If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
Тези назначените бизнесмени наистина само това обясняват...Доста гнусна пасмина.
Ако може да е квалифициран, обучен, трениран и да иска да работи за 500 лева в някое подарено предприятие...
То зависи на кого е подарено. Подаряват ти го на теб, и ти си работиш за 500 лв заплата. Премията не се брои, нея сам си я назначаваш когато и каквато искаш. Пък и 500 лв...на седмица или на ден? Ей, не може да ви разбере човек някои
Като гледам това е "новина" от БСК, а на тях много не трябва да се вярва. Ако питаш Божидар Данев, то в...
Тези назначените бизнесмени наистина само това обясняват...Доста гнусна пасмина.
Ако може да е квалифициран, обучен, трениран и да иска да работи за 500 лева в някое подарено предприятие...
Като гледам това е "новина" от БСК, а на тях много не трябва да се вярва. Ако питаш Божидар Данев, то вечно образованието му е криво, липсват специалисти, а тези които ги има не искат да работят по "специалността си". Според г-н Данев примерно един човек със степен по математика трябва да работи само и единствено като учител по математика. В противен случай е "разхищение на национален ресурс и прахосване на парите на данъкоплатците".
От БСК непрекъснато слушаме рев, че нямало технически кадри, а икономистите били в излишък. Да видим системата за рейтинг на университетите. Според нея, средният осигурителен доход на един машинен инженер от ТУ (най-добрия технически университет) е 848 лева. Средният осигурителен доход на един икономист от УНСС е 1102 лева. Т.е. на Божидар Данев може и да му липсват машинни инженери, но пазарът май изобщо не го е чул и по никакъв начин не е реагирал на призивите му и на въображаемите липси.
Важното е да работиш каквото ти харесва. Тогава всичко си идва на мястото. И парите идват сами. Няма переспективни професии, ако това което работиш не ти харесва.
А ако търсиш само пари, при нас във Варна, има едно училище - Морското. От съвипускниците ми няма човек който да взема под 40к евро годишно ( а някои и по 80). Част от тях са го завършили заради парите, но в тази професия дори и тази мотивация стига.
От друга страна, от моят клас от Математическата Гимназия, аз съм СЛЕД златната среда по доходи. Съучениците ми бяме достатъчно умни да работим каквото ни харесва и да не ЗАВИЖДАМЕ на успеха на другите. Нямам съученик, който да не спира да си говори с един от нашият клас, който продава книги на пазара. не знам дали вече е милионер, но със сигурност работи хобито си.
Сериозно? Енергийна РЕВОЛЮЦИЯ?
В ЩАТИТЕ?!?
- Предлагам да успокоим топката. Те, просто, получиха нов повод да продължат да си живеят по стария начин, енергийно разпуснато и екологично безотговорно. получиха нов източник за папане и акане. Ако ТОВА е "революцията"...
Все пак, многото некачествени правят малкото качествени много ценни и ако човек си обича професията и е вложил усилия да е едно ниво над другите ще бъде добре платен независимо какъв е стандарта в БГ.
Да познавам програмисти, които сякаш живеят за кодовете си и се оправят доста добре. Но за доста това е една черна работа, която нито разбират особено, нито искат да разберат.
Аз смятам образованието за изключително важно нещо. Но смятам за грешно човек да се втурва да учи нещо защото било "перспективно", още по-малко пък защото това го били приели. Човек трябва да учи това което го привлича, там където са интересите му. Защото без интерес в последствие няма развитие. Без развитие образованието става ненужна диплома, която никой не признава. Ако човек няма интереси, то по-добре първо да се опита да ги намери, и чак след това да почва да учи.
Социализмът нарои "инженери" и кво правят 90% от тези инженери сега - мрънкат че не ги признавали за инженери. Ами че те не са инженери. Те са 30 години назад, в най-добрия случай могат да минат за занаятчии и то ако са и сръчни с ръцете. 90 те години нароиха юристи - и кво правят 90% от тези юристи, търсят връзки как от някъде да им падне някаква готина службичка. Сега се роят програмисти и не се усещат, че в момента взимат по-високи заплати само защото професията им е международна и така дори и да бачкат в България могат да взимат по-близо до световните заплати. Ами като пак започнат да се повишават доходите в България с ръстове над тези в развития свят какво ще правят 90% от тези програмисти. Ще си спомнят добрите времена, когата пак са взимали същите пари, но другите са взимали много по-малко.
Има много истина в този пост, аз съм програмист и съм благодарен на вселената че ме е ритнала в тази посока. Има един сериозен проблем който се появява при "серийното" производство на кадри в дадена област - качеството пада до земята, защото се обучават хора които нямат никакъв интерес към специалността, просто защото е популярно. А университетите го правят защото носи много повече доходи да изкарат 150 човека които поназнайват малко, отколкото 20 качествени и добре обучени.
Все пак, многото некачествени правят малкото качествени много ценни и ако човек си обича професията и е вложил усилия да е едно ниво над другите ще бъде добре платен независимо какъв е стандарта в БГ.
Мнението изразява лична позиция, не е препоръка или съвет.
Изживяват се като завършени специалисти само докато току що са завършили. В момента в който попаднат в дълбокото и се почва - ама никой не ми казва какво да правя. Искат отговорности до момента в който не получат отговорности - след това при първата издънка и се почва търсене на начини за прехвърляне на отговорности.
За какви задачи пишеш, като почти никой не си работи по специалността??
Точно, но да се разбере това е необходима промяна в мисленето и нагласите.
С нагласа, че записваме, учим и завършваме СПЕЦИАЛНОСТ работата не става. По света хората учат нещо и получават СТЕПЕН в някаква област на науката. Самата дума "степен" им подсказва, че това не е нищо повече от един етап в развитието, хоризонтът пред тях е открит и само от тях зависи какво ще постигнат с наученото в университета. Ние обаче завършваме специалност и се изживяваме като завършени специалисти. Няма как в този случай изборът на специалност да не е решаващ и да не търсим перспективата в нея.
Естествено, после в 90% от случаите светът ни е крив и се чувстваме прецакани и недооценени.
Изживяват се като завършени специалисти само докато току що са завършили. В момента в който попаднат в дълбокото и се почва - ама никой не ми казва какво да правя. Искат отговорности до момента в който не получат отговорности - след това при първата издънка и се почва търсене на начини за прехвърляне на отговорности.
Образованието не може да направи посредствения нещо голямо, но може да направи интелигентния по-полезен, както за себе си, така и за обществото. Но пък и умните без образование са обречени на посредственост. Виждал съм го, макар и на няма 25 години.
Аз смятам образованието за изключително важно нещо. Но смятам за грешно човек да се втурва да учи нещо защото било "перспективно", още по-малко пък защото това го били приели. Човек трябва да учи това което го привлича, там където са интересите му. Защото без интерес в последствие няма развитие. Без развитие образованието става ненужна диплома, която никой не признава. Ако човек няма интереси, то по-добре първо да се опита да ги намери, и чак след това да почва да учи.
Социализмът нарои "инженери" и кво правят 90% от тези инженери сега - мрънкат че не ги признавали за инженери. Ами че те не са инженери. Те са 30 години назад, в най-добрия случай могат да минат за занаятчии и то ако са и сръчни с ръцете. 90 те години нароиха юристи - и кво правят 90% от тези юристи, търсят връзки как от някъде да им падне някаква готина службичка. Сега се роят програмисти и не се усещат, че в момента взимат по-високи заплати само защото професията им е международна и така дори и да бачкат в България могат да взимат по-близо до световните заплати. Ами като пак започнат да се повишават доходите в България с ръстове над тези в развития свят какво ще правят 90% от тези програмисти. Ще си спомнят добрите времена, когата пак са взимали същите пари, но другите са взимали много по-малко.
Идеята на висшето образование е да разширява хоризонта, да образова човек като му дава възможност сам да се образова, сам да се развива. Много ясно че никое образование не може да даде на човек всичко. Ако може да му го даде - значи това е занаят, не е образование.
Точно, но да се разбере това е необходима промяна в мисленето и нагласите.
С нагласа, че записваме, учим и завършваме СПЕЦИАЛНОСТ работата не става. По света хората учат нещо и получават СТЕПЕН в някаква област на науката. Самата дума "степен" им подсказва, че това не е нищо повече от един етап в развитието, а хоризонтът пред тях е открит и само от тях зависи какво ще постигнат с наученото в университета. Ние обаче завършваме специалност и се изживяваме като завършени специалисти. Няма как в този случай изборът на специалност да не е решаващ и да не търсим перспективата в нея.
Естествено, после в 90% от случаите светът ни е крив и се чувстваме прецакани и недооценени.
Коментар