Първоначално изпратено от precakanoto
Разгледай мнение
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Може ли социализмът да създаде по-бърз растеж от "капитализма"?
Collapse
X
-
Първоначално изпратено от mathematician Разгледай мнение
Айде да не ти казвам точно колко пъти ама баш на пътя ни е зарязвала. Иначе да сервизите не бяха скъпи след 1989. Преди това частите си бяха дефицит и като я вкараш в сервиз ти подменяха половината части с развалени. Освен ако не познаваш някой в сервиза.
Нашите като я взеха или дойде чупена или на първото сервизиране и подмениха една част в запалването. При което отиде половин година престой и търсене на връзки за намирането на тази част. Която най-вероятно беше свалена от друга такава кола на наивен собственик дал си жигулката в сервиз.
Да не говоря, че карбуратора се запушваше и през година имаше нужда от продухване. По едно време се развали пак запалването - проблема се оказа "некадърна/счупена" нова част, която беше подменена.
И накрая нямаше и 90 000 км и двигателя даде фира.
- 3 Харесвания
Коментар
-
Първоначално изпратено от mathematician Разгледай мнение
Айде да не ти казвам точно колко пъти ама баш на пътя ни е зарязвала. Иначе да сервизите не бяха скъпи след 1989. Преди това частите си бяха дефицит и като я вкараш в сервиз ти подменяха половината части с развалени. Освен ако не познаваш някой в сервиза.
Нашите като я взеха или дойде чупена или на първото сервизиране и подмениха една част в запалването. При което отиде половин година престой и търсене на връзки за намирането на тази част. Която най-вероятно беше свалена от друга такава кола на наивен собственик дал си жигулката в сервиз.
Да не говоря, че карбуратора се запушваше и през година имаше нужда от продухване. По едно време се развали пак запалването - проблема се оказа "некадърна/счупена" нова част, която беше подменена.
И накрая нямаше и 90 000 км и двигателя даде фира.
- 2 Харесвания
Коментар
-
Първоначално изпратено от supertrader Разгледай мнениеv_tin - въздушен филтър се сменя лесно на всички коли ако не ти пречат ръцете, виж филтрите за въздуха в купето понякога трябват лапароскопски инструменти да го смениш.
Коментар
-
Първоначално изпратено от mathematician Разгледай мнение
Айде да не ти казвам точно колко пъти ама баш на пътя ни е зарязвала. Иначе да сервизите не бяха скъпи след 1989. Преди това частите си бяха дефицит и като я вкараш в сервиз ти подменяха половината части с развалени. Освен ако не познаваш някой в сервиза.
Нашите като я взеха или дойде чупена или на първото сервизиране и подмениха една част в запалването. При което отиде половин година престой и търсене на връзки за намирането на тази част. Която най-вероятно беше свалена от друга такава кола на наивен собственик дал си жигулката в сервиз.
Да не говоря, че карбуратора се запушваше и през година имаше нужда от продухване. По едно време се развали пак запалването - проблема се оказа "некадърна/счупена" нова част, която беше подменена.
И накрая нямаше и 90 000 км и двигателя даде фира.
Малко дървена возия и по-трудно спира, трябва да почукваш спирачката и да не се написка рязко спирачката (при натиснат съединител).
Иначе старите чичовци си ги карат още, дори на 30г Лади, пак ги карат.
Коментар
-
Мисля че тази статия е точно по темата
В Европа няма по-скъпа за живене държава от Швейцария. Там цените са високи за всичко - от храните, до пътуването с обществен транспорт.
Тези, които посещават страната за първи път, обикновено споделят, че са изхарчили там три пъти повече, отколкото, например, в съседна Германия.
Самите жители, обаче, не се притесняват от цените, защото и заплатите им са високи. Колко всъщност получават хората там?
Икономиката на Швейцария се смята за класика в капитализма, но ако се вгледате в начина и нивото на живот, може да се каже, че страната е наложила социализма.
Вярно е, че всички стоки са много скъпи, но пък са с изключително качество. Например млякото и месните продукти се произвеждат изключително от натурални съставки - там на практика е непознато палмовото масло.
Може и да ви се стори странно, но в Швейцария всеки може да си позволи качествени стоки, независимо от професионалния и финансов статус. Учител, чистачка в супермаркета, работник в производството, лекар, инженер, банков чиновник - каквото и да работите в Швейцария, разликата в заплатите ще е максимум два пъти.
Освен това безработицата в страната е несамо една от най-ниските в Европа, но и в целия свят - тя е на 108-мо място от 128 държави.
В момента минимална, почасова ставка е установена само в няколко кантона и е около 20 франка на час. Така на месец, при стандартно натоварване, може да получите 3300-3500 франка.
Архитектура, природа и отдих! Топ 7 на най-красивите градове в Европа
По данни за 2018 година средната работна заплата в Швейцария е била около 6260 франка - около 5564 евро или 6342 долара.
А в големите градове като Цюрих, Базел или Женева заплатите са по-високи от средната.
По отношение на данъците от заплатата във всеки кантон си има свои правила. Например при средна заплата сумарно се удържат около 12%. При по-богатите данъците растат до 40%.
И още нещо - ако живеете там 12 години, може дори да претендирате за гражданство.
Коментар
-
Първоначално изпратено от pinoccio Разгледай мнение
Имало е известни разочарования, но животът си вървеше. Днес карам нова кола на всеки три години, а толкоз ми е мило и мъчно за москвича, който краднех от баща ми и под който непрекъснато лежах. Но така разбрах нещо за тия коли. Сега не мога да си сменя въздушния филтър. Един път опитах и ми блокира цялата система, освен че изкъртих някакви тик-так защипвания.
Коментар
-
Първоначално изпратено от pinoccio Разгледай мнение
Дури, в никакъв случай не бих проявил и грам грубост, защото си дама, но да те попитам - в онова скапано време е минало детството ти - спомените за баба и дядо, минала е младостта ти - спомените за първите ученически и младежки трепети, минало е студенството ти - онези младежки вечери на запой и разгул, вероятно е минала сватбата ти - онези трепетни очаквания от бъдещето, дошли са децата ти - този дар на живота. Радвала си се на първата кола, подарена от мама и татко, за която са чакали десет години, и си отишла на Панчарево, на Лебеда. И сега - колко скапано е било това време. Всичкото време бледнее пред живота, който си имала честта да изживееш - на мъки и радости, на щастие и драми, на възходи и падения. Друг живот нямаш. Ако изтриеш времето - кога точно си живяла? В най-златното време да живееш, ако не си изживяла това, което си изживяла в онова скапано време - какво точно ще си изживяла?
не вливай ми в сърце отрова -
млад съм аз, но младост не помня,
пък и да помня, не ровя
туй, що съм ази намразил
и пред тебе с крака погазил.
До моето първо либеLast edited by v_tin; 15.02.2019, 10:31.
Коментар
-
Първоначално изпратено от Dury Разгледай мнение
Да ,живота си вървеше Днес върви доста по-бурно от тогава : )
Хората ,днес не се интересуват от това което си правил ти
Коментар
-
Първоначално изпратено от pinoccio Разгледай мнение
Имало е известни разочарования, но животът си вървеше. Днес карам нова кола на всеки три години, а толкоз ми е мило и мъчно за москвича, който краднех от баща ми и под който непрекъснато лежах. Но така разбрах нещо за тия коли. Сега не мога да си сменя въздушния филтър. Един път опитах и ми блокира цялата система, освен че изкъртих някакви тик-так защипвания.
Хората ,днес не се интересуват от това което си правил ти
Коментар
-
Първоначално изпратено от mathematician Разгледай мнение
Айде да не ти казвам точно колко пъти ама баш на пътя ни е зарязвала. Иначе да сервизите не бяха скъпи след 1989. Преди това частите си бяха дефицит и като я вкараш в сервиз ти подменяха половината части с развалени. Освен ако не познаваш някой в сервиза.
Нашите като я взеха или дойде чупена или на първото сервизиране и подмениха една част в запалването. При което отиде половин година престой и търсене на връзки за намирането на тази част. Която най-вероятно беше свалена от друга такава кола на наивен собственик дал си жигулката в сервиз.
Да не говоря, че карбуратора се запушваше и през година имаше нужда от продухване. По едно време се развали пак запалването - проблема се оказа "некадърна/счупена" нова част, която беше подменена.
И накрая нямаше и 90 000 км и двигателя даде фира.
Коментар
-
Първоначално изпратено от mathematician Разгледай мнение
Що бе те ладите още ги правят, ама нещо не се купуват много.
Дори и навремето си жигулата не струваше спрямо Вартбург и Шкода, въпреки че и тези двете бяха дървета.Не спори с простак.... Ще те свали на неговото ниво и ще те бие с опит
Коментар
-
Първоначално изпратено от mathematician Разгледай мнение
Айде да не ти казвам точно колко пъти ама баш на пътя ни е зарязвала. Иначе да сервизите не бяха скъпи след 1989. Преди това частите си бяха дефицит и като я вкараш в сервиз ти подменяха половината части с развалени. Освен ако не познаваш някой в сервиза.
Нашите като я взеха или дойде чупена или на първото сервизиране и подмениха една част в запалването. При което отиде половин година престой и търсене на връзки за намирането на тази част. Която най-вероятно беше свалена от друга такава кола на наивен собственик дал си жигулката в сервиз.
Да не говоря, че карбуратора се запушваше и през година имаше нужда от продухване. По едно време се развали пак запалването - проблема се оказа "некадърна/счупена" нова част, която беше подменена.
И накрая нямаше и 90 000 км и двигателя даде фира.
Толкова беше за автомобилите произведени в СССР-то и производните им до ден днешен
Коментар
Коментар