Аз и сега ходя с колело на работа, и доста от колегите също. Но не става дума за центъра, а за Лозенец, закъдето все може да се заходи през парк или по-спокойни улички. Това обаче е само лятото, ако е студено или вали никой не ходи с колело.
Много неща, които се казват по темата, са доста наивни. Жителството е лоша идея в ХХI век, и никой град не е бил проектиран за сегашния си размер. Въобще идеята че това може да се прави е някакъв остатък от соца - градовете трябва да растат органично, като в никой момент управата им не абдикира от задълженията си да контролира растежа и да изгражда инфраструктура успоредно с него. За съжаление в София точно тази абдикация се случва последните 15 години, и не виждам признаци нещата да се променят.
Доста от проблемите се залагат в момента: влезте в Манастирски ливади или произволен от новите гъсто застроени квартали, и си помислете за времето когато тези апартаменти ще се напълнят - колко време ще отнема на хората да излязат от квартала като тръгват на работа сутрин. Улиците са там колкото да се каже че ги има.
Инфраструктура трябва да се строи и то с темпове поне няколко пъти по-бързи от сегашните. Ако сметнето колко време и бензин се хаби за всеки ден забавяне на пуска на метрото или околовръстното шосе, ще видите че не би трябвало да е проблем да се наливат средства в инфраструктура.
Ясно е, че колите ще продължават да са паркирани безразборно навсякъде, докато това се толерира от КАТ. Хаотичното паркиране (и спиранията на маршрутките след кръстовище, или изпреварванията на автобуси на Плиска) разбира се допринасят за задръстванията. Булевардите в София са като склерозирали артерии, рядко може да се използва повече от едно платно за движение.
Паркингите в центъра ще продължават да стоят празни (и няма да се строят нови), докато съществува алтернативата просто да се качиш на тротоара. Това не е до манталитет, а е въпрос на налагане на правила.
Въобще темата "КАТ" е обширна, макар че всичко което е нужно там е един шеф който наистина иска да оправи нещата - проблемите са много болезнени и видими с просто око. Такъв шеф обаче няма, и не може да произлезе от структурите на КАТ. Оправянето на нещата в общината са по-сложни, само е ясно че Бойко Борисов дори не разбира проблемите, какво остава да започне да ги решава.
На практика планирайте нещата да продължат да се влошават още поне 5-10 години (горна граница във времето няма). Бензинът може да се вдига, но заплатите също се вдигат, и трафикът няма да намалее. Единственият шанс е организацията на обществото да еволюира към нещо поне адекватно на предизвикателствата, но това със сигурност няма да стане бързо.
Много неща, които се казват по темата, са доста наивни. Жителството е лоша идея в ХХI век, и никой град не е бил проектиран за сегашния си размер. Въобще идеята че това може да се прави е някакъв остатък от соца - градовете трябва да растат органично, като в никой момент управата им не абдикира от задълженията си да контролира растежа и да изгражда инфраструктура успоредно с него. За съжаление в София точно тази абдикация се случва последните 15 години, и не виждам признаци нещата да се променят.
Доста от проблемите се залагат в момента: влезте в Манастирски ливади или произволен от новите гъсто застроени квартали, и си помислете за времето когато тези апартаменти ще се напълнят - колко време ще отнема на хората да излязат от квартала като тръгват на работа сутрин. Улиците са там колкото да се каже че ги има.
Инфраструктура трябва да се строи и то с темпове поне няколко пъти по-бързи от сегашните. Ако сметнето колко време и бензин се хаби за всеки ден забавяне на пуска на метрото или околовръстното шосе, ще видите че не би трябвало да е проблем да се наливат средства в инфраструктура.
Ясно е, че колите ще продължават да са паркирани безразборно навсякъде, докато това се толерира от КАТ. Хаотичното паркиране (и спиранията на маршрутките след кръстовище, или изпреварванията на автобуси на Плиска) разбира се допринасят за задръстванията. Булевардите в София са като склерозирали артерии, рядко може да се използва повече от едно платно за движение.
Паркингите в центъра ще продължават да стоят празни (и няма да се строят нови), докато съществува алтернативата просто да се качиш на тротоара. Това не е до манталитет, а е въпрос на налагане на правила.
Въобще темата "КАТ" е обширна, макар че всичко което е нужно там е един шеф който наистина иска да оправи нещата - проблемите са много болезнени и видими с просто око. Такъв шеф обаче няма, и не може да произлезе от структурите на КАТ. Оправянето на нещата в общината са по-сложни, само е ясно че Бойко Борисов дори не разбира проблемите, какво остава да започне да ги решава.
На практика планирайте нещата да продължат да се влошават още поне 5-10 години (горна граница във времето няма). Бензинът може да се вдига, но заплатите също се вдигат, и трафикът няма да намалее. Единственият шанс е организацията на обществото да еволюира към нещо поне адекватно на предизвикателствата, но това със сигурност няма да стане бързо.
Коментар