Мъжът на Лиляна Павлова строи магистрала "Хемус" след Плевен
Шест години след отпускането на парите е издадено строително разрешения за 14 км участък
Лили Границка76коментара 4 февруари 2025 1
Шест години след отпускането на 1.35 милиарда лева за изграждането на участъка от Боаза до Велико Търново, на държавната компания "Автомагистрали" е издадено разрешение за строеж на първия участък след Плевен. Това ще се извършва от фирма "Витез Проспект", управлявана от мъжа на Лиляна Павлова - Парашкев Кръстев. Той е бивш шеф на единствената държавна пътна фирма по времето на второто правителство на ГЕРБ, когато Павлова беше министър на регионалното развитие.
С издаденото разрешение за строеж се допуска предварително изпълнение на строителството на отсечката. Това ще ускори процеса на реализация на автомагистрала "Хемус", ще допринесе за осигуряване на модерни експлоатационни условия и ще подобри безопасността и сигурността на движение, се казва в съобщението на МРРБ. Доставчици на материали и техника
Първоначално основният държавен финансов контролен орган под шапката на министъра на финансите - Агенцията за държавна финансова инспекция (АДФИ) на два пъти не установи абсолютно никакви нарушения в дейността на агенция "Пътна инфраструктура" (АПИ) по строителството на пътища и магистрали в периода 2017 - 2020 г. Финансовият министър по това време, който е възложил проверките, е Владислав Горанов (ГЕРБ).
Едва при третата проверка, разпоредена от следващия финансов министър Асен Василев, АДФИ установи, че има проблем с начина на възлагане на поръчките. Преди това същото беше констатирала и Сметната палата. Тя установи, че има заобикаляне на Закона за обществените поръчки с превъзлагането на работата от страна на "Автомагистрали" на доставчици на техника и материали.
Последваха арести за изнесени чували с пари от банки за строителството на "Хемус" и обвинения от страна на прокуратурата. В крайна сметка обаче делото не стигна до съда.
Комитова съобщи, че за участък 4 на магистрала "Хемус" с дължина 26.8 км има изработен подробен устройствен план (ПУП), но не са приключили отчуждителните процедури, няма одобрен инвестиционен проект и не са издадени разрешения за строеж. Въпреки това хумусният слой е отнет, направени са 3 подлеза и са изпълнени водостоци, каза арх. Влади Калинов, който по това време беше шеф на ДНСК. "Автомагистрали Хемус" - новият фаворит на ГЕРБ с поръчки за 600 млн. лв.
Мъжът на Лиляна Павлова Фирма "Автомагистрали Хемус" е новият фаворит на ГЕРБ, след като по времето на третото правителство на Бойко Борисов получава поръчки, основно чрез инхаус договори, за 600 милиона лева, според доклада на Сметната палата. Освен за строителството на "Хемус", на фирмата е възложено и изграждането на участъци от скоростния път Видин - Ботевград, както и за укрепване на свлачищата.
Като действителен собственик по това време е посочен Райчо Бойков Котов. Неговото име стана известно от разследването на сайта "Биволъ" по аферата "ДжиПиГейт",
След тези разкрития фирмата сменя името си на "Витез проспект" АД, а от септември 2024 се представлява от Парашкев Кръстев, показва справка в Търговския регистър.
Той е мъж на Лиляна Павлова, от когото тя има двама синове, според публикации в медии. Той е бивш шеф на единствената държавна пътна фирма по времето на второто правителство на ГЕРБ, когато Павлова беше министър на регионалното развитие. Отстранен е от поста от служебния премиер Огнян Герджиков след трагичния инцидент в тунел "Ечемишка", при който осветително тяло падна върху движещ се автомобил и загина жена.
Междувременно е увеличен и капиталът на "Витез проспект" на 8 млн. лв. Като неин собственик е дружеството "Автомагистрали БГ" ООД, което пък е собственост на Ангелин Павлов Павлов (67%) и на Димитрина Славчева Грозданова (33%). Ангелин Павлов е управител на "Парсек Груп" ЕООД, която е собственост на Бончо Бончев, показва справка в Търговския регистър.
"Витез проспект" се управлява от 3-членен съвет на директорите, в който влиза футболистът Асен Букарев - шампион с Левски, ЦСКА и играч на небезизвестния "Витоша Бистрица", където до неотдавна риташе и лидерът на ГЕРБ Бойко Борисов. Другите двама членове на директорския борд са Христин Цветолюбов Савов и Даниел Василев Цветанов, за които няма много публична информация, но едва ли са случайни.
Оборотът на "Витез проспект" за последните три финансови години се движи между 34 млн. лв. и 75 млн. лв. (2021 г.). Дружеството разполага с около 300 служители и работи основно в Софийска област в общините Правец, Мирково, Чавдар. Изпълнявало е и водния проект на община Смолян, показва справка в регистъра на Камарата на строителите.
"Витез Проспект", "Автомагистрали БГ" и още две фирми са заложени по заем, теглен от Българо-американска кредитна банка, в която акционер е Цветелина Бориславова. През октомври 2024 г. стана известно, че "една от най-богатите българки" Цветелина Бориславова е акционер в австрийската Euram Bank, която беше затворена заради пране на пари. Кога ще е готова магистралата до Плевен?
Няма яснота обаче кога ще бъдат завършени първите три лота на магистрала "Хемус" от Бояза до пътен възел Плевен/Ловеч, чието строителство започна през 2020 г.
От отговор на регионалния министър Иван Иванов на депутатски въпрос в края на януари стана ясно, че пускът на първия участък от "Боаза" до п.в. "Дерманци" отново се отлага. Пускането на тази отсечка се обещава от 2022 г. насам, като непрекъснато все нещо става и се отлага. Последно служебният регионален министър Виолета Коритарова обеща да пусне участъка в края на 2024 г. Сега новият срок за завършване на 15.4-километровата отсечка е 1 юли 2025 г., според отговора на министър Иванов. Според него изпълнението на строителните работи по лот 1 е достигнало 83.5%.
Третият лот - от края на п. в. "Каленик" до разклона за Плевен/Ловеч е изпълнен на 55%. Изпълняват се земните и асфалтовите работи по основното трасе, както и отводняване и бетонови, кофражни и армировъчни работи. Полага се и циментовата стабилизация по директното трасе. Прогнозните срокове за приключване на строителството и пускане на движението по участъци 2 и 3 са до края на 2026 г., посочва регионалният министър. Инхаус договорите за магистрала "Хемус" са индексирани значително
13 май 2024 08:06 Оскъпяването на "Хемус"
Въпреки раздадените авансови милиони на доставчиците на материали и техника, те отказаха да работят по трасето без индексация на цените. Причината - инфлацията, коронавируса, войната в Украйна, вдигането на работната заплата.
В средата на 2024 г. стана ясно, че е направена индексация на договорите за строителството на "Хемус", която възлиза на 48.3 млн. лв.
Шест години след отпускането на парите е издадено строително разрешения за 14 км участък
Лили Границка76коментара 4 февруари 2025 1
Шест години след отпускането на 1.35 милиарда лева за изграждането на участъка от Боаза до Велико Търново, на държавната компания "Автомагистрали" е издадено разрешение за строеж на първия участък след Плевен. Това ще се извършва от фирма "Витез Проспект", управлявана от мъжа на Лиляна Павлова - Парашкев Кръстев. Той е бивш шеф на единствената държавна пътна фирма по времето на второто правителство на ГЕРБ, когато Павлова беше министър на регионалното развитие.
С издаденото разрешение за строеж се допуска предварително изпълнение на строителството на отсечката. Това ще ускори процеса на реализация на автомагистрала "Хемус", ще допринесе за осигуряване на модерни експлоатационни условия и ще подобри безопасността и сигурността на движение, се казва в съобщението на МРРБ. Доставчици на материали и техника
Първоначално основният държавен финансов контролен орган под шапката на министъра на финансите - Агенцията за държавна финансова инспекция (АДФИ) на два пъти не установи абсолютно никакви нарушения в дейността на агенция "Пътна инфраструктура" (АПИ) по строителството на пътища и магистрали в периода 2017 - 2020 г. Финансовият министър по това време, който е възложил проверките, е Владислав Горанов (ГЕРБ).
Едва при третата проверка, разпоредена от следващия финансов министър Асен Василев, АДФИ установи, че има проблем с начина на възлагане на поръчките. Преди това същото беше констатирала и Сметната палата. Тя установи, че има заобикаляне на Закона за обществените поръчки с превъзлагането на работата от страна на "Автомагистрали" на доставчици на техника и материали.
Последваха арести за изнесени чували с пари от банки за строителството на "Хемус" и обвинения от страна на прокуратурата. В крайна сметка обаче делото не стигна до съда.
Комитова съобщи, че за участък 4 на магистрала "Хемус" с дължина 26.8 км има изработен подробен устройствен план (ПУП), но не са приключили отчуждителните процедури, няма одобрен инвестиционен проект и не са издадени разрешения за строеж. Въпреки това хумусният слой е отнет, направени са 3 подлеза и са изпълнени водостоци, каза арх. Влади Калинов, който по това време беше шеф на ДНСК. "Автомагистрали Хемус" - новият фаворит на ГЕРБ с поръчки за 600 млн. лв.
Мъжът на Лиляна Павлова Фирма "Автомагистрали Хемус" е новият фаворит на ГЕРБ, след като по времето на третото правителство на Бойко Борисов получава поръчки, основно чрез инхаус договори, за 600 милиона лева, според доклада на Сметната палата. Освен за строителството на "Хемус", на фирмата е възложено и изграждането на участъци от скоростния път Видин - Ботевград, както и за укрепване на свлачищата.
Като действителен собственик по това време е посочен Райчо Бойков Котов. Неговото име стана известно от разследването на сайта "Биволъ" по аферата "ДжиПиГейт",
След тези разкрития фирмата сменя името си на "Витез проспект" АД, а от септември 2024 се представлява от Парашкев Кръстев, показва справка в Търговския регистър.
Той е мъж на Лиляна Павлова, от когото тя има двама синове, според публикации в медии. Той е бивш шеф на единствената държавна пътна фирма по времето на второто правителство на ГЕРБ, когато Павлова беше министър на регионалното развитие. Отстранен е от поста от служебния премиер Огнян Герджиков след трагичния инцидент в тунел "Ечемишка", при който осветително тяло падна върху движещ се автомобил и загина жена.
Междувременно е увеличен и капиталът на "Витез проспект" на 8 млн. лв. Като неин собственик е дружеството "Автомагистрали БГ" ООД, което пък е собственост на Ангелин Павлов Павлов (67%) и на Димитрина Славчева Грозданова (33%). Ангелин Павлов е управител на "Парсек Груп" ЕООД, която е собственост на Бончо Бончев, показва справка в Търговския регистър.
"Витез проспект" се управлява от 3-членен съвет на директорите, в който влиза футболистът Асен Букарев - шампион с Левски, ЦСКА и играч на небезизвестния "Витоша Бистрица", където до неотдавна риташе и лидерът на ГЕРБ Бойко Борисов. Другите двама членове на директорския борд са Христин Цветолюбов Савов и Даниел Василев Цветанов, за които няма много публична информация, но едва ли са случайни.
Оборотът на "Витез проспект" за последните три финансови години се движи между 34 млн. лв. и 75 млн. лв. (2021 г.). Дружеството разполага с около 300 служители и работи основно в Софийска област в общините Правец, Мирково, Чавдар. Изпълнявало е и водния проект на община Смолян, показва справка в регистъра на Камарата на строителите.
"Витез Проспект", "Автомагистрали БГ" и още две фирми са заложени по заем, теглен от Българо-американска кредитна банка, в която акционер е Цветелина Бориславова. През октомври 2024 г. стана известно, че "една от най-богатите българки" Цветелина Бориславова е акционер в австрийската Euram Bank, която беше затворена заради пране на пари. Кога ще е готова магистралата до Плевен?
Няма яснота обаче кога ще бъдат завършени първите три лота на магистрала "Хемус" от Бояза до пътен възел Плевен/Ловеч, чието строителство започна през 2020 г.
От отговор на регионалния министър Иван Иванов на депутатски въпрос в края на януари стана ясно, че пускът на първия участък от "Боаза" до п.в. "Дерманци" отново се отлага. Пускането на тази отсечка се обещава от 2022 г. насам, като непрекъснато все нещо става и се отлага. Последно служебният регионален министър Виолета Коритарова обеща да пусне участъка в края на 2024 г. Сега новият срок за завършване на 15.4-километровата отсечка е 1 юли 2025 г., според отговора на министър Иванов. Според него изпълнението на строителните работи по лот 1 е достигнало 83.5%.
Третият лот - от края на п. в. "Каленик" до разклона за Плевен/Ловеч е изпълнен на 55%. Изпълняват се земните и асфалтовите работи по основното трасе, както и отводняване и бетонови, кофражни и армировъчни работи. Полага се и циментовата стабилизация по директното трасе. Прогнозните срокове за приключване на строителството и пускане на движението по участъци 2 и 3 са до края на 2026 г., посочва регионалният министър. Инхаус договорите за магистрала "Хемус" са индексирани значително
13 май 2024 08:06 Оскъпяването на "Хемус"
Въпреки раздадените авансови милиони на доставчиците на материали и техника, те отказаха да работят по трасето без индексация на цените. Причината - инфлацията, коронавируса, войната в Украйна, вдигането на работната заплата.
В средата на 2024 г. стана ясно, че е направена индексация на договорите за строителството на "Хемус", която възлиза на 48.3 млн. лв.
Коментар