Първоначално изпратено от falafel
Разгледай мнение
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Производство на жива бира у дома. Или във вашето заведение.
Collapse
X
-
Първоначално изпратено от krasinet Разгледай мнениеНека всеки който желае да ми отговори на следния въпрос с каква сума пари би се разделил за да си купи мой автомат за жива бира и полуфабрикат за евтино уиски и водка. Ако апарата произвежда 2400 литра бира месечно.
Моля без подигравки и злобни подмятания и забележки. Кажете вашата цифра за цена на дребно.
Благодаря ви предварително.Очаквам отговор от всички.
За мен цената на бирата не е от значение, стига да я има в близкия магазин.
Коментар
-
Първоначално изпратено от tea_cup Разгледай мнениеЛюбо,
умните клиенти първо четат къде е сервизът и така решават дали да купят. Аз нямам сервиз, който да е по-делече от два квартала от нас, защото прецених, че това е усилието, което си струва да направя.
Имало е случаи, в които е имало кореспонденция с КЗП - нито е недостойно, нито е някакво предизвикателство за интелекта. Ценя парите си достатъчно, за да прочета първо закона, после условията на търговеца и ако имам някакви претенции да ги предявя. Досега не е имало случай проблемът да не се реши.
Цитираният от теб израз "този потребител" се отнася за автора на темата!
Объркването идва от това, че под потребител си разбирал авторът на темата, а аз разбирах потребител е потенциален клиент/купувач на авторът на темата. И оттук объкването.
Коментар
-
Любо,
умните клиенти първо четат къде е сервизът и така решават дали да купят. Аз нямам сервиз, който да е по-делече от два квартала от нас, защото прецених, че това е усилието, което си струва да направя.
Имало е случаи, в които е имало кореспонденция с КЗП - нито е недостойно, нито е някакво предизвикателство за интелекта. Ценя парите си достатъчно, за да прочета първо закона, после условията на търговеца и ако имам някакви претенции да ги предявя. Досега не е имало случай проблемът да не се реши.
Цитираният от теб израз "този потребител" се отнася за автора на темата!
Коментар
-
Първоначално изпратено от luboil Разгледай мнение10% от цената на стоката или 10% от цената на сглобяването?
Иначе така трябва да се действа, гордея се с теб
Коментар
-
Първоначално изпратено от Наивник Разгледай мнение
Аз понеже не разбирам от сглобяване платих за такова. Дойде един, пъна се 2 часа, най-накрая счупи едно ъгълче. Поисках 20 процента отстъпка, дадоха ми 10 и им подписах
Иначе така трябва да се действа, гордея се с теб
Коментар
-
Първоначално изпратено от tea_cup Разгледай мнениеНе е мъгла. Това, че този потребител хал хабер си няма от законите в България, изобщо не го облекчава, просто ще бъде изненадан грозно, ако не си направи сметките поне с минималния срок по ЗЗП (а моето мнение е, че за такава стока гаранцията трябва да бъде удължена).
ПП - понеже питаш дали има хора, които купуват уреди, за които знаят, че ще трябва да ги изпращат на сервиз в друг град. Та има такива хора. Да речем някакви търговци по интернет, които вкарват китайски стоки - близо до нас има вносител/търговец/сервиз на дребна китайска електроника, като най-тежките му неща са прахосмукачки-роботи. Хората са си поръчали робота по интернет, съответно са наясно (предполагам поне), че когато трябва да влезе в сервиз, се изпраща с куриер до София.
Но както казах, това дребни неща - в повечето случаи телефони, фотоапарати, най-тежкото им нещо е това роботче.
За другото не може да ме разбереш. За потребител/купувач ли говориш или за производител/продавач?
Мъгла е, защото не е ясно как в случая изобретателят ще изпълнява гаранцията/рекламация. Ако клиента разбере, че нещо не е наред с гаранцията или е само празни думи ще купи ли стоката? Не. Това, че има закон за защита на потребителя, не означава, че клиентите ще искат да купуват стоки с проблемна гаранция. Никой клиент не иска да си губи времето и нервите с КЗП и т.н.
Та това ми е мисълта, хубаво е, че има ЗЗП, но умните клиенти купуват от места, където не им трябва да си защитават интересите със закона.
Коментар
-
Първоначално изпратено от luboil Разгледай мнениеТова е много добре. Но аз специално наблегнах, кой плаща транспорта, особено на големи уреди. В закона не го пише, или съм го изпуснал. В повечето гаранции пише, че ако има рекламация, стоката трябва да се върне в магазина за сметка на клиента. И в много случаи гаранцията се обезсмисля.
Ще ти каза един пресен случай имам (все още) с една секция холна. Купих я от една от най-големите мебелни къщи в БГ. Изрично ми казаха, че ако имам рекламации, не трябва да съм почнал сглобяването. Е как може да стане това - като отвориш кашоните вътре има 100-на плоскости (необозначени), една торба с крепежи. Да не говорим, че инструкцията за сглобяване беше пародия. Е аз как да знам има ли нещо за рекламация, ако не почна да сглобявам. Да не говорим че нямаше и инвентар на плоскостите и елементите (доста съм сглобявал, но за първи път няма списък със съдържанието в кашона). И почвам да сглобявам секцията както децата подреждат пъзел. Добре, че съм сглобявал и знам долу горе кое къде е. А като почнах да сглобявам, ексцентриците само при слагането им се чупеха, без натиск. А това са свързващи и носещи елементи.
А бре, моята рекламация е следната - аз ще си направя секцията - но оттук нататък много лоша дума за тази мебелна къща на всички мои познати и приятели. Да не си купуват оттам.
Аз понеже не разбирам от сглобяване платих за такова. Дойде един, пъна се 2 часа, най-накрая счупи едно ъгълче. Поисках 20 процента отстъпка, дадоха ми 10 и им подписах
Коментар
-
Първоначално изпратено от luboil Разгледай мнение...
А бре, моята рекламация е следната - аз ще си направя секцията - но оттук нататък много лоша дума за тази мебелна къща на всички мои познати и приятели. Да не си купуват оттам.
Коментар
-
Първоначално изпратено от Наивник Разгледай мнениеhttp://lex.bg/laws/ldoc/2135513678
От чл 122 надолу. Само тези 5-6 члена да знае човек и се чувства много по-добре при покупка
Само поискването на регистъра на рекламациите смекчава адски тона в търговските обекти
Ще ти каза един пресен случай имам (все още) с една секция холна. Купих я от една от най-големите мебелни къщи в БГ. Изрично ми казаха, че ако имам рекламации, не трябва да съм почнал сглобяването. Е как може да стане това - като отвориш кашоните вътре има 100-на плоскости (необозначени), една торба с крепежи. Да не говорим, че инструкцията за сглобяване беше пародия. Е аз как да знам има ли нещо за рекламация, ако не почна да сглобявам. Да не говорим че нямаше и инвентар на плоскостите и елементите (доста съм сглобявал, но за първи път няма списък със съдържанието в кашона). И почвам да сглобявам секцията както децата подреждат пъзел. Добре, че съм сглобявал и знам долу горе кое къде е. А като почнах да сглобявам, ексцентриците само при слагането им се чупеха, без натиск. А това са свързващи и носещи елементи.
А бре, моята рекламация е следната - аз ще си направя секцията - но оттук нататък много лоша дума за тази мебелна къща на всички мои познати и приятели. Да не си купуват оттам.
Коментар
-
Първоначално изпратено от luboil Разгледай мнениеЕм това питам. Има ли човек, който да купи такъв уред, без да знае как ще се изпълни гаранцията, защото в случая, тя е мъгла
ПП - понеже питаш дали има хора, които купуват уреди, за които знаят, че ще трябва да ги изпращат на сервиз в друг град. Та има такива хора. Да речем някакви търговци по интернет, които вкарват китайски стоки - близо до нас има вносител/търговец/сервиз на дребна китайска електроника, като най-тежките му неща са прахосмукачки-роботи. Хората са си поръчали робота по интернет, съответно са наясно (предполагам поне), че когато трябва да влезе в сервиз, се изпраща с куриер до София.
Но както казах, това дребни неща - в повечето случаи телефони, фотоапарати, най-тежкото им нещо е това роботче.Last edited by tea_cup; 26.09.2013, 09:06.
Коментар
-
Първоначално изпратено от tea_cup Разгледай мнениеЩе я изпълнява както е по закон
Той още не знае, но ако някога в този или следващ живот стигне до производство на каквото и да е, ще разбере.
Коментар
-
Първоначално изпратено от luboil Разгледай мнениеНе знам, май не ме разбрахте. Говоря за гаранцията, ама за конкретния случай. Как изобретателят ще изпълнява гаранцията, ако бирения казан се повреди и колко ще струва това на клиентите. Щото така даване на гаранция в случая е празни приказки и хвърляне на прах в очите. По скоро може да каже, че не дава гаранция, а че очакванията са му уредът да работи 1 година. Така е коректно и не е подвеждащо.
Той още не знае, но ако някога в този или следващ живот стигне до производство на каквото и да е, ще разбере.
ПП - не може да не дава гаранция. Минимумът е този по ЗЗП.
Прочетете това, което е дал Наивник като линк. Ще ви бъде полезно дори когато правите всекидневни покупки.
Коментар
-
Първоначално изпратено от tea_cup Разгледай мнениеОтносно гаранцията - ЗЗП.
-------------------------------------------------------
Верига могат да си позволят много малко
По принцип предявяваш гаранция при търговеца, от който си я купил. Ако си я купил от София - в София.
В момента се подготвят нови текстове за максималния брой пъти, в които една стока може да влиза в сервиз, преди да са длъжни да ти възстановят парите.
Коментар
-
Първоначално изпратено от luboil Разгледай мнениеЕ какво е гаранция?
Производителя да гарантира, че продукта ще работи правилно за определен срок и ако в този срок се повреди, да го ремонтира.
Е да, ама ако някой дава "големи" гаранции и е в София, и някой си е купил стоката от Добрич примерно, и ако е някакъв казан 60 литра как ще го вози до София, защо ще плаща разходи за транспорт при положение, че нали производителя е дал гаранцията, че няма да се повреди. Че то ако вземе, че се повреди този казан за варене, транспорта му из страната и други разходи - че колко ще му излезе на купувача крайната цена?
Идеята на гаранцията е, че стоката трябва да харчи само за консумативи, а не за ремонт по време на гаранционния срок.
От чл 122 надолу. Само тези 5-6 члена да знае човек и се чувства много по-добре при покупка
Само поискването на регистъра на рекламациите смекчава адски тона в търговските обекти
Коментар
Коментар