Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Политика (архив до 23.11.2016 г.)
Collapse
Заключена.
X
X
-
Първоначално изпратено от съни(тя) Разгледай мнениеПродължаваш да го повтаряш, а НЕ е вярно.
В София, градският транспорт е общински/държавен и е далеч по-добър от пловдивския, поне от беглите ми впечатления отпреди година. Има много амортизирани автобуси, които в днешния век, не би трябвало частник да предлага...
По-добре би било, общината да има грижата, а не да си преотстъпва функциите на близки ...хора
Обаче искам да ми отговориш защо това се получава на общинско ниво, но не на национално. Демек - защо това не е постигнато в БДЖ. Докато да кажем в София - изцяло общински градски транспорт - работи добре. В Пловдив частен градски транспорт - работещ заедно с общината и получаващ субсидия от общината. И в двата варианта транспорта е ОК.
Въпроса е защо не се получава на национално ниво - БДЖ.
Жокер: другия ми любим локум - децентрализацията. На по-малките нива държавното (общинското) работи по-добре отколкото на национално ниво.
Така че ни трябва по-яка децентрализация и по-малко неща да зависят от парламента и правителството. Да си гледат там външната политика, да оставят другото на общините.
Коментар
-
Първоначално изпратено от съни(тя) Разгледай мнениеТова няма как да бъде мерило.
Гледа се ПОКУПАТЕЛНАТА СПОСОБНОСТ ...на тази заплата.
Според Центъра за либерални стратегии, в края на 2014г., българинът достига покупателната способност от 1989г.
Едни загубени 25 години за България , за които не са виновни комунистите...... а хърсъзовците дет 25 години все комунизма громят докато камък върху камък не остана в милата ни татковина....Не спори с идиот-соросоид! Ще те смъкне на неговото ниво и ще те бие с опит.
Коментар
-
Първоначално изпратено от stabwound Разгледай мнение88ма- заплати 100$.
Днес 5-9х100$. Това е мерилото.
БВП стойностите са лъжливи.
Смешни въпроси и сравнения от теб.
Нищо ново.
Гледа се ПОКУПАТЕЛНАТА СПОСОБНОСТ ...на тази заплата.
Според Центъра за либерални стратегии, в края на 2014г., българинът достига покупателната способност от 1989г.
Коментар
-
Първоначално изпратено от mathematician Разгледай мнениеКомунягите са виновни.
По време Българското Възраждане (дори и като сме били под турско робство) сме били доста добре икономически, макар и без държава..........
Гадните Руснаци и комунягите ни развалили рахата.
Бе от де ви събират на Козяк такива капацитети се чудя беНе спори с идиот-соросоид! Ще те смъкне на неговото ниво и ще те бие с опит.
Коментар
-
Първоначално изпратено от mathematician Разгледай мнениеПроблемът е че вие ръсите тъпотии.
Абсолютно прав си в това, което си написал.
Тогава е нямало климатици, автобусите са били по-смотани и прочие.
Сега имат климатици - ОК - това е благодарение на техническия прогрес.
Както и да сравняваш частника (благодарение на конкуренцията) си разви услугите и те са на едно добро ниво. Докато това не е вярно за държавните услуги. Те си останаха на ниво 89 година.
Ами съгласен съм, по-добра е.
Ама пък твърдението, че тогава всичко е било лошо, си е направо тъпотия. Имаше хубави неща, имаше и лоши. За това, кое е преобладавало ще се произнесе не някакъв невръстен хлапак, като тебе, не и някакъв трол като Хайрсъзов, ами Историята. А за сега повечето български граждани са на мнение, че при социализма са живели добре. За твое съжаление, така мислят повечето.Не спори с идиот! Ще те смъкне на неговото ниво и ще те бие с опит.
Коментар
-
Първоначално изпратено от съни(тя) Разгледай мнениеИзвън този въпрос - тогава са развивани в най-висока степен Научните институти и центрове, БАН, обсерватории, на местно ниво - освен училища и клубове, читалища Култура - архитектурни паметници и музеи ... Спорт - масово басейни и спортни зали в училищата, много възможности за различните спортове
Здравеопазване - лекар или мед.сестра в училищата
Полицията - респект, несъпоставим с днешния
За 25 години - ЗАЧЕРКВАНЕ и унищожаване на всичко по-горе.
По време Българското Възраждане (дори и като сме били под турско робство) сме били доста добре икономически, макар и без държава. Факт - икономически сме били по-добре и от поробителите ни и от освободители ни. Именно благодарение на икономическото развитие, почват и политическите движения и борби за освобождението ни.
Не е нужно да си историк. Достатъчно е да си чел "Под игото" Има църква, има училище, макар и килийно. Определено Султана не плаща за тях. Колко Слепеца, въпреки че е сляп и не получава инвалидна пенсия от Султана, преживява някак си.
Възрожденският Българин е бил голяма работа с много добри качества - трудолюбив, скромен, с развито обществено чувство. Богатите българи (чорбаджиите) са давали кинти, бедните са помагали с труд, за да се построи църква, училище, мост. После децата и на чорбаджиите и на ратаите им са учели заедно в това училище.
После се сещаш по време на комунизма - връзкарство, подмазвачество, натегачество, кариеризъм. Цвета на нацията бива избита. На тяхно място идват разни каскети, дето почват да строят разни мегаломански проекти без никъв икономически смисъл.
И после въпросните заводи запустяват и биват разрушени, просто щото зад тях няма икономическа логика. Те никога не са мислени да работят на печалба или да правят смислени и качествени стоки. И после идват едни хора, дето ревът колко добре е било при социализма. И така останалите млади и кадърни си бият камшика посока Запад. Кво да правят тука при някви хора, дето не могат да се разберат.
Коментар
-
Първоначално изпратено от mathematician Разгледай мнениеПроблемът е че вие ръсите тъпотии.
Абсолютно прав си в това, което си написал.
Тогава е нямало климатици, автобусите са били по-смотани и прочие.
Но тогава те закъсняваха точно както и БДЖ-то закъсняваше. За градския транспорт в Пловдив преди 89 година не ми се говори. Това беше най-кошмарния градски транспорт. Претъпкани автобуси. Хората се ръгат да се качат, за да отидат на работа. Никакво разписание не спазват - стари, мръсни, очукани автобуси.
Сега имат климатици - ОК - това е благодарение на техническия прогрес. Но освен това сега си имат разписание и го спазват. Освен това сега има и нови (има и стари останали). Няма хора да се блъскат, няма навалица вътре. Абсолютно нормален градски транспорт на едно средно европейско ниво.
Може ли да кажеш същото за БДЖ сега - че е на средно европейско ниво.
Както и да сравняваш частника (благодарение на конкуренцията) си разви услугите и те са на едно добро ниво. Докато това не е вярно за държавните услуги. Те си останаха на ниво 89 година.
В София, градският транспорт е общински/държавен и е далеч по-добър от пловдивския, поне от беглите ми впечатления отпреди година. Има много амортизирани автобуси, които в днешния век, не би трябвало частник да предлага...
По-добре би било, общината да има грижата, а не да си преотстъпва функциите на близки ...хора
Коментар
-
Първоначално изпратено от stabwound Разгледай мнение88ма- заплати 100$.
Днес 5-9х100$. Това е мерилото.
БВП стойностите са лъжливи.
Смешни въпроси и сравнения от теб.
Нищо ново.Не спори с идиот-соросоид! Ще те смъкне на неговото ниво и ще те бие с опит.
Коментар
-
Първоначално изпратено от markoci Разгледай мнениеЯ се напъни и извади статистика за БВП на БГ и съседите и през 1989 г. и я съпостави със сега....дан се изненадаш че сега положението е бая по-зле.
Ма това не става с отричане , а с слагане на аргументи каквито по правило в постовете ти никога няма....
Едни и същи бълвочи за комунетата и нищо като мисъл
Днес 5-9х100$. Това е мерилото.
БВП стойностите са лъжливи.
Смешни въпроси и сравнения от теб.
Нищо ново.М.... . ш..... ..й.о!
Коментар
-
Първоначално изпратено от stabwound Разгледай мнениеА заплатите и свободите при съседите не се ли сравняват? А стандарта и качеството? Достъпа до блага..
Тъпотии ръсиш ти.
До какви "блага" нямаше достъп тогава? До банани ли?
То маймуни на банани се ловят.Не спори с идиот! Ще те смъкне на неговото ниво и ще те бие с опит.
Коментар
-
Първоначално изпратено от gigow Разгледай мнениеНе помня точните години, но не е било повече от година и половина-две години. Бях си взел акумулатор и си направих осветление на 12 волта във всички стаи. Било е към 88-89г. Не и след това. Не и преди това. 1988 се нанесох в апартамента от военните, преди това в предния нямах режим. И след 90та нямаше. Гаранция. Щото 90та се пренесох в друг, а там не съм слагат осветление на акумулатор. Аз не съм човек, който ще стои на свещи, дипломиран електротехник съм.
Коментар
-
Първоначално изпратено от mathematician Разгледай мнениеТо не е било еднократен акт. Имаше го на пресекулки. Като някъде беше 4 към 2, другаде 3 към 1, а в най-тежките времена 2 към 2. Явно е зависело от времето - зимно повече, лятно по-малко. Може и районите да са имали някакви лимити и при изчерпване да си ги спирали. Знам ли. Щото си спомням една година около Нова година при нас в Пловдив беше брутално, а като отидохме на село за Нова година, там беше доста по-разхлабен режима.
.......
Все някой ще знае точните години и за какво време, както и причините - това с износа на ток за сметка на вътрешното потребление е абсурд да е продължило дълго време, при тази тежка и химическа промишленост, която е развивана тогава.
Извън този въпрос - тогава са развивани в най-висока степен Научните институти и центрове, БАН, обсерватории, на местно ниво - освен училища и клубове, читалища Култура - архитектурни паметници и музеи ... Спорт - масово басейни и спортни зали в училищата, много възможности за различните спортове
Здравеопазване - лекар или мед.сестра в училищата
Полицията - респект, несъпоставим с днешния
За 25 години - ЗАЧЕРКВАНЕ и унищожаване на всичко по-горе.
Коментар
-
Първоначално изпратено от stabwound Разгледай мнениеА заплатите и свободите при съседите не се ли сравняват? А стандарта и качеството? Достъпа до блага..
Тъпотии ръсиш ти.
Ма това не става с отричане , а с слагане на аргументи каквито по правило в постовете ти никога няма....
Едни и същи бълвочи за комунетата и нищо като мисълНе спори с идиот-соросоид! Ще те смъкне на неговото ниво и ще те бие с опит.
Коментар
-
Първоначално изпратено от gigow Разгледай мнениеАма то много ти е непълен списъка.
И интернет нямаше едно време, и телевизията беше само една, и цифрови канали нямаше, то и телевизорите бяха по шейсе кила...
И автобусите бяха без климатик...
Впрочем такива са били и в капиталистическа Гърция и в капиталистическа Турция по това време. И не само са нямали климатици в автобусите, ами са нямали и цветни телевизори и цифрова телевизия, ами са нямали и (представи си) и интернет.
Не ти ли омръзна да ръсиш тъпотии?
Абсолютно прав си в това, което си написал.
Тогава е нямало климатици, автобусите са били по-смотани и прочие.
Но тогава те закъсняваха точно както и БДЖ-то закъсняваше. За градския транспорт в Пловдив преди 89 година не ми се говори. Това беше най-кошмарния градски транспорт. Претъпкани автобуси. Хората се ръгат да се качат, за да отидат на работа. Никакво разписание не спазват - стари, мръсни, очукани автобуси.
Сега имат климатици - ОК - това е благодарение на техническия прогрес. Но освен това сега си имат разписание и го спазват. Освен това сега има и нови (има и стари останали). Няма хора да се блъскат, няма навалица вътре. Абсолютно нормален градски транспорт на едно средно европейско ниво.
Може ли да кажеш същото за БДЖ сега - че е на средно европейско ниво.
Както и да сравняваш частника (благодарение на конкуренцията) си разви услугите и те са на едно добро ниво. Докато това не е вярно за държавните услуги. Те си останаха на ниво 89 година.
Коментар
Коментар