IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec
Контролен панел | Съобщения | Потребители | Търси
  • If this is your first visit, be sure to check out the FAQ by clicking the link above. You may have to register before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages, select the forum that you want to visit from the selection below.

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Всичко е по темата !!!. За Успеха....и причините за него. Искате ли да сте успешни?

Collapse
X
  • Филтър
  • Време
  • Покажи
Clear All
new posts

  • Първоначално изпратено от Pyramid Разгледай мнение
    Пускам отново, постът-си съдържание на иновацията, да не каже Матеев, че се извъртам.
    Заявена 10.02.2021


    После, малко ПМ:
    Активен, ПМ3872
    Продаден. ПМ1921. Възвърна се (след приспадане пълните разходи ) в съотношение 5:1.
    Изтекли ПМ 2517 U1 /2017 и ПМ 2852 U1/ 2018 Не са подновени, поради нещо значително по-добро.
    Който умее да търси, по автор, ще ги открие в ПВ.
    ЗИ 112700 се обновява, рано е за публикация. И има още 5-8 групи следващи нея, ама всичко иска време затуй, една по една.
    Разбрах ти идяята, но тя съвсем не е гениална, нито пък е нещо ново, за което конструкторите на батерии да не са се досетили. Можеш да бъдеш абсолютно сигурен, че конструкторите на батерии са тествали твоята идея, както и 1000 други идеи, и най-накрая са взели конструктивно решение, базиращо се на 1000 други фактора, за които ти дори и не си се досетил.

    По въпроса с електрониката, за която ти намекваш, че била проста - няма проста или сложна електроника. Всичко е само един чип, който се вгражда в батериите, а дали в него има 10 или 1 милион транзистора - това са само подробности. Например в този чип може да бъде заложена една безкрайно сложна логика за контрол на заряда/разряда, но това не е откритие или изобретение - това си е просто конструктивно решение.

    Нещо повече - в този чип може да има заложена комуникационна функционалност посредством например високи честоти, наложени върху захранването. Така компютъра на колата ще може да комуникира с всяка една клетка (батерийка) и да чете нейния статус, както и да и се разпорежда дали да се включи, изключи или до колко волта да се зарежда/разрежда.

    Всичко това обаче не е изобретение или откритие - всичко това е само конструктивно решение на даден проблем с химията например. Ако аз бях конструктор на батериите на Тесла, щях да ги предвидя тези неща и щях да организирам такъв тип система за заряд/разряд, но в никакъв случай нямаше дори и да си помисля, че съм направил някакво откритие. Просто щях да съм доволен, че съм използвал знанията си и опита си за разрешаване на някакъв технически/технологичен проблем.

    Не ми се сърди, но и в това твое "откритие" аз виждам само и единствено една прекалено висока самооценка за собствените ти способности, и нищо повече. Не виждам реално откритие, за което да не се е досетил никой друг. Същото е и с топлообменика, които всички го наричат тръбичка - прекалено висока самооценка и нищо повече.

    Коментар


    • Първоначално изпратено от Pyramid Разгледай мнение
      Пускам отново, постът-си съдържание на иновацията, да не каже Матеев, че се извъртам.
      Заявена 10.02.2021


      ...
      Тази "иновация" тествана ли е в реални условия?

      Не спори с идиот (мурзилка)! Ще те смъкне на неговото ниво и ще те бие с опит.

      Коментар


      • Пускам отново, постът-си съдържание на иновацията, да не каже Матеев, че се извъртам.
        Заявена 10.02.2021
        Първоначално изпратено от Pyramid Разгледай мнение
        Същината на едно решение, за което, загатнах тук преди месеци, е следното:
        Батериите, в момента, са силно запалими, скъпи, тежки, поглъщат много материали, трудно се рециклират и т.н. Напр. разгледайте елементите 18650:
        За възможно по-голям индивидуален капацитет, анод и катод, са навити като тънки ленти фолио, разделени със сепаратор, на руло. Лентите са дълги, дебелините-минимални, десетки микрони. Разрастне ли се дендрит (такава една микрокристална структура от метал, по пътя анод към катод или обратно, вече не помня) възниква късо съединение. Така ОТВСЯКЪДЕ, към точката на КС се устремяват токове, които нагряват електродите, и следва запалване. Докато цялата енергия в елемента не се отдели и разсее, нагряването расте, металът усилено се топи и т.н. При възникване на късо съединение на изводите на батерия, в чийто състав, са включени допълнително последователно свързани още редица елементи, от токовете на КС, се загрява целият им комплект, като се запалва той, като цяло. При свързани към шина модули от много паралелно свързани елементи, токовете на късо съединение, се умножават а, при възникнало КС в елемент, освен собствения му ток, след неминуемия разряд на елементите от обратния ток откъм останалите, протичат токове от недоразредените останали елементи. Кошмар.
        Т.е., за да се реши проблемът със запалванията (които, настъпват и при удар или пробиване на елемент), трябва да се разделят елементите един от друг, като ДРАСТИЧНО, се ограничи щи и техният капацитет, а също, се увеличи отношението S/C [външна площ за охлаждане/капацитет] над някакво чило М, което, е безопасно.
        ТОВА няма как да се случи в съвременните (базирани на елементи 18650) а още, и в много широко рекламирани батерии на ТЕСЛА, (тип 4680) т.к.при тях, S/C<<M а, съответно, и пожароопасността.
        Освен това, при тях няма вътрешно, а само външно охлаждане...и става мазало. И колкото по-висока енергийна плътност, толкова по-зле.
        Добавяме Казуса цена (функция на ред "хитрости", водеща до технологична почти невъзможност, за частична замяна на увредени или изтощени, с нараснало R вътр. елементи), Казуса трудности в рециклирането, Казуса с неравномерното разпределение на плътността на токовете при модулната структура, практикувана днес, заради която, ускорено, излизат от строя останалите функционални измежду другите модули, Казусът с логистика, диагностика и поддръжка, Казусът с невъзможната СЕГА съвместна работа на различни електрохимични системи върху общ товар и т.н. и т.п.
        И излиза, както пее Безименният, положението е безнадеждно?
        Да, обаче,
        И елементите може да се разделят,
        И ИНДИВИДУАЛНО, капацитетът да се намали, (а като цяло, този на батерията - не, оставайки същия),
        И охлаждането да се улесни,
        И замяната /частично, само на излезлите от строя, функционални елементи/ да се опрости,
        И цената да се понижи,
        И логистиката да се опрости,
        И диагностиката да се сведе до елементарни действия,
        И т.н. и т.н.
        ...
        КАК?!?
        - ПРОСТО:

        1.Микромодулна конструкция, с ДРАСТИЧНО снижен индивидуален капацитет, като микромодулите са с пълното работно напрежение на батерията и работят съвместно, върху общ товар. Работното напрежение на батерията е стотици волтове, т.е. микромодулът съдържа много десетки и дори стотици микроелементи, така щото, +/- един до няколко, не се отразява на общата работоспособност.
        2.Микромодулите са разделени с диодни ключове, както в посока разряд, така и в посока заряд тъй, щото обратни токове да НЕ протичат. Ключовете са проектирани за индивидуалните работни токове на микромодулите.
        3.Микромодулите са съставени от ПЛОСКИ, БЕЗКОРПУСНИ микроелементи във вид на шайби (S/C->max), през отвора на които, е осигурено протичане на охлаждащ/терморегулиращ флуид. При загряване от работа или заряд охлажда, при ниски температури-подгрява, /за не дефектира или а също, да отдаде макс.мощност и да запази капацитет/. Корпусът е общ, НА ЦЯЛ МИКРОМОДУЛ. Пластмасов, термосвиваем. При рециклиране, се разтапя и отделя със шлама. Ама го няма огромното количество метал в корпусите, което пречи на същото това рециклиране и т.н.
        4.Предвидена е индикация на дефекта и разкъсващо зарядната верига при дефект реле. Включваш на заряд, дефектиралите елементи светват със спец. светодиод (LED).
        5.Батерията е съставена от по-голямо множество ( те ЗАТОВА са "микро" елементи), напр., ако днес, 100 kWh батерия има 5000 елемента по 200 Wh, то сега, са 1000 микромодула но, по 100 Wh на микромодул, а елементите, са с единично много по-нисък капацитет.
        6.Полюсните шини може да са отделно зарядна, отделно зарядна или обединени, според назначението на батерията.
        7.Елементите може да се локализират не само в пода но, и в повечето обикновено, пустеещи места на купето, в зависимост от дизайна.
        8.Понеже са стандартни, микромодулите стават приложими ЗА ВСЯКАКВИ сухопътни и водни EV, в т.ч.и дронове, подводници и т.н.

        Заб.1:
        EV- напр. "Тесла". Днес, сменят батерия като цяло, и само единици - елемент. Смяната на един елемент, някъде четох, ок.5000 USD /за цялата операция, в сервиз. Момък един, в щатите, така си купил на старо "най-евтината Тесла" за 10 К, батерия -5 К, и имал най-евтината, за 15 К. При положение, че микромодулът струва, напр.$20 , и смяната може да става за 15 мин, направо в гаража или дори на площадката на зарядната станция...
        Заб.2.
        Ако не знаят някои, в момента, на подводница как се сменят батериите: РАЗРЯЗВАТ КОРПУСА, и после, с мощен кран, отделните клетки...БАВНО, СКЪПО, ТРУДНО, ОПАСНО...Една клетка дала фира - цялата подводница залинява, ако не се запали и не изгори. Микромодули, се заменят през люкове и топредни апарати: Бързо, лесно, безопасно...и ЗНАЧИТЕЛНО, ПО-ЕВТИНО: Един микромодул дефектирал - машините почти не усещат, а после, през люка, сменен един микромодул. Вместо цяла батерия, за няколко милиона евро и седмици работа - един микромодул, за 30 минути. НЕ режеш нищо, през люка. ХОП-ТРОП. Край.
        Заб.3.
        Споменах ли за работата на различни електрохимични системи върху един общ товар /В СЪСТАВА НА ЕДНА БАТЕРИЯ, АКО ЩЕТЕ/? - Ето ви го.

        Има и още подробности но, в общи линии, такъв е моят поглед към бъдещето. Нали бях ви обещал преди месеци? Ето, споделих. Да видим опозицията безименна и т.н. Любопитно ми е.
        После, малко ПМ:
        Активен, ПМ3872
        Продаден. ПМ1921. Възвърна се (след приспадане пълните разходи ) в съотношение 5:1.
        Изтекли ПМ 2517 U1 /2017 и ПМ 2852 U1/ 2018 Не са подновени, поради нещо значително по-добро.
        Който умее да търси, по автор, ще ги открие в ПВ.
        ЗИ 112700 се обновява, рано е за публикация. И има още 5-8 групи следващи нея, ама всичко иска време затуй, една по една.

        Коментар


        • Първоначално изпратено от Pyramid Разгледай мнение

          Нали знаеш, че никой не те взема насериозно?
          Никой в смисъл ти?
          Ми нали знаеш с какво си известен тук? И то съвсем насериозно?

          Не спори с идиот (мурзилка)! Ще те смъкне на неговото ниво и ще те бие с опит.

          Коментар


          • Първоначално изпратено от безимeн Разгледай мнение
            Матеев, тоя те плю и се кле, че не ти иска парите...

            Сега е по-послушен от котенце...

            Да видим кой-кого ще ошушка...

            Ако се стигни до участие - над 90% ! Иначе : никакви пари!
            Нали знаеш, че никой не те взема насериозно?

            Коментар


            • Матеев, тоя те плю и се кле, че не ти иска парите...

              Сега е по-послушен от котенце...

              Да видим кой-кого ще ошушка...

              Ако се стигни до участие - над 90% ! Иначе : никакви пари!

              Коментар


              • Първоначално изпратено от Mateev Разгледай мнение
                Ще те помоля да повториш този пост или да дадеш линк към него, че явно съм го пропуснал, за което се извинявам.

                Също и за патентите, с които се хвалиш - ами дай линк бе човек, за да ги видим с очите си черно на бяло.
                Добре, до довечера. Шофирам.

                Коментар


                • Първоначално изпратено от Mateev Разгледай мнение
                  Ще те помоля да повториш този пост или да дадеш линк към него, че явно съм го пропуснал, за което се извинявам.

                  Също и за патентите, с които се хвалиш - ами дай линк бе човек, за да ги видим с очите си черно на бяло.

                  Матеев, усещам, че имаш интерес...

                  Трябва да знаеш, че в Патентното ведомство "нещото" влиза и почват едни "проверки" за това, дали са изпълнени изисквания за ФОРМАЛНА редовност.

                  Това, разбира се продължава месеци, в които заинтересуваните могат да обжалват...

                  Разбира се, не е задължително да има заинтересувани, защото...

                  Голяма е вероятността "нещото" отдавна да се работи, продава и носи доходи.

                  Дори нещото да получи ФОРМАЛНА "редовност" - тя си остава ФОРМАЛНА, защото...

                  Някой производител, на другият край на света може да предяви законните си претенции върху продукта, ако не е закупен лиценз от тях, които първи да регистрирали изделието... И се почват едни Съдебни процедури, най-вероятно във Франция, защото... (ще ти обяснят, когато се наложи да отидеш там, или когато командироваш до там и обратно твоят служител...)

                  Успех!

                  Коментар


                  • Първоначално изпратено от Pyramid Разгледай мнение
                    Значи, вече написах бая дълъг пост за имащите очи. ..
                    Ще те помоля да повториш този пост или да дадеш линк към него, че явно съм го пропуснал, за което се извинявам.

                    Също и за патентите, с които се хвалиш - ами дай линк бе човек, за да ги видим с очите си черно на бяло.

                    Коментар


                    • Първоначално изпратено от Pyramid Разгледай мнение

                      Значи, вече написах бая дълъг пост за имащите очи. Някъде след 10.02.2021, когато ми озлезе входящият номее в патентно ведомство. Не си чел. Лочи си, "пропуснал" си. Върни се, прочети го, и всичко ще ти се изясни. Освен, ако не си си взел инженерната диплома с преписване, тогава вече, не знам. Много си силен в обявяване на явно написани неща за "несъществуващи", както и за физически ефекти за измислени. "Конфликтът" го създават вашите неверни твърдения, които, не мога и няма да подминавам. И илюстративен експеримент предложих... КОЕ СВЪРШИ КАТО ХОРАТА, за да лъжеш по мой адрес? Цялата ти работа, е като мнимия "гараж".

                      Ама, защо се караш на хората тук? И тая тема ли искаш да затворят?

                      Какво ни интересуват твоите взаимоотношения с Патентното ведомство?

                      И, дори да си регистрирал нещо там - какво от това? Какво са ти виновни хората тук, за да си изкарваш проблемите на тях?

                      ............

                      Предположихме, че си регистрирал там нещо. Защо висиш ежедневно тук? Отивай да работиш по регистрираното "нещо" (пардон - то ЩЕ стане нещо при определени условия - работа по нещото!)..., а за парите няма да се повтаряме...

                      Коментар


                      • Първоначално изпратено от Mateev Разгледай мнение

                        Накратко:
                        1. Pyramid отново е "изобретил" нещо, свързано с батериите
                        2. Отново не ни казва същноста на "изобретението", а само по заобиколен път загатва за някои негови предполагаеми параметри
                        3. Отново се опитва да завърти дискусията около себе си и около собственото си "изобретение"
                        4. Отново влиза в конфликт с различни хора, обвинявайки ги в некомпетентност и в неразбиране на неговата гениалност
                        5. Отново си е въобразил, че неговата теоретична идея е най-добрата в целия свят
                        6. Отново си е въобразил, че учените в институти с многомилиардни бюджети са по-глупави от него

                        Няма нищо лошо в това човек да мисли и да търси решение на даден проблем. Лошото обаче е, че само с гола теория не става. Трябват си експерименти, които Pyramid няма ресурсите да ги направи. Следователно не може да потвърди теорията си на практика. Другото лошо е човек да си въобрази, че е най-умния в целия свят, и че никой досега не се е сетил, че 2+2 е равно на 4. И разбира се най-лошото - опитва се да продаде мисловните си заключения, но без да казва каква е тяхната същност, за да не му откраднат идеята. Един вид продава котка в чувал с думите "Вярвайте ми, аз съм най-големия специалист по котките в целия свят".

                        Това не е заяждане - това е как аз ги виждам нещата. Иначе не мога да обсъждам поредното "откритие", защото все още не ни е разказана каква е неговата същност, или поне аз не съм я разбрал покрай многото недомлъвки и конфликтни постинги.
                        Значи, вече написах бая дълъг пост за имащите очи. Някъде след 10.02.2021, когато ми озлезе входящият номее в патентно ведомство. Не си чел. Лочи си, "пропуснал" си. Върни се, прочети го, и всичко ще ти се изясни. Освен, ако не си си взел инженерната диплома с преписване, тогава вече, не знам. Много си силен в обявяване на явно написани неща за "несъществуващи", както и за физически ефекти за измислени. "Конфликтът" го създават вашите неверни твърдения, които, не мога и няма да подминавам. И илюстративен експеримент предложих... КОЕ СВЪРШИ КАТО ХОРАТА, за да лъжеш по мой адрес? Цялата ти работа, е като мнимия "гараж".
                        Last edited by Pyramid; 14.03.2021, 12:43.

                        Коментар


                        • Първоначално изпратено от Mateev Разгледай мнение

                          Накратко:
                          1. Pyramid отново е "изобретил" нещо, свързано с батериите
                          2. Отново не ни казва същноста на "изобретението", а само по заобиколен път загатва за някои негови предполагаеми параметри
                          3. Отново се опитва да завърти дискусията около себе си и около собственото си "изобретение"
                          4. Отново влиза в конфликт с различни хора, обвинявайки ги в некомпетентност и в неразбиране на неговата гениалност
                          5. Отново си е въобразил, че неговата теоретична идея е най-добрата в целия свят
                          6. Отново си е въобразил, че учените в институти с многомилиардни бюджети са по-глупави от него

                          Няма нищо лошо в това човек да мисли и да търси решение на даден проблем. Лошото обаче е, че само с гола теория не става. Трябват си експерименти, които Pyramid няма ресурсите да ги направи. Следователно не може да потвърди теорията си на практика. Другото лошо е човек да си въобрази, че е най-умния в целия свят, и че никой досега не се е сетил, че 2+2 е равно на 4. И разбира се най-лошото - опитва се да продаде мисловните си заключения, но без да казва каква е тяхната същност, за да не му откраднат идеята. Един вид продава котка в чувал с думите "Вярвайте ми, аз съм най-големия специалист по котките в целия свят".

                          Това не е заяждане - това е как аз ги виждам нещата. Иначе не мога да обсъждам поредното "откритие", защото все още не ни е разказана каква е неговата същност, или поне аз не съм я разбрал покрай многото недомлъвки и конфликтни постинги.

                          Съгласен съм с написаното. Анализът е много точен! Кратък, ясен, разбираем.

                          Всяка нова идея може да бъде регистрирана и авторът ѝ да получи своите права като такъв, след което - да използва и работи по тази идея, без да има никакви притеснения, именно - съобразно действащото Право /законодателство/.

                          Във форума има действащи юристи, които със сигурност имат необходимите компетенции, но не вземат отношение, именно, защото това е материя, която носи пари на професионалистите, за които това е начин да имат законните си доходи за съществуване...

                          Тук се лансират очаквания за това, че всичко трябва да се поднася на "изобретателите" на тепсия и безплатно, всеки трябва да им "слугува", независимо - дали да ги консултира по Патентно право, да им разяснява същността на "техните" идеи и ако може да ги допълва /както направи вчера самият ти, Матеев: написа на изобретателя половин обосновка, за която самият той трябваше да се труди месеци наред.../, да им се предоставят пари - по възможност да се поемат всичките им разходи, защото на тях им предстои да правят Околосветско пътуване и ще откриват Америка /с онова, което са прочели вчера в нета, или в някой научен труд/...

                          .................................................. ..

                          Матеев, като те чета - имаш и финансов- и интелектуален ресурс, за да си в полза на "изобретателя". Защо не му поискаш хонорар? Мисля, че едни 10 000 на месец, са що-годе разумно начало в първите месеци, а вида на валутата /€, $/ вие ще си определите? С тия ценерови диоди - има едни трикове, които съм срещал, ама вие там сте спецовете - да не ви се бъркам...

                          Коментар


                          • Първоначално изпратено от Имхотеп Разгледай мнение
                            Абе за какъв дизайн говорите че нещо не е ясно?
                            Накратко:
                            1. Pyramid отново е "изобретил" нещо, свързано с батериите
                            2. Отново не ни казва същноста на "изобретението", а само по заобиколен път загатва за някои негови предполагаеми параметри
                            3. Отново се опитва да завърти дискусията около себе си и около собственото си "изобретение"
                            4. Отново влиза в конфликт с различни хора, обвинявайки ги в некомпетентност и в неразбиране на неговата гениалност
                            5. Отново си е въобразил, че неговата теоретична идея е най-добрата в целия свят
                            6. Отново си е въобразил, че учените в институти с многомилиардни бюджети са по-глупави от него

                            Няма нищо лошо в това човек да мисли и да търси решение на даден проблем. Лошото обаче е, че само с гола теория не става. Трябват си експерименти, които Pyramid няма ресурсите да ги направи. Следователно не може да потвърди теорията си на практика. Другото лошо е човек да си въобрази, че е най-умния в целия свят, и че никой досега не се е сетил, че 2+2 е равно на 4. И разбира се най-лошото - опитва се да продаде мисловните си заключения, но без да казва каква е тяхната същност, за да не му откраднат идеята. Един вид продава котка в чувал с думите "Вярвайте ми, аз съм най-големия специалист по котките в целия свят".

                            Това не е заяждане - това е как аз ги виждам нещата. Иначе не мога да обсъждам поредното "откритие", защото все още не ни е разказана каква е неговата същност, или поне аз не съм я разбрал покрай многото недомлъвки и конфликтни постинги.

                            Коментар



                            • Не знам, какво ще ти рече Матеев но, "дизайнът Хитър Петър" е с изчерпани поначало възможности ... освен, ако не приложиш военна хитрост. При един друг дизайн обаче , в следствие различна концепция, може съвместно да работят - и то, в състава на една батерия - модули от различни електрохимични системи, дори. А клиентът (не всички живеят на студено или прекалено топло), дори може да е благодарен. Не съвсем без електроника но, с твърде малко, сравнено с описания от Матеев вариант: Просто, по ред причини, активната маса ... Абе, няма къде да опада.

                              ...поне, така изглежда.
                              Last edited by X_Y; 14.03.2021, 10:28.

                              Коментар


                              • Първоначално изпратено от supertrader Разгледай мнение
                                Mateev , със сигурност може архитектурата на батерията да бъде друга. Това с отлъчването чрез прегаряне на връзката на батерия която съвсем е излязла от строя е доста грубо решение на проблема ако въобще е решение. Напълно съм съгласен че няма как да не изобилстват индивидуални батерии с отклонени параметри. Първо реалния капацитет е повече от препоръчително да се следва, а той е заряд на 80 процента и разряд до 20 процента от максималния и минималния съответно за да се излезе от режимите в които батериите са най натоварени термично и това ги унищожава. Това и Хитър Петър го знае, другото е че конструкцията не става а отделните батерии ако не могат да се управляват защото управлението ще влоши сигуацията то могат да се наблюдават и след кратък интервал на експлоатация батерията да се преработи до оптимална конфигурация дори без да отпадне нито една батерия ако няма такива с драстични отклонения или с късо съединение. И в общи линии колкото по голям е капацитета на батерията, толкова повече стават и проблемите с балансирането ако се цели и да може да отдава голям ток т.е. може би един модул тип Хитър Петър ще се наложи да има като буфер при изтрелването на болида при положение че се държи много на ускорението. Основното е че с такъв дизаин няма как да се мине, а той не търпи да работят съвместно и два вида батерии.
                                Абе за какъв дизайн говорите че нещо не е ясно?
                                Не спори с идиот (мурзилка)! Ще те смъкне на неговото ниво и ще те бие с опит.

                                Коментар

                                Working...
                                X