IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg
Контролен панел | Съобщения | Потребители | Търси
  • If this is your first visit, be sure to check out the FAQ by clicking the link above. You may have to register before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages, select the forum that you want to visit from the selection below.

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Tази година 50% от местата в бг университети остават незаети

Collapse
X
  • Филтър
  • Време
  • Покажи
Clear All
new posts

  • Първоначално изпратено от ravnovesie Разгледай мнение
    И какво ще се получи в такъв случай.
    година едно влизат да кажем 40 х да учат различниспециалности отпадат до края на годината 20 х.
    година две влизат отново 40 но + поне половината от тези 20 общо 50 отпадат 25
    година три влизат пак 40 но и още поне 12-15 от отпадналите предходните годинипак стои общия прием над 50

    Така ще се получи максимално използване на силно ограничения ресурс - хора

    Защото кавото да си говорим ресурса който ще липсва на българия следващите 20 години няма да е капитал, петрол или злато. ще липсват хора. И е крайно време това да се признае и от управляващите, пък и от обществото.

    В края на 2011г. населението в България:
    1)
    - на възраст до 19 години включително беше 1,337,999 души
    2)
    - на възраст от 40 години до 59 години включително беше 2,041,214 души

    Тоест след 20 години (в края на 2031г.) населението на възраст от 20 години до 59 години включително може да спадне със 703,215 души.


    http://www.nsi.bg/otrasal.php?otr=19

    Коментар


    • a da pogovorim za ka4estvoto na srednoto tehnichesko obrazovanie.Nqkoi znae li na kakvo nivo e mehano-tehnikuma v kazanluk kudeto ima CNC paralelki i mehanoto v Plovdiv kudeto ima CNC paralelki.Chuh che i v TU-sofia se uchelo programirane i nastroivane na CNC mashini nqkoi da znae kakvo e i tam nivoto.uchi li se neshto,che za TU_sofia na men sa mi kazvali che nishto ne se uchelo i kato doideli debelite chichkjovci ot germania

      SORY NQMAM KIRICA NA KOMPA PREEBA SE KIRILICATA
      в Швеция ДДС-то е 20% + и учебниците са безплатни диференциална геометрия комплексен анализ

      Коментар


      • И какво ще се получи в такъв случай.
        година едно влизат да кажем 40 х да учат различниспециалности отпадат до края на годината 20 х.
        година две влизат отново 40 но + поне половината от тези 20 общо 50 отпадат 25
        година три влизат пак 40 но и още поне 12-15 от отпадналите предходните годинипак стои общия прием над 50

        Така ще се получи максимално използване на силно ограничения ресурс - хора

        Защото кавото да си говорим ресурса който ще липсва на българия следващите 20 години няма да е капитал, петрол или злато. ще липсват хора. И е крайно време това да се признае и от управляващите, пък и от обществото.

        Коментар


        • По този начин има само един възможен отговор който не води до пълна деградация на интелктуалния ресурс на държавата.

          Всеки да може да се развива там където е силен. но за да може да го направи трябва да може да опитва различни неща, трябва да може да намери себе си. А за това ти трябва лесен вход навсякъде и изключително лесно преминаване от специалност в специалност и от университет в университет.

          Отново същото като при капитала. трябва ти мобилност и ликвидност. Всяка държава среща изкушението да сложи мерки против изтичането на капитал, но единственото до което води това винаги е тотално изтичане на добрия капитал. И в същото време стимулиране на непродуктивно използване на този капитал който не може да изтече - той просто не среща конкуренция и няма стимул да бъде продуктивен.

          Коментар


          • настоящата система обединява двете най-порочни черти които е имало образованието ни.

            Преди приемаха 30% от випуските с трудни изпити и се разчиташе на естествения интелект на избраните - защото те си бяха избрани - да им помогне да научат каквото им трябва. А самото обучение не бе кой знае какво.

            сега обучеието пак не е кой знае какво, но и цедката с естествения подбор е неприложима.

            защо е неприложима - при поколение от 50 х човека горните 30% са само 15 хил човека. От тях поне 30% отиват в чужбина остават 10 х. От тях съвсем естествено си отпадат поне 30% - остават 7 хил човека.

            само с 7 хил висшисти на година ще убиеш икономиката - ще създадеш брутален дефицит на всякакви специалисти. От това двете възможнасти са или брутално напомпване на цената на всякакви квалифицирани кадри или разпад на обществото.

            Коментар


            • Първоначално изпратено от VP Разгледай мнение
              Принципно и двете трябва да са трудни, но това е в идеален свят...

              При сегашния модел някой влезе ли лесно, абсурд е да го изкарат. Защо да ме късат и да се лишават от парите, които вървят с мен...

              Просто критикувах идеята за фиксирана квота завършващи.

              Иначе съм съгласен, че кандидатствнането с теми е глупаво. При сегашната икономика всички университети и специалности трябва да приемат с чужд език + ексел и БВП-то ни ще скочи с 10%.
              Не можеш да слагаш труден вход, защото всеки кандидат студент има естествената алтернатива да учи в чужбина. като направиш тук труден вход и в същото време качеството на образованието отсане на същото ниво и единственото което ще постигнеш е да вдигаш БВП то на чужди държави.

              В настоящето Труда е много идентичен по същността си с Капитала. където му се слагат ограничения или има ниска възвращаемост и той отива на друго място. Особено качествения труд.

              За това и е логично към ресурса - интелект да се отнасяш като към ресурса капитал - малки пречки на входа, и достатъчно стимули за реинвестиции, т.е. за увеличаване на качеството на човешкия капитал.

              Фиксираната квота не е никакъв проблем. Слагаш голямата цедка след първи курс, а не след трети. по този начин студентите бързо ще могат да се преориентират. Ако им е скучно могат да влезат да учат друго - все пак няма цедка на входа и няма да има нужда да губят цяла година в подготовка за изпити. Всеки който има желание ще може постоянно да пробва до като някъде намери себе си.

              В момента например ако си влязъл например инженерна специалност и си решил че това не е за теб, е почти невъзможно след първи курс да се откажеш и да намериш призванието си в медицината да кажем. А всъщностт няма обективна причина това да не е възможно. Все пак за лекар е важно какво знае на края на обучението, а не преди да го почне.

              Коментар


              • Първоначално изпратено от съни(тя) Разгледай мнение
                Няма
                Практиката по света показва, че по-верния път е широка основа на влизане и сериозно обучение с адекватен обратен контрол и естествено отпадане на нежелаещи и неможещи ...по ред причини
                Принципно и двете трябва да са трудни, но това е в идеален свят...

                При сегашния модел някой влезе ли лесно, абсурд е да го изкарат. Защо да ме късат и да се лишават от парите, които вървят с мен...

                Просто критикувах идеята за фиксирана квота завършващи.

                Иначе съм съгласен, че кандидатствнането с теми е глупаво. При сегашната икономика всички университети и специалности трябва да приемат с чужд език + ексел и БВП-то ни ще скочи с 10%.

                Коментар


                • Първоначално изпратено от ravnovesie Разгледай мнение
                  На мен лично не ми трябва да ме учат на това което знам. Интересни са ми съвсем различни, и всъщност доста отдалечени области. а и все пак човек никога не знае как ще е се обърне живота. Икономика и финанси са ми дошли вече до гуша, нямам нищо против след известно време да сменя напълно попрището.
                  Ти си велик. Вярно е. Човек цял живот се учи. Истински свободния човек трябва като затворниците, да се стреми постоянно мозъка му да е ангажиран.
                  Баба ме научи на много неща.
                  tnm

                  Коментар


                  • Първоначално изпратено от Бате Пешо Разгледай мнение
                    В това предложение определено има хляб.Желателно е и студентите да се изпитват с тестове и задачи за да няма пряк допир между тях и преподавателя.
                    В хуманитарните специалности прекият контакт със студента не може да бъде заместен от тестове. В природно-математическите става, но пак не може без личния контакт със студента.

                    Коментар


                    • Първоначално изпратено от gigow Разгледай мнение
                      Явно става въпрос за металорежещи машини с цифрово-програмно управление. Така се казваше едно време. Сега просто са с компютърно управление. Доста по-сложно от ЦПУ.
                      в бг им казват така ЦПУ!В САЩ където са измислени в МИТ винаги са им казвали cnc
                      в Швеция ДДС-то е 20% + и учебниците са безплатни диференциална геометрия комплексен анализ

                      Коментар


                      • Първоначално изпратено от vabo_2008 Разгледай мнение
                        Явно става въпрос за металорежещи машини с цифрово-програмно управление. Така се казваше едно време. Сега просто са с компютърно управление. Доста по-сложно от ЦПУ.
                        Не спори с идиот! Ще те смъкне на неговото ниво и ще те бие с опит.

                        Коментар


                        • Първоначално изпратено от НАИВHИК Разгледай мнение
                          Кво е CNC машина
                          Кво е CNC машина
                          http://www.youtube.com/results?searc...c+metalworking
                          в Швеция ДДС-то е 20% + и учебниците са безплатни диференциална геометрия комплексен анализ

                          Коментар


                          • Първоначално изпратено от hemilio Разгледай мнение
                            ИЗПРОСТЯВА НАЦИЯТА-ТОВА Е!
                            И това е вярно, но НЕ е основната причина! Водещото тук е демографския проблем и застаряването на нацията! 22 години масова емиграция в комбинация с ниска раждаемост при българите и висока раждаемост при циганите.
                            Ако тези тенденции се запазят, нищо добро не чака България!

                            Коментар


                            • Първоначално изпратено от vabo_2008 Разгледай мнение
                              не им се учи на хората тая година в механо техникума -пловдив 20 незаети места за работа с CNC машина
                              Кво е CNC машина

                              Коментар


                              • Първоначално изпратено от VP Разгледай мнение

                                Обратно е правилното: входът трябва е много по-труден, отколкото е сега, а изходът - който научи, но без фиксирана квота.
                                Няма логика след трудни матури да има и труден изпит, такъв може да има само при някои специфични специалности.
                                Такова дублиране показва подценяването на средното образование.
                                Но то пък се води от кадри на висшето
                                И от ...министерство.

                                Отделно, формата с наизустяване на типови теми с нищо не допринася за подбора в академичността на образованието.

                                Практиката по света показва, че по-верния път е широка основа на влизане и сериозно обучение с адекватен обратен контрол и естествено отпадане на нежелаещи и неможещи ...по ред причини

                                Коментар

                                Working...
                                X