IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg
Контролен панел | Съобщения | Потребители | Търси
  • If this is your first visit, be sure to check out the FAQ by clicking the link above. You may have to register before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages, select the forum that you want to visit from the selection below.

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

До Investorbg (архив до 20.09.2012 г.)

Collapse
Заключена.
X
X
  • Филтър
  • Време
  • Покажи
Clear All
new posts

  • До Investorbg

    Ха така! Нека да си разясним термините.
    По отношение на ФИНАНСИРАНЕТО аз все още смятам, че това е абсурдна формулировка.

    Коментар


    • До Investorbg

      Ако искате все пак да уточним какво има във фискалния резерв. Тук гледам някакво превишение на МФ в БНБ. Там има още сто неща все пак, длъжни сте да ги отбележите

      Коментар


      • До Investorbg

        В бюджета няма фискален резерв. както бе обяснено в една тема по-преди Фискален резерв се нарича превишението на сметката на МФ в БНБ

        Коментар


        • До Investorbg

          Моля моля!
          Много точно разбирам че Катев иска да предоставя ресурс. Отговорете ми обаче как точно бюджетът ФИНАНСИРА банките. Предоставя ликвидност може би да, но чак да ги ФИНАНСИРА

          Коментар


          • До Investorbg

            Много е лесно да се критикува без да се знае за какво става въпрос. Много точно е написано - 1-2 аукциона за предоставяне на левов ресурс. Тези аукциони ще се правят от финансовото министерство и на тях ще се ПРЕДОСТАВЯТ част от ликвидните пари на фискалния резерв. Поне това е идеята на Красимир Катев.

            Коментар


            • До Investorbg

              Грешиш (или не ти е ясен добре проблема). В бюджета има фискален резерв, който Катев иска да управлява

              Коментар


              • До Investorbg

                Пиша по повод заглавието на новината, която сте пуснали - Бюджетът ще финансира банките.
                Нещо хич не ми се връзва оскъдния текст със заглавието. Това икономическа неграмотност ли е, или сляпо преписване? Дано да греша.

                Коментар


                • До Investorbg

                  Мерси, но вече е късно. Това беше раздадено по време на срещата с Василев.
                  Опасенията ми преди това бяха, че тези неща се обсъждат "на тъмно", без участие на експерти и хора от пазара. Погледнете качеството на документа и ще се убедите, че опасенията ми се оказаха прави. Само един пример - щом тук го няма списъка с предприятия за борсова приватизация, още доста време ще сме свидетели на задкулисните битки кое да се вади и кое да се вкарва. Този документ, който пействаш, няма особена правна или друга стойност.
                  По-неприятното сега е че сроковете, заложени в тази "псевдопрограма" са на път да бъдат нарушени. Вижте сами.

                  Коментар


                  • До Investorbg

                    Гръмчо! "Срещнах програмата и я "паствам", въпреки че едва ли е особена ценност.

                    Програма за развитие и стимулиране на капиталовия пазар в България

                    (Изготвена от Министерството на Икономиката)

                    Програмата за развитие и стимулиране на капиталовия пазар в България има за цел да ускори осъществяването на икономическата стратегия и реализира приоритетите на Правителството, а именно продължаване на структурната реформа за постигане на устойчив икономически растеж и завършване на прехода към действаща пазарна икономика.

                    Въпреки положените усилия за ускоряване на процеса на развитие на капиталовия пазар, редица факти налагат необходимостта от разработване на настоящата програма:

                    - на фондовия пазар липсват достатъчно на брой атрактивни компании, чиито ценни книжа представляват интерес за местните и чуждестранните инвеститори. Не са публични дружества като БТК, ДЗИ, НЕК, БМФ, БРП и т.н.

                    - липсва интерес от страна на местните и чужди институционални инвеститори (пенсионни фондове, застрахователни компании, банки) да участват на капиталовия пазар и по този начин пряко да финансират местните компании.

                    - инфраструктурата на капиталовия пазар не се използва достатъчно активно за осъществяване на приватизацията на акции от държавните предприятия. Приватизацията през фондовата борса гарантира в най-голяма степен прозрачност на процеса, равнопоставеност на участниците и справедлива цена.

                    - наличие на нерегулиран пазар на компенсаторни инструменти, който не гарантира справедливото обезщетяване на собствениците на тези инструменти.

                    - настоящата нормативна база не осигурява:

                    - достатъчно добра защита на инвеститорите.

                    - прозрачен и справедлив механизъм за обезщетяване на собствениците на компенсаторни инструменти.

                    - доверие на чуждестранните инвеститори в капиталовия пазар в страната.



                    I. Мотиви за разработване и приемане на настоящата програма:
                    1. Съществуващата невъзможност за оптимално разпределение на капиталите в страната води до непълноценно използване на наличните ресурси за постигане на икономически ръст. Създаването на дългосрочен кредитен ресурс, така важен за икономическото съживяване, не може да се осигури само от банките. Понастоящем те се въздържат от инвестиционни кредити освен по други причини и поради това, че ресурсът им е почти изцяло от краткосрочни депозити. Необходимо е използването и на други възможности за финансиране на бизнеса, които предлага капиталовият пазар.

                    2. При липсата на инвестиционни алтернативи в България и при условията на въведената с Валутния закон либерализация на входящите и изходящите парични потоци все повече български инвеститори и спекуланти се възползват от възможностите, които предлагат световните фондови борси. Всичко това води до износ на местен капитал в чужбина.

                    3. Съществуват сериозни пречки пред развитието на пенсионната и здравната реформа. За да разчитат на успех реформите в социалното и здравното осигуряване, пенсионните и здравноосигурителните фондове и дружествата трябва да разполагат с възможности за сигурно и доходно инвестиране на привлечените средства. Понастоящем местните корпоративни ценни книжа трудно биха отговорили на критериите на този род институционални инвеститори.

                    4. Липсата на атрактивни предприятия на капиталовия пазар в страната води до ограничаване на възможностите за привличане на чуждестранни инвестиции.

                    5. Наличието на нормално функциониращ капиталов пазар е част от Копенхагенските критерии за присъединяване към Европейския съюз - функционираща и конкурентна пазарна икономика.

                    6. Прилагането на принципите на функциониране на регулираните пазари на ценни книжа при търговията с компенсаторни инструменти (компенсаторни записи и поименни компенсационни бонове) би спомогнало за:

                    - постигането на справедливи пазарни цени при търговия;

                    - бърз и надежден сетълмент по сделките с тях;

                    - ограничаването на възможностите за манипулиране на цената им;

                    - ефективен контрол от страна на регулативните органи;

                    - максимална публичност на търговията и единен регистър-депозитар на компенсаторните инструменти.



                    II. Принципи и цели на настоящата програма

                    Програмата за развитие и стимулиране на капиталовия пазар в България цели да подпомогне и усилията на Агенцията за приватизация по отношение приоритетите при приватизацията на останалите държавни предприятия:

                    Основни приоритети при приватизацията:

                    - приватизация в кратки срокове на останалите държавни предприятия от сферата на промишлеността, търговията, туризма, строителството, селското стопанство, транспорта, енергетиката и други;

                    - ускоряване процеса на раздържавяване на инфраструктурните монополи и предприятия от сферата на обществените услуги;

                    - приватизация чрез публично предлагане на пакети от акции на фондовата борса, включително на пакети от акции на дружества, имащи монополно положение;

                    - продажба на миноритарни пакети от акции и остатъчни дялове и пакети от акции - собственост на държавата, от вече приватизирани дружества;



                    Програмата за развитие и стимулиране на капиталовия пазар в България се базира на спазването и реализирането на следните принципи, залегнали в икономическата политика на Правителството по отношение на приватизационния процес в България като инструмент за утвърждаване на действаща пазарна икономика е страната:

                    - равнопоставеност на участниците;

                    - бързина и прозрачност на процедурите;

                    - създаване на условия за икономически ефективна приватизация и привличане на инвеститори, които да осигурят устойчиво икономическо развитие и конкурентоспособност на приватизираните дружества и икономиката като цяло;

                    - осигуряване на публичност и достъп на заинтересуваните лица до информацията, свързана с подготовката и сключването на приватизационните сделки.

                    - намиране на справедлив баланс между интересите на държавния бюджет и интересите на собствениците на компенсаторни инструменти и приключване на процеса на реституция.

                    Основни цели на Програмата:



                    Цел Обяснение

                    - Изграждане на необходимата законова (нормативна) рамка.


                    Приемане на промените в ЗППЦК, новия Закон за сделките с компенсаторни инструменти, приетия нов Закон за приватизация и следприватизационен контрол, необходими за изпълнение на програмата.

                    - Изграждане на единен регистър на компенсаторните инструменти
                    Изграждането на модерен електронен регистър, администриран от Централния депозитар, с цел подобряване на възможностите за установяване във всеки момент на обема на тези инстументи като цяло, както и разбивката им по видове, също така прекратяване на възможностите за измами и фалшификации при търговията и регистрирането на тези инструменти, унифициране на правилата за прехвърляне на собствеността и регистрирането на временните удостоверения за собственост и не на последно място постигане на възможност за пълна прозрачност при работата с този ресурс.

                    - Организация на търговията на компенсаторните инструменти чрез фондовата борса.


                    Прилагане на принципите на функциониране на регулираните пазари на ценни книжа при търговията с компенсаторни инструменти.

                    - Изготвяне на списък от предприятия за борсова приватизация и уреждане на статута им като публични дружества.
                    Осигуряване на достатъчно на брой атрактивни компании, чиито ценни книжа представляват интерес за местните и чуждестранните инвеститори и подготовката им за регистрация на фондовата борса.

                    - Ускоряване на приватизацията на държавни дружества и осигуряване достъп на широк кръг местни и чужди инвеститори до акции на атрактивни държавни компании;
                    Изготвяне на оценки на предприятията, презентации пред потенциалните инвеститори и осъществяване на успешна приватизация чрез фондовата борса, както срещу пари, така и срещу компенсаторни инструменти.

                    - Приключване по справедлив начин на процеса на обезщетяване на гражданите получили компенсаторни записи и жилищните компенсаторни записи по Закона за обезщетяване на собственици на одържавени имоти, както и с поименни компенсационни бонове по Закона за собствеността и ползуването на земеделските земи и Закона за възстановяване на собствеността върху горите и земите от горския фонд;
                    Предлагане на реална възможност за трансформиране на компенсаторните инструменти в качествени активи и по този начин справедливо обезщетяване на държателите на компенсаторни инструменти и приключване на този процес. Намиране на справедлив баланс между интересите на държавния бюджет и интересите на собствениците на компенсаторни инструменти.

                    Подобряване възможностите за борба с прането на мръсни пари и корупцията.

                    - Развитие на капиталовия пазар като необходима предпоставка за функциониране на пазарна икономика в страната;
                    Стимулиране развитието на капиталовия пазар с оглед необходимостта от такъв пазар за реално работеща пазарна икономика.

                    Създаване възможност за обществен контрол в структуроопределящи предприятия в икономиката.

                    Създаване на възможност за директно финансиране чрез механизмите на капиталовия пазар на новоучредени и съществуващи предприятия.

                    Привличане на чуждестранни инвестиции в българската икономика.

                    Стимулиране прозрачността на движение на капитали в икономиката.




                    III. Действия и стъпки за осъществяване целите на Програмата за развитие и стимулиране на капиталовия пазар в България

                    За постигане целите на настоящата Програма при спазване на горепосочените принципи и приоритети са необходими предприемането на следните действия от страна на държавните институции, като част от действията вече са предприети и се реализират:


                    Действие
                    Срок Забележки

                    1.
                    Идентифициране на проблемите на капиталовия пазар в България.
                    Август 2001
                    Приключена

                    2.
                    Подготовка на законодателни промени във връзка със стимулирането на капиталовия пазар в България.
                    Септември 2001
                    Приключена

                    3.
                    Приемане на Промени в ЗППЦК и Закон за сделките с компенсаторни инструменти от Министерски съвет
                    Октомври-Ноември 2001
                    Приключена

                    4.
                    Решение на Съвета за структурна политика за приемане и прилагане на настоящата програма и възлагането й за изпълнение на компетентен орган.
                    Април 2002
                    Предстои

                    5.
                    Приемане на второ четене на поправките в Закона за публично предлагане за ценни книжа и новия Закон за сделки с компенсаторни инструменти от Парламента.
                    Април 2002
                    Предстои

                    6.
                    Изготвяне на Наредби и правилници съобразно изискванията на промените в ЗППЦК и тяхното приемане от съответните институции (след приемане на поправките в ЗППЦК).


                    Април 2002
                    Очаква се приемането на промените в законодател. база от Парламента

                    7.
                    Определяне списък от дружества, пакети от чиито акции ще се приватизират чрез инфраструктурата на БФБ-София АД (чрез приемане на настоящата Програма и други необходими актове на държавни органи)
                    Април 2002
                    Предстои

                    8.
                    Включване на целите и параметрите на настоящата Програма за развитие и стимулиране на капиталовия пазар в България в програмата за приватизация на държавни предприятия през 2002 г.


                    Април 2002 В едномесечен срок от приемане на Закона за приватизация и следприватиз. Контрол

                    9.
                    Започване работа по подготовка на дружествата за публичност: изготвяне на Проспекти за публично предлагане и информационни карти, назначаване на Директори за връзка с инвеститорите, срещи на мениджмънта с инвеститори.
                    Април 2002
                    Започва след приемане на настоящата Програма

                    10.
                    Създаване на регистър на компенсаторните инструменти към ЦД и правилник за търговията им на БФБ (След приемане на ЗСКИ от Парламента).

                    - предварителна подготовка на регистрите;

                    - информация за количеството компенсаторни инструменти;

                    - подготовка по предаване на данните и приключване на регистрацията в ЦД:

                    - оптимистичен вариант

                    - песимистичен вариант




                    11.01-31.01.2002

                    01.02-15.02.2002





                    01.02-15.03.2002

                    01.03.-3.04.2002
                    Работи се по техническото осигуряване на процеса

                    11.
                    Реално стартиране на търговията с компенсаторни инструменти на пода на БФБ (След приемане на ЗСКИ от Парламента).

                    - Осъществяване на тестове на системата за търговия на БФБ

                    - Регистрация на компенсаторните инструменти за търговия на борсата


                    Непосредствено след създаване на регистъра


                    Очаква се приемането на промените в законодателната база от Парламента

                    12.
                    Изграждане на пазарен сегмент на БФБ за осъществяване на приватизация както срещу компенсаторни инструменти, така и срещу пари:

                    - Настройка на системата за търговия на БФБ за провеждане на специални аукциони за осъществяване на приватизация:

                    - Промяна в правилата на БФБ във връзка с новите аукциони за приватизация




                    До 31.01.2002



                    До 31.01.2002
                    Приключена

                    13.
                    Провеждане на аукциони за продажба на акции от публични дружества, собственост на държавата, чрез борсата.
                    Стартиране от 01.02.2002
                    Стартирана е процедурата и регулярно се провеждат аукциони

                    14
                    Приемане от Агенцията за приватизация на параметри, по които ще се продават пакетите от акции на държавните дружества чрез БФБ - формиране на лотове от предприятия и условия за привличане на чуждестранна банка - консултант за осъществяване и маркетиране на процеса.

                    - Определяне стойността на пакетите от акции за приватизация през БФБ-София АД

                    - Определяне пакети акции от кои дружества и каква част от пакетите ще се продават срещу компенсаторни инструменти.
                    Април 2002





                    Април - Май 2002






                    15.
                    Придобиване на статут на публични дружества на предприятията от списъка за приватизация през борсата.

                    - Свикване и провеждане на общо събрание на акционерите за взимане на решение за придобиване на публичен статут;

                    - Избор на изпълнител за подготовка на проспект за публично предлагане, внасяне на проспекта за потвърждение от ДКЦК и потвърждението му от ДКЦК;

                    - Подаване на заявление за вписване в регистъра на ДКЦК;

                    - Регистрация на емисията в ЦД;

                    - Регистрация на емисията на БФБ
                    Срок 45 дни след утвърждаване на списъка от дружества,

                    пакети от акции

                    от които ще се

                    приватизират чрез БФБ


                    Работата започва след приемане на настоящата Програма

                    16.
                    Координирана работа на ДКЦК, БФБ, АП, ЦД по подготовка на техническите им системи и процедури за започване на работа по новите стандарти и изисквания на двата закона (ЗППЦК и ЗСКИ): привеждане на техническите им системи в съответствие с изискванията, написване на нови наредби и приемането им, написване и допълване на правилници и т.н.
                    февруари 2002
                    Процесът е започнал

                    17.
                    Стартиране продажбата на пакети акции срещу компенсаторни инструменти на БФБ.

                    - Пилотен проект "Булгартабак Холдинг" (5% от капитала срещу компенсаторни инструменти);
                    Април - Май 2002




                    18.
                    Продажба на акции от останалите дружества от списъка срещу компенсаторни инструменти и/или лева
                    Начало Април - Май 2002




                    IV. Координиращ орган: За координиращ орган по реализиране и изпълнение на настоящата Програма се определя Агенцията за приватизация.

                    Коментар


                    • До Investorbg

                      Г-н Тони Марков,
                      Чета в "Пари" Вашето интервю с Калоян Нинов. Там той казва, че от доста време вече били готови с Програма за развитие на капиталовия пазар (списъкът за борсова приватизация явно се променя непрекъснато и е друго).
                      Успяхте ли да се сдобиете с копие от тази програма? Защо не я публикувате в този сайт. За какво иначе е срещата в петък, ако не можем да обсъдим предварително един документ, написан от шепа хора?
                      Благодаря.

                      Коментар


                      • До Investorbg

                        не виждам вече смисъл в тези дискусии. след тях обикновено не следва никаква промяна на практика. само си говорим ...

                        Коментар


                        • До Investorbg

                          А не е ли малко закъсняла тази конференция? В смисъл че вече всичко е решено. Какво точно се очаква от инвестиционната общност?

                          Коментар


                          • До Investorbg

                            Според начина по който се разпраща (поканата) е отворена.

                            Коментар


                            • До Investorbg

                              Investor,

                              Моля за извинение за безпокойството.Намерих Наредбата.

                              Коментар


                              • До Investorbg

                                Investor,

                                Къде мога да намеря "Наредба за водене и съхраняване на регистрите на ДКЦК и подлежащите на вписване обстиятелства" ?

                                Моля , ако някой може да посочи откъде да я взема да даде информаия.

                                Коментар

                                Working...
                                X