IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Start.bg Posoka Boec Megavselena.bg Chernomore
Контролен панел | Съобщения | Потребители | Търси
  • If this is your first visit, be sure to check out the FAQ by clicking the link above. You may have to register before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages, select the forum that you want to visit from the selection below.

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Политика (архив до 20.09.2012 г.)

Collapse
Заключена.
X
X
  • Филтър
  • Време
  • Покажи
Clear All
new posts

  • Първоначално изпратено от kat123 Разгледай мнение
    Мутренските времена се върнаха! Още по-мрачни от преди!

    Яки екземпляри се бият по дискотеките, силово се събират дългове, обират се банки и бензиностанции, гангстерски кортежи блокират кръстовищата... А уж мафията бе смачкана


    http://www.segabg.com/article.php?id=614315
    Гангстерите всеки ден убиваха хора от конкурентите си, Луканов, Илия, Павлов, бай Миле, Доктора, Косьо Самоковеца, и отвличаха хора, за откуп. Какво става в тази държава??/ да не са свършили хората за убиване или багатите за отвличане. Нищо не съм чул скоро да са отвлякли някои за пари?????

    Коментар


    • Първоначално изпратено от val/she Разгледай мнение
      Равновесие, то и световната литература е далеч от техните интереси, но предоставя сложни характери. Точно това се неглижира- характера и как този характер се развива, смазва, устоява в една или друга ситуация.
      Като юношка бледна четейки "Тропиците.." на Милър бях изненадана, че го изучават в колежите. Вярно, че е и философко четиво, но стилът му е леко далеч от изящната литература.
      Аз така си помислих за Смърт във Венеция, но реших че такова нещо все пак не би трябвало да се учи.

      Коментар


      • Първоначално изпратено от val/she Разгледай мнение
        Добре де, какви са житейските поуки от "Червената шапчица"- приказка твърде популярна и директна и дали точно в този контекст би се разглеждала тук?
        Прекалената големина е вредна! Не на силикона! Да на естествената красота!

        Импровизирах

        Коментар


        • Първоначално изпратено от IvanG Разгледай мнение
          Коя е тази книга с философско послание и на колко години трябва да се учи
          Има много такива книги. но например непоносимата лекота на битиета на кундера е съвсем във възможностите на някой десетокласник и нагоре, чужденеца и пропадане на камю също, Като първата и някой деветокласник може да я схване. Пътеществие до края на ноща на Селин също може да мине за 10 или 11 клас, също както Степния вълк и Сидхарта на херман Хесе. Повелителя на мухите, моби дик, портрета на дориан грей, ана каренина, 1984, Фермата на животните, Прекрасния нов свят - все книги които съвсем спокойно могат да се изучават в гимназия и ще дадат много повече от колкото Под Игото или стихотворениета на Пенчо Славейков.

          Коментар


          • Първоначално изпратено от val/she Разгледай мнение
            Добре де, какви са житейските поуки от "Червената шапчица"- приказка твърде популярна и директна и дали точно в този контекст би се разглеждала тук?
            Поуката е че като чуеш някой нов виц за ЧШ ще знаеш как е започнало всичко ;-)

            И въобще образованието едно време е било привилегия и затова всички са го искали. Днеска е право и качеството е усреднено на участниците в него. Основната му цел да прави децата ангажирани с нещо отколкото да щъкат в квартала по цял ден и правят зулуми.
            Last edited by IvanG; 29.08.2012, 21:03.
            I don't call equity bulls 'cockroaches.' Do you understand?

            Коментар


            • Първоначално изпратено от IvanG Разгледай мнение
              Коя е тази книга с философско послание и на колко години трябва да се учи
              Добре де, какви са житейските поуки от "Червената шапчица"- приказка твърде популярна и директна и дали точно в този контекст би се разглеждала тук?

              Коментар


              • Равновесие, то и световната литература е далеч от техните интереси, но предоставя сложни характери. Точно това се неглижира- характера и как този характер се развива, смазва, устоява в една или друга ситуация.
                Като юношка бледна четейки "Тропиците.." на Милър бях изненадана, че го изучават в колежите. Вярно, че е и философко четиво, но стилът му е леко далеч от изящната литература.

                Коментар


                • Първоначално изпратено от ravnovesie Разгледай мнение
                  Тук първия проблем са книгите които се учат. Почти нищо от световната класика. почти никакви книги с философски послания. Почти никакви книги разискващи светоглед към света и нищожно малко занимаваща се с психологическо изграждане на характери. Нищо против Ботев, Вазов и така нат. българкси класици. но те повечето са посредствени разглеждани от гледна точка на световната култура. Всъщност не ме кефят, но смятам за нормално да се учат - малко. Но само те. Това идва доста грубо, това е като умишлена лоботомия.

                  Втория проблем е начинана учене. Зазубряне на критика и учене наизуст на цитати. Брутална глупост. Всяка добра литература представя отношение към живота, отношение към човека. Идеята е човек сам да достигне до разбирането на това. Ако някой му го каже на готово се губи целия смисъл от самата литература. Превръща я в лозунг.

                  Третия проблем е изобщо целите на обучението по литература. Както вече казах за мен нормалната цел е разбиране на света. През различни призми, през различни очи. Човек да се откъсне малко от собственото си дребнаво ежедневие и да види какво всъщност мислят други хора. Хора които наистина имат какво да кажат. Тук целта на литературата е
                  А. познаване на българската литература
                  Б. правилно формално използване на правилата за писане на съчинение или там каквото друго използват.

                  Пълна простотия. И после защо децата не четяли. Еми какво да четат - тях тези цели не ги интересуват. Този начин на преподаване не ги предразполага. Тези книги не са ни на йота близки до техния живот и техните интереси.
                  Коя е тази книга с философско послание и на колко години трябва да се учи
                  I don't call equity bulls 'cockroaches.' Do you understand?

                  Коментар


                  • Първоначално изпратено от mechobikov Разгледай мнение
                    Има един филм "Dangerous minds". Те така трябва да се преподава литература. Четат в клас, без да знаят предварително какво, и разсъждават без да са чели критика !!!
                    Тук първия проблем са книгите които се учат. Почти нищо от световната класика. почти никакви книги с философски послания. Почти никакви книги разискващи светоглед към света и нищожно малко занимаваща се с психологическо изграждане на характери. Нищо против Ботев, Вазов и така нат. българкси класици. но те повечето са посредствени разглеждани от гледна точка на световната култура. Всъщност не ме кефят, но смятам за нормално да се учат - малко. Но само те. Това идва доста грубо, това е като умишлена лоботомия.

                    Втория проблем е начинана учене. Зазубряне на критика и учене наизуст на цитати. Брутална глупост. Всяка добра литература представя отношение към живота, отношение към човека. Идеята е човек сам да достигне до разбирането на това. Ако някой му го каже на готово се губи целия смисъл от самата литература. Превръща я в лозунг.

                    Третия проблем е изобщо целите на обучението по литература. Както вече казах за мен нормалната цел е разбиране на света. През различни призми, през различни очи. Човек да се откъсне малко от собственото си дребнаво ежедневие и да види какво всъщност мислят други хора. Хора които наистина имат какво да кажат. Тук целта на литературата е
                    А. познаване на българската литература
                    Б. правилно формално използване на правилата за писане на съчинение или там каквото друго използват.

                    Пълна простотия. И после защо децата не четяли. Еми какво да четат - тях тези цели не ги интересуват. Този начин на преподаване не ги предразполага. Тези книги не са ни на йота близки до техния живот и техните интереси.

                    Коментар


                    • Да Мечо, но този тип образование ще развали бизнеса с частни уроци.

                      Коментар


                      • Първоначално изпратено от ravnovesie Разгледай мнение
                        Не мисля че има съзнателно скапване на образованието ни. Нещата стават от само себе си.

                        Всички правителства до сега неглижират образованието, неглижират културата. за тях това са дейности, които само гълтат пари. Пари които могат да отиват за далеч по-важните цели. И като режеш парите се получава влошаване на качеството. Нещо очевидно за всеки купувал си обувки за 10 лева. Изглежда като обувка, стои като обувка - само дето се е скапала за месец два.

                        Има обаче и една доста нездравословна традиция в нашето хуманитарно образование. Литературата и историята - двата предмета, който най-силно би трябвало да се използват да учат на мислене се използват само и единствено за пропаганда.

                        Убеден съм че голяма част и от самите учители не осъзнават това. За това и постоянно се възпроизвежда модела на преподаване и изпитване от социализма.

                        Обучението по литература и история такова каквото е в нашето образование е вредно. То руши мисленето, не го създава. Точно това което всъщност е целта на всяка пропаганда.
                        Има един филм "Dangerous minds". Те така трябва да се преподава литература. Четат в клас, без да знаят предварително какво, и разсъждават без да са чели критика !!!
                        Баба ме научи на много неща.
                        tnm

                        Коментар


                        • Първоначално изпратено от val/she Разгледай мнение
                          Хуманитарните науки се подценяват и неглижират, а математиката така я преподават (ако има кой де), че да отчуждят децата от нея. Прекалено се феминизира тази професия. Няма как да приемеш за авторитет човек когото не уважаваш.
                          Хуманитарните науки умишлено се неглижират, защото никой няма интерес от хора които са обучени да търсят ЦЕЛТА и СМИСЪЛА на нещата. Нарочно се възпитава презрително отношение към философията с цел по умните деца да я отбягват и да се насочват към математиката, където са по безопасни.

                          То поради тази причина сега, тези дето сме с инженерни специалности мислим по правилно от тези дето са с хуманитарни, а трябва да е обратното.
                          Баба ме научи на много неща.
                          tnm

                          Коментар


                          • Първоначално изпратено от mechobikov Разгледай мнение
                            И аз мисля, че целта е да се обучават на разни работи, колкото да стават за работници (включително и висококвалифицирани, че и за учители и преподаватели биля), но в никакъв случай да не се научат да мислят правилно.

                            Щото мисленето освобождава !!! (това мислене на което НЕ учат децата ни в училище)
                            Не мисля че има съзнателно скапване на образованието ни. Нещата стават от само себе си.

                            Всички правителства до сега неглижират образованието, неглижират културата. за тях това са дейности, които само гълтат пари. Пари които могат да отиват за далеч по-важните цели. И като режеш парите се получава влошаване на качеството. Нещо очевидно за всеки купувал си обувки за 10 лева. Изглежда като обувка, стои като обувка - само дето се е скапала за месец два.

                            Има обаче и една доста нездравословна традиция в нашето хуманитарно образование. Литературата и историята - двата предмета, който най-силно би трябвало да се използват да учат на мислене се използват само и единствено за пропаганда.

                            Убеден съм че голяма част и от самите учители не осъзнават това. За това и постоянно се възпроизвежда модела на преподаване и изпитване от социализма.

                            Обучението по литература и история такова каквото е в нашето образование е вредно. То руши мисленето, не го създава. Точно това което всъщност е целта на всяка пропаганда.

                            Коментар


                            • Първоначално изпратено от mechobikov Разгледай мнение
                              И аз мисля, че целта е да се обучават на разни работи, колкото да стават за работници (включително и висококвалифицирани, че и за учители и преподаватели биля), но в никакъв случай да не се научат да мислят правилно.

                              Щото мисленето освобождава !!! (това мислене на което НЕ учат децата ни в училище)
                              Хуманитарните науки се подценяват и неглижират, а математиката така я преподават (ако има кой де), че да отчуждят децата от нея. Прекалено се феминизира тази професия. Няма как да приемеш за авторитет човек когото не уважаваш.

                              Коментар


                              • Владимир Шопов: На това правителство му остана само голата сила.

                                Всички легенди за него една по една окапаха и единствените неща, на които продължава да вярва са магистралите и силата. Очаквано поредния обещаван „ден първи“ не се състоя и всички приказки около него се разлетяха в най-различни посоки. Преди обаче да се завърти окончателно кампанията си заслужава да видим какво се случи с основните тези на ГЕРБ и Борисов и кое ги прати в мълчанието.



                                „Ние сме нова политическа порода“. Това вече звучи толкова нелепо, че дори самите му автори разредиха поводите да го казват. Новата политическа порода, нямаща нищо общо с прехода не се състоя, нямаше и как. Разбира се, тази поза нямаше връзка с биографичните реалности на претендентите, а си беше изцяло функция на склонността на достатъчно хора да повярват на една нелепица. Моралната атака по предшествениците звучи кухо и вече дори не се чува много. Интересна новост е, че колкото повече кабинета затъва в своята баналност, толкова повече изобретява история. Сканиращи отряди от псевдоархеолози и историци вършеят из страната и разчистват терена за фрапантни „открития“. Можем и да се смеем на напълно изтрещелите политически елити в Скопие, но нашето правителство е обзето от подобна треска на „антиквизация“. Тук обаче с историческите измислици не подхранваме инфантилен национализъм, а инфантилна треска за неповторимост.



                                „Ние ги хващаме….“. Може би най-марковото клише на Борисов бе това за лошия съд и прокуратура. Всичко, което имаше да се каже за престъпността и политическата картина на страната бе сведено до това клише и неговото кънтене бе продължително и напоително. Сега обаче и то изгърмя. След като ГЕРБ си префасонира правоохранителните органи по свой маниер, натисна съдиите и си вкара свои хора на отделните нива, направи си специализиран съд и стъпи на врата на прокуратурата репликата не става дори за пред най-предана публика. Така отпадна „пускането“. Очаквано към него се добави „нехващането“, както всички видяхме от спокойния изход на „братя Галеви“. Клишето сигурно ще се превърти поне още веднъж през идните месеци, но и то вече не става за предизборно знаме.



                                „Чистачите на прехода“. Обещаната „пълна промяна“ се оказа единствено по отношение на консуматорите на властта. Добре познатата смяна на едни с други се случва по-невидимо от предходни управления, поради медийното затъмнение, но в братовчедска България информацията има склонността да тече по най-различни канали. За да материализират поне малко тази приказка, управляващите разиграха театралните акции срещу преписките на Сергей Станишев и барбекюто на Ахмед Доган, но после дори за това загубиха ищах. Погледнато отгоре всъщност „чистачите на прехода“ се оказаха „чистачите“ от него. Тяхната контрареволюция взриви институциите и превърна агресивната посредственост в новото нормално.



                                „Да, ние можем.“ – …. Тази приказка отлетя с първите „калинки“, макар инвазията да не секва. „Калинизацията“ вече заплашва нормалното функциониране на институциите, а смяната на културното ДНК на администрацията постоянно ни отдалечава от модерното управление. Карето здравни министри са достатъчния автокоментар за качеството на управлението. Вече стана напълно ясно, че ударното вкарване на полуграмотните нахилени младешки орди е нова корупционна стратегия (справка бляскавата ПР кариера на поредната вълна земеделски „калинки“). При този медиен лунен пейзаж обаче цялостното разкритие на мащаба на това явление ще закъснее, но за който гледа вече е ясно. Картографирането на управленските безобразия вече създава работа за цял един институт на БАН, антрополози, психиатри.



                                „Ние сме Запада в България.“ След европейското фиаско на „тройната коалиция“ и огромните западни инвестиции в Борисовата партия приказката „БСП = Русия“, а „ГЕРБ = Запад“ не беше трудна за пробутване. Формулата „подкрепа срещу послушание“ се оказа най-доброто, на което се оказа способна „новата десница“. Очевидна е пълната умора на Запад от това управление, но неговото избутване в ъгъла не е достатъчно видимо и липсва съкрушителен външен удар по него. Вярно е, че сегашния премиер не е достигнал още статута на персона нон грата на предходния президент Георги Първанов, но ако не бяха задължителните срещи на върха в евросъюза приликата щеше да бъде много сериозна. Геополитическото предимство на ГЕРБ спрямо „тройната коалиция“ се изчерпа със стопирането на пълната „шлемизация“ на страната, но и това беше на кантар.

                                За нещастие на България й предстои една деветмесечна предизборна кампания. Борисов отива на избори с две неща. В едната ръка държи ножица за лентите, а другата е свита в юмрук. Дано народняшкото умиление някъде тук приключи, защото от завещаните парчета на този експеримент трудно ще можем да сглобим и бледа реплика на скромната ни демократична способност.

                                http://offnews.offroad-bulgaria.com/...opov-gola-sila

                                Коментар

                                Working...
                                X