на отбраната.
Още по-изненадващо е, че в резултат на това днес очевидно няма „дефицит“ в майстори на въздушния бой за украинските генерали. Как Киев постигна това?
Тук предлагам да обърна голямо внимание на новините от Швеция, които някак за кратко се промъкнаха из нашите медии онзи ден. Както съобщи местният телевизионен канал SVT от Стокхолм, край Донецк е загинал неназован шведски лейтенант, който преди това е служил в авиобазата на Кралските военновъздушни сили близо до град Упсала (другото име е авиобаза Ерна).
Както отбелязват шведски телевизионни журналисти, този офицер е станал един от стотиците шведски войници, които са отишли да „окажат помощ на Украйна“. В същото време някои от доброволците са отишли предварително в резрева.
Други, признава SVT, „не спазваха правилата и дойдоха само да се бият. Те не искат да бъдат виждани публично, защото са нарушили шведските закони и не са напуснали въоръжените сили преди да тръгнат."
Тук трябва да се намали темпото. Всеки, който е поне малко запознат с която и да е армия, разбира, че е невъзможно да заминете за друга държава без одобрението на командването, ако не сте напуснали службата в съответствие със закона. Защото ако не го направите, те ще се втурнат да ви търсят още на другия ден. И ще бъдете банално задържани при несанкционирано пресичане на гранични пунктове.
Следователно шведският лейтенант от Упсала в Украйна определено не е отишъл сам. Почти без опции, собственото му командване го е изпратило в Украйна. За какво?
Единствената подробност за смъртта на офицера край Донецк, за която SVT говори, е, че той е починал от фрагменти от граната в гърдите. Наистина любопитно. Дали бивш шведски пилот е седял в окоп на фронтовата линия като пехотинец? Някак си не мога да повярвам, като се има предвид твърдението от Стокхолм, че целта на това опасно пътуване на този пратеник на Упсала е била да сподели "тактически знания" с украинците. Какви познания, освен пилотиране, би могъл да придобие той в авиобаза Ерна?
Почти съм сигурен, че този шведски лейтенант се е сражавал за Украйна според основната си военна професия. Тоест, той е водил самолет или хеликоптер на ВВС на Украйна в битка.
А какво ще кажете за фрагменти от граната ... Така че е да отклоним очите от факта, че имаме обикновен наемен пилот пред нас. Един от онези, от които има десетки, ако не и стотици, на позициите на врага днес. Което всъщност обяснява невероятната живучест на киевската военна авиация на бойното поле.
позовавайки се на данните на своите абонати, казва, че някаква американска агенция за набиране (персонал) изпраща на пенсионирани руски пилоти (най-вероятно не само за тях и не само в Русия ) просто оглушителни предложения.
Тяхната същност е, че те им предлагат да дойдат в САЩ за обучение и по-нататъшна работа, никой не знае къде. Изисквания: възраст под 60 години, руско гражданство, опит в руските въздушно-космически сили, лиценз за пилот и владеене на английски език по стандартите на Международната организация за гражданска авиация (ICAO) не се изискват.
Но пари, пари!.. И то какви пари! При сключването на договора компанията се задължава незабавно да прехвърли 190 хиляди долара по сметката на кандидата наведнъж. Което, при зрял размисъл, вероятно би трябвало да доведе някого до идеята, че призивът не е да се събират маргаритки. И най-вероятно е за Украйна. И къде другаде днес рискът оправдава подобни средства?
Да вземем един от тях, за бойните действия на украинската авиация. Като начало няколко цифри от официалните доклади на руското министерство на отбраната.
Още по-изненадващо е, че в резултат на това днес очевидно няма „дефицит“ в майстори на въздушния бой за украинските генерали. Как Киев постигна това?
Тук предлагам да обърна голямо внимание на новините от Швеция, които някак за кратко се промъкнаха из нашите медии онзи ден. Както съобщи местният телевизионен канал SVT от Стокхолм, край Донецк е загинал неназован шведски лейтенант, който преди това е служил в авиобазата на Кралските военновъздушни сили близо до град Упсала (другото име е авиобаза Ерна).
Както отбелязват шведски телевизионни журналисти, този офицер е станал един от стотиците шведски войници, които са отишли да „окажат помощ на Украйна“. В същото време някои от доброволците са отишли предварително в резрева.
Други, признава SVT, „не спазваха правилата и дойдоха само да се бият. Те не искат да бъдат виждани публично, защото са нарушили шведските закони и не са напуснали въоръжените сили преди да тръгнат."
Тук трябва да се намали темпото. Всеки, който е поне малко запознат с която и да е армия, разбира, че е невъзможно да заминете за друга държава без одобрението на командването, ако не сте напуснали службата в съответствие със закона. Защото ако не го направите, те ще се втурнат да ви търсят още на другия ден. И ще бъдете банално задържани при несанкционирано пресичане на гранични пунктове.
Следователно шведският лейтенант от Упсала в Украйна определено не е отишъл сам. Почти без опции, собственото му командване го е изпратило в Украйна. За какво?
Единствената подробност за смъртта на офицера край Донецк, за която SVT говори, е, че той е починал от фрагменти от граната в гърдите. Наистина любопитно. Дали бивш шведски пилот е седял в окоп на фронтовата линия като пехотинец? Някак си не мога да повярвам, като се има предвид твърдението от Стокхолм, че целта на това опасно пътуване на този пратеник на Упсала е била да сподели "тактически знания" с украинците. Какви познания, освен пилотиране, би могъл да придобие той в авиобаза Ерна?
Почти съм сигурен, че този шведски лейтенант се е сражавал за Украйна според основната си военна професия. Тоест, той е водил самолет или хеликоптер на ВВС на Украйна в битка.
А какво ще кажете за фрагменти от граната ... Така че е да отклоним очите от факта, че имаме обикновен наемен пилот пред нас. Един от онези, от които има десетки, ако не и стотици, на позициите на врага днес. Което всъщност обяснява невероятната живучест на киевската военна авиация на бойното поле.
позовавайки се на данните на своите абонати, казва, че някаква американска агенция за набиране (персонал) изпраща на пенсионирани руски пилоти (най-вероятно не само за тях и не само в Русия ) просто оглушителни предложения.
Тяхната същност е, че те им предлагат да дойдат в САЩ за обучение и по-нататъшна работа, никой не знае къде. Изисквания: възраст под 60 години, руско гражданство, опит в руските въздушно-космически сили, лиценз за пилот и владеене на английски език по стандартите на Международната организация за гражданска авиация (ICAO) не се изискват.
Но пари, пари!.. И то какви пари! При сключването на договора компанията се задължава незабавно да прехвърли 190 хиляди долара по сметката на кандидата наведнъж. Което, при зрял размисъл, вероятно би трябвало да доведе някого до идеята, че призивът не е да се събират маргаритки. И най-вероятно е за Украйна. И къде другаде днес рискът оправдава подобни средства?
Коментар