IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg
Контролен панел | Съобщения | Потребители | Търси
  • If this is your first visit, be sure to check out the FAQ by clicking the link above. You may have to register before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages, select the forum that you want to visit from the selection below.

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Поколението на 30+ годишните - между миналото и бъдещето на ... (архив до 27.04.2013)

Collapse
Заключена.
X
X
  • Филтър
  • Време
  • Покажи
Clear All
new posts

  • КОЙТО БЪРЗА
    Един ученик отишъл при известен Учител по Чан и бойно изкуство с желанието да стане голям майстор.
    — Учителю, — запитал гой. — Колко време ще ми трябва, за да стана майстор, ако остана при Вас като слуга и бъда с Вас всяка минута?
    — Десет години — отговорил Учителят.
    — А ако работя двойно по-усърдно, колко време ще ми е нужно?
    — Тридесет години! — отговорил Учителят.
    — Но, Учителю, как така? Нека Ви обясня: ще работя безспир и никакви трудности няма да ме спрат. Колко време ще ми е нужно тогава?
    — Седемдесет години! — отсякъл Учителят. — Обикновено когато ученикът бърза толкова, той учи бавно



    Тук ограничението на ученика е, че той вярва във възможността за точно планиране и контрол на ситуацията. Учителят атакува тази вяра.
    Баба ме научи на много неща.
    tnm

    Коментар


    • Първоначално изпратено от 4i40 Разгледай мнение
      Един път и ти да си прав....
      Няма как един НЕЩАСТНИК да не е прав.... поне един път.

      Коментар


      • Първоначално изпратено от anon6706 Разгледай мнение
        ЩАСТЛИВЕЦ.
        Един път и ти да си прав....

        Коментар


        • Първоначално изпратено от 4i40 Разгледай мнение
          Чета,чета, чета....до второто изречение, нищо интересно..

          ..Само тишината....
          ЩАСТЛИВЕЦ.

          Коментар


          • Чета,чета, чета....до второто изречение, нищо интересно..

            ..Само тишината....

            Коментар


            • ДА ЧУЕШ ПЛЯСКАНЕ С ЕДНА РЪКА
              Имало веднъж едно малко момче, което било послушник в един храм. То много искало Учителят да му зададе един гунан за размишление, като на по-големите ученици. Веднъж Учителят го повикал при себе си и му казал:
              — Покажи ми звукът от пляскането с две ръце.
              Ученикът плеснал с ръце и погледнал въпросително Учителя.
              — Добре — рекъл той. — А сега ми покажи звукът от пляскането с една ръка.
              Ученикът помълчал малко, поклонил се и се оттеглил за да обмисли всичко отново. Много пъти след това той ходил при Учителя и възпроизвеждал пред него различни звуци. Най;накрая го озарило Просветлението и отишъл при Учителя. Поклонил се почтително пред него и казал:
              — Учителю, чух празнотата.


              Това е коан, който обикновено се задава на начинаещи. Атакуват се следните ограничения.

              1. Естествената склонност на неосъзнатият човек да мисли в рамка. Да си поставя жестоки ограничения и след това да се опитва да решава проблемите си логически, стремейки се да не нарушава ограниченията, които сам си е поставил. Учителя се стреми да подкопае вярата на ученика в ограниченото логическо мислене.
              2. Възпитание в почитане на авторитетите, което обикновено е характерно за идващите отвън обучаеми. Учителя се стреми да подкопае вярата на ученика в авторитета на учителя и на Буда, като по този начин накара начинаещия да започне да се съмнява в авторитетите, което да го доведе до осъзнаване, че най добре е да мисли самостоятелно. Очакваните мисли на ученика след като получи заданието са да се разгневи вътрешно, което да го накара да не чака готови решения от учителя, а да мисли самостоятелно.

              След като вече е задал коана, обикновено учителя връща отговорите на ученика като неправилни до тогава докато ученикът не предложи оригинално самостоятелно свободно решение. В конкретния случай не знам какво е правилно. Зависи от субективната преценка на учителя.
              Баба ме научи на много неща.
              tnm

              Коментар


              • Ето как от кръчмарски виц се прави "притча" в стил Мечка ( демек долното със сменените думи )

                -----------------
                В един Тибетски манастир Учителят си стоял и се наслаждавал на вселенското познание, което притежавала школата му.

                Млад духовник припряно дотичал при него и му казал:

                - Май Мастър, баба ми ще има рожден ден и ще трябва да ми дадете книжката с готовите оценки по предметите на вашето учение, за да я зарадвам.
                - Добре - казал Учителят - по кои предмети искаш да ти напиша отсега оценките, за да зарадваш бабока?
                - Ами, по вашето учение май Мастър, как по кои?
                - Ясно, ама по кои по-точно дисциплини - пак попитал Учителят?
                - Ами, аз не ги знам, Учителю? - смотолевил младият монах.
                - Аааа .... - мъдро казал Учителят - какво учение учиш синко, като не му знаеш дисциплините, които съдържа?
                -----------------------------------------------
                П.П. Мечка, няма се обиждаш, налЕ?
                Last edited by marandi; 23.04.2013, 19:59.

                Коментар


                • ЧУЖДАТА ГНЕВЛИВОСТ
                  Един ученик отишъл при своят Учител по Чан и го помолил:
                  — Учителю, помогни ми да се избавя от своята гневливост -казал той.
                  — Покажи ми тая твоя гневливост — отвърнал Учителят. -Сигурно е много интересна?
                  — В момента не е у мен, затова не мога да Ви я покажа -отговорил ученикът.
                  — Добре тогава — казал Учителят. — Донеси я, когато я имаш.
                  — Но аз не мога да я донеса точно когато я имам — възразил ученикът. — Сигурно ще изчезне, докато я нося.
                  — Тогава, тази гневливост не е част от истинското ти аз. Това означава, че тя идва от вън. Предлагам ти, всеки път когато влезе в тебе, да се биеш с пръчка, докато тя те напусне.


                  Ученика не е гневлив. Но си мисли, че е. Явно има ниско самочувствие и позволява на някой да определя вместо него какъв е самият той. С предлаганото физическо самонаказание учителят се надява, или ученикът да се замисли по сериозно самостоятелно, какъв е проблема или ако почне да се самонаказва, болката евентуално да го накара да се осъзнае.
                  Баба ме научи на много неща.
                  tnm

                  Коментар


                  • Първоначално изпратено от anon6706 Разгледай мнение
                    Ще се казва "Психология на .........
                    Чек ти вкарам една "притча" и аз в стил Мечката - хихи

                    Отишъл един на ресторант и си поръчал супа. Донесли му супата и той извикал сервитьора.
                    - Келнер, опитайте супата.
                    - Защо? Да не би нещо да не е наред?
                    - Опитайте супата - повторил клиентът.
                    - Ама, какво й има, ако трябва ще я сменим?
                    - Келнер, просто опитайте супата - потретил чилякът.
                    - Добре, дайте лъжицата да видя какво не й харесвате?
                    - Аааааа ....... къде е лъжицата наистина? - повторил клиентът.

                    ---------------
                    Тук мятаме 5-6 лафчета за дедуктивния метод, логиката, метода на изключването и анализата и де що изкилиферчена дума се сетим.

                    Заместваме ресторант с манастир в Тибет, Клиентът с Учителя, а Келнерът с Ученик. Супата заместваме с учениеТО ( познаниеТО ), а лъжицата с Пътят и липсващата Су(тра) и сме готови.

                    Току-що се пръкна поредната Мечкова притча

                    Такива мога ги измислям по 200-300 на час ( смигам )

                    Коментар


                    • Първоначално изпратено от Факушкa Разгледай мнение
                      А бре маранди къде се загуби бре!
                      Вчера имах така да се каже кулинарен експириънс и бех готов да споделям, и ако трябва да се сбия дори с несъгласните.

                      Ама нямах късмет...
                      Давай, тъкмо ще научим нещо ново

                      Русото обожава да се учи.

                      Коментар


                      • Първоначално изпратено от marandi Разгледай мнение
                        За тия неща ще има друга Мечова "притча" след малко.

                        В нея ще ни светне да си сваляме гащите кат' пишкаме и акаме
                        Ще се казва "Психология на акането" - ЗА и Против акането със спътник.

                        Коментар


                        • А бре маранди къде се загуби бре!
                          Вчера имах така да се каже кулинарен експириънс и бех готов да споделям, и ако трябва да се сбия дори с несъгласните.

                          Ама нямах късмет...

                          Коментар


                          • Първоначално изпратено от anon6706 Разгледай мнение
                            Направо ми се допика от тоя ти пост.
                            Не се ли споменава нещо за дебелото черво в тази притча?
                            За тия неща ще има друга Мечова "притча" след малко.

                            В нея ще ни светне да си сваляме гащите кат' пишкаме и акаме

                            Коментар


                            • Първоначално изпратено от mechobikov Разгледай мнение
                              ДОКАТО ВЪРВЯТ
                              Заръчали на един ученик да отиде до един далечен манастир. Той реши, че това ще забави обучените му с няколко месеца и много се разстроил. По тази причина той помолил своя приятел и по-напреднал ученик:
                              — Моля те, ела с мен. Има толкова много неща, които още не знам и трябва да уча. Ако сме заедно ще можем да говорим за тях и да се уча докато вървим.
                              — Добре, — отвърнал по-напредналият ученик. — Нямам нищо против, но нека те попитам нещо: ако ти си гладен, а аз ям ориз, ще те засити ли това? Ако си сакат в краката, ще бъде ли утеха за теб това, че аз крача с бърза крачка? Ако мехурът ти е пълен, ще ти олекне ли, когато аз се облекча?


                              Ученикът на който са заръчали да отиде до далечен манастир е много неосъзнат. Ежедневието в манастира не му е помогнало да осъзнае, че ограниченията се осъзнават и преодоляват в ежедневието, а не чрез учене на сутри. Сутрите той навярно ги е препрочел много пъти, но не ги е разбрал, тъй като истината (ограничението) не може да се обясни, или заучи, а може само да се осъзнае. Вероятно учителят го изпраща до далечния манастир, до който се пътува дълго и самотно, за да промени ежедневието му, като по този начин увеличи вероятността ученика да осъзнае някои от ограниченията си. Другото, което ученикът не е осъзнал е че самостоятелното мислене се развива най добре в самота. Той си търси компания за пътя, но не трябва да търси, а трябва да е сам. Вторият ученик е напреднал, той знае, че осъзнаването на ограниченията не е въпрос на разговори и обяснения, а е въпрос на самостоятелно мислене, което се тренира най добре в самота и правилно отказва да придружи приятеля си.
                              Направо ми се допика от тоя ти пост.
                              Не се ли споменава нещо за дебелото черво в тази притча?

                              Коментар


                              • ДОКАТО ВЪРВЯТ
                                Заръчали на един ученик да отиде до един далечен манастир. Той реши, че това ще забави обучените му с няколко месеца и много се разстроил. По тази причина той помолил своя приятел и по-напреднал ученик:
                                — Моля те, ела с мен. Има толкова много неща, които още не знам и трябва да уча. Ако сме заедно ще можем да говорим за тях и да се уча докато вървим.
                                — Добре, — отвърнал по-напредналият ученик. — Нямам нищо против, но нека те попитам нещо: ако ти си гладен, а аз ям ориз, ще те засити ли това? Ако си сакат в краката, ще бъде ли утеха за теб това, че аз крача с бърза крачка? Ако мехурът ти е пълен, ще ти олекне ли, когато аз се облекча?


                                Ученикът на който са заръчали да отиде до далечен манастир е много неосъзнат. Ежедневието в манастира не му е помогнало да осъзнае, че ограниченията се осъзнават и преодоляват в ежедневието, а не чрез учене на сутри. Сутрите той навярно ги е препрочел много пъти, но не ги е разбрал, тъй като истината (ограничението) не може да се обясни, или заучи, а може само да се осъзнае. Вероятно учителят го изпраща до далечния манастир, до който се пътува дълго и самотно, за да промени ежедневието му, като по този начин увеличи вероятността ученика да осъзнае някои от ограниченията си. Другото, което ученикът не е осъзнал е че самостоятелното мислене се развива най добре в самота. Той си търси компания за пътя, но не трябва да търси, а трябва да е сам. Вторият ученик е напреднал, той знае, че осъзнаването на ограниченията не е въпрос на разговори и обяснения, а е въпрос на самостоятелно мислене, което се тренира най добре в самота и правилно отказва да придружи приятеля си.
                                Баба ме научи на много неща.
                                tnm

                                Коментар

                                Working...
                                X