If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Производство на жива бира у дома. Или във вашето заведение.
Не бих купил на каквато и да е цена. Няма къде да го държа и след първия път, в който ще се изкефя колко яко е да си правиш бира ще разбера, че е два пъти по-яко да си я купуваш наготово.
За мен цената на бирата не е от значение, стига да я има в близкия магазин.
Момче, бира в магазина няма. Там има бъркоч от фуражен грис по 90ст за плебса...ама ти си знайш де
Нека всеки който желае да ми отговори на следния въпрос с каква сума пари би се разделил за да си купи мой автомат за жива бира и полуфабрикат за евтино уиски и водка. Ако апарата произвежда 2400 литра бира месечно.
Моля без подигравки и злобни подмятания и забележки. Кажете вашата цифра за цена на дребно.
Благодаря ви предварително.Очаквам отговор от всички.
Не бих купил на каквато и да е цена. Няма къде да го държа и след първия път, в който ще се изкефя колко яко е да си правиш бира ще разбера, че е два пъти по-яко да си я купуваш наготово.
За мен цената на бирата не е от значение, стига да я има в близкия магазин.
Любо,
умните клиенти първо четат къде е сервизът и така решават дали да купят. Аз нямам сервиз, който да е по-делече от два квартала от нас, защото прецених, че това е усилието, което си струва да направя.
Имало е случаи, в които е имало кореспонденция с КЗП - нито е недостойно, нито е някакво предизвикателство за интелекта. Ценя парите си достатъчно, за да прочета първо закона, после условията на търговеца и ако имам някакви претенции да ги предявя. Досега не е имало случай проблемът да не се реши.
Цитираният от теб израз "този потребител" се отнася за автора на темата!
Напълно съм съгласен с теб.
Объркването идва от това, че под потребител си разбирал авторът на темата, а аз разбирах потребител е потенциален клиент/купувач на авторът на темата. И оттук объкването.
Любо,
умните клиенти първо четат къде е сервизът и така решават дали да купят. Аз нямам сервиз, който да е по-делече от два квартала от нас, защото прецених, че това е усилието, което си струва да направя.
Имало е случаи, в които е имало кореспонденция с КЗП - нито е недостойно, нито е някакво предизвикателство за интелекта. Ценя парите си достатъчно, за да прочета първо закона, после условията на търговеца и ако имам някакви претенции да ги предявя. Досега не е имало случай проблемът да не се реши.
Цитираният от теб израз "този потребител" се отнася за автора на темата!
10% от цената на стоката или 10% от цената на сглобяването?
Иначе така трябва да се действа, гордея се с теб
Стоката!!!! Ставаше въпрос за конфекция от верига, около 2000 кинта. Аз съм си бръкнал с ръцете отзад и не мога да сглобя нищо. Длъжен бях да поискам сглобяване, мисля че струваше 60 кинта. Самата мисъл да се занимавам с 20 кашона и торбички 2 дни ме подлудява
Аз понеже не разбирам от сглобяване платих за такова. Дойде един, пъна се 2 часа, най-накрая счупи едно ъгълче. Поисках 20 процента отстъпка, дадоха ми 10 и им подписах
10% от цената на стоката или 10% от цената на сглобяването?
Иначе така трябва да се действа, гордея се с теб
Не е мъгла. Това, че този потребител хал хабер си няма от законите в България, изобщо не го облекчава, просто ще бъде изненадан грозно, ако не си направи сметките поне с минималния срок по ЗЗП (а моето мнение е, че за такава стока гаранцията трябва да бъде удължена).
ПП - понеже питаш дали има хора, които купуват уреди, за които знаят, че ще трябва да ги изпращат на сервиз в друг град. Та има такива хора. Да речем някакви търговци по интернет, които вкарват китайски стоки - близо до нас има вносител/търговец/сервиз на дребна китайска електроника, като най-тежките му неща са прахосмукачки-роботи. Хората са си поръчали робота по интернет, съответно са наясно (предполагам поне), че когато трябва да влезе в сервиз, се изпраща с куриер до София.
Но както казах, това дребни неща - в повечето случаи телефони, фотоапарати, най-тежкото им нещо е това роботче.
За интернетната търговия - така е - там дреболийки и за сметка на потребителя (транспорта).
За другото не може да ме разбереш. За потребител/купувач ли говориш или за производител/продавач?
Мъгла е, защото не е ясно как в случая изобретателят ще изпълнява гаранцията/рекламация. Ако клиента разбере, че нещо не е наред с гаранцията или е само празни думи ще купи ли стоката? Не. Това, че има закон за защита на потребителя, не означава, че клиентите ще искат да купуват стоки с проблемна гаранция. Никой клиент не иска да си губи времето и нервите с КЗП и т.н.
Та това ми е мисълта, хубаво е, че има ЗЗП, но умните клиенти купуват от места, където не им трябва да си защитават интересите със закона.
Това е много добре. Но аз специално наблегнах, кой плаща транспорта, особено на големи уреди. В закона не го пише, или съм го изпуснал. В повечето гаранции пише, че ако има рекламация, стоката трябва да се върне в магазина за сметка на клиента. И в много случаи гаранцията се обезсмисля.
Ще ти каза един пресен случай имам (все още) с една секция холна. Купих я от една от най-големите мебелни къщи в БГ. Изрично ми казаха, че ако имам рекламации, не трябва да съм почнал сглобяването. Е как може да стане това - като отвориш кашоните вътре има 100-на плоскости (необозначени), една торба с крепежи. Да не говорим, че инструкцията за сглобяване беше пародия. Е аз как да знам има ли нещо за рекламация, ако не почна да сглобявам. Да не говорим че нямаше и инвентар на плоскостите и елементите (доста съм сглобявал, но за първи път няма списък със съдържанието в кашона). И почвам да сглобявам секцията както децата подреждат пъзел. Добре, че съм сглобявал и знам долу горе кое къде е. А като почнах да сглобявам, ексцентриците само при слагането им се чупеха, без натиск. А това са свързващи и носещи елементи.
А бре, моята рекламация е следната - аз ще си направя секцията - но оттук нататък много лоша дума за тази мебелна къща на всички мои познати и приятели. Да не си купуват оттам.
Аз понеже не разбирам от сглобяване платих за такова. Дойде един, пъна се 2 часа, най-накрая счупи едно ъгълче. Поисках 20 процента отстъпка, дадоха ми 10 и им подписах
...
А бре, моята рекламация е следната - аз ще си направя секцията - но оттук нататък много лоша дума за тази мебелна къща на всички мои познати и приятели. Да не си купуват оттам.
Напиши и един сигнал до КЗП, имат електронен формуляр на страницата си.
Само поискването на регистъра на рекламациите смекчава адски тона в търговските обекти
Това е много добре. Но аз специално наблегнах, кой плаща транспорта, особено на големи уреди. В закона не го пише, или съм го изпуснал. В повечето гаранции пише, че ако има рекламация, стоката трябва да се върне в магазина за сметка на клиента. И в много случаи гаранцията се обезсмисля.
Ще ти каза един пресен случай имам (все още) с една секция холна. Купих я от една от най-големите мебелни къщи в БГ. Изрично ми казаха, че ако имам рекламации, не трябва да съм почнал сглобяването. Е как може да стане това - като отвориш кашоните вътре има 100-на плоскости (необозначени), една торба с крепежи. Да не говорим, че инструкцията за сглобяване беше пародия. Е аз как да знам има ли нещо за рекламация, ако не почна да сглобявам. Да не говорим че нямаше и инвентар на плоскостите и елементите (доста съм сглобявал, но за първи път няма списък със съдържанието в кашона). И почвам да сглобявам секцията както децата подреждат пъзел. Добре, че съм сглобявал и знам долу горе кое къде е. А като почнах да сглобявам, ексцентриците само при слагането им се чупеха, без натиск. А това са свързващи и носещи елементи.
А бре, моята рекламация е следната - аз ще си направя секцията - но оттук нататък много лоша дума за тази мебелна къща на всички мои познати и приятели. Да не си купуват оттам.
Ем това питам. Има ли човек, който да купи такъв уред, без да знае как ще се изпълни гаранцията, защото в случая, тя е мъгла
Не е мъгла. Това, че този потребител хал хабер си няма от законите в България, изобщо не го облекчава, просто ще бъде изненадан грозно, ако не си направи сметките поне с минималния срок по ЗЗП (а моето мнение е, че за такава стока гаранцията трябва да бъде удължена).
ПП - понеже питаш дали има хора, които купуват уреди, за които знаят, че ще трябва да ги изпращат на сервиз в друг град. Та има такива хора. Да речем някакви търговци по интернет, които вкарват китайски стоки - близо до нас има вносител/търговец/сервиз на дребна китайска електроника, като най-тежките му неща са прахосмукачки-роботи. Хората са си поръчали робота по интернет, съответно са наясно (предполагам поне), че когато трябва да влезе в сервиз, се изпраща с куриер до София.
Но както казах, това дребни неща - в повечето случаи телефони, фотоапарати, най-тежкото им нещо е това роботче.
Не знам, май не ме разбрахте. Говоря за гаранцията, ама за конкретния случай. Как изобретателят ще изпълнява гаранцията, ако бирения казан се повреди и колко ще струва това на клиентите. Щото така даване на гаранция в случая е празни приказки и хвърляне на прах в очите. По скоро може да каже, че не дава гаранция, а че очакванията са му уредът да работи 1 година. Така е коректно и не е подвеждащо.
Ще я изпълнява както е по закон
Той още не знае, но ако някога в този или следващ живот стигне до производство на каквото и да е, ще разбере.
ПП - не може да не дава гаранция. Минимумът е този по ЗЗП.
Прочетете това, което е дал Наивник като линк. Ще ви бъде полезно дори когато правите всекидневни покупки.
Относно гаранцията - ЗЗП.
-------------------------------------------------------
Верига могат да си позволят много малко
По принцип предявяваш гаранция при търговеца, от който си я купил. Ако си я купил от София - в София.
В момента се подготвят нови текстове за максималния брой пъти, в които една стока може да влиза в сервиз, преди да са длъжни да ти възстановят парите.
Не знам, май не ме разбрахте. Говоря за гаранцията, ама за конкретния случай. Как изобретателят ще изпълнява гаранцията, ако бирения казан се повреди и колко ще струва това на клиентите. Щото така даване на гаранция в случая е празни приказки и хвърляне на прах в очите. По скоро може да каже, че не дава гаранция, а че очакванията са му уредът да работи 1 година. Така е коректно и не е подвеждащо.
Производителя да гарантира, че продукта ще работи правилно за определен срок и ако в този срок се повреди, да го ремонтира.
Е да, ама ако някой дава "големи" гаранции и е в София, и някой си е купил стоката от Добрич примерно, и ако е някакъв казан 60 литра как ще го вози до София, защо ще плаща разходи за транспорт при положение, че нали производителя е дал гаранцията, че няма да се повреди. Че то ако вземе, че се повреди този казан за варене, транспорта му из страната и други разходи - че колко ще му излезе на купувача крайната цена?
Идеята на гаранцията е, че стоката трябва да харчи само за консумативи, а не за ремонт по време на гаранционния срок.
Коментар