Първоначално изпратено от безимeн
Разгледай мнение
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Политика
Collapse
X
-
-
Първоначално изпратено от barbaron Разгледай мнениеИ добиването на Шистовия газ доскоро беше нерентабилно
Технологиите в цивилизования свят се развиват експоненциално днес.
Като оставя встрани политиката /което си е спам в темата и mibova сега ще ме "думне"/ - искам да подчертая, че никога не съм подлагал на съмнение последното изречение в цитата.
Само поставям акцента на това, че този цивилизован свят ВЕЧЕ 70-80-100 и повече години работи в споменатата посока. Оказва се, че всички искаМЕ да "измамим" някак природата, но не ни е по възможностите с настоящите ни знания. Каквото и да искаме да направим - създаваните "различни" горива не могат да се използва за масови цели. Най-много от това да се възползват военните, които да "усвоят" бързо едни бюджети на гърба на масовия данъкоплатец. Така и става: в областта работят /ДЕСЕТИЛЕТИЯ!/ - немци, американци, руси, в интерес на истината и - французин - преди повече от 100 години /в края на ПО-МИНАЛИЯ век/. Е, наистина технологиите днес са на ниво, но нещата са дотук.
Какъв е изводът до сега? Скъпо струващи технологии, нерентабилни за масовото производство, които ВЕДНАГА рефлектират върху крайната цена!!! Понякога това са и доста вредни за съществуването на хората производства, които потребяват крайния продукт /не споменавам заетите в процесите на производството/. Многократно се завишават разходите за вложена енергия, както и за създаване на нови условия, при които се съхранява "алтернативното" гориво, които - приложени към масовото производство - налагат още НОВИ, по-големи разходи. За лабораторни условия това има смисъл, както и за защитата на някой дисертационен труд с "общочовешко значение" и - дотук...
Не са спрели да работят... /това имах предвид с "десетилетия"-та долу/
Коментар
-
Първоначално изпратено от barbaron Разгледай мнениеТочно така, след петролното величие на бензиностанциятя Русия следва окончателен разпад на средновековната "империя"
Коментар
-
Exclusive: Putin's ex-wife linked to multi-million-dollar property business
http://www.reuters.com/article/us-ru...-idUSKCN18F0QX
Коментар
-
Първоначално изпратено от Монти Разгледай мнение
Всеки век руските войски правят по едно посещение на Берлин и Париж ,да видим този кога ще е .....
Много бързат да ги поканят напоследък... ......
Аналогията с Русия на Ленин е показателна , разпад и след разпада величие ....
- 1 like
Коментар
-
Първоначално изпратено от power grid Разгледай мнениеТи нали обеща три месеца да те няма.Айде пръждосвай се.Соросоид да си държи на думата нема такова нещо.Бъди мъж и си дръж на думите
- 3 Харесвания
Коментар
-
През 1977/1978 г. „Москвич 408“ е струвала 4500 лв. Около 10 години по-късно през 1988-1989 г. „Лада 2105“ се е продавала за 8000 лв. През същия период мотоциклет „Ява-638 350“ в СССР струвал 1260 рубли = 1259 лева, а мотопед „Рига-22“ – 265 рубли През 1983-1986 г. „Лада“ е струвала около 5000 – 6000 лева, а по същото време в Западна Европа същата марка автомобили се е продавала за 10 000 западно-германски марки. Според публикуван в Държавен вестник от април 1988 г. тиражен лист на Държавната парично-предметна лотария, лек автомобил „Москвич-2140“ е струвал 6400 лева, „Трабант“ – 5660 лева, а колите на елита „Волга“ – 11 860 лева. За нова лека кола на цена дотирана от държавата, респективно продадена от СССР евтино по линия на СИВ, при социализма се е чакало с години. На пазарна цена, на която СССР продавал на Запад, кола можело да се купи от кореком без чакане. В ГДР един „Wartburg 353w“ струвал 25 000 източно германски марки или 8 333 лева, Lada Samara – 35 000 M - 11666 лева, а „Volvo 244“ – 45 000 M, които се равнявали на 15 000 лева. В Западна Германия (ГФР), според списание „Der Spiegel“ брой 45/1988, „Mercedes 420 SE“ (колата на Тодор Живков) през 1988 г. е струвал 80 028 DM. „BMW-316i“ е струвал 25 950 DM. „Opel Omega“ и „Audi 80“ през 1988 г. са вървели почти 30.000 DM. Най-евтината лека кола в Западна Европа през 1988 г. е „Citroën 2CV“ – 9 000 западно германски марки. Mercedes-Benz S600 през 1990 г. струвал – 120 000 DM. С идването на демокрацията се променят и цените. През 2012 г. „Mercedes-Benz S600“ е струвал над 160 000 евро (320 000 DM), а „RENAULT Clio 1.2 16V 75“ – 31 000 лв. При средна заплата от 252 лева през 1988 г. една нова лека кола „Лада“ се е купувала с 32 месечни надника. При средна заплата 670 лева през 2012 г., една нова лека кола „RENAULT Clio“ се купува с 46 месечни заплати.
Прочети повече в Blitz.bg: https://www.blitz.bg/layfstayl/skoro...ews514305.html
Специално за по глупавите отново
При средна заплата от 252 лева през 1988 г. една нова лека кола „Лада“ се е купувала с 32 месечни надника. При средна заплата 670 лева през 2012 г., една нова лека кола „RENAULT Clio“ се купува с 46 месечни заплати.
Рено клио не е равно на лада- ладата е по голяма и е била по мощна за времето си, ама хайде да не издребняваме
Коментар
-
Първоначално изпратено от безимeн Разгледай мнение
От години се знае, че специфичните условия при високо налягане и при определени температури - водят до получаване на различни леки фракции от тежките остатъци, след дестилацията на нефта. Въпросът е, доколко това влагане на ново, огромно количество енергия - е икономически обосновано. Вероятно, при изчерпването на другите ресурси на планетата - да, но по преценка на специалистите - в следващият половин век нещата няма да се променят. Всичко се обяснява с разходите, които се правят, за да се получи горивото, което има конкурентна определена /долна/ специфична топлина на окисляване /изгаряне/.
Барби, аз пуснах тази статия с мнения от бг професори още вчера сутринта от блиц. Знаем че от гадния руски език и руските статии получаваш уртикария Внимавай да не се изприщиш от сутринта
Коментар
-
Първоначално изпратено от barbaron Разгледай мнение... а някъде другаде, в царството на червената мафия,
Перспективная российская бронетехника оказалась слишком заметной и уязвимой
https://naked-science.ru/article/tec...ya-rossiyskaya
Много бързат да ги поканят напоследък... ......
Аналогията с Русия на Ленин е показателна , разпад и след разпада величие ....
Коментар
-
Първоначално изпратено от v_tin Разгледай мнение
Да се надяваме че руснаците са си научили урока и няма да се ограничат до берлин и бг. Сигурно ще завъртят и до франция да видят как е в мулен руж, а за бг съм сигурен че ще искат лична среща с всички инвестиращи на бфб и външни пазари
Коментар
-
Първоначално изпратено от Inform Разгледай мнение
За 4 месеца от началото на 2017г. общо в ЕС и ЕФТА (Норвегия, Швейцария и Исландия):
- продадените нови автомобили бяха 5,487,695 (от тях произведените от Лада бяха МИЗЕРНАТА бройка от 1,513)
[U][B]Доказателство, че клошарите в ЕС и ЕФТА купуват каруцата Лада.
Коментар
-
Първоначално изпратено от Inform Разгледай мнение
За 4 месеца от началото на 2017г. общо в ЕС и ЕФТА (Норвегия, Швейцария и Исландия):
- продадените нови автомобили бяха 5,487,695 (от тях произведените от Лада бяха МИЗЕРНАТА бройка от 1,513)
Доказателство, че клошарите в ЕС и ЕФТА купуват каруцата Лада.
http://www.acea.be/uploads/press_rel...1704_FINAL.PDF
Що не се скриеш на сянка ,топло и прегряваш....
Коментар
-
Първоначално изпратено от barbaron Разгледай мнение... а някъде другаде, в царството на червената мафия,
Перспективная российская бронетехника оказалась слишком заметной и уязвимой
https://naked-science.ru/article/tec...ya-rossiyskaya
Коментар
-
... а някъде другаде, в царството на червената мафия,
Перспективная российская бронетехника оказалась слишком заметной и уязвимой
https://naked-science.ru/article/tec...ya-rossiyskaya
Коментар
Коментар