интересна е но нека не е само за тази агенция ,може да се споменат и кофти хотели ,места, всичко което нарушава комфорта които желаем .....
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Как да прецакаш отпуската си
Collapse
X
-
Принципно, без значение коя е компанията трябва, в случай на неизрядност рекламация да направиш следното:
1. Още при възникване на несъответствие между ваучера или описанието по каталог на туроператора да го уведомиш (най-добре писмено) и да си подсигуриш свидетели. За някои по-големи рекламации трябва да му дадеш 1-2 дни срок за отстраняване. За храната най-трудно се иска обезщетение. Много съдилища и в Европа казват въпрос на вкус, а ако е обявено че ще е на шведска маса не можеш да имаш претенции, че е такава. Лесно се доказват и обезщетяват липсващи елементи от проспекта или лоша хигиена, за което ти трябват отново доказателства. С полетите е малко по-сложно, но са длъжни да ти съдействат, дори и вината да е у авиокомпанията.
Коментар
-
Как да прецакаш отпуската си
Пиша в този форум с надеждата, че с това си послание ще съумея да предпазя много хора, които смятат да ползват услугите на Он Травъл. Клиент съм на Он Травъл от 2003 г., когато за първи път пътувах с тях в Испания - Малага. За първата година нямам никакви забележки, поради което и реших отново да пътувам с тях повличайки още 10 човека с мен - приятели.
И така в продължение на няколко Нови години изтърпяхме всичките им издънки - закъснели полети, липса на организация по време на пътуванията и престоя, никаква заинтресованост от страна на представителите на Он Травъл по време на престоя - те просто не си вдигаха телефоните. Нямахме информация за обратните трасфери - в колко часа ще се осъществят, къде е сборния пункт и т.н. Налагаше се през последните дни да се превръщаме в дедективи, да търсим контакти с посрещащата агенция, да звъним в гаражите на посрещащата агенция, за да разберем кога тръгват автобусите за трънсфер. Дори за една от допълнителните екскурзии, за които се записахме не дойде да ни вземе автобуса, нищо че си бяхме платили по 100 евро на човек. Ние сами се обадихме на представители на посрещащата агенция, която организира екскурзии и на други български туроператори и ни взеха с тях, като платихме още веднъж. Как би се справил човек, който не знае подходящия чужд език - все пак отиваш да си починеш, а не да доказваш езиковите си познания.
Върхът на нахалството им беще през 2006 година, когато полетът беше отложен с близо 10 часа и след като чекираха всички оставиха част от хората да чакат за следващия ден, тъй като нямало места в самолета.
Всичко това се забравя след хубавите новогодишни преживявания и до сега никога не съм предявявала искания за неустойка спрямо тях.
Оказа се, че ОН ТРАВЪЛ трябва да бъдат гонени до дупка.
Тази година отново реших да пътувам с тях /да ми се чуди човек на акъла/ и заминахме с мъжа ми за Доминиканската република.
Преживяването е страхотно в тази страна с красива природа и страшно мързелив народ, стига да не обръщаш внимание на следните неща:
1. Настанени бяхме в хотел различен от този, за който се бяхме записали. Това обстоятелство лично аз научих на 21.12.2007 г. последния работен ден преди тръгването и нямах време да реагирам.
2. През цялото време се борихме с персоналът на хотела за почистване, смяна на чаршафи и кърпи. А хотелът е с 5 звезди, но неясно по чия категоризация.
3. Новогодишната вечеря беше една обикновена вечеря в стола на хотела, и ако не настоявахме всички българи - 64 човека да празнуваме заедно и това нямаше да стане. В офертата на Он тръвъл е изрично написано - Новогодишна вечеря - ами няма такова нещо. Вечерята е на самообслужване тип бюфет, всеки влиза, когато намери за добре, наяжда се за 1 час максимум – толкова е отредено като време и айде навън.
4. Постоянни бакшиши, които се събират за водачите на групите за допълнителните екскурции независимо, че си си платил всичко.
5. В 12 часа на последния ден всички трябва да напуснат стаите си и да стоят по пейките и столовете до 17.30 докато дойде трансфера за летището. Ако денят е слънчев може да отидеш на плаж, но ако вали проливен тропически дъжд, както се случи тогава гледката не е от най-приятните. Аз лично с хиляди скандали и уговорки с хотела успях да си доплатя 45 долара, за да остана до 17.30 часа в стаята си. Какво ли щеше да коства на агенцията ОН ТРАВЪЛ да резервира стаите на хората до 17.30 часа за 1440 долара / все пак тази екскурзия носи приходи на компанията в размер на 102 400 евро и допълнителни приходи от проведените там екскурзии, които също не са малко/. Или ако не искат да платят за конфорта на туристите, то поне да бяхя включили тази стойност в общата цена – като даваш 1600 евро ти е все едно дали ще дадеш още 20 евро.
5. Слаба организация и компетентност от страна на представителя на Он Травъл
Всичко това не е поводът обаче за моя постинг. Това не е нормално развитие на нещата, но ние българите сме търпеливи клиенти и подобно поведение на туроператора се изтърпява. То и за това сме били 500 годи под турско робство – търпелив е нашия народ.
Та, да продължа – пристигнахме на летището в Мадрид с полет от Пунта Кана в 10.30 часа и си чакаме полета смирено за 17.45 часа. След нас долита и друга българска група на ОН ТРАВЪЛ от Мексико с още 60 човека, която трябва да лети със същия самолет. Започват да се чуват слухове от тази втората група, че всъщност полет няма да има – те имат информация отпреди 1 ден, че най-рано ще дойде самолет в 02:00 часа на следващия ден. Някои от тях – в това число и едни мухлясали български футболисти, които докараха българския футбол до разруха бързо се уредиха с билети на редовната линия на България Ер за София и успяха да излетят в 20.00 часа. Същите тези гадове, видяха, че в групите има деца на по 3-4 години, един човек със счупен крак и въпреки това не направиха отстъпка да се приберат тези хора. Гаден човек е българинът – особено зад граница. Но това да не го коментирам, все пак темата е друга.
И така, едва в 14.30 часа всички разбрахме, че полет няма да има, макар, че ден по-рано е било ясно това, както на собственитците на ОН ТРАВЪЛ /между другото изключително арогантни и нагли хора, за които ще разкажа по-късно/, така и на представителите на ОН ТРАВЪЛ, които придружаваха групите.
След разговор с Управителката на ОН ТРАВЪЛ – Ася, която е съпруга на собственика Алпер същата най-нагло ни заяви, че ще чакаме на летището, тъй като нямаме друг избор. И спря да си вдига телефона. Отказаха ни настаняване в хотел и храна. След определени премеждия успяхме да си направим резервация в хотел до летището, за да поспим до 24 часа и пак да се върнем да изчакаме полета. За информация не всички го направиха, поради финансови съобръжения – стаята в хотела е 100 евро. Отидохме към 19.00 часа , заедно с още две семейства, едното от които с дете, а мъжът беше този със счупения крак да полегнем в хотела. В 22.30 часа представителката на ОН ТРАВЪЛ се обади и каза, че до 12.30 трябва да се върнем на летището, защото ще има полет в 02.00 часа – така и казали шефовете й. Върнахме се и вече влязли в чакалнята на заминаващи се оказахме в капан – близо 100 човека, от които 15 деца. Полет нямаше и нямаше. Магазините и ресторантите на летището затварят в 23.30 часа и след това можеш да си вземеш нещо за пиене и чипс от автоматите, за коит ти трябват обаче монети. Някои от нас имаха останали монети, но повечето хора не. Та значи около 6 часа без вода и храна, чакащи и спящи по пейките на айрогарата в Мадрид с противоречива информация – собствениците на ОН ТРАВЪЛ си спяха спокойно и хич и не искаха да знаят нищо за тези, които ги хранят. След като събудихме въпросната Ася – управител и собственик, тя се провикна в слушалката на представителката на ОН ТРАВЪЛ «Не ми ги давай тези да говоря». Абе госпожо Ася, «тези» именно са хората, които те хранят. Нагла и безочлива. Не само, че ни държаха по пейките на летището, но и ни вдигнаха от хотела, който сами си плащаме, за да си разиграват театрото. Един от хората в групата се свърза с ръководител движение на Летище София и успя да разбере, че всъщност полетът ни ще бъде около 5.30 часа.
Е това е, този път ще ги гоня до дупка. Защото аз отивам на почивка за да ралаксирам, да се отърся от проблемите си в работата, а не да се ядосвам с недодялани туроператорчета, които имат наглостта да ни наричат «тези». Ако имате пари за даване навятъра – изберете ОН ТРАВЪЛ. Не е лошо все пак да си сменят името на OFF TRAVEL.Last edited by mibova; 26.01.2011, 11:24.Тагове: Отмаркиране на всички
Коментар