ТЪРГОВСКИТЕ ВЕРИГИ ПРОДАВАТ С 200 ПРОЦЕНТА НАДЦЕНКА!
Топводещият по БНТ Георги Любенов обясни сутринта, че чуждите търговски вериги продават с 200 процента печалба. Откъде е решил, че е така? Обяснението му беше много просто – в някои вериги продават някои стоки ДВЕ НА ЦЕНАТА НА ЕДНО.
Щом и така може, значи цената преди промоцията е била двойна.
В предаването отново изплува правителствената инициатива „Достъпно за вас“, която беше потопена от КЗК. Популизмът обаче е безсмъртен. Достъпни стоки за бедните щяло да има. Какво означава това? Коя цена е достъпна и коя не е? Каква е разликата между правителствената политика и политиката на промоции? Кой ще плати „достъпността“ – веригата или производителя? А чрез евентуален дъмпинг не се ли засягат интересите на малките български търговци? А няма ли да се сетят те да се зареждат от веригите на „достъпни цени“ - вместо да обикалят складовете? Защо от тези цени ще се възползват и хора с 10 хиляди лева доход? А какво да правят хилядите българи, които имат на село една бакалничка, която едва ли ще се включи в инициативата?
Елементарни въпроси, ама няма кой да ги зададе.
По националната обществена телевизия чухме уникални глупости – в желанието да се покаже загриженост за бедния гражданин – респективно зрител на БНТ.
А не е ли по-добре БНТ да направи малко икономии от разходите си и да отдели десетина милиона за бедните?
Или да се въведат индивидуални цени за всеки потребител – имаш доход 500 лева – купуваш с 50 процента отстъпка.
Имаш доход 800 лв. - купуваш само с 20 процента отстъпка.
Ако получаваш 1500 лв. - плащаш с 50 процента над обявената цена.
Така депутатите, а може би и Любенов ще плащат със 700-800 процента надценка.
Ето това е справедливост.
Изобщо лесно е да се произвеждат глупости.
Топводещият по БНТ Георги Любенов обясни сутринта, че чуждите търговски вериги продават с 200 процента печалба. Откъде е решил, че е така? Обяснението му беше много просто – в някои вериги продават някои стоки ДВЕ НА ЦЕНАТА НА ЕДНО.
Щом и така може, значи цената преди промоцията е била двойна.
В предаването отново изплува правителствената инициатива „Достъпно за вас“, която беше потопена от КЗК. Популизмът обаче е безсмъртен. Достъпни стоки за бедните щяло да има. Какво означава това? Коя цена е достъпна и коя не е? Каква е разликата между правителствената политика и политиката на промоции? Кой ще плати „достъпността“ – веригата или производителя? А чрез евентуален дъмпинг не се ли засягат интересите на малките български търговци? А няма ли да се сетят те да се зареждат от веригите на „достъпни цени“ - вместо да обикалят складовете? Защо от тези цени ще се възползват и хора с 10 хиляди лева доход? А какво да правят хилядите българи, които имат на село една бакалничка, която едва ли ще се включи в инициативата?
Елементарни въпроси, ама няма кой да ги зададе.
По националната обществена телевизия чухме уникални глупости – в желанието да се покаже загриженост за бедния гражданин – респективно зрител на БНТ.
А не е ли по-добре БНТ да направи малко икономии от разходите си и да отдели десетина милиона за бедните?
Или да се въведат индивидуални цени за всеки потребител – имаш доход 500 лева – купуваш с 50 процента отстъпка.
Имаш доход 800 лв. - купуваш само с 20 процента отстъпка.
Ако получаваш 1500 лв. - плащаш с 50 процента над обявената цена.
Така депутатите, а може би и Любенов ще плащат със 700-800 процента надценка.
Ето това е справедливост.
Изобщо лесно е да се произвеждат глупости.
Коментар