IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Start.bg Posoka Boec Megavselena.bg Chernomore
Контролен панел | Съобщения | Потребители | Търси
  • If this is your first visit, be sure to check out the FAQ by clicking the link above. You may have to register before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages, select the forum that you want to visit from the selection below.

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Политика

Collapse
Заключена.
X
X
  • Филтър
  • Време
  • Покажи
Clear All
new posts

  • Да продължим разговора за съдебната система...

    КРАСЬО ЧЕРНОТО - БРОКЕРЪТ НА ТРОЙНАТА КОАЛИЦИЯ!

    К. Пенчев: Има дефицит на справедливост
    19.11.2009 10:23

    Председателят на ВАС и главният прокурор реагираха днес остро на проблемите в съдебната система

    Председателят на Върховния административен съд (ВАС) Константин Пенчев отново обърна внимание на редица слабости на съдебната система и призна, че "дефицитът на справедливост е така болезнено осезаем".

    Според него обаче точно това, че е добил ужасяващи размери дава надежда, че вече нещо ще се случи.

    Пенчев коментира пред Би Ти Ви и изрази съгласие с анализ на главния прокурор Борис Велчев в столичен всекидневник.

    "Изцяло съм съгласен с бележките, много пъти сме обсъждали с главния прокурор тези въпроси и това е така. Има дефицит на справедливост. Имало го е и преди", каза Пенчев.

    Според Константин Пенчев "има дефицит на справедливост и той съществува от първия ден на прехода. Към момента той е добил ужасяващи размери, което дава надежда, че вече нещо ще се случи".
    Кадруването на тъмно във ВСС може да се промени, смята председателят на ВАС.

    "В действащия Закон за съдебната власт е заложен лош начин за кадруване. Кадровата политика, която се определя от законодателя е изменяна няколко пъти.

    През 2006 г. за два часа са избрани 268 съдии. През 2007 г. кадруването става с конкурс чрез атестиране", обясни Пенчев, според когото държавата трябва да премахне конкурсите на принципа на атестиране.

    "Не ме учудва, че от ДПС са говорили със Красьо Черничкия. Той е върхът на много айсберги в съдебната система Най-сетне ние се опряхме на конкретни имена, въпреки че никой от тях не може да бъде вкаран в затвора, за това че е говорил по телефона.

    От 20 години има кадруване в съдебната система. Полезното от скандала с Красьо е, че има загатнати имена. Вече никой от привържениците на статуквото не може да каже, че няма проблем", подчерта председателят на ВАС.
    "Ако някой си мисли, че основаната роля на Красьо е да лобира за aдминистративни ръководители, това е грешка.

    Той със сигурност е говорил за много други длъжности като съдии и прокурори от окръжни съдилища.

    В кадруването няма правила, дори ние във ВСС не знаем за кого гласуваме", каза Пенчев.

    Без правила в един момент човек, който иска да бъде назначен, търси контакт с хора от ВСС. Трябва сега и веднага да се махне механизмът за кадруване и да се сложи друга чиста форма, която да не буди съмнение", категоричен е висшият магистрат.

    Необходима е конституционна промяна за статута на главния прокурор, заяви преди заседанието на ВСС главният прокурор Борис Велчев.

    По думите му статутът трябва да се промени така, че главният прокурор да има чисто административни функции.

    В момента, по думите на Велчев, първият обвинител в държавата е недосегаем, но това е лошо, защото той носи отговорност за всички отрицателни неща в прокуратурата.

    В отговор на критиките от страна на президента Първанов, главният прокурор заяви, че няма самоцелно преследване на бивши управляващи. Такова не може и да има, защото в правова държава то няма как да достигне до съда, каза Борис Велчев.

    Коментар


    • Самоцелно преследване на властта не може да има!Борис Велчев: Прокуратурата се превърна в политически аргумент....
      ..............................
      "Статутът на главния прокурор трябва да бъде конституционно променен, така че да няма значение кой ще бъде той, така че да стане един нормален административен ръководител в съдебната власт, с нормални властови правомощия и да се съсредоточи върху методическите действия за уеднаквяване на прокурорската практика", добави Борис Велчев.
      http://www.dnes.bg/obshtestvo/2009/1...e-da-ima.81024
      Тъи като е ясно ,че прокуратурата няма да осъди никой от предните управляващи и сега с това си искане другаря Велчев ще направи така ,че да отпадне отговорността от неговите плещи ,тоест иска да избяга от отговорност ,че няма да има осъдителни присъди
      [color=#BF0000]Всеки има право да изразява мнение и да го разпространява чрез слово - писмено или ус

      Коментар


      • Да продължим разговора за съдебната система...

        КРАСЬО ЧЕРНОТО - БРОКЕРЪТ НА ТРОЙНАТА КОАЛИЦИЯ!

        Списъкът на магистрати, контактували с Красьо Черния, стана от 31 души
        19 ноември 2009 | 12:28 | Агенция "Фокус"


        София. Шестима от новообявените магистрати, контактували с Красьо, са имали двустранни разговори с бизнесмена, съобщиха от Висшия съдебен съвет (ВСС), предаде репортер на Агенция “Фокус”.

        Това са Йорданка Неделчева от Апелативния съд в Бургас, Веселина Герова, съдия от същия съд, Стоян Попов, съдия от Районен съд Варна, Галина Наумова, съдия от Районен съд Никопол, Николай Калчев, прокурор от Районната прокуратура в Стара Загора, Красимир Бамбов от Окръжния съд в Кюстендил.

        Имената на останалите магистрати са Георги Колев, председател на Софийски градски съд е с три обаждания, Георги Чинев от Окръжна прокуратура в Бургас. Други двама са присъствали само в списъка с контакти на Красьо без да са получавали обаждания – това Марио Богатинов, зам.-председател на ВКС и Иво Радев от РП-Плевен. Други двама магистрати – Марио Василев, председател на Окръжния съд в Плевен и прокурорът Николай Русев от СГП.

        Така списъкът на магистратите, контактували с Красьо, наброява 31 души. От ВСС ще обърнат специално внимание на магистратите, контактували двустранно с бизнесмена, тъй като за тях няма конкретни доказателства, че са участвали в схема за назначаване като административни ръководители. Обясненията, които те били дали, са че са разговаряли с бизнесмена по лични въпроси, свързани с естеството на бизнеса му.
        Юлиан ХРИСТОВ

        Коментар


        • Да продължим разговора за съдебната система...

          КРАСЬО ЧЕРНОТО - БРОКЕРЪТ НА ТРОЙНАТА КОАЛИЦИЯ!

          Трима от ДПС и един от БСП в "политическия" списък
          Държавата оплетена в мрежата "Красьо"
          Един телефон събира зам.-министри, депутати, магистрати, висши полицаи, кметове и бизнесмени

          Красен Николов
          18 Ноември 2009
          mediapool.bg

          "Черничкият човек с ланците", както е известен Красьо от Плевен, се оказа свързващо лобистко звено за търговия с влияние между високопоставени лица от всички власти, бизнесмени и футболни дейци. Интересите му са били освен в магистратурата, и в обществените поръчки, одобряването на проекти за кандидатстване за европейски проекти и избиране на ректори на университети. Той е имал контактите за връзка със зам.-министри, депутати, кметове, зам.-кметове, висши и не толкова висши полицаи и т.н.
          Това разкри в сряда зам.-главният прокурор Валери Първанов след общото заседание на комисиите по корупция в Народното събрание и Висшия съдебен съвет. По информация на Mediapool в "тефтерчето" на 27-годишния Красимир Георгиев – Красьо има дори и футболни съдии.

          Към момента цари пълно мълчание по въпроса кой реално стои зад Красьо, за който се предполага, че е бил само човек за връзка или "касичка", докато цялата схема е движена от друго място.

          След продължилото близо 3 часа заседание председателят на антикорупционната комисия в парламента Яне Янев съобщи имената на четирима настоящи депутати, които са поддържали активен контакт с Красьо. Това са народните представители от ДПС Касим Дал (123 изходящи разговора и SMS-и), Ердоган Ахмедов (9) и Лютви Местан (5). Разкрито бе и името на депутата от Коалиция за България Кирил Добрев (2 SMS-а).

          Това не са всички политици от списъка на лобиста, но Янев отказа да съобщи останалите, защото разследването продължава, а за някои няма засечени изходящи разговори към него.

          В телефонния указател на Красьо се оказа и името на бившия зам.-министър на финансите и отговорник за еврофондовете Димитър Ивановски, както и на разследвания за контрабанда с горива шеф на "ИНС ойл" Георги Самуилов – Жоро Инса. Това съобщи Яне Янев. Без да уточнява подробности, той отбеляза, че има и телефон, срещу който е записан адресат "Иван САПАРД Касим".

          Беше споменато и име на човек с прякор Жоро Главата. Най-известният в публичното пространство с този прякор е Георги Славов, син на покойния основател на СИК Стоил Славов.

          В качеството си на председател на комисията за борба с корупцията Янев заяви, че ще поиска от прокуратурата да се направи проверка за връзките на Красьо с бизнесмени, които са разследвани за престъпна дейност и укриване на данъци. Той добави, че е изискал още информация за всички контакти на лобиста с хора от изпълнителната власт и от предишното Народно събрание. Към момента такива контакти признаха зам.-председателят на НДСВ Милен Велчев и други негови съпартийци, които казаха, че Красьо работил официално за техни предизборни кампании.

          До този момент е известно, че плевенчанинът е говорил с 30 магистрати, половината от тях кандидатствали за шефски места в съдебната система. Последните имена от списъка на Красьо бяха подадени от прокуратурата миналата седмица, но ВСС предпочете да не ги огласява. От т.нар. правителство на съдебната власт обещаха да направят това този петък, особено след обвиненията от Съюза на съдиите, че прикриването на имена може да е признак за задкулисна компроматна война между лобитата във ВСС.

          В телефонния указател на Красимир Георгиев, както и в неговото тефтерче, са открити общо 1040 телефона. По думите на прокурор Валери Първанов срещу много от тях няма имена, а само фирмени абревиатури. Прокуратурата на този етап работи само по контактите на Красьо с известен адресат.

          "Нямаме никаква информация за какво е ставало дума в разговорите. Разчетени са обаче някои SMS-и, в които се говори за указания как да се решат за обществени поръчки или как вече са решени. Предполагаме, че в различните случаи различни хора са стояли зад него. Не сме изяснили всичко, разследването продължава", заяви Първанов. Той отново повтори, че публичното обявяване на Красимир Георгиев от страна на члена на ВСС Иван Колев през юни т.г. е попречило на разследването.

          "За съжаление, хората, които са поддържали контакт с това лице, не са много отзивчиви да ни помагат", добави висшият прокурор.

          Яне Янев обясни, че срещу вече обявени четирима депутати са заведени преписки в парламентарната комисия. Те ще бъдат изслушани за своите връзки с Красьо. Лидерът на РЗС заяви, че парламентът може при установяване на неетично поведение на депутат той да бъде порицан. Ако в рамките на проверката обаче се открият данни за извършени престъпления, може да бъде сезиран главният прокурор, който да поиска сваляне на имунитет с цел разследване.

          За самия Красимир Георгиев вече е поискано разкриване на банковата и данъчната тайна. Прокурор Валери Първанов заяви, че доходите на това лице не отговарят на притежаваното от него имущество. Красьо е обвинен за лъжесвидетелстване, а отделно по неговия случай се води и дело за търговия с влияние.

          Скандалът "Красьо" избухна на 18 юни, когато членът на ВСС Иван Колев разказа, че "един Красьо от Плевен" обещава на кандидати за шефски постове в съдебната система, че срещу 200 000 евро може да им осигури подкрепата на 8 до 13 членове на ВСС.

          Темата стана особено актуална след шокиращите разкрития за контакти на членове на ВСС и ръководители на съдилища с Красьо. Досега единствените резултати са 2 оставки на членове на съдебния съвет и 5 оставки на назначени за административни ръководители съдии и прокурори. Всички отричат да са го молили за помощ за получаване на постовете и твърдят, че контактите им с плевенчанина били лични.

          Коментар


          • Категорично моят избор за политик-2009 е Азер Меликов. Той и неговият човек be_google имат изключително голяма заслуга в агитирането в полза на ПП ГЕРБ. Изказвам им своята благодарност.

            Пак по същата причина за мен събитие-2009 безспорно е безсмъртната реч на Доган в Кочан. Дай боже така да се изкаже и след 4 години, че ПП ГЕРБ да повторим мандата.


            Първоначално изпратено от мейси
            Преди това да е станало, за "Политик на 2009 година" номинираме:

            1. Алексей Петров - за принос в живителното раздвижване в българското политическо блато;

            2. Красимир Георгиев (Красьо черничкия с ланците от Плевен) – за катализиращия му принос в катарзиса на българската съдебна система;

            3. Азер Мeликов – за новаторския му подход в политическата пропаганда и ценните му съвети към бившия премиер;

            4. Христо Ковачки – за безкористната саможертвата и себеотрицанието, с което се впусна в политическия живот;

            5. Цецка Цачева – за "входирането" на нов стил в парламентарния живот.

            За "Събития на 2009 година" номинираме:

            1. Годината на България в Русия;

            2. Връчването на секретния доклад на ДАНС от лоялния гражданин Ал. Петров;

            3. Посещението на Георги Първанов в Шри Ланка;

            4. Речта на Ахмед Доган в с. Кочан;

            5. Номинирането на Румяна Желева за български еврокомисар.
            http://www.mediapool.bg/show/?storyi...os=11&p=3#msgs

            Коментар


            • Първоначално изпратено от Бате Пешо
              Първоначално изпратено от diletant
              Е,бате Пешо. Пак същото. Нямам нищо против да критикувате, но умно, аргументирано, без много емоции, трезво, логично. Тогава критиката хваща дикиш. А иначе да си излееш гнева под формата на нещо близко до псувнята може да го прави всеки. Но нали уж тук сме по-така, а?

              А, и жалко, че познаваш ТАЗИ София. Аз познавам старата и я обичам. Но новите искат само да взимат от София, а не да дават. Но какво да се прави. Това е за втори път - първият е бил след 9.9.1944 г.
              Пак сгреши за София ама простено ти е.Познавам София от 1970г.Не може да се обича нещо дето го няма
              Не ми прощавай за нищо. Ти като провинциалист просто не познаваш София. Сам си каза, че идваш отвреме-навреме и ходиш само по Сливница. А просто не познаваш красотата на София отпреди 1970 г. И сега ако се разходиш с други очи (не провинциални) можеш да откриеш прекрасни стари сгради, тихи кътчета в центъра, а и извън него. Старите софиянци се гордеят с града си дори и сега, новите го ругаят, защото пристигат от тихо, провинциално градче и попадат в нещо като мегаполис, който ги притеснява, нервира, депресира. И така намразват София, започват да цапат, да карат без правила, да плюят, да хвърлят боклуците си през балконите. Изобщо се превръщат в псевдософиянци.

              ПП Извинявай за думата "провинциалист". В случая не става дума за състояние на духа, а за местоживеене.

              Коментар


              • За такива като бате Пешо, които не са наясно с прерогаативите на различните държавни структури. Чети бре, Пешо, чети! И дано малко ти стане ясно какви трудности има пред съдебната система. А пък ти пак си обвинявай двете власти за това, че не работи третата.

                За дефицита на държавност и кухия правов ред
                автор: Труд

                Анализ на главния прокурор Борис Велчев за “добрите” закони срещу корупцията

                На пръв поглед законодателството ни изглежда добро. Непрекъснато се приемат закони, те често се променят, в тях са отразени повечето европейски правила и единственото лошо е, че не се прилагат. Ако ги прилагахме, щеше да има възмездие и справедливост. Така виновникът е отнапред ясен. Всички проблеми на държавата трябва да се решат със средствата на наказателната репресия. И ако тези проблеми не са решени, вината е в полиция, прокуратура и съд.

                Хубави са ни законите, но няма кой да ги прилага. Подобна теза е много удобна. На пръв поглед тя може да изглежда и вярна в представите на голяма част от обществото. Тази заблуда обаче може да продължи само докато не се вгледаме в детайлите. Не съм сигурен кой беше казал, че дяволът е в детайлите, но е бил прав. И ако някъде в детайлите на българското законодателство видим образа на дявола, можем да стигнем до редица обезпокоителни изводи.

                Например, че правовият ред в определени сфери е кух и на практика е едно организирано безредие, в което правилата нямат стойност и отговорността винаги е размита.

                Един обективен анализ би довел, струва ми се, до няколко заключения:

                - санкционната система не е уредена по ефективен и практичен начин;

                - властта не репресира нарушителите и оттам - не създава респект към закона;

                - превенцията на правонарушенията е занемарена и лишена от ефективни механизми.

                Вероятно част от тези изводи са пресилени и поради това - несправедливи. Вероятно и аз съм пристрастен, защото търся оправдание и пред хората, и пред себе си, защо дефицитът на справедливост е така болезнено осезаем.

                Но фактите ясно говорят, че такива изводи не са лишени от основания.

                Затова си позволявам да изложа няколко бележки за борбата с корупцията, обществените поръчки, подкупа и купуването на изборни гласове. Правя го от опита, който натрупах в последните години като главен прокурор, и със съзнанието, че част от идеите ми ще предизвикат полемика и дори крайни негативни оценки.

                Превенцията да е преди репресията

                В последните години многократно съм критикувал контролната система в страната. Тези критики продължават да са в сила. Не може от 308 000 преписки, образувани в прокуратурата през 2008 г., само 2500 да са по сигнали на контролни органи. У нас действат 29 инспектората към централни органи, които имат съмнителна ефективност. И все пак най-лесно е да обвиняваме хората, работещи в тези институции, без да отчитаме правната среда, в която работят.

                Нека си представим един министър, който подписва обществена поръчка на голяма стойност.

                Тя не може да се проверява по целесъобразност от вътрешния одитор по Закона за вътрешния одит в публичния сектор, защото той е подчинен на министъра и не може да го контролира. Поръчката може да е очевидно абсурдна, но това няма да се разбере, докато не се изпълни. Министърът може да е нарушил всички правила на ЗОП при организирането й, но тя ще се регистрира в Агенцията по обществените поръчки (АОП). Самата агенция няма право да проверява дали параметрите на поръчката не прекрачват границите на обществения интерес. Тя само я регистрира. Агенцията нито има възможност да я върне, нито има възможност да накаже лицето, което я е обявило, дори да е ясно, че тя е в нарушение на закона.

                Законът изисква агенцията да упражнява предварителен контрол единствено върху обществените поръчки, финансирани със средства на ЕС, както и когато е налице договаряне без обявление, и то едва от началото на тази година. Дори директорът да констатира нередности, неговото становище по никакъв начин не задължава съответния министър. Недоумение буди обстоятелството, че такъв предварителен контрол не е предвиден за огромната част от обществените поръчки, при които се разходват средства от българския бюджет. Излиза, че българските пари не са важни колкото европейските и че големите обществени поръчки са по-маловажни от малките. Впрочем през 2008 г. са били обявени 13 362 обществени поръчки.

                Наистина, АОП има задължения да сезира компетентните органи, ако констатира нарушения. И ако ги констатира, най-логично би било тя да сезира АДФИ. През 2008 г. АОП е сезирала компетентните органи в 22 случая, а АДФИ - в 12 случая, в които всъщност са препратени сигнали на граждани и засегнати търговци. В сравнение с 13 362 обществени поръчки това никак не е много, а съотношението е показателно за нивото на контрол при разходването на публичните средства.

                На свой ред АДФИ няма правомощие да спре сделката по обявената поръчка. Тя има правото само да упражнява “последващ контрол”, след като поръчката е вече изпълнена. Нещо повече - поръчката може да е откровено абсурдна, но АДФИ упражнява контрол единствено за законосъобразността й. Какъв контрол може да упражни агенцията с нейните общо 86 инспектори, които трябва да проверяват целия публичен сектор, не мога да си представя. Само ще кажа, че те трябва да инспектират всички общини и централни ведомства.

                Не може да бъде сезирана и Сметната палата. Нейният одит винаги е последващ. Каквото и да констатира обаче, тя няма право да наложи санкции. Тя само изпраща преписката на АДФИ, която евентуално да ги наложи. По закон, с актовете за начет на АДФИ, може да се наложи пълна имуществена отговорност на виновните длъжностни лица за ощетяването на държавния интерес. В практиката й през 2008 г. има

                само един акт за начет

                Обикновено наказанията, налагани по административен ред, са глоби и имуществени санкции, които общо за 2008 г. са около четвърт милион лева Това е “цената” на всички финансови нарушения в публичния сектор.

                Ако трябва да обобщим - сделката може очевидно да нарушава закона и да е откровено неизгодна, но тя не може да бъде спряна, а контрол може да се упражни единствено след изпълнението й.

                Този контрол е само за това, спазени ли са процедурите при сключването и изпълнението й. Контрол по целесъобразност не може да упражни нито АДФИ, нито Сметната палата.

                И да има някаква логика във всичко това, на мен ми убягва. Освен ако логиката не е в това, държавният интерес да бъде лишен от защита, и то по законодателен път.

                Всъщност чакаме държавният интерес да бъде накърнен, за да започнем защитата му с наказателноправни средства. На практика обаче защитата и с тези средства до голяма степен е невъзможна.

                Тежки нарушения се преследват с непригодни наказателни средства.

                Колкото и да търсите в НК специален състав, предвиждащ наказателна отговорност за длъжностно лице, което наруши ЗОП и от това настъпят значителни вреди, няма да намерите. Средството за наказателна репресия при защитата на държавния интерес са разпоредби от 1968 г. Иначе в НК има редица случаи, в които се предвижда наказателна отговорност за нарушение на разпоредбите на други закони. Но не и на ЗОП, защото очевидно той е маловажен.

                На съответния министър, подписал неизгодната обществена поръчка, можем да повдигнем обвинение за престъпление по служба по чл. 282 НК. Трябва да докажем, че той е нарушил или неизпълнил служебните си задължения, или е превишил властта или правата си. Това не е трудно. Можем да го докажем, но то в никакъв случай не е достатъчно, за да бъде реализирана наказателната му отговорност. Трябва освен това да докажем, че от деянието му са настъпили или поне е било възможно да настъпят значителни вреди. Това също не е сложно и се установява от експертизи.

                Но дори и вредите да се установят по несъмнен начин, това още нищо не значи. Трябва да се докаже, че към момента на извършването на деянието министърът е действал именно с цел да набави облага някому или да причини някому вреда. Няма значение дали някой обективно се е облагодетелствал от сделката - трябва да се докаже, че точно това е била и целта на министъра!

                Има хипотези, в които доказването на тази специална цел е възможно. В повечето случаи обаче това практически няма как да стане. Ако министърът даде поръчката на фирмата на брат си, това значително би ни улеснило. Но ако той сключи договора с лице, с което няма формална връзка, доказването на целта, а оттам - и на цялото престъпление, става практически неизпълнима задача.

                И сигурно не е случайно, че през 2008 година прокуратурата е водила 655 дела за престъпления по служба, а осъдените са само 23-ма. Няма и как да бъде иначе.

                Неизгодна сделка

                И тогава отиваме към възможността да приложим член 220 НК, който предвижда отговорност за онова длъжностно лице, което съзнателно сключи неизгодна сделка. Не е достатъчно да докажем, че сделката е неизгодна. Трябва да докажем, че към датата на сключването й министърът е съзнавал това. (И по този текст от НК през 2008 година има осъдени само 12 лица.)

                Ако не можем да докажем, че той е съзнавал неизгодността на сделката, бихме могли да търсим обвинение по чл. 219 НК - за безстопанственост. Това деяние основно се извършва по непредпазливост - най-често когато министърът не е предвидил настъпването на вредите, но е бил длъжен и е могъл да го стори.

                Всъщност казусът само привидно изглежда опростен в последния случай или в хипотезата на чл. 220 НК. Министърът полага подписа си след редица експерти, които със своите предхождащи подписи са му потвърдили, че нищо лошо няма да настъпи за държавата от тази сделка.

                Това дава на министъра удобна защитна позиция. Той казва - аз съм политическо лице и нищо не разбирам от предмета на поръчката. За това е създадена администрацията.

                Ако експертите (юристи и техническите специалисти) са ме подвели, аз не мога да нося вина. Така експертите най-много да бъдат уволнени от следващия министър и бившият министър да се измъкне чист.

                Коментар


                • Първоначално изпратено от Бате Пешо
                  Аз нежелая да строя магистрала за Бургас аз искам магистрала Русе Търново Сливен или Никопол Плевн Ловеч Троян Карлово Пловдив
                  Тук Бате Пешо, ще си позволя да не се съглася с приоритета за магистрала, макар че съм от Северна Бъкгария. Трафикът между Стара Загора и Айтос е ужасен. Особено в активния летен сезон, въпреки че тогава прекарват тежките камиони от другаде. Колите направо пълзят. Шофьорите се изнервят страшно и започват нескончаеми рисковани изпреварвания. Много катастрофи с много жертви. И като стане катастрофа движението спира в двете посоки. Това че тройната коалиция не направи нищо по въпроса за магистрала Тракия е непростима грешка. Не грешка, това е престъпление. Защото струва може би 50 или 100 човешки живота за 4 години. За това оня сливенския Гагаузов трябва да иде в затвора барабар с Орешарски.
                  Втората по важност е да се направи пътя Търново-Русе (Хаинбоаз вече е добре) и Стара Загора-Капитан Андреево, за да се отпуши трафика от турската до румънската граница.
                  Ако има тунел под Шипка, тогава вече ще се натовари пътя от Габрово до Видин (дунав мост 2) ама това е в бъдещето.
                  Не спори с идиот! Ще те смъкне на неговото ниво и ще те бие с опит.

                  Коментар


                  • а никоя ДЯСНА КМЕТСКА власт не посегна на криенетота огромни доходи от сините реститути-талибани насред центъра на София !!! Никой! Стотици милиони несъбрани данъци, с които десетки хиляди шопи и селяци живее охолно.

                    Коментар


                    • Първоначално изпратено от diletant
                      Е,бате Пешо. Пак същото. Нямам нищо против да критикувате, но умно, аргументирано, без много емоции, трезво, логично. Тогава критиката хваща дикиш. А иначе да си излееш гнева под формата на нещо близко до псувнята може да го прави всеки. Но нали уж тук сме по-така, а?

                      А, и жалко, че познаваш ТАЗИ София. Аз познавам старата и я обичам. Но новите искат само да взимат от София, а не да дават. Но какво да се прави. Това е за втори път - първият е бил след 9.9.1944 г.
                      ей деде, недей така - София в момента изцежда всяка свободна стотинка в държавата, за да може герб да се тупат в гърдите какви герои са!
                      сега при Фандъкова сеира ще е още по-голям!

                      При 50-60% по-ниски цени на строителните мателиари - като арматурата примерно се строят публични обекти с огромни печалби, които строителната мафия си прибира!!!

                      Коментар


                      • Кого и за какво номинира Mediapool
                        Нови хоризонти пред българския обществено-политически живот
                        18 Ноември 2009

                        Над сто национални и регионални медии са номинирали по пет личности и пет събития за участие в традиционната годишна класация на Дарик радио "Политик и събитие на годината". Събралите най-много номинации са включени в анкетата, от която слушателите на радиото ще изберат победителите. Както съобщи Дарик радио, петте личности, подредени по азбучен ред, са: Йорданка Фандъкова, Меглена Кунева, Симеон Дянков, Цветан Цветанов и Яне Янев. Съответно петте събития с най-много номинации са: икономическата криза, инцидентите в Охридското езеро и в местността Бакаджика край Ямбол, победите на Бойко Борисов на изборите, ревизиите и делата срещу бивши министри, скандалите с ДАНС.

                        Водени от принципа за прозрачност, за да не оставаме скрити и да не бъдем бъркани с никого в общия медиен кюп, ние в Mediapool решихме да публикуваме своя списък с номинации и аргументацията си към тях.

                        Изтичащата българска 2009-та година според нас отбелязва връх в зародилата се през новия век тенденция на отмиране на традиционните политически партии. Мощни сили разкриха нови хоризонти пред българския обществено-политически живот, като разбиха сковаващите го вериги на установените понятия, ценности и ориентири.

                        Ето защо в нашите номинации се спряхме на личности и събития, които в най-голяма степен олицетворяват тази нова реалност.

                        Преди да преминем към номинациите бихме препоръчали малка промяна в регламента на анкетата "Политик на годината". Смятаме, за крайно наложително да отпадне несправедливото ограничение за най-много трикратно удостояване на един политик с това звание. В случай, че тази промяна бъде приета, ние веднага ще номинираме Бойко Борисов за политик на всяка от следващите 30 години.

                        Преди това да е станало, за "Политик на 2009 година" номинираме:

                        1. Алексей Петров - за принос в живителното раздвижване в българското политическо блато;

                        2. Красимир Георгиев (Красьо черничкия с ланците от Плевен) – за катализиращия му принос в катарзиса на българската съдебна система;

                        3. Азер Мeликов – за новаторския му подход в политическата пропаганда и ценните му съвети към бившия премиер;

                        4. Христо Ковачки – за безкористната саможертвата и себеотрицанието, с което се впусна в политическия живот;

                        5. Цецка Цачева – за "входирането" на нов стил в парламентарния живот.

                        За "Събития на 2009 година" номинираме:

                        1. Годината на България в Русия;

                        2. Връчването на секретния доклад на ДАНС от лоялния гражданин Ал. Петров;

                        3. Посещението на Георги Първанов в Шри Ланка;

                        4. Речта на Ахмед Доган в с. Кочан;

                        5. Номинирането на Румяна Желева за български еврокомисар.
                        http://www.mediapool.bg/show/?storyi...os=11&p=3#msgs
                        [color=#BF0000]Всеки има право да изразява мнение и да го разпространява чрез слово - писмено или ус

                        Коментар


                        • Мейси по спокойно.Няма нищо лошо да си баба.Има бабки по на 42-43 години дето слагат 20г мацки в задния джоб на прашките.Не те познавам и не те наричам бабка ама не подскачай така.И защо си толкова чувствителна на тема възраст.Тук е форум забавлявай се.Можеше да се обърнеш с дядо Любчо а ти келеш го наричаш..........

                          Коментар


                          • Първоначално изпратено от мейси
                            luboil-Обаче скивай баба Мейси как се наежи, като и се намекна, че и последната червена крепост - съдебната власт е пред сдаване.
                            Ей келеш баба ще викаш на твойта баба а не на мен ,защото не ме познаваш за да ме квалифицираш като такава.Относно съдебната власт би ли ми пояснил защо си извади заключение ,че съм се наежила ?Това ,че написах както е по закон ,това ли е наежването според теб?.Трябва да ви е ясно ,че Съдебната власт е независима и деполитизирана още през 1992 г.когато на власт беше Филип Димитров. Съдии,прокурори и следователи НЯМАТ право да членуват в политически партии и се подчиняват само на закона. Полицията също е деполитизирана
                            Отде да знам,

                            ако си столетница сигурно си и пра-пра баба

                            Коментар


                            • Първоначално изпратено от мейси
                              luboil-Обаче скивай баба Мейси как се наежи, като и се намекна, че и последната червена крепост - съдебната власт е пред сдаване.
                              Ей келеш баба ще викаш на твойта баба а не на мен ,защото не ме познаваш за да ме квалифицираш като такава.Относно съдебната власт би ли ми пояснил защо си извади заключение ,че съм се наежила ?Това ,че написах както е по закон ,това ли е наежването според теб?.Трябва да ви е ясно ,че Съдебната власт е независима и деполитизирана още през 1992 г.когато на власт беше Филип Димитров. Съдии,прокурори и следователи НЯМАТ право да членуват в политически партии и се подчиняват само на закона. Полицията също е деполитизирана
                              Бабо Мейси,

                              я кажи кой е на власт в БГ, след като БСП и ГЕРБ не са на власт.

                              Коментар


                              • luboil-Обаче скивай баба Мейси как се наежи, като и се намекна, че и последната червена крепост - съдебната власт е пред сдаване.
                                Ей келеш баба ще викаш на твойта баба а не на мен ,защото не ме познаваш за да ме квалифицираш като такава.Относно съдебната власт би ли ми пояснил защо си извади заключение ,че съм се наежила ?Това ,че написах както е по закон ,това ли е наежването според теб?.Трябва да ви е ясно ,че Съдебната власт е независима и деполитизирана още през 1992 г.когато на власт беше Филип Димитров. Съдии,прокурори и следователи НЯМАТ право да членуват в политически партии и се подчиняват само на закона. Полицията също е деполитизирана
                                [color=#BF0000]Всеки има право да изразява мнение и да го разпространява чрез слово - писмено или ус

                                Коментар

                                Working...
                                X