Първоначално изпратено от val/she
Разгледай мнение
Като гледам първото парче, се сетих, че винаги съм се питал дали това ръкомахане на диригента (на хора) при публичното изпълнение на вече готовото парче има някакво значение?
Според мен диригентът подготвя и нарежда нещата преди това. След това може да пусне ансамбъла сам да го прави.
Пял съм един път във войнишки армейски хор.
Изкараха ни на плаца целия войнишки състав, брой ни поне 700, разредени на по два метра като при паникьорската сега карантина, и между нас щъкаха петнайсетината-двайсетина музиканти на полковия оркестър и преслушваха всеки за музикален слух: я изпей това (три ноти), а я изпей това (шест), и улево или удесно. Аз, като с добър слух, се оказах "удесно" и ме вкараха втори глас в хора, подготвян за някакво музикално съревнование на войнишките армейски хорове.
Събраха ни некъде петшестдесетина, разучихме един военен марш от времето на ПСВ и "Поклон, народе мили", май по текст на Вазов.
Взехме второ место сред армиите.
Но, според мен, след целия труд на диригента, който чуваше всеки фалшивещ между нас петдесетимата и го махаше, който след това ни научи да пеем на три гласа и да не се влияем, поне нас от втория глас, от първия и, особено, от третия, вече бяхме "на пушка" и можехме да изпеем нещата пред публика и без ръкомаханията на създателя на хора.
Понякой път ми настръхваха космите по врата от звуците, създавани от нашия хор в големата зала на поделението – мен, още 19-годишно пишлеме с музикален слух.
https://www.youtube.com/watch?v=Givs-w_8B6M
Коментар