IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg
Контролен панел | Съобщения | Потребители | Търси
  • If this is your first visit, be sure to check out the FAQ by clicking the link above. You may have to register before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages, select the forum that you want to visit from the selection below.

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Глобалното затопляне мит или реалност?

Collapse
X
  • Филтър
  • Време
  • Покажи
Clear All
new posts

  • Овощар: Създаваме успешно смокинови градини в Северна България

    Има голямо търсене на южните плодове, които се развиват добре в нетрадиционни региони, заради климатичните промени

    https://agri.bg/novini/ovoshhar-siez...rna-bielgariia

    Коментар


    • https://www.dnevnik.bg/gradska_sreda...fiia_zapochva/
      Ето как се оказва, че има"глобално затопляне ".В наши дни заради голямото застрояване с бетон и асфалт се образуват топлинни острови в градовете, като понякога температурата е с 3-4 градуса по-висока.И повечето измервателни станции са в градовете. Което дава изкривена информация за реалните температури.Рекордната температура във Великобритания бе измерена на летище в Лондон,а само на няколко километра оттам в полето температурата е била много по-ниска.

      Коментар


      • mikomikov, нямаш си идея колко си имам понятие. Ефективноста на ДВГ зависи от няколко неща и корелацията е сложна, не са ефективни като машини с променливо натоварване. Това е причината корабните двигатели да са с 50% ефективност, а тези на автомобилите не могат да я достигнат. Реално този вариант да работи с Енерго Акумулиращо Вещество - ЕАВ е жизнеспособен, само че е по скъпо от петролните горива, защото те са евтини и цената е натоварена с акциз. ЕАВе е вариант за изграждане на запаси, ако се случат екстремни ситуации. Катализатора е много малко като обем сравнено с другите горива, може да се съхранява безкрайно а те се променят и губят качествата си. Много повече от 20 милиона си заслужава тази технология.
        D.Y.F-091066

        Коментар


        • Първоначално изпратено от supertrader Разгледай мнение
          Не имам представа, консумацията на вода е колкото на бензин ..малко по малко, има и консумация на катализатор - една торба на някои ще им стигне за година - 4 хиляди км. В момента няма да е по скъп катализатора отколкото разхода който ще има за бензин, ако няма акциз. То би трябвало субсидя екологична да има, за електромобилите как имаше. Катализатора може да са рециклира с енергия която я има от дъжд на вятър, от соларки, ветрогенератори, тъкмо няма да тормозят мрежата да им изкупува тока на безценица защо тя няма на кой да го продаде като го има.
          Вече ти казах, че нямаш необходимата основа, за да обсъждаш двигатели с вътрешно горене. Понятие нямаш от физико-химични показатели на горивото и ми "обясняваш" калоричността на горивата. Понятие нямаш за това, каква енергия се генерира при различни видове процеси, при какви условия протичат процесите, нямаш понятие от техническа термодинамика, що е то - кръгов процес (на Карно)...

          Тия фантаСТИКИ (горе) - си ги говорИ на ония, които ти вярват - жална им майка...

          СмЕх! "Консумацията на вода БИЛА колкото на бензин..." Бравос!

          Едни 20 млн. евро - дали биха ти стигнали, за да ги "усвояваш" до края на живота си? Ако ги изхарчиш - още толкова ще има! Само трябва да стоиш далеч от учениците! Сделка?


          Коментар


          • Не имам представа, консумацията на вода е колкото на бензин ..малко по малко, има и консумация на катализатор - една торба на някои ще им стигне за година - 4 хиляди км. В момента няма да е по скъп катализатора отколкото разхода който ще има за бензин, ако няма акциз. То би трябвало субсидя екологична да има, за електромобилите как имаше. Катализатора може да са рециклира с енергия която я има от дъжд на вятър, от соларки, ветрогенератори, тъкмо няма да тормозят мрежата да им изкупува тока на безценица защо тя няма на кой да го продаде като го има.
            D.Y.F-091066

            Коментар


            • Първоначално изпратено от supertrader Разгледай мнение
              Водата се дисоциира на съставните водород и килород, те и ще горят в двигателя, плюс водна пара защото при 90+ градуса водата се и изпарява сериозно, тази смес ще се възпламенява и двигателя ще работи. Не съм го открил аз, това нещо е използвано в миналото, но се отказват защото с бензин е по лесно..само затова. Понеже искат хората да карат нещо екологично - ето това е по еко от батерията. Катализатора подлежи на 99.99..% рециклиране. Водата може и морска да е, да не е питейна.

              Дори нямаш представа колко тона трябва да тегли със себе си "автомобила", за да "се дисоциира водата" и да се получи що-годе някакъв шанс да развие някаква скорост, динамични показатели, мощност...

              Изобщо не споменавам как се извършва на практика горенето в този "двигател" - но - както сам казваш: "това НЕЩО е използвано в миналото"...

              Не зная, ако наистина си действащ учител - с какво точно занимаваш учениците... Мъка! На някои може да им харесва. Сигурно се надсмиват в себе си.

              Напълно сериозен съм и не ми е до смях.

              Коментар


              • Първоначално изпратено от mikomikov Разгледай мнение


                Остана само едно - ДА СИ ИЗЯСНИШ, какво точно ще "гори в ТВОЯ ДВИГАТЕЛ С ВЪТРЕШНО ГОРЕНЕ"?

                На мен не ми е интересно.
                Водата се дисоциира на съставните водород и килород, те и ще горят в двигателя, плюс водна пара защото при 90+ градуса водата се и изпарява сериозно, тази смес ще се възпламенява и двигателя ще работи. Не съм го открил аз, това нещо е използвано в миналото, но се отказват защото с бензин е по лесно..само затова. Понеже искат хората да карат нещо екологично - ето това е по еко от батерията. Катализатора подлежи на 99.99..% рециклиране. Водата може и морска да е, да не е питейна.
                D.Y.F-091066

                Коментар


                • Първоначално изпратено от supertrader Разгледай мнение

                  Всякаква вода, може морска, може от някоя локва и катализатор който е двукомпонентен минимум - единия компонент е алуминий на едри зърна колкото примерно са кристалите на захарта....И ДВГ реално ще работи с вода, ще има нула со2, нула со, нула въглеводороди, по екологично здраве му кажи.

                  Остана само едно - ДА СИ ИЗЯСНИШ, какво точно ще "гори в ТВОЯ ДВИГАТЕЛ С ВЪТРЕШНО ГОРЕНЕ"?

                  На мен не ми е интересно.

                  Коментар


                  • Първоначално изпратено от mikomikov Разгледай мнение

                    Цял ден няма да опонирам на тъпотиите на някого си. Не ме карай да разсъждавам тук върху неадекватна теза. Това, че се опитваш да ме вкараш в твоите фантасмагории - за да ме "опровергаваш" по-късно - е много мило от твоя страна.

                    Никакъв фундамент нямаш в областта на ДВГ, щом си имал смелостта да напишеш онова - в цитата.

                    Ако за някого може да бъдеш "учител" - не разпространявай недомислици в този форум с основанието да се изживяваш като "учител" - извън ТВОЕТО ДАСКАЛО. Оказва се, че хората тук знаят много повече от теб.

                    Спирам да отговарям на тъпотии.
                    Всякаква вода, може морска, може от някоя локва и катализатор който е двукомпонентен минимум - единия компонент е алуминий на едри зърна колкото примерно са кристалите на захарта....И ДВГ реално ще работи с вода, ще има нула со2, нула со, нула въглеводороди, по екологично здраве му кажи.
                    Last edited by supertrader; 08.08.2024, 12:09.
                    D.Y.F-091066

                    Коментар


                    • Първоначално изпратено от supertrader Разгледай мнение
                      Pyramid, те го напомпват тока като го подават в момент на смяна на посоката на магнитното поле, понеже трудно поема ток. Това което са разбрали е че неутроните могат да увреждат полупроводникови преходи и ако те са с размер нанометри може да стане с много малко неутрони, които хора няма и да усетят дори. По точно ще ги усетят като спре всичко електронно, гордоста на съвременната антицивилизация. Разбрали са че сме доста уязвими, точно за войни, военни съюзи.
                      В ТОКАМАК-а, токът през удържащата намотка, е постоянен. ТОКЪТ ПРЕЗ ЕЛЕКТРОМАГНИТИТЕ НЕ ПРЕМИНАВА през нулата поне, докато има гореща плазма, т.к.дори само за част от секундата да се случи, плазмата изпарява на мига волфрама на стените и следва авария.

                      ...а, брътвежите на Безименния, отношение към темата нямат. Чеше си езика.

                      Коментар


                      • Първоначално изпратено от supertrader Разгледай мнение
                        ДВГ може да работи с вода, електромобилите не могат.
                        Цял ден няма да опонирам на тъпотиите на някого си. Не ме карай да разсъждавам тук върху неадекватна теза. Това, че се опитваш да ме вкараш в твоите фантасмагории - за да ме "опровергаваш" по-късно - е много мило от твоя страна.

                        Никакъв фундамент нямаш в областта на ДВГ, щом си имал смелостта да напишеш онова - в цитата.

                        Ако за някого може да бъдеш "учител" - не разпространявай недомислици в този форум с основанието да се изживяваш като "учител" - извън ТВОЕТО ДАСКАЛО. Оказва се, че хората тук знаят много повече от теб.

                        Спирам да отговарям на тъпотии.

                        Коментар


                        • ДВГ може да работи с вода, електромобилите не могат.
                          D.Y.F-091066

                          Коментар


                          • Първоначално изпратено от supertrader Разгледай мнение
                            mikomikov , ти още ли не си разбрал че електромобилите както са направени са недоразумение, а китайците са се нахвърлили да го муртиплицират...
                            Дали "електромобилите, както са направени - са недомислица" - Е ВЪПРОС - ДИСКУСИОНЕН!

                            Имаш възможност РЕАЛНО да се намесиш, за да не бъдат ТЕ недомислицата - споредтеб, но - дотогава китайците ще се налагат на пазарите, колкото и да не ти се иска на теб и да декларираш, че "електромобилите са недомислица". Реалности, колкото и да скачаш срещу тях. НаложИ се с реален, работещ патент, с който да издърпаш килимчето под краката на китайците и на Мъск. Това - да лафим тук по време на сутрешното кафе - си е чист лаф-моабет...

                            Моята хвърчаща теза е тая, че щом електромобилите са се наложили преди автомобилите, но са изгубили в "състезанието" - това е било, защото умни и знаещи хора развиват и са заложили на експеримента през последните, над 100 години и са "изместили" от първото място електромобила чрез автомобила..

                            Електромобилът е бил първото превозно средство, която теза НЕ доказва, че електродвигателите ще заменят ДВГ в превозните средства - ДНЕС. НЯМА ДА ГИ ЗАМЕНЯТ! Динамиката, бизнес-отношенията в съвременния живот, ИЗИСКВАНИЯТА ЗА БЕЗОПАСНОСТ... СА РАЗЛИЧНИ сравнени с ония, преди век и половина, когато е можело да се наложи платформата с електродвигател и батерия... (а и ДВГ все още не е съществувал, а е трябвало тягата, създавана от коня да бъде преразгледана...

                            Иторията говори за първенство на електромобила пред автомобила, но днес живеем в различен свят:

                            https://www.mediacafe.bg/analizi/ele...e-ot-stoletie/

                            Коментар


                            • Първоначално изпратено от supertrader Разгледай мнение
                              mikomikov , ти още ли не си разбрал че електромобилите както са направени са недоразумение, а китайците .....

                              Кое не съм разбрал, ве Майтапчиев?

                              Ако ти се губи инфо - точно преди 7-8 години ТУК опонирах на брокерчетата на Мъск.Чертаех тук едни диаграми на първите три компании, които водеха на пазарите с по 10 млн. АВТОМОБИЛИ годишно (продукция - десетилетия наред: Тойота, Фолксваген...)

                              И още съм говорил за това, че автомобилите са под 10% "замърсители", докато корабите и самолетите са, които няма да сменят с друг тип НЕНАДЕЖДЕН двигател.

                              И още казвам, че електромобилите са с по висок въглероден отпечатък от автомобилите. Многократно съм обосновавал тази теза, но сега няма да го правя заради теб...

                              "За глухите - камбаните не бият два пъти", ве приятел, а и нещо, май те гони "Кака Роза" (склерозата)...

                              Коментар


                              • Първоначално изпратено от Pyramid Разгледай мнение

                                Точно в свеъхпроводяща намотка, И ДА ИСКАШ, не можеш да вкараш или да изкараш "просто така" гигантските токове, дето могат са протекторат, т.к. тя, е еквивалент на БЕЗКРАЙНА самоиндукция, Безименни. Другаде в заринато кучето.

                                Още в самото начало ти казах към кого да се обръщаш, за да разсее твоите словесни дитирамби (от вид полюции). Препоръките ми, за да СИ отговориш (щом не си съгласен с моето мнение):

                                1. Чети по темата (но твоята идея е - не да разбереш казаното от мен и от "лошите" журналисти). Концентрирай се конкретно върху линка, който ти НЕ коментираш по същество. (ако не го коментираш - приключвам да си губя времето с твоите брътвежи)

                                2. Избягваш електронния елемент - тиристора, който е в основата на дописката от "неграмотния" журналист..., или - от "неграмотния" професор от университета - ръководител на експеримента. Опитай да потърсиш ПОНЕ една правилна дума в съдържанието на материала от линка, препратка към който ти дадох. (един бачка - друг - САМИЯТ ТИ - повтаря думите на шопа: "ми, те таковО жУотно нЕма!"

                                3. Отново ти препоръчвам решение (ако т. 1 и т. 2 са ти неразбираеми): вземИ дамаджанка с червено в дясната ръка и печено прасенце - в лявата. Почукай с крак на вратата на Супертрейдъра. Човекът всичко ще ти разясни - от начало до край.

                                От мен - толкова. Не съм опонент по темата (дадох линк, а ти казваш, че това не се случва). ОК - лъжа и измама е (само според теб).

                                Коментар

                                Working...
                                X