Според Новозеландският институт за водни и атмосферни изследвания голяма част от неговите критерии за събитие Ел Ниньо са изпълнени и ние преживяваме това явление. Има 100% вероятност явлението да продължи до ноември – декември, над 95% да се задържи до края на нашата зима и 75% до пролетта на 2024.
Измина още едно тримесечие. То беше много лошо и нестабилно за представянето на всички земеделски култури по света. Правителството на САЩ спира работа от 01.10.2023 поради липса на финансиране. Доходността от ДЦК на САЩ скочи до най-високо ниво за последните 15 години. Потреблението на населението в САЩ се затяга видимо и бързо. Спад с 8.7% има на продажбите на нови жилища през август. Натрупаните пари по време на Ковид се изчерпват и потребителите го усещат. При тази база FED едва ли ще повиши лихвите, а по-скоро ще остани настоящите условия да потиснат инфлацията. Много е възможно да се търси варират за отслабване на лихвения натиск през пролетта на 2024, но отново всичко ще е бавно и на части.
В края на десетилетието се очаква потреблението на етанол да се понижи с 12%, което ще е пагубно за производителите на царевица. Навлизането на електромобилите ще е от решаващо значение за съществуването на индустрията на етанола, а от там и на фермерите по света. Трябва много бързо да се намери заместител на автомобилите, който да потребява достатъчно много етанол. Засега това е самолетната индустрия, която ще продължи да ползва горива. Самолетите изглежда ще са спасителен пояс за земеделието в целия свят. От половин век правителството на САЩ подкрепя производството на етанол въпреки спорните ефекти от приложението му за запазване климата по света и енергийната сигурност. Сега властите в САЩ дават път на електромобилите и принуждават етаноловата индустрия да се насочи към самолетите и горивото SAF. Ако всичко върви според плановете до 2050 пазарът на етанол в САщ ще нарасне до 105 милиарда USD годишно под натиска самолетите да изхвърлят по-малко вредни емисии. Засега обаче етанолът все още не се използва в горивата в търговски обеми и не е ясно вали ще отговаря на изискванията за данъчни облекчения. Часовникът за етанола/царевицата тиктака. До 2030 потреблението ме ще спадне с 12%, а до 2050 с 90%. Електромобилите стават все по-популярни, а бензиновите мотори по ефективни. Бъдещето на етанола зависи от възможността производителите да наложат ползването му при самолетите, което далеч не е сигурно. Мое мнение е, че администрацията в САЩ ще направи необходимото това да се случи, защото в противен случай фермерите ще изчезнат. Въпросът е дали властите в САЩ ще се съгласят да плащат дългосрочно за развитието на това направление в потреблението. Потенциалният пазар на устойчиво авиационно гориво от етанол е огромен Ако цялото излишно предлагане на биогориво в САЩ се пренасочи към реактивното гориво, то това ще направи почти 7 милиарда галона SAF или 17% от прогнозираното потребление на реактивно гориво към 2050. Погледнато математически 17% не е много, но това ще реши проблема на фермерите в дългосрочен план. Отделно производителността на земята но света все някога ще намалее, свърши и ръстове няма да могат да се правят. Президентът Байдън даде знак за подкрепа на SAF базиран на култури като каза, че очаква фермерите да осигурят 95% от всичкия SAF през следващите две десетилетия. Белият дом призова за устойчивото производство на реактивно гориво в САЩ са де повиши до 3 милиарда галона до 2030 спрямо 15.8 милиона галона през 2022. В знак, че авиокомпаниите подкрепят прехода те изпълняват програми за увеличено потребление. Всъщност властите в САЩ нямат друг изход, защото сега за производство на етанол в САЩ се използват около 130 млн. тона царевица или над 1/3 от годишната реколта. Ако дори и 20% от това количество остане неизползвано ин очаква срив на земеделието в САЩ, а след него и по целия свят. Очаквам подобни програми да разработят и други големи страни производителки на царевица, а и такива, които потребяват авиационно гориво. В момента най-голямото предизвикателство, пред което сме изправени е доставката и мащабирането на инфраструктурата необходимо за увеличаване на доставките. Има и друг проблем. Сега, за да се получи данъчно облекчение парниковите газове да са с 50% по-малки от конвенционалното авиационно гориво. Не е ясно обаче дали SAF получен от царевица може да достигне този праг. В момента въглеродни му интезнитет е само с 15%по-нисък от обикновеното авиационно гориво и това е огромно препятствие. Ясно е, че няма как да бъде пропусната тази възможност, а и администрациите имат изгода да я подкрепят. За фермерите ще е от жизнено важно значение това да се случи.
Измина още едно тримесечие. То беше много лошо и нестабилно за представянето на всички земеделски култури по света. Правителството на САЩ спира работа от 01.10.2023 поради липса на финансиране. Доходността от ДЦК на САЩ скочи до най-високо ниво за последните 15 години. Потреблението на населението в САЩ се затяга видимо и бързо. Спад с 8.7% има на продажбите на нови жилища през август. Натрупаните пари по време на Ковид се изчерпват и потребителите го усещат. При тази база FED едва ли ще повиши лихвите, а по-скоро ще остани настоящите условия да потиснат инфлацията. Много е възможно да се търси варират за отслабване на лихвения натиск през пролетта на 2024, но отново всичко ще е бавно и на части.
В края на десетилетието се очаква потреблението на етанол да се понижи с 12%, което ще е пагубно за производителите на царевица. Навлизането на електромобилите ще е от решаващо значение за съществуването на индустрията на етанола, а от там и на фермерите по света. Трябва много бързо да се намери заместител на автомобилите, който да потребява достатъчно много етанол. Засега това е самолетната индустрия, която ще продължи да ползва горива. Самолетите изглежда ще са спасителен пояс за земеделието в целия свят. От половин век правителството на САЩ подкрепя производството на етанол въпреки спорните ефекти от приложението му за запазване климата по света и енергийната сигурност. Сега властите в САЩ дават път на електромобилите и принуждават етаноловата индустрия да се насочи към самолетите и горивото SAF. Ако всичко върви според плановете до 2050 пазарът на етанол в САщ ще нарасне до 105 милиарда USD годишно под натиска самолетите да изхвърлят по-малко вредни емисии. Засега обаче етанолът все още не се използва в горивата в търговски обеми и не е ясно вали ще отговаря на изискванията за данъчни облекчения. Часовникът за етанола/царевицата тиктака. До 2030 потреблението ме ще спадне с 12%, а до 2050 с 90%. Електромобилите стават все по-популярни, а бензиновите мотори по ефективни. Бъдещето на етанола зависи от възможността производителите да наложат ползването му при самолетите, което далеч не е сигурно. Мое мнение е, че администрацията в САЩ ще направи необходимото това да се случи, защото в противен случай фермерите ще изчезнат. Въпросът е дали властите в САЩ ще се съгласят да плащат дългосрочно за развитието на това направление в потреблението. Потенциалният пазар на устойчиво авиационно гориво от етанол е огромен Ако цялото излишно предлагане на биогориво в САЩ се пренасочи към реактивното гориво, то това ще направи почти 7 милиарда галона SAF или 17% от прогнозираното потребление на реактивно гориво към 2050. Погледнато математически 17% не е много, но това ще реши проблема на фермерите в дългосрочен план. Отделно производителността на земята но света все някога ще намалее, свърши и ръстове няма да могат да се правят. Президентът Байдън даде знак за подкрепа на SAF базиран на култури като каза, че очаква фермерите да осигурят 95% от всичкия SAF през следващите две десетилетия. Белият дом призова за устойчивото производство на реактивно гориво в САЩ са де повиши до 3 милиарда галона до 2030 спрямо 15.8 милиона галона през 2022. В знак, че авиокомпаниите подкрепят прехода те изпълняват програми за увеличено потребление. Всъщност властите в САЩ нямат друг изход, защото сега за производство на етанол в САЩ се използват около 130 млн. тона царевица или над 1/3 от годишната реколта. Ако дори и 20% от това количество остане неизползвано ин очаква срив на земеделието в САЩ, а след него и по целия свят. Очаквам подобни програми да разработят и други големи страни производителки на царевица, а и такива, които потребяват авиационно гориво. В момента най-голямото предизвикателство, пред което сме изправени е доставката и мащабирането на инфраструктурата необходимо за увеличаване на доставките. Има и друг проблем. Сега, за да се получи данъчно облекчение парниковите газове да са с 50% по-малки от конвенционалното авиационно гориво. Не е ясно обаче дали SAF получен от царевица може да достигне този праг. В момента въглеродни му интезнитет е само с 15%по-нисък от обикновеното авиационно гориво и това е огромно препятствие. Ясно е, че няма как да бъде пропусната тази възможност, а и администрациите имат изгода да я подкрепят. За фермерите ще е от жизнено важно значение това да се случи.
Коментар