Първоначално изпратено от polax
Разгледай мнение
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Абсурд... какво прави Лукоил???
Collapse
X
-
Първоначално изпратено от polax Разгледай мнениеНе е свързано с ЛУк, но е за бензиностанции.
Днес зареждах битова газ, за Варна става въпрос и се оказа, че Ром петрол вече не оперира бензиностанцията на която зареждах до момента газта. Вече е фирма "Бенита" и газта е на килограм, а при Ром беше на литър.
Разбрах, че Ром-а се е изтеглил от Варна, така ли е и в другите градове?
Може би от горива не се печелиЗа българина идеалното място за живот е държава с железни закони спазвани от всички но не и от него
Коментар
-
Първоначално изпратено от polax Разгледай мнениеНе е свързано с ЛУк, но е за бензиностанции.
Днес зареждах битова газ, за Варна става въпрос и се оказа, че Ром петрол вече не оперира бензиностанцията на която зареждах до момента газта. Вече е фирма "Бенита" и газта е на килограм, а при Ром беше на литър.
Разбрах, че Ром-а се е изтеглил от Варна, така ли е и в другите градове?
Може би от горива не се печели
Коментар
-
Не е свързано с ЛУк, но е за бензиностанции.
Днес зареждах битова газ, за Варна става въпрос и се оказа, че Ром петрол вече не оперира бензиностанцията на която зареждах до момента газта. Вече е фирма "Бенита" и газта е на килограм, а при Ром беше на литър.
Разбрах, че Ром-а се е изтеглил от Варна, така ли е и в другите градове?
Може би от горива не се печели
Коментар
-
Първоначално изпратено от Mammita Разгледай мнениеА дали КЗК отново не иска да се сезира и провери бензиностанциите за картел?
Още по темата.
Коментар
-
Първоначално изпратено от Наивник Разгледай мнениеЗаредих дизел на 1,79 на Лукойл във Варна
Коментар
-
2012
Батериите за електическите коли са скъпи, тежки и с кратък живот.Затова японците са се ориентирали към автомобили с горивни клетки. Горивните клетки представляват електролизери към чиито електроди се подава водород и кислород, които рекомбинират във вода и отдават електрони на електродите. С тока се захранва на практика пак електрически автомобил, горивото - водорода се компресира в бутилка за високо налягане от композитни материали - полиестерни смоли армирани с кевлар. Материала на тези съдове за високо налягане е в пъти по здрав от стомана и също в пъти по лек.Технологиятта е по безопасна от тази на петролните коли, автомобила не може да развие толкова висока скорост за да се разбие резервоара при удар..300-400км в час не са проблем.Водорода който се зарежда в съда задължително минава през платинен нанофилтър в който дори минимално количество кислород ако е налично смесено с водорода рекомбинира във вода отделяйки температура без пламък(затопляйки фиртъра).Тази технология вече е толкова развита, че е въпрос на време да се усъвършенства производството на компонентите и тяхната цена да стане приемливо ниска.Живота на компонентите със сигурност може да достигне 30 години и ако е необходимо могат да се направят и със 100-годишен живот. Водорода може да се добива - произвежда евтино чрез електролиза с машина която е и термоелектричен преобразувател, електролизера е Пелтие което като се затопля не произвежда ток а разделя вода на водород и кислород, всъщност се захранва и с ток който представлява една четвърт да кажем условно от енергията която се преобразува и останалите три четвърти е топлина извличана от околната среда с машина същата като климатиците и работеща в режим отопление.Не петрола, електроцентралите и мрежите ще минат в забвение.Толкова много ще се промени енергетиката.В Япония вече има работещи тестови машини. Може би след година, две ще има повече информация и свободна техническа документация с патенти които ще се заплащат при желание от страна на производители и ползуватели т.е. свободни за които може да се плаща на дарителски принцип, като в замяна финансиращите разработващите звена ще получават информация на първа линия за всичко ново и усъвършенствано в технологията.Това е бъдещето и в него не се предвиждат по 40 жени за шейховете, пари извиращи от земята на фонтанче или някакви форми на псевдодуховен живот съчетан с жестокост и закърнял интелект.Last edited by supertrader; 29.12.2015, 23:03.D.Y.F-091066
Коментар
-
като тръгнем с голф колички да се придвижваме в големите градове арабелите друга песен ще запеят...
Според OPEC електрическите автомобили ще си останат нишови поне до 2040-а година
Нарастващото търсене на електрически автомобили може драматично да намали пазарното търсене на фосилни горива, но организацията на страните изнасящи петрол - OPEC, не се безпокои много по въпроса. Наскоро OPEC пусна годишника си World Oil Outlook report в който неизненадващо изрази оптимизма си за по-нататъшното използване на петрола в транспортния процес на планетата. Организацията не вижда електромобилите като заплаха и смята, че това ще си остане така още няколко десетилетия.
Според OPEC, към 2040-а година 94 процента от превозните средства на пътя ще продължат да ползват производни на петрола. Според петроладжиите едва 1% от годишните продажби на нови автомобили ще се пада на електрическите мепесета, което е всъщност един милион автомобила годишно, ако вземем за база сегашните глобални продажби. Според OPEC хибридните автомобили не бива да влизат в тази цифра, защото ползват течни горива, макар и като гориво за генериране на ток и според организацията този тип автомобили ще представляват 14% от бощия годишен автомобилен пазар.
Според анализа на ОРЕС автомобилите ползващи за задвижването си горивни клетки, земен газ и други алтернативни горива нямада повишат чуствително учасстието си на пазара през следващите 25 години. Независимо от непрекъснато подобряващата се горивна икономичност на автомобилите, от OPEC предсказват, че световната автомобилна флотилия ще харчи на практика 17% повече базирани на нефта горива през 2040, отколкото днес, заради драматичното повишаване броя на автомобилите по пътищата на планетата.
От OPEC прогнозират повишаване цените на петрола с по $5 на барел годишно заради очакваното нарастване на търсенето и по-ниската продуктивност от страни нечленки на организацията. Не можем да отречем, че все пак в прогнозите на организацията има доста висока доза субективизъм, защото икономиките на страните-членки почти изцяло зависи от развитието на нещата около цените и използването на петрола.
Вече няколко национални и регионални правителства се стремят да намаляват броя на автомобилите с ДВГ през следващите години, използвайки законодателни инструменти. Съвсем наскоро от Калифорнийската комисия за въздушни ресурси /California Air Resources Board/ обявиха че ще се стремят към 2030-а година всички новозакупени автомобили в щата да са с нулеви емисии на вредности /ZEV/, а държавните власти в Норвегия обявиха същата политика но с още по-къс срок - 2025-а година. И Калифорния, и Норвегия са членове на международното сдружение на правителства International ZEV Alliance, работещо за каузата да се спрат продажбите на автомобили с ДВГ в страните под тяхна юрисдикция към 2050-а година.
По пътя към тази цел има доста препятствия като дългото време за приемане и приагане на новите регулации, както и за производството на чисти автомобили, които да заместят въвящите по пътищата класически автомобили. Това си е доста работа, но членовете на организацията не смятат, че не си заслужава усилията. Натискът на правителствата и защитниците на околната среда ще продължава да расте, което пък от своя страна ще среща все по-голяма подкрепа от страна на глобалните автопроизводители, което несъмнено ще доведе до доста по-голям брой електрически автомобили към 2040-а година от този предсказван от OPEC.
Коментар
-
Първоначално изпратено от Наивник Разгледай мнениеЗаредих дизел на 1,79 на Лукойл във Варна
Коментар
-
Първоначално изпратено от Plamen Doqchev Разгледай мнениеЕдинствено Ромпетрол си внасят горивото!
Коментар
-
Първоначално изпратено от SEBULBA Разгледай мнениеЕДИНСТВЕНО БЕНЗИНОСТАНЦИИ "ЕКО" НЕ ЗАРЕЖДАТ С ЛУКОЙЛСКИ ГОРИВА !!!
ЩЕ ЗАРЕЖДАМ САМО ОТ ТАМ! В СЛУЧАЯ - ДА БОЙКОТИРАМЕ БЪЛГАРСКОТО !!!
Коментар
-
Първоначално изпратено от Jay Gould Разгледай мнениеПърва жертва на войната на горивата! http://varnahot.com/%D0%BF%D1%8A%D1%...-%D0%BC%D0%B0/"Инвестирането" в НИ с кредит е "чиста пИчалба" или "отрицателна доходност"!!
Коментар
-
Първа жертва на войната на горивата! http://varnahot.com/%D0%BF%D1%8A%D1%...-%D0%BC%D0%B0/http://investments.dir.bg Глупавият проумява само онова, което вече е станало! - Омир
Коментар
Коментар