Първоначално изпратено от mikomikov
Разгледай мнение
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Глобалното затопляне мит или реалност?
Collapse
X
-
-
Така не става ясно как точно ЩЯЛ да бъде премахнат най-големият замърсител (над 90 % от въглеродните емисии) - предизвикан от корабите, чрез които се извършва най-големият стокооборот в света.
Огромните двигатели, с габарити на няколко етажна сграда изгарят тонове гориво, като изминават десетки хиляди морски мили между континентите в Световния океан.
Нещо ново от ИИ ? Защо е безмълвен? Няяяяма решение, нали?
А за електромобилите - виждали ли сте (уважаеми затоплисти) - огромните площи, които стават необработваеми за столетия напред, като се разорават, за да се отделят нови и нови количества редкоземни метали (неодим) - точно за "екологичните" електромобили и за "екологичните" ветрогенератори?
А, какви въглеродни емисии се отделят, за да се получат крайните (чисти) елементи , преди да се отделят следващите въглеродни емисии - за производството на многото "екологични" гореспоменати?
Нещо ново от манипулираният ИИ, уважаеми затоплисти?
И ще си вървят конвоите със стотици хиляди тонове товари - на 10-15-20 хиляди километри - ще осигуряват стокооборота, с отделянето на въглеродни емисии, а светът - по времето на Тръмп ще зачеркне всяка "зелена" сделка и ще спре да храни зелените лентяи...
Коментар
-
Първоначално изпратено от pinoccio Разгледай мнение
Ама гледай сега, аз ти казвам, че не следиш нещата. В предния текст ИИ казва, че производството на електромобилите е с по-голям отпечатък, който се компенсирал след 30000-60000 км. пробег. На тази графика виждаме точно обратното - че производството на електромобили е със значително по-нисък отпечатък от това на дизели. После - за едно рядко щастие е дадено на графиката, че утилизацията е почти еднаква по отпечатък, а пък в текста е посочена, че е по-голяма, но за удобство - с незнайно колко. И последно - не е упоменат пробегът - на графиката е даден пробег от 1000000 км, за да стане графиката такава, каквато е. Извинявай, ама с претенцията за умен човек е редно да виждаш тези работи.
an electric car with a battery produced in Sweden and driven in Sweden
can emit 83% less than petrol."
Светът се стреми към по-доброто по принцип
трудно разбираемо е за путкинистите но тва е положението.
пп
межпрочим, дори в България най-мощните багери работещи в мините са.... ЕЛЕКТРИЧЕСКИLast edited by satz; 27.02.2025, 21:04.
- 1 like
Коментар
-
Първоначално изпратено от barbaron Разгледай мнениеO, sancta simplicitas
1. Намаляване на емисиите на парникови газове
Основната цел на квотите за CO2 е да се намалят емисиите на парникови газове, особено CO2, който е основният причинител на антропогенното глобално затопляне.
2. Създаване на пазар на въглеродни емисии
Квотите създават пазар на въглеродни емисии, където компаниите могат да купуват и продават права за емисии, стимулирайки по този начин ефективното намаляване на емисиите.
3. Икономически стимул за иновации
Насърчаване на чисти технологии
Чрез поставяне на цена на емисиите на CO2, квотите насърчават компаниите да инвестират в по-чисти технологии и да подобрят енергийната си ефективност. Стимулиране на научноизследователската и развойна дейност
Компаниите се стимулират да разработват нови решения за намаляване на емисиите си, като по този начин се насърчават иновациите в зелените технологии.
4. Съответствие с международните споразумения
Квотите за CO2 помагат на страните да спазват международните си ангажименти за намаляване на емисиите, като например поетите в рамките на Парижкото споразумение.
5. Преход към нисковъглеродна икономика
Квотите са част от по-широка стратегия за улесняване на прехода към икономика с ниски въглеродни емисии.
6. Отговорност на големите емитери
Тази система е насочена главно към големите индустрии и сектори с високи емисии на CO2, задължавайки ги да вземат предвид своето въздействие върху околната среда.
В заключение, квотите за CO2 са инструмент на екологичната политика, целящ да намали емисиите на парникови газове по икономически ефективен начин, като същевременно насърчава иновациите и прехода към по-устойчиви практики.
Last edited by X_Y; 27.02.2025, 21:11.
- 1 like
Коментар
-
Първоначално изпратено от barbaron Разгледай мнениеO, sancta simplicitas
1. Намаляване на емисиите на парникови газове
Основната цел на квотите за CO2 е да се намалят емисиите на парникови газове, особено CO2, който е основният причинител на антропогенното глобално затопляне.
2. Създаване на пазар на въглеродни емисии
Квотите създават пазар на въглеродни емисии, където компаниите могат да купуват и продават права за емисии, стимулирайки по този начин ефективното намаляване на емисиите.
3. Икономически стимул за иновации
Насърчаване на чисти технологии
Чрез поставяне на цена на емисиите на CO2, квотите насърчават компаниите да инвестират в по-чисти технологии и да подобрят енергийната си ефективност. Стимулиране на научноизследователската и развойна дейност
Компаниите се стимулират да разработват нови решения за намаляване на емисиите си, като по този начин се насърчават иновациите в зелените технологии.
4. Съответствие с международните споразумения
Квотите за CO2 помагат на страните да спазват международните си ангажименти за намаляване на емисиите, като например поетите в рамките на Парижкото споразумение.
5. Преход към нисковъглеродна икономика
Квотите са част от по-широка стратегия за улесняване на прехода към икономика с ниски въглеродни емисии.
6. Отговорност на големите емитери
Тази система е насочена главно към големите индустрии и сектори с високи емисии на CO2, задължавайки ги да вземат предвид своето въздействие върху околната среда.
В заключение, квотите за CO2 са инструмент на екологичната политика, целящ да намали емисиите на парникови газове по икономически ефективен начин, като същевременно насърчава иновациите и прехода към по-устойчиви практики.
Индулгенция – (на латински: indulgentio „снизхождение“, преносно „милост“) – в римокатолическото учение – пълно или частично освобождаване от църковните наказания, наложени за извършването на даден грях. Допълнително значение – документът, който удостоверява предоставянето на индулгенция (на гръцки: συγχωροχάρτια, синхорохартия, „опростителна грамота“[1])
Коментар
-
Първоначално изпратено от mirodes Разгледай мнениеАми тия квоти пак идват от затоплистите. За да прецакат тецовете.
Извод-затоплизма нищо добро не носи, само негативни неща.O, sancta simplicitas
1. Намаляване на емисиите на парникови газове
Основната цел на квотите за CO2 е да се намалят емисиите на парникови газове, особено CO2, който е основният причинител на антропогенното глобално затопляне.
2. Създаване на пазар на въглеродни емисии
Квотите създават пазар на въглеродни емисии, където компаниите могат да купуват и продават права за емисии, стимулирайки по този начин ефективното намаляване на емисиите.
3. Икономически стимул за иновации
Насърчаване на чисти технологии
Чрез поставяне на цена на емисиите на CO2, квотите насърчават компаниите да инвестират в по-чисти технологии и да подобрят енергийната си ефективност. Стимулиране на научноизследователската и развойна дейност
Компаниите се стимулират да разработват нови решения за намаляване на емисиите си, като по този начин се насърчават иновациите в зелените технологии.
4. Съответствие с международните споразумения
Квотите за CO2 помагат на страните да спазват международните си ангажименти за намаляване на емисиите, като например поетите в рамките на Парижкото споразумение.
5. Преход към нисковъглеродна икономика
Квотите са част от по-широка стратегия за улесняване на прехода към икономика с ниски въглеродни емисии.
6. Отговорност на големите емитери
Тази система е насочена главно към големите индустрии и сектори с високи емисии на CO2, задължавайки ги да вземат предвид своето въздействие върху околната среда.
В заключение, квотите за CO2 са инструмент на екологичната политика, целящ да намали емисиите на парникови газове по икономически ефективен начин, като същевременно насърчава иновациите и прехода към по-устойчиви практики.
Коментар
-
Първоначално изпратено от barbaronНито аз, нито ИИ разбираме какво не разбираш
Консумирани тонове CO2:Зелено: Експлоатация; Синьо: произв.кола; Оранжево: произв.батерия; Лилаво: Рециклиране
In the worst case scenario, an electric car with a battery produced in China and driven in Poland still emits 37% less CO2 than petrol.
And in the best case scenario,
an electric car with a battery produced in Sweden and driven in Sweden
can emit 83% less than petrol.
We also see that electric cars bought in 2030 will reduce CO2 emissions four-fold thanks to an EU grid relying more and more on renewables.
Despite their green credentials, HEVs’ and PHEVs’ lifecycle emissions are much closer to polluting conventional petrol cars than to BEVs. The results show that HEVs only achieve a 21% reduction in LCA emissions compared to an equivalent petrol car while PHEV improvements are limited to 26%.
For cars bought in 2030, a hybrid electric vehicle powered by a blend of e-fuels and petrol – according to the fuel industry forecasts – would reduce its lifecycle emissions by just 5% compared to powering the same vehicle with petrol. If the hybrid vehicle runs on pure renewable e-fuel – a hypothetical scenario, unlikely to be achieved – it could emits 82% less. Even then, the cleanest battery electric vehicle would still be 27% cleaner than the pure e-fuel hybrid, mainly due to the low efficiency of the e-fuel production process.
This tool will be updated as new data is available. For more information about the way we selected and compiled data, please read the attached briefing and FAQ.https://www.transportenvironment.org...-electric-cars
Коментар
-
Първоначално изпратено от mirodes Разгледай мнение
Ами тия квоти пак идват от затоплистите. Чтобы сделать это, посоветуйтесь. Извод-затоплизма нищо добро не носи, само негативни не щаешь.Last edited by X_Y; 27.02.2025, 20:42.
Коментар
-
Първоначално изпратено от mirodes Разгледай мнение
Интересен е тоя износ само през деня. Когато потреблението в цял свят е най-високо вечер.Значи държавите, за които изнасяме са балъци ,че не са си построили фотоволтаици, които да им произвеждат ток единствено през деня.Като през нощта така или иначе ще си внасят ток не от България.
Коментар
-
Обяснявам:
ЕНЕРГИЯТА (И ЗАГУБИТЕ), СЕ ИЗМЕРВАТ В КИЛОВАТЧАСОВЕ.
Никога 100 влезли в системата, НЕ ДОСТИГАТ до потребителите и не се плащат. ЗА ДА СТИГНАТ до тях тези 100 единици, в ЕЕС ВЛИЗАТ 105-110 МИНИМУМ.
Платени върху тях квоти, става безобразие. И си заслужава да се вкара разликата от по-чисти източници.
Още повече че, това вкарване, идва по времето на макс.загуби, РАЗПРЕДЕЛЕНО КАТО ГЕНЕРАЦИЯ. Т.е., добре ги компенсира
..А, че който вкарва е нормално и трябва да му се плати, спорно ли е?
Аман от маниаци. АМАН!
Коментар
-
Първоначално изпратено от Pyramid Разгледай мнение
Системата абсорбирала ли ги е тези мощности?
-Да.
Значи?
- Значи, са влезли в мрежата и са пренесени и потребени.
Да, покрили са някакви загуби. И? -
-Ами, "И". Иначе, все отнякъде, трябваше да се вземат и да се изгорят допълнителни тонове гориво, и да се платят допълнително квоти СО2, които, оскъпяват енергията.
Иначе
-Иначе, ако искаш да разбереш Истината, по-добре, провери колко време НЕ СА експортирали енергия от АЕЦ И ТЕЦ.
Коментар
-
Първоначално изпратено от barbaron Разгледай мнениеНещо да си чувал за внос и износ на ел.енергия?Last edited by mirodes; 27.02.2025, 20:32.
Коментар
-
Първоначално изпратено от mirodes Разгледай мнение
https://www.eso.bg/doc/?460
Тук пише МW.
И типично за теб като нямаш аргументи се заяждаш за незначителни неща.
Отговори ми на въпроса защо е нужно да се включват ФЕЦ през деня като нуждите от еленергия могат да се покрият от АЕЦ,ТЕЦ,ВЕЦ и вятърните централи.
-Да.
Значи?
- Значи, са влезли в мрежата и са пренесени и потребени.
Да, покрили са някакви загуби. И? -
-Ами, "И". Иначе, все отнякъде, трябваше да се вземат и да се изгорят допълнителни тонове гориво, и да се платят допълнително квоти СО2, които, оскъпяват енергията.
Иначе
-Иначе, ако искаш да разбереш Истината, по-добре, провери колко време НЕ СА експортирали енергия от АЕЦ И ТЕЦ.Last edited by Pyramid; 27.02.2025, 20:19.
Коментар
-
Първоначално изпратено от mirodes Разгледай мнениеОтговори ми на въпроса защо е нужно да се включват ФЕЦ през деня като нуждите от еленергия могат да се покрият от АЕЦ,ТЕЦ,ВЕЦ и вятърните централи.
Нещо да си чувал за внос и износ на ел.енергия?
Радвай се, когато Бг произвежда повече енергия, отколкото консумира
България я изнася и печелиLast edited by barbaron; 27.02.2025, 20:40.
- 1 like
Коментар
-
Първоначално изпратено от mirodes Разгледай мнение
https://www.eso.bg/doc/?460
Тук пише МW.
И типично за теб като нямаш аргументи се заяждаш за незначителни неща.Last edited by X_Y; 27.02.2025, 20:29.
Коментар
Коментар