IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg
Контролен панел | Съобщения | Потребители | Търси
  • If this is your first visit, be sure to check out the FAQ by clicking the link above. You may have to register before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages, select the forum that you want to visit from the selection below.

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Докога ще им търпим своеволията??? (архив до 7.03.2012 г.)

Collapse
Заключена.
X
X
  • Филтър
  • Време
  • Покажи
Clear All
new posts

  • =

    Hora kvo se pravite na padnali ot nebeto. Zasto obviniavate 4e Krasimira e tsiganka dori da e taka kakvo zna4enie ima.
    Za men niama nikvo zna4enie kav e 4oveka, no ima zna4enie kogato toi polu4ava bonusi koito leko sa nespravedlivi kam ostanalite.
    Tova e razlikata te sa sviknali taka prosto taka si ziveiat i niama da se opraviat ako niakoi ne im namekne 4e bi bilo dobre ili da hvastat patia ili gorata s izvinenie. I bez tui ima neravenstvo otkam po vazrasni i drugi darzavni hrantutnitsi ami na vsi4koto otgore i na tezi deto po tisal den se 4udiat kvo da 4opnat non stop se subsidirat i promotsirat s kvo li ne.
    Не е препоръка за покупко-продажба на акции

    Коментар


    • http://www.libertarium.net/main.php?id=230&d=2

      ИНТЕГРАЦИЯТА НА РОМИТЕ Е ДЪРЖАВЕН РАСИЗЪМ
      Божидар Маринов
      19/08/2007




      Бождиар Маринов писа този текст преди три години. Събитията в "Красна поляна" тази седмица за пореден път доказват, че управляващите в България - които и да са те! - не могат да решават , а още по-малко - да предотвратяват етнически конфликти. И отново заговориха за интегриране на ромите, вероятно загрявайки за престоящите местни избори. Този текст ще бъде изключително полезен на всички политици, които знаят да четат.

      Какво ще стане, ако някой реши че е „необходимо и демократично” с пари на данъкоплатците – български и европейски – да започне програми за „интегриране” на арменското и еврейското малцинства в България? Като общности евреите и арменците доста се отличават от средния член на българското мнозинство: те са образовани, цивилизовани, предприемчиви, имат добро присъствие в икономическия, културния и обществения живот в България, сплотени са, запазили са голяма част от своя език и обичаи, имат свои църкви и синагоги... Абе въобще, не са като нас, средностатистическите българи. Можем ли да кажем, че понеже не са като нас, трябва да харчим данъчни пари в програми за „интегрирането” на арменците и евреите?

      Този очевиден въпрос „интеграторите” на ромското малцинство не си задават. Защото ще трябва да му отговорят. И когато му отговорят, ще лъсне цялото безсмислие и липса на реализъм в държавните програми за „ромска интеграция.”

      Налага се да се изнесат няколко урока по реализъм на „интеграторите”, та дано успеят да си зададат горния въпрос и даже да му отговорят.

      1. Ромите не са амеби

      Ромите са като всички нас, останалите хора. Те не реагират сляпо на дразнения, а правят съзнателен избор относно своя живот – социален, икономически, образователен. Макар че миналото на човека – и особено неговото семейство – определено има значение за него, бичността не е сляпо обусловена от минало или средата. Тези марксистки детерминистични теории за „Битието определя съзнанието” би трябвало отдавна да са изхвърлени от основните постулати в българската политическа и социална философия. Да твърдим, че една цяла етническа група е „жертва на обстоятелствата и на средата” е нелепо; по същия начин бихме могли да твърдим, че просперитетът на евреите и арменците не се дължи на тяхното трудолюбие, предприемчивост и ориентация към бъдещето, а на някакъв „етнически късмет.”

      Тъй като ромите не са амеби и не реагират сляпо на дразнения или стимули, не е възможно да бъдат манипулирани чрез някаква държавна програма и така да бъдат „интегрирани” – т.е. да възприемат определен начин на живот и мислене, който изглежда приемлив на бюрократите, играещи си с парите на данъкоплатците. Ромите не са животни за дресировка, те са свободни хора със свое собствено мислене, свой собствен избор и свой собствен поглед към настоящето и бъдещето. Опитите на „интеграторите” да наложат своите възгледи върху тях чрез държавни програми винаги ще търпят провал.

      2. Ромите са рационални като всички други хора

      Тъй като са човешки същества – рационални, свободни и мислещи – ромите вземат рационални решения за своя живот на основата на своите лични цели и възгледи. Изкуствените външни стимули на „интеграторите” не могат да подобрят тези лични цели и възгледи, но те могат да изкривят начина на възприемане на света от страна на ромите или на която и да е друга група хора. Всеки човек е така устроен, че предпочита да получава нещата на по-ниска цена – в труд, време и капитал. Ако в ромската общност се изливат „евтини” пари за „интегриране,” тогава за нея винаги ще е изгодно да остане „неинтегрирана,” за да продължи да получава тези пари. В това си има рационална логика: Колкото по-„интегрирани” стават ромите, толкова по-малка е вероятността да получават „лесните пари.” Тогава защо да се интегрират? Така държавните програми за интеграция не само не постигнат заявените си цели, но и още повече задълбочават тази културна и социална разлика, която се опитват да заличат.

      Тук също е важен фактът, че отделните хора в ромската общност не получават нищо от тези „лесни пари.” Тези пари се усвояват от „водачите”, от елита. Ясно е, че при такива условия те едва ли ще имат някакъв стимул да подпомагат своите сънародници да се „интегрират.” Точно обратното, за тях общността всъщност е „дойна крава” дотогава, докато остава „неинтегрирана.”

      3. Скритият расизъм на „интеграцията”

      Определянето на един човек като „заслужаващ помощи” или „нуждаещ се от интегриране” или включването му в каквато и да било друга държавна програма единствено на основата на неговата етническа или генетична принадлежност е расизъм par excellence. Но това е основната презумпция на „интеграторите”: Че поради своя етнически произход ромите нямат способността сами, чрез своите собствени усилия, да подобрят своето икономическо и социално положение, и следователно се нуждаят от патерналистичната грижа на държавата. Някакси излиза, че самият генотип на ромите е по-нисш и малоценен и ако искаме да ги изравним с останалите, трябват да положим специални грижи. Този унизителен расизъм не се признава от „интеграторите,” но той е действащата предпоставка на всички закони и държавни програми за „интегриране.” Вместо да „интегрира” ромите в обществото, той по-скоро създава и усилва в тях чувството за генетична и етническа малоценност, и ги превръща във вечно незрели деца, които имат нужда от подаянията от „големия брат.”

      Същата презумпция, само че с обратен знак, имаше Адолф Хитлер. Той смяташе, че някои етнически групи са генетично неразположени към цивилизованост и труд и следователно се нуждаят от „грижите” на държавата. Да не забравяме, че официално концентрационните лагери бяха „превъзпитателни центрове”, чийто девиз беше „Трудът те прави свободен” (Arbeit Macht Frei). От морална гледна точка няма разлика между нацисткото и съвременното „интегриране” – и двете са основани на расистки презумпции.

      4. Равни възможности, неравни резултати

      Целта на „интеграторите” е да дадат „равни възможности” на ромите. Но те преценяват тези „равни възможности” по резултатите, които те произвеждат. Този подход може да работи в животновъдството – „толкова храна с такива смески и добавки ще произведе такова нарастване на теглото или такова увеличение на млякото” – но е абсурдно да очакваме същото да важи при човешки същества, които имат свои лични възгледи, очаквания, стремежи, амбиции, желания и т.н. Равните възможности не могат да бъдат преценявани по резултатите, тъй като хората са различни и уникални, резултатите ще бъдат различни при всеки отделен човек. Тези различия не са генетични, а са наистина индивидуални. При равни възможности вътре в българското мнозинство едни хора са амбициозни и предприемчиви и се издигат, други са пасивни и лениви и остават на ниско ниво. Това означава ли, че трябва да даваме държавни пари за „интегрирането” на непреуспелите българи?

      Ако говорим за наистина „неравни възможности” и „неравен старт”, арменското малцинство в България наистина може да ни даде добър пример. След голямата имиграция към България през 1910-16 арменците са сред най-бедните прослойки: без земя, без собственост, не ползват официалния език в Българиянямат опит при тази конкретна уредба на обществения живот и т.н. Тридесет години по-късно те вече са на върха на българското общество, със значително участие в икономическия и политическия живот на България. „Интеграторите” би трябвало добре да се замислят защо тези „неравни възможности” довеждат до такива неочаквани резултати.

      Също би трябвало да обърнат внимание на развитието на турското малцинство. Според статистиката за нивото на грамотност на мъжете от различни обществени групи у нас през 1905, средното ниво на грамотност сред православните българи е 46.5%, сред евреите 67.9%, а сред мюсюлманите само 5.8%. Сто години по-късно грамотността на мюсюлманската общност в България е почти равна с тази на останалите групи. Вярно е, през годините на социализма бяха хвърлени много държавни пари за подобряване на грамотността сред мюсюлманското малцинство, но същото беше направено и за ромската общност. Днес резултатите на мюсюлмани и роми очевидно са различни. Защо равните възможности водят до неравни резултати?

      5. Истинският враг на ромите е самата държава

      Намесата и регулациите на държавата в икономическия и обществения живот в много случаи са напълно вредни за ромите. Например, законите за минималната заплата и за осигурителните данъци изключва от трудовия пазар голяма част тях. Личният избор на повечето роми е да се насочат към по-ниско квалифицирани дейности, за които се плащат по-малко пари. Много роми, особено в селата, са готови да работят каква да е работа на заплата 100-120 лв. Има и работодатели, които са готови да ги наемат на тази заплата, защото тя съответствува на тяхната производителност в условията на българската икономика. Но законът за минималната заплата, заедно с осигурителната тежест, повишава цената на ромския неквалифициран работник над неговата икономическа полза за работодателя, и естествено работодателят отказва да го наеме. Така когато работодателят и работникът имат обща основа за споразумение, намесата на държавата унищожава тази обща основа и голяма част от ромите не могат да започнат никаква постоянна работа. Това затвърждава техният краткосрочен възглед, а също и тяхната зависимост от държавата на „социалните помощи.”

      Друг дискриминационен закон е пенсионното осигуряване. Макар да няма официална статистика за това, не е тайна, че продължителността на живота сред ромите е далеч по-ниска от тази сред другите групи. Това може да се дължи на избрания от тях начин на живот, на някакви генетични особености, може да се дължи на много други неща, за които нямаме достатъчно познание. Но каквато и да е причината, статистическата вероятност един ром да достигне пенсионна възраст е по-ниска от тази на другите групи. Въпреки това, дори когато си намери работа, ромът трябва да плаща също толкова пенсионни осигуровки за своето „пенсиониране”, колкото и един българин на същата заплата. Но статистически ромът получава много по-малко пенсионни пари от същия този българин. Ако нямаше задължително държавно пенсионно осигуряване, ромът щеше да има възможност сам да реши за себе си дали иска да спестява или иска да изразходва тези пари в настоящето за храна на своите деца, за обучение или за някакви други дейности, които ще му помогнат в бъдещето. Насилственото държавно изравняване му пречи да направи това, и всъщност отнема пари от работещите роми за пенсии на други групи от населението; „изравняването” всъщност е чиста дискриминация.

      Тези и други примери показват, че „интеграторите” са на погрешен път. Ако наистина са загрижени за ромското малцинство, те трябва да настояват за оттегляне на държавата от обществения и социалния живот – конкретно според горните примери, от трудовите отношения и пенсионното осигуряване, например.

      6. Силата на нацията е в различията и уникалността, а не в униформеността и уравниловката

      Хората са различни и имат различни очаквания и амбиции за своя живот. Те също имат различни наклонности и умения. Някои хора преценяват, че имат достатъчно интелектуални способности и достатъчно икономически стимули и причини, за да инвестират няколко години от младостта си в получаване на диплома за висше образование. Други (напр. Бил Гейтс), решават, че дори най-престижната диплома не е от значение и се впускат на трудовия пазар или в бизнеса от ранна възраст. За трети разликите са културни. Менонитските общности в САЩ са избрали да живеят по начина, по който са живеели техните предшественици преди два века – без електричество, машини и други нови технологии, с домашно тъкани и ушити дрехи. Холандците и евреите по целия свят, дори когато са баснословно богати, предпочитат да си купуват автомобили втора употреба. Други пък – особено на Балканския полуостров – си купуват чисто нов мерцедес веднага когато спечелят достатъчно пари за него, дори ако нямат пари за ядене за следващия ден. Някои индиански племена в САЩ от малки развиват перфектно чувство за равновесие, което ги прави идеални за строителни работници по небостъргачите. Хората са различни, правят различен индивидуален и културен избор, имат различни виждания и очаквания за бъдещето. Именно в това се състои силата на една нация – в различията, а не в униформеността.

      Това, което също трябва да знаем, е, че индивидуалният и културният избор на хората има последствия в тяхното икономическо и социално положение. Човекът, който има много пари, но избере да си купува стар и евтин автомобил, ще има повече пари за инвестиции или за завещаване на децата си. Другият, който реши да си купи мерцедес сега, без да мисли за бъдещето, няма да остави наследство на децата си, нито ще има пари за инвестиции. На нас може да не ни харесват индивидуалните решения на някои от тези хора, но това не ни дава право да искаме всеки един от тях да се съобразява с нашите виждания, нито ни дава право да ги „интегрираме” според нашите представи. Изборът, който правят ромите за себе си, води до социалните и икономически последствия, които ромите жънат, но това не ни дава право да ги „интегрираме” да изоставят предпочитания от тях начин на живот. Някои отделни роми може би ще предпочетат дългосрочното мислене, производителността и спестяването, и ще станат проспериращи. Други биха искали да си останат на своето културно ниво, дори ако това означава по-нисък жизнен стандарт. Те не са длъжни да се съобразяват с желанията на „интеграторите,” нито пък данъкоплатците са длъжни да плащат за колониално-цивилизаторския нагон на „интеграторите.” Програмите за „интегриране” и уравниловка са всъщност програми за културна асимилация, за постигане на униформеност, за мозъчно клониране на една цяла група от населението на България. Хората са различни, ще си останат различни, и никакви държавни програми няма да могат да ги манипулират да се съобразяват с идеалите на държавните „интегратори.”

      И така, да зададем отново въпроса: Какво би станало, ако някой реши, че трябва са държавни пари и държавни програми да „интегрира” еврейското и арменското малцинства в България, да ги направи да се слеят и заприличат напълно на мнозинството от етнически българи?

      Какво биха казали самите евреи и арменци за това?

      Коментар


      • Мръсотията!!! Откъде идва тя!? Пак ли от държавата, Красимира!? Пак ли тя е виновна, че не е научила манго да не цапа!?
        Абе хора с претенции, я се освестете от малко - малко!!! Не може държавата за всичко да е виновна, пък манго все да е прав! Ми ако манго все е прав, що не си уредим и ние една кочинка и да обвиняваме за нея държавата и да чакаме за всичко на нея.
        МРЪСОТИЯТА ИДВА ОТ ХОРАТА - ИЛИ ХЪХРЕЩИТЕ ПОЛУЧОВЕЦИ, КАКТО ИМ ВИКА ИМПЕРАТОРА!
        Или дайте да им спретнем една бригада българи на мангалите и да им изчистим мръсотията!!!

        Коментар


        • Да ви кажа - радвам се, че има останали смели българи да дават отпор на циганите. Но всеки случай, когато българите отвръщат на нападение или се защитават се тълкува като дискриминация, защото е нещо, което не се очаква да сторим. Трябва мирно и кротко да ни окрадат и циганите да отидат със здраве. За да няма напрежение. Предполагам това ще предложи скоро правителството като национална стратегия. Реално ние сме битите, ограбваните, убиваните. Ако имахме техния манталитет досега да сме ги сложили на място. И гъг нямаше да се чува за сблъсъци ако имаха респект. И точно защото им мълчим и се страхуваме те стават все по-нагли.

          Коментар


          • ... само погледнете снимката към статията. Прасето е по-чисто от мангасарчето. От тия камари гниещи боклуци може да тръгне епидемия из цяла Варна - и тогава ли Красимира и други като нея ще говорят за толерантност? Не знам даже как да ги нарека тия... същества - животни не става, защото ще обидя животните. Направо трябва да изсипят отгоре им няколко тона термит (вещество подобно на напалм, развиващо при горенето си температора до 3000 градуса) и да се приключи. Тъкмо и ще се дезинфекцира това огнище на болести.

            За сравнение в софийското индианско гето Сердика трудно ще намериш и една хартийка по уличките.
            Мразете ме ако щете - Гарванът Селдън тоже не са го обичали :-)

            Коментар


            • Каква сополива статия, Красимира. Само че кой е виновен на мангасарите, че са се заселили незаконно на чужда земя? Нямат документи за собственост, нямат адресни регистрации, много нямат и документи за самоличност даже... Просто си задай въпросът, ако ти си дигнеш барака на чужда земя (напримерно в градинката пред НДК) дали някой ще те търпи... ако си бяла де, щото ако си мургава може и да те изтърпят.
              Аз ако бях на мястото на собственичката на имотът във Варна, отдавна да съм дал под съд местната община и да съм я одрал до кокъл. Не бих се примирил да не мога да вляза във владение на собствената си земя, защото някакви мръсни животни се самонаселили там. По тая логика утре може стадо мангали да нахълта и в домът ми и да ме изгони навън.

              И още нещо, Красимира. Никой не може да бъде заставен да живее като скот, ако не е или затворен в някоя яма в земята, или ако не е скот по природа. А хъхрещите са именно такива и трябва да се изтребват като скотове.
              Мразете ме ако щете - Гарванът Селдън тоже не са го обичали :-)

              Коментар


              • http://www.dnevnik.bg/show/?storyid=370441
                Гето с часовников механизъм

                От Спас Спасов

                Мръсни вади, криви улици и момчета, яхнали пъстри прасета... Така посреща варненското циганско гето "Максуда". Край стените на несъразмерни къщи са захвърлени скелети на БМВ-та и черепи на мерцедеси, боядисани в отровните цветове на крещящата мизерия. "Амет! Амееет...!" - вика едра циганка и припряно издърпва хилав тийнейджър зад кривата порта на къщата си."

                Не е ли същата картинка във всеки окръжен град. Или град от 30000 население нагоре. За селата е малко по-различно. Защото има села без нито един циганин. И имотите там са по-търсени, и дебели.
                http://georgipiskov.blogspot.com

                Коментар


                • Коментар


                  • http://www.dnevnik.bg/show/?storyid=370441
                    Гето с часовников механизъм

                    От Спас Спасов

                    Мръсни вади, криви улици и момчета, яхнали пъстри прасета... Така посреща варненското циганско гето "Максуда". Край стените на несъразмерни къщи са захвърлени скелети на БМВ-та и черепи на мерцедеси, боядисани в отровните цветове на крещящата мизерия. "Амет! Амееет...!" - вика едра циганка и припряно издърпва хилав тийнейджър зад кривата порта на къщата си.

                    Така правят и други цигани при идването на чужденец в гетото. Всъщност там външни влизат рядко. Дори полицията предпочита да разпръсква често жестоките свади на циганите с мегафон от височината над квартала. Долу край вонята, която се носи от бетонното дере, тичат деца с голи дупета, дръгливи крави влачат крака сред планини от смет, ровят кокошки. Мизерията тежи като камък, вързана за краката на циганите. Няма изплуване. Затова "Максуда" е и "свободна територия" за търговията с наркотици. Къщите на босовете си личат отдалеч големи, грозни и сякаш слепи, без фасади. Над сателитните чинии високо горе се веят няколко български знамена. Или по-скоро спомените за тях.

                    "Максуда" е град в града. Има собствени закони и собствен хаос, в който проблемите потъват като в блато, сякаш никога не ги е имало. Държавата и варненската община гузно са се възползвали от това в продължение на няколко десетилетия. Просто са го зарязали.

                    Проблемът

                    Циганската махала "Максуда" е създадена някъде около 1945 г. в покрайнините на Варна. Сега гетото е почти в центъра на града. Условно и неофициално то е разделено на три района: около ул. "Петко Напетов", "Корея" и "Дерето". Повече от 10 години продължи съдебната битка между варненската областна администрация и наследниците на Гина Багдатова, които днес живеят в Ботевград, за 44 400 кв.м имот, "съществуващ в реални граници", в гетото. През 1999 г. имотът бе окончателно реституиран. По-голямата част от него попада в "Дерето". Хората, живеещи в построените там кирпичени къщи, са около 1000 души, дошли във Варна през 90-те години в търсене на препитание. Затова и "Дерето" сега е най-мизерната част от махалата, която новите й собственици искат да разчистят. Съдбата на циганите, живеещи в калните колиби, естествено ги засяга само морално.

                    Разговорите им с местната и областната администрация започват веднага след реституирането на терена. "Предложих на наследниците на Гина Багдатова замяна на имота им в "Максуда" с друг", каза управителят на Варненска област Петър Кандирларов. "Те поискаха терен със същата квардатура, но още по-близо до центъра на Варна, какъвто ние не можем да им осигурим." Междувременно заради възловото място на гетото в градската инфраструктура на Варна цената му непрекъснато расте.

                    Проектите

                    Според сега действащите градоустройствени планове крайезерният бряг под "Максуда" е предназначен за парк. Идеята, която обаче е на път да бъде реализирана, е именно там да бъде преместен контейнерният терминал, който сега се намира на пристанище "Варна-изток". Това е и един от най-грандиозните проекти, които трябва в рамките на няколко години да преобразят града. Той предвижда превръщането на сегашното пристанище "Варна-изток" в атракционна зона с яхтена марина. Преместването трябва да започне още в края на тази година. По същото време ще започне и изграждането на новото контейнерно пристанище. Според изпълнителния директор на порт Варна Данаил Папазов стойността на новия терминал ще надхвърли 100 млн. евро, а строителството му ще отнеме около три години. По думите на Папазов проектът ще отвори Варна за транспортните коридори 7, 8 и "Трасека", които имат трансконтинентално значение. Изграждането на новия контейнерен терминал ще струва около 400 млн. лв.

                    По време на обществено обсъждане на проекта за преместване на пристанището "Варна-изток" бе лансирана и идеята за изграждането на втори мост, който да свързва Варна с южната част на залива. Според предварителните проекти той също трябва да "стъпи" именно там в "Максуда". "Предстои да се извърши актуализация на генералния план, след това трябва да се изготви и нов доклад по ОВОС. Проблем обаче може да създадат отчуждителните процедури", каза председателят на варненския общински съвет Борислав Гуцанов. Основна част от този "проблем" без съмнение е и реституираната собственост в "Максуда". На практика след окончателното приключване на реституционната процедура влизането на съдия-изпълнител в гетото, за да въведе във владение новите му собственици, е въпрос само на време. Единственият мотив за забавянето на този акт вероятно е липсата на отговор на въпроса къде ще се дянат циганите.

                    Възможното решение

                    Областният управител на Варна Петър Кандиларов вече обяви, че съществува проект за изграждане на малък квартал, който да приюти бездомните и крайно нуждаещите се във Варна. В него освен къщите трябва да има болница и детска градина. Този проект има няколко варианта, които предвиждат строителството на от 10 до 100 къщи на стойност от 300 000 до 3 милиона лева в зависимост от размера на осигуреното финансиране, уточни Кандиларов. Според него част от парите могат да дойдат по линия на инициативата "Десетилетие на ромското включване 2005 - 2015 г.". След като бъде решен въпросът с финансирането, ще се мисли и за разписване на критериите, на които хората ще трябва да отговарят, за да получат жилища. "Голям проблем очаквам да се окаже и липсата на адресна регистрация и лични документи на ромите. Сега не е ясно колко точно хора живеят там. А фактът, че всички жилища са построени незаконно, е безспорен. През всичките тези години "Максуда" се разраствал. И е трябвало общината и регионалната дирекция "Национален строителен контрол" във Варна да вземат мерки и да спрат незаконното строителство", посочи областният управител

                    Преселението

                    В момента циганската махала във Варна заема 70 декара. Извън финансирането това е и вторият сериозен проблем, който усложнява търсенето на решение нито държавата, нито общината разполагат с терен, върху който да бъдат построени 100 къщи. Остава възможността да бъде търсено място в близките околности на града. Според представителите на Българския хелзинкски комитет обаче, ако гетото бъде пренесено на друго място, това няма да помогне за интегрирането на ромите, нито ще реши техните проблеми." Международното право не позволява принудително изваждане на хора от техните домове и превръщането им в бездомници. След като държавата е търпяла това статукво толкова дълго време, сега е редно тя да реши проблема. Много по-лесно това е можело да стане постепенно, но очевидно тази възможност е изпусната. От това бездействие, продължило повече от 30 години, хората, които живеят в "Максуда", са имали усещането, че имат право на тези къщи, на дом, на семейство", казва адвокат Маргарита Илиева. "За да решим жилищните проблеми на ромското гето в "Максуда" и за да имаме правомощия да работим, на първо място трябва да бъдат направени законови промени", смята директорът на общинската дирекция "Социални дейности" във Варна Здравко Марков. Доста по-категоричен от него е един от жителите на "Максуда", който се представя като Сали Хасан: "Живея тук от 20 години. Тук съм се родил и тук е семейството ми, децата ми. Сега чувам, че трябва да напусна къщата си. Аз не мога да си построя друга къща, защото като всички роми за труда си получавам нищо пари. А и колко българи могат да се справят, ако утре държавата ги изкара на улицата? Плащал съм данъци, сметки и сега ме изкарват на улицата."

                    На сайта на Българския хелзинкски комитет в интернет друга жителка на гетото, Юркия Александрова, очертава абсурдността на проблема в още по-реални граници: "През 1983 г. са бутнали ромските къщи и на тяхното място са построени шест жилищни блока. И понеже семейството ми е нямало нотариален акт, не са ни дали жилище и се наложило да си строим пак къща, само че на брега, защото няма място. А на другите са им дали апартаменти в кв. "Владиславово" и къщи в Каменар. Сега пак нямаме нотариален акт. Но ни знаят, защото плащаме данък смет, данък на къщата, плащаме ток имаме електромер, вода..."

                    Мълчанието

                    Междувременно в началото на август във Варна се появи ето такава новина: " Петгодишната Нигяр Мустафова спечели първия по рода си конкурс за красота "Минимис Максуда". В надпреварата за титлата участваха 13 момичета на възраст между 3 и 12 години, всички от ромския квартал на града. Като награда за смелостта да участват в конкурса малките красавици получиха много подаръци и по 50 лева, с които да се подготвят за училище."

                    Когато не е тъжно, в гетото е весело. Забавляват се всички. И живеят от ден за ден. Защото с всеки следващ варненският квартал "Максуда" все повече заприличва на мърляв пакет с часовников механизъм. Край него всички са в ролята на заложници цигани, държава, общинска администрация... Мълчат и чакат сега защото предстоят избори, после защото изборите ще са минали, а след това, защото така са свикнали от години. На някого мълчанието на наследниците на Гина Багдатова може би се струва странно. Те обаче упорито отказват всякакви контакти с медиите вероятно защото се страхуват да разсъждават върху факта, че държат ключа към един от най-сериозните проблеми на Варна.

                    Коментар


                    • http://www.dnevnik.bg/show/?storyid=370564



                      За цената на ромските гласове
                      Киро Японеца посетил НДСВ
                      Автор: "Дневник"
                      днес, 19:19


                      Зададат ли се избори, ромските барони напускат оградените си с десет зида палати и тръгват да навестят мющериите си на политическия мегдан. Позабравеният от медиите (както и от съдебната система и Кушлевата комисия) ромски бизнесмен Киро Японеца отскочил завчера с мерцедеса и охраната си до централата на НДСВ.
                      Нищо чудно да пообиколи и други партийни централи. Е, малко неудобство за политиците, които трябва да мънкат невнятни обяснения на живописното посещение, малко шум в медиите, но пък някой и друг глас от ромите никога не е излишен. От избори на избори цената на ромските гласове все повече се вдига, а техните барони използват партийните проблеми за постигане на свои цели, осигурявайки гласуването на гетата за определена партия.

                      За коя точно зависи единствено от насрещната оферта. На евроизборите например лидерът на "Евророма" Цветелин Кънчев осигури гласове за ДПС и в райони, където движението на Доган никога не е имало избиратели. Преди дни пък се срещна с кмета на София Бойко Борисов по повод размириците в "Красна поляна". В резултат на срещата кметът, който ще се бори за втори мандат, реши, че ще назначава роми в общинската охранителна фирма "Егида".

                      Всички тези сюжети можеха да се коментират и с хумор, ако още незаглъхналият софийски конфликт не беше последван от инцидент с фатален край в Самоков, където миналата нощ 17-годишен ром беше пребит до смърт. Защото етническото напрежение, което се ражда и репродуцира в гетата, не се решава с някое и друго кюфте в поредната изборна битка. Това е цената на ромските "гласове" за тази им роля. А какво получават бароните - те си знаят...

                      Коментар


                      • http://www.dnevnik.bg/show/?storyid=370542



                        Убийство на ром предизвика напрежение в Самоков
                        Над 500 души протестираха
                        Автор: Лора ФИЛЕВА
                        днес, 18:19


                        Седмица след сблъсъците в софийския кв. "Красна поляна" във вторник през нощта 17-годишният Аспарух Илиев от ромски произход е бил пребит до смърт в Самоков, съобщиха от полицията. Сбиването станало в центъра на града, всички участници са задържани и разпознати благодарение на камерите на мястото. Предполага се, че причината е пиянски скандал. Очевидци са разказали пред полицията, че по-рано вечерта убитото момче и негови приятели са се спречкали с друга група младежи.

                        След смъртния случай около 500 роми се опитаха да протестират в центъра на Самоков, но след намесата на жандармерията са се разпръснали със заплахи за отмъщение. Лидерът на "Евророма" Цветелин Кънчев е уверил протестиращите, че полицията ще накаже виновниците. Според него извършителите трябва да получат доживотна присъда.

                        Масов бой се е разразил и в ромския квартал "Изток" в Пазарджик, съобщи полицията. След сблъсъка е издъхнал 66-годишен ром, а други са с наранявания. Експертиза е установила, че мъжът е починал от естествена смърт. При потушаването на боя полицаите не са използвали насилие, съобщи МВР. Оттам уточниха, че причината е битов скандал, който няма етнически характер.

                        Междувременно вчера беше открит трупът на 23-годишен мъж от ромски произход в нива край село в община Стражица, съобщи отново полицията. Криминалистите са задържали заподозрян за престъплението. В Плевен мъж е бил пребит и ограбен от трима непълнолетни роми.

                        Софийската районна прокуратура поиска вчера мярка за неотклонение "задържане под стража" за четиримата, задържани за побоя над ром в кв. "Красна поляна" на 12 август. На трима от задържаните бяха повдигнати обвинения за хулигански прояви, а на четвъртия - за нанесени телесни повреди. Задържани са и трима роми, а четвърти е пуснат срещу парична гаранция.

                        "Обявената национална гвардия трябва да е подчинена на държавата и в нея биха могли да участват не само българи, но роми, евреи и представители на другите малцинства", коментира зам.- министърът на вътрешните работи Камен Пенков вчера. Повод за това стана изявлението на лидера на Българския национален съюз Боян Расате, че сформира гвардия в защита на българите.

                        Трима души са ранени след сблъсък между роми и унгарци в румънско село, съобщиха местните медии вчера. Причината е кражба на реколта, за която били обвинени ромите. При сблъсъците са хвърляни камъни и колове. В потушаването на скандала са участвали над 130 полицаи. Според местните роми през последните месеци кметът на селото подбуждал унгарското население срещу тях.

                        Коментар


                        • Дори не им и плащат, ами тарторите кярат по нещо в последствие...

                          Ама нали при тях има строга йерархия при вземане на решенията, а тези отдолу само изпълняват.

                          Коментар


                          • ИМ плаща. Правописна грешка, съжалявам.
                            Мразете ме ако щете - Гарванът Селдън тоже не са го обичали :-)

                            Коментар


                            • Първоначално изпратено от Императорът
                              Ами, Умрялов - проблемът е че получовеците гласуват под строй, за който ви плаща...
                              На мен никой не ми плаща.

                              Коментар


                              • Ами, Умрялов - проблемът е че получовеците гласуват под строй, за който ви плаща, а простия т Българин го мързи да си дигне задникът и да отиде до урните. Затова още на следващите избори - всички да гласуват !!! 90% от Българите да пуснат бюлетина - и то за единствените, които могат да ни защитят като НАРОД, ЗАЩОТО ВЕЧЕ ОЦЕЛЯВАНЕТО НИ КАТО НАРОД Е ПОСТАВЕНО НА КАРТА - И ТОВА СА НАЦИОНАЛИСТИЧЕСКИТЕ ПАРТИИ !!! Я Атака да сбере 40%, да видите как тия отрепки в Парламентът и Министерският съвет ще се посерат от страх - защото ще им се поиска сметка !!! А мангалите в миг ще станат по-ниски от тревата на Ноу Камп и по тихи от тинясала локва.
                                Мразете ме ако щете - Гарванът Селдън тоже не са го обичали :-)

                                Коментар

                                Working...
                                X