IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg
Контролен панел | Съобщения | Потребители | Търси
  • If this is your first visit, be sure to check out the FAQ by clicking the link above. You may have to register before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages, select the forum that you want to visit from the selection below.

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Центъра на София тотално задръстен

Collapse
X
  • Филтър
  • Време
  • Покажи
Clear All
new posts

  • Аз и сега ходя с колело на работа, и доста от колегите също. Но не става дума за центъра, а за Лозенец, закъдето все може да се заходи през парк или по-спокойни улички. Това обаче е само лятото, ако е студено или вали никой не ходи с колело.

    Много неща, които се казват по темата, са доста наивни. Жителството е лоша идея в ХХI век, и никой град не е бил проектиран за сегашния си размер. Въобще идеята че това може да се прави е някакъв остатък от соца - градовете трябва да растат органично, като в никой момент управата им не абдикира от задълженията си да контролира растежа и да изгражда инфраструктура успоредно с него. За съжаление в София точно тази абдикация се случва последните 15 години, и не виждам признаци нещата да се променят.

    Доста от проблемите се залагат в момента: влезте в Манастирски ливади или произволен от новите гъсто застроени квартали, и си помислете за времето когато тези апартаменти ще се напълнят - колко време ще отнема на хората да излязат от квартала като тръгват на работа сутрин. Улиците са там колкото да се каже че ги има.

    Инфраструктура трябва да се строи и то с темпове поне няколко пъти по-бързи от сегашните. Ако сметнето колко време и бензин се хаби за всеки ден забавяне на пуска на метрото или околовръстното шосе, ще видите че не би трябвало да е проблем да се наливат средства в инфраструктура.

    Ясно е, че колите ще продължават да са паркирани безразборно навсякъде, докато това се толерира от КАТ. Хаотичното паркиране (и спиранията на маршрутките след кръстовище, или изпреварванията на автобуси на Плиска) разбира се допринасят за задръстванията. Булевардите в София са като склерозирали артерии, рядко може да се използва повече от едно платно за движение.

    Паркингите в центъра ще продължават да стоят празни (и няма да се строят нови), докато съществува алтернативата просто да се качиш на тротоара. Това не е до манталитет, а е въпрос на налагане на правила.

    Въобще темата "КАТ" е обширна, макар че всичко което е нужно там е един шеф който наистина иска да оправи нещата - проблемите са много болезнени и видими с просто око. Такъв шеф обаче няма, и не може да произлезе от структурите на КАТ. Оправянето на нещата в общината са по-сложни, само е ясно че Бойко Борисов дори не разбира проблемите, какво остава да започне да ги решава.

    На практика планирайте нещата да продължат да се влошават още поне 5-10 години (горна граница във времето няма). Бензинът може да се вдига, но заплатите също се вдигат, и трафикът няма да намалее. Единственият шанс е организацията на обществото да еволюира към нещо поне адекватно на предизвикателствата, но това със сигурност няма да стане бързо.

    Коментар


    • Първоначално изпратено от Optic
      И сега има много ентусиасти, които биха карали велосипед, ако имаше подходящи пътеки. В началото на 90те в София имаше много повече велосипедисти, когато не беше толкова опасно да се кара велосипед по пътя. В момента е чисто самоубийство. Дори да направи още утре велосипедни пътеки навсякъде, на общината ще и трябват много години за да убеди шофьорите да ги ползват. Същото е и с автобусите на гр. транспорт - гнусните, нередовни и претъпкани автобуси вече десетилетия наред затвърждават убеждението на пътниците, че е за предпочитане да пътуват в комфорта на чистото, тихо и климатизирано купе на личния си автомобил.
      Най-евтиният и лесен начин е чрез затваряне за движение на коли на 50% от улиците в центъра + отделяне (чрез колчета или други огради алея за велосипедисти по главните булеварди!

      Колкото и да ви е чудно проблемът с трафика на запад се решава не с разширение на булевардите, а точно обратното!

      Единствено американците са пълни идиоти, които правят подземни магистрали на няколко нива (пример Бостон) за стотици милиарди долари!

      Коментар


      • Първоначално изпратено от Deripaska
        Има много лесен и евтин начин София да стане един приятен град за живеене, но за това трябва промяна на мислене на Софиянци и малко политическа воля! Какво трябва да се направи:

        1. 50% от улиците в центъра на София да се затворят за автомобилно движение.

        2. Да се въведе такса от 10 лева за влизане с автомобил в центъра, като е в Лондон, Стокхолм и т.н.

        3. От таксите за влизане в центъра на всеки 100 метра да се поставят стоянки за велосипеди с минимум 100 места!

        4. Да се закупят специални общински велосипеди, които могат да се наемат срещу 1 лев, като има възможност за месечен наем от 10 лева. За да се избегнат кражбите наемането на велосипедите да става с чип карти, при чието закупуване ще се записват личните данни на наемателя! (Подобна система от скоро много успешно работи в Париж).


        Има едно проучване според което автомобилистите в големите европейски градове минават средно по 2,6 километра! Какъв е смисълът да минаваш 2,6 километра с кола????

        Най-големият проблем с горното решение е мисленето на софиянци :-( Докато богатите жители на Кохенхаген, Амстердам или Стокхолм нямат никакъв проблем да карат велосипед (при много по лоши атмосферни условия), баровците софиянци не искат да слезнат от колата :-(
        И сега има много ентусиасти, които биха карали велосипед, ако имаше подходящи пътеки. В началото на 90те в София имаше много повече велосипедисти, когато не беше толкова опасно да се кара велосипед по пътя. В момента е чисто самоубийство. Дори да направи още утре велосипедни пътеки навсякъде, на общината ще и трябват много години за да убеди шофьорите да ги ползват. Същото е и с автобусите на гр. транспорт - гнусните, нередовни и претъпкани автобуси вече десетилетия наред затвърждават убеждението на пътниците, че е за предпочитане да пътуват в комфорта на чистото, тихо и климатизирано купе на личния си автомобил.
        "Only when the dusk starts to fall does the owl of Minerva spread its wings and fly."

        Коментар


        • Мдам, наистина най-големия проблем си остава гъзарията.

          Първоначално изпратено от Deripaska
          Има много лесен и евтин начин София да стане един приятен град за живеене, но за това трябва промяна на мислене на Софиянци и малко политическа воля! Какво трябва да се направи:

          1. 50% от улиците в центъра на София да се затворят за автомобилно движение.

          2. Да се въведе такса от 10 лева за влизане с автомобил в центъра, като е в Лондон, Стокхолм и т.н.

          3. От таксите за влизане в центъра на всеки 100 метра да се поставят стоянки за велосипеди с минимум 100 места!

          4. Да се закупят специални общински велосипеди, които могат да се наемат срещу 1 лев, като има възможност за месечен наем от 10 лева. За да се избегнат кражбите наемането на велосипедите да става с чип карти, при чието закупуване ще се записват личните данни на наемателя! (Подобна система от скоро много успешно работи в Париж).


          Има едно проучване според което автомобилистите в големите европейски градове минават средно по 2,6 километра! Какъв е смисълът да минаваш 2,6 километра с кола????

          Най-големият проблем с горното решение е мисленето на софиянци :-( Докато богатите жители на Кохенхаген, Амстердам или Стокхолм нямат никакъв проблем да карат велосипед (при много по лоши атмосферни условия), баровците софиянци не искат да слезнат от колата :-(

          Коментар


          • Има много лесен и евтин начин София да стане един приятен град за живеене, но за това трябва промяна на мислене на Софиянци и малко политическа воля! Какво трябва да се направи:

            1. 50% от улиците в центъра на София да се затворят за автомобилно движение.

            2. Да се въведе такса от 10 лева за влизане с автомобил в центъра, като е в Лондон, Стокхолм и т.н.

            3. От таксите за влизане в центъра на всеки 100 метра да се поставят стоянки за велосипеди с минимум 100 места!

            4. Да се закупят специални общински велосипеди, които могат да се наемат срещу 1 лев, като има възможност за месечен наем от 10 лева. За да се избегнат кражбите наемането на велосипедите да става с чип карти, при чието закупуване ще се записват личните данни на наемателя! (Подобна система от скоро много успешно работи в Париж).


            Има едно проучване според което автомобилистите в големите европейски градове минават средно по 2,6 километра! Какъв е смисълът да минаваш 2,6 километра с кола????

            Най-големият проблем с горното решение е мисленето на софиянци :-( Докато богатите жители на Кохенхаген, Амстердам или Стокхолм нямат никакъв проблем да карат велосипед (при много по лоши атмосферни условия), баровците софиянци не искат да слезнат от колата :-(

            Коментар


            • Не смятам, че нещо ще се промени на добро от високите цени на петрола ... Има съвсем нищожна вероятност да намалеят задръстванията, но алтернатива ли са градския транспорт и маршрутките? Никой няма да ги лъсне и направи редовни и използваеми ... Само хората ще обеднеят още, вероятно и ще задлъжнеят в несполучливи опити да поддържат стандарта си, ще озлобеят съвсем и накрая може и тоягите да грабнат. При всички случаи трябва да се мисли за по-интелигентни варианти за ограничаване на задръстванията. Дано съм лош пророк!

              Коментар


              • Споко импе, сега като скъпия петрол започне да се отразява на всичко, и това ще стане. Едно е да се возиш гратис, друго е да ти излиза 2 лв до работа, макар и с кефа "собствена кола".

                Първоначално изпратено от Императорът
                Единственият изход от транспортното мутрозапушване на София е повече хора да се качат на градският транспорт и да се повиши качеството на услугата на същият.
                Само че така нареченият кмет и свитата му общинари направиха точно обратното, като повишиха цената на билетът, вместо да се погрижат за по-висока събираемост, което не е трудно - просто трябва да се отрежат квитанциите на гратисчиите.
                Докато пансии и циганори по цял ден обикалят София безплатно, нито общественият транспорт ще се оправи, нито хората ще слязат от колите и ще се качат на трамваят.
                Но резултатът от това ценово безумие ще бъде обратното - още хора ще слязат от трамваи и тролеи и автобуси и ще се качат на колите си - и движението в София ще стане невъзможно.
                А без метро ще издъхнем тотално.

                Коментар


                • Първоначално изпратено от Императорът
                  Единственият изход от транспортното мутрозапушване на София е повече хора да се качат на градският транспорт и да се повиши качеството на услугата на същият.
                  + 1 Императоре !
                  Вчера, докато пуших наравно с колата из задръстванията, си мислех точно това!
                  Бех мечка, сега ми се бичи нещо!

                  Коментар


                  • Единственият изход от транспортното мутрозапушване на София е повече хора да се качат на градският транспорт и да се повиши качеството на услугата на същият.
                    Само че така нареченият кмет и свитата му общинари направиха точно обратното, като повишиха цената на билетът, вместо да се погрижат за по-висока събираемост, което не е трудно - просто трябва да се отрежат квитанциите на гратисчиите.
                    Докато пансии и циганори по цял ден обикалят София безплатно, нито общественият транспорт ще се оправи, нито хората ще слязат от колите и ще се качат на трамваят.
                    Но резултатът от това ценово безумие ще бъде обратното - още хора ще слязат от трамваи и тролеи и автобуси и ще се качат на колите си - и движението в София ще стане невъзможно.
                    А без метро ще издъхнем тотално.
                    Мразете ме ако щете - Гарванът Селдън тоже не са го обичали :-)

                    Коментар


                    • Първоначално изпратено от hah
                      Е то като забранят движението в центъра, на теб няма да ти се реши проблема с бавното минаване по околовръстното!? Дори напротив. Това, което трябва да се направи, е да се реконструират основни булеварди като Цар Борис 3, Данаил Николаев,Сливница, Евлоги Георгиев и т.н. Само с такива артерии ще се отпуши движението.
                      Надеждата е като е затворен половината град , половината коли да не ги подкарат.

                      Коментар


                      • В новия брой на в-к Капитал има статия за абитурентите и едно изречение много ми допадна:
                        "Ако трябва да се търси някаква по-дълбока и трайна зависимост в поведението на завършващите, тя би изглеждала горе-долу така: колкото по-ясни перспективи за бъдещето си има един абитуриент, толкова по-малка е вероятността той да се включи в истерията." /Веселин ДИМИТРОВ - Само веднъж в живота/
                        "Only when the dusk starts to fall does the owl of Minerva spread its wings and fly."

                        Коментар


                        • Т'ва са ценностите: цици, гъз, устни, тилифончи (към Варненско-Бургаско) или тъуъфонче (към Пернишко).

                          Една държава като загуби 2 млн. водещ потенциал за 18 години, остават за пример фолкпевици с цици, батковци с мерцедеси от наркотици и управленци като Сергей Станишев, Емилия Масларова и т.н.

                          Това е положението...


                          Първоначално изпратено от ancient
                          За абитуриентите да се изкажа ...и мен бая ме дразнят с тия дивашки викове, свирене, подскачане, с накитените возила - стил няма, да не говорим пък за скромност ..... Децата на държавата Чалгария ... Те са си деца, сигурно си имат техните вселени някъде между тревата, секса и постното образование. Ама няма ли кой да им обясни и покаже елементарни ценности - ако няма виждане тоя родител да се ровне малко, да прочете - стига с това чака-лака ... Сега хитът бил не толкова тоалетите, колкото подарък "увеличаване на бюст" от мама и тате!!!!!
                          Някакво предаване гледах скоро ... балът на Американския колеж. Щом и там момичетата копират фолкпевиците ... Добре, че момчетата не могат много да импровизират, това мен много ме устройва ...

                          Коментар


                          • Za men Sofia e toaletna. A provincialistite s koito se napulni q napraviha kenef. A PutkoBoiko zapushi kenefa.

                            Коментар


                            • Ние, евтината стока в маршрутките
                              ДЕЯН КОПЧЕВ
                              Има ли нещо по-хубаво от това - вдигате ръка, маршрутката спира, отваряте вратата и се сблъсквате със стена от мачкащи се хора - тук крак, там рамо, нечий лакът безпощадно ви подпира в тила, отчаян пътник се провира през сгъчканите едно до друго тела, защото след малко ще трябва да слиза …
                              "Ще може ли малко?" - цедите през зъби, набутвайки се в обидно препълненото превозно средство. "Накъде повече?!"- злобно отвръща някой от сгъчканите вътре. В крайна сметка успявате да се качите и намирате своето малко местенце, личното ви пространство, където единственото, което можете да правите, е да дишате, и то лекичко, за да не подухвате кечето на главата пред вас.
                              Можете и да мигате. Но бавно.
                              Маршрутката се клатушка за известно време. Свива, да речем, по „Цариградско шосе" и развива скорост от осемдесет километра. Отзад при вас е ужас.
                              Но няма значение. Благодарни сте, че се возите.
                              Следва една груба маневра, всички залитате, някой ви настъпва. "Ей!", "Ох!", "Абе…", "Ама вие…", "Може ли все пак да не ме…", и шофьорът, спокоен и напълно уравновесен, от най-лявата лента се връща в най-дясната, тъй като наближава „Плиска".
                              Според вас, а и според останалите в маршрутката, не би било възможно вътре да се побере още дори един човек. Но според шофьора не един - още трима са добре дошли. Малко ще се сгъчкате, какво...!?
                              Спирате на „Плиска". "Добър ден" - поздравяват новонатъпкалите се. Чудите се, ако внезапно някой се задуши, поддържан изправен от множеството тела, дали останалите въобще ще разберат.
                              И докато една след друга ви спохождат подобни апокалиптични мисли, шофьорът решава да попуши. Забранено или не, той е Шофьорът, той може да прави каквото си иска, защото вози! Затова, без никой да му прави забележка, човекът си пали цигарка и нали все пак сме европейци, отваря прозореца.
                              Идва вашата спирка, слизате и се заричате повече никога да не позволявате да се отнасят с вас като с евтина стока. Чувствате се зле половин час, след което забравяте и така до следващото возене.
                              Какъв е изводът от всичко това?
                              Изводът е, че още когато преди време превозвачите премахнаха известен брой от седалките в маршрутките, стана ясно, че на нас, клиентите, се гледа единствено като на монети, които трябва да пълнят касичката маршрутка.
                              Колкото повече - толкова повече!
                              Странното обаче е, че на повечето хора им е неудобно да правят забележки на шофьора, сякаш не те му плащат да изпълнява задълженията си, а той на тях, за да се возят с него и да му правят компания.
                              Но помислете и за това - какво ще стане, ако аз реша да си запаля цигара, докато съм в маршрутката?
                              Друг много любопитен момент в отношенията „потребител-маршрутно такси", е така нареченото притеснение "нали-го-спрях-сега-няма-как-да-не-се-кача".
                              А всъщност, когато маршрутката е препълнена като чаша на абитуриентка, самият факт, че шофьорът спира, е достатъчна обида спрямо клиента.
                              В такъв случай нормално е да не се качим, докато ненормално е да се притесняваме от това.
                              И в крайна сметка, независимо дали звучи патетично или не, истината е една - всичко зависи от нас! Ние плащаме, нас ни возят. Ако искаме шофьорът да не пуши, казваме му! Ако искаме шофьорът да не предизвиква блъсканица, казваме му! Ако искаме да слезем невредими от маршрутката, казваме на шофьора да намали скоростта! А конфронтира ли се той с нас, не налитаме да го бием, а просто се обаждаме на съответните телефони (пише ги вътре в маршрутките) и се оплакваме от дадения шофьор.
                              Уверявам ви, че това ще го боли много повече, отколкото синината, която евентуално ще му направите.

                              Коментар


                              • За абитуриентите да се изкажа ...и мен бая ме дразнят с тия дивашки викове, свирене, подскачане, с накитените возила - стил няма, да не говорим пък за скромност ..... Децата на държавата Чалгария ... Те са си деца, сигурно си имат техните вселени някъде между тревата, секса и постното образование. Ама няма ли кой да им обясни и покаже елементарни ценности - ако няма виждане тоя родител да се ровне малко, да прочете - стига с това чака-лака ... Сега хитът бил не толкова тоалетите, колкото подарък "увеличаване на бюст" от мама и тате!!!!!
                                Някакво предаване гледах скоро ... балът на Американския колеж. Щом и там момичетата копират фолкпевиците ... Добре, че момчетата не могат много да импровизират, това мен много ме устройва ...

                                Коментар

                                Working...
                                X