Не си ли мислят, че ние утре като акционери ще поискаме тази информация и ще имаме законното право да я получим а тогава няма да остане такава тайна?!?
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Бианор АД (5BI / BIANOR)
Collapse
X
-
Предполагам че личните контакти на някои хора от ръководството са били решаващи за спечелване на първата голяма поръчка и техния Клиент N1. Но след като работят с техния Клиент N1 вече не една година явно се справят.
Инвестиция в собствен офис може да е не лош ход. Наема е по-добро решение когато един бизнес прохожда и бъдещето е твърде неясно. Риска за инвестиране в собствен офис е голям. Когато бизнеса е успял да се утвърди и да е що годе прогнозируем покупката на офис е възможност която трябва да се разгледа. А и както каза по-долу един колега от имота остава поне някакъв ликвидационен дял.
Това което ми прави впечатление че за естеството на работата и Клиент N1 можем само да гадаем. Интересно би било да знаем какви проекти са изкарали до край. Въпроса няколко пъти беше зададен а нямаше отговор. Ако ръководството смята че е в разрез с интересите на фирмата и клиентите и да се оповестява такава информация нека просто да го кажат. Смятам ще разберем. :-)
Коментар
-
da ne se obijdat mnogo privurjenicite na Bianor, no ot cqlata polemika i ot preglejdane na site-ovete i infoto v inet za firmata, dosta neprofesionalna podgotovka li4i, kakto i nezadovolitelen management. u4udvashto e kakvi firmi sa zalojili na co-operiraneto s Bianor, ako imat podoben podhod i kum, klientite si.
predostavqne na parite si v predvaritelno razo4arovashto otnoshenie kum potencialni sponsori e meko kazano "lekomislie".
do dokazvane na protivnoto tazi budeshta pozicia e "NO BUY"-stock.
Коментар
-
Всички, които са дръпнали регистрационния документ на 04.06.2007 вечерта от сайта на Бианор, да имат предвид, че вероятно имат нефинална версия. Днес си сравнявахме документите с един приятел - моят, от 04.06.2007 вечерта, е дълъг 3029 КБ, 94 страници, неговият дърпан вчера на 05.06.2007 през деня е дълъг 1726 КБ, 92 страници.
Не знам как е възможно това да се случва с документ одобрен от КФН? Нямам ни време ни желание да сравнявам страница по страница, но ми се струва недопустимо. Най-малкото трябваше да има публичен коментар - така и така вечерта сме сложили погрешна версия на сайта, моля изтеглете си новата и вярна. Така би трябвало да постъпи една коректна компания искаща да е публична.
Освен това как може една компания сертифицирана по ISO да пуска в публичното пространство документ, който няма елементарни атрибути като версия и история на промените? Добре, че има поне дата въпреки, че е очевидно, че тя не е вярна след като последните промени са от вчера.
Коментар
-
Първоначално изпратено от BorsalinoЗа мен фактът, че фирмата е оживяла 10 години е много показателен.
Сертификатите на фирмата по ISO и особено CMM2 говорят за много сериозно отношение към качеството.
В тази връзка - имат ли БИАНОР планове да получат Клас А оценка и кога?
Коментар
-
Първоначално изпратено от GLПървоначално изпратено от PerlaВсе още не ми е отговорено на въпроса за сравнение на доходностите ако този капитал се инвестира в бизнеса и ако се похарчи за офис .
Всеки може да направи една бърза сметка за отношението на закупуване към наемане на офис пространство – пр. – 1500 кв.м Х 14 евро/кв.м/месец Х 12 месеца и ще види как би се отразил този наем на резултатите на дружеството.
Добър отговор но неверен г-н Лазаров.
Коментар
-
Първоначално изпратено от PerlaВсе още не ми е отговорено на въпроса за сравнение на доходностите ако този капитал се инвестира в бизнеса и ако се похарчи за офис .
Всеки може да направи една бърза сметка за отношението на закупуване към наемане на офис пространство – пр. – 1500 кв.м Х 14 евро/кв.м/месец Х 12 месеца и ще види как би се отразил този наем на резултатите на дружеството.
Коментар
-
Благодаря на Borsalino за коментарите.
Таблицата от стр. 14 е извлечение от консолидирания отчет за доходите на Бианор. В ред финансови разходи за 2006 г. по метода на собствения капитал се отразява дела на финансовия резултат на асоциираните дружества. Инвестициите се отразяват в баланса на дружеството и в отчета за паричния поток.
http://www.bianor.bg/content.php?pag...estors&page=19
Що се отнася до въпроса за lock-up период за настоящите акционери - такъв не се предвижда.
Планираме въвеждането на Stock option програма за служителите, чийто механизъм смятаме да представим на следващото общо събрание на акционерите и да поставим на гласуване.
Коментар
-
[quote="Borsalino"][quote="GL"]Първоначално изпратено от Borsalinoза 2006 нарастването на печалбата спада в пъти.
Според същата таблица печалбата спада най-вече заради повишаване на оперативните разходи с 44% при увеличаване на приходите с 38%. Няма ред "инвестиции", според вас те са част от кой ред - оперативни разходи?
quote]
инвестиции не се отчитат през профит енд лос акаунта, а през балансите можеш да ги видиш или през кеш флоуа
Коментар
-
Първоначално изпратено от GLПървоначално изпратено от Borsalinoза 2006 нарастването на печалбата спада в пъти.
Средният годишен комулативен ръст на приходите /CAGR/ за периода 2003 – 2006 година е над 60%, на печалбата над 40%.
2005 и 2006 година се харктеризират с направени инвестиции в дъщерни дружества - Некстборн, отделяне на Бианор Сървисиз от Бианор АД и инвестиции в Ол Телекомс. Това обяснява резултатите. Планираният ръст на печалбите през 2007 и 2008 е сравнително консервативен и не се очаква да расте с високи темпове. Причината е предстоящите инвестиции на компанията. Очакваме към 2009 те да започнат да се възвръщат.
нетната печалба за 2005 е 297х.лв. -увеличение 234%, за 2006 е 326 х.лв. увеличение само 10%
Според същата таблица печалбата спада най-вече заради повишаване на оперативните разходи с 44% при увеличаване на приходите с 38%. Няма ред "инвестиции", според вас те са част от кой ред - оперативни разходи?
Не се учудвам, заплатите в сектора скочиха здраво последните години.
Що се отнася до офисите, Google също строи свои, макар доста време да беше в офиса на Silicon Graphics
http://news.com.com/2300-1030_3-5884...tag=ne.gall.pg
Вижте и офиса на Oracle в серията. Бих добавил и че свестен офис има значение за програмистите, но доста са недоволни например от бизнес парка в Младост заради отдалечеността.
Коментар
-
Едно е утвърдена фирма с приходи 10 милиарда евро да инвестира в централен офис за 50 милиона евро. Ако бизнеса няма вече къде да се разраства и офис за 100 милиона могат да си позволят ако имат кеш.
Друго е фирма с приходи едва 2 милиона да инвестира в офис за близо 1 милион, в момент в който се опитва да расте.
Тук ще има май много спорове и увещания на ОСА след ИПОто.
Все още не ми е отговорено на въпроса за сравнение на доходностите ако този капитал се инвестира в бизнеса и ако се похарчи за офис .
Коментар
-
Абе май липсва много ясна стратегия, или поне не е ясно комюникирана. Офис тук, офис там, някакви инвестиции в неясно какво... Като се има предвид обаче историята на фирмата, и факта че е оцеляла при спукването на Интернет балона, можем да предполагаме, че знаят какво правят.
Въпросите са:
1. Има ли lock-up период от страна на сегашните акционери?
2. Служителите мотивирани ли са с опции върху акциите?
3. И от чисто персонален интерес - знаете ли дали Google притежават офисите си?
Коментар
-
Подкрепям Наблюдател за офиса! Много необмислена стъпка е купуването на собствен офис поради следните причини:
1. Затваряте огромна сума (спрямо размерите на компанията) в една инвестиция от която не разбирате.
2. Ивестицията в недвижим имот е нискодоходна и консервативна, а тази в ИТ бизнеса високодоходна и рискова. Смесването на двете инвестиции ще ви попречи да си намерите инвеститори на борсата! Ако недвижимият имот носи примерно 10% доходност, а основният ви бизнес 60%, при инвестирането на активите 50-50% в имот и основна дейност, очакваната доходност на вашия бизнес ще спадне до 35%, което съответно ще намали значително и очакваната борсова цена на вашите акции.
3. Една бързоразвиваща се фирма има постоянно нужда от нови офис площи. Ако имате собствен офис, това ще ви направи много по малко гъвкави!
4. Евентуалната продажба на офиса и покупката на нов по голям офис може за дълги месеци да ви разконцентрира от основната ви дейност!
Не се подавайте манията да се купуват имоти! Голяма грешка ще е да инвестирате в нещо от което не разбирате! Занимавайте се само с това което разбирате и няма да имате проблем!
За мен лично евентуалното купуване на собствен офис изглежда един от най-големите рискове при вашата компания!
Коментар
-
Ще започна с въпроса касаещ офиса в САЩ. Нашите разчети показват, че отварянето на офис в САЩ е обосновано и рентабилно. Наличието на офис на територията на САЩ би довело до увеличение на нашите рейтове с 30 до 40%, което дори при запазване на обема на поръчките до момента ще издържа офиса и ще генерира допълнителна печалба. Разбира се с доближаването до пазара целим спечелването на нови клиенти.
Офисът, които планираме да закупим е абсолютно необходим за дейността ни и ще бъде част от дълготрайните материални активи на компанията. Разбира се освен закупуване съществуват и вариантите на лизинг или поднаем. Нашите калкулации показват, че този избор е най-изгоден за компанията. Всеки може сам да си сметне кое е по-изгодно. Съвсем нормално е да има различни мнения по този въпрос, това е и причината да го опишем в проспекта.
На въпросите за нашите партньори ще изброя няколко от компаниите, с които работим, които сме обявявали в пресата и преди. Такива са : NSD, IBM, A.T.Kearney, Telewave, Raritan, Tlink др. Имаме партньори, които не можем да споменем поради сключени договори с клаузи, които ни забраняват да ги реферираме. Бих искал да внеса една корекция за Фрамфаб. В момента те са част от LBI, която е водеща европейска компания в ИТ сектора с годишни продажби от 161 млн. евро.
„LBI is the leading European full service and fully integrated digital agency network servicing clients with marketing and technology solutions. With a combined force of over 1200 professionals in 26 offices across the globe, an annual sales of ? 161 million and a combined market capitalization of ? 275-325 million, LBI has achieved the necessary critical mass to lead this business category now and in the future. LBI is Europe's only fully integrated digital agency network. LBI was formed by the merger of LB Icon and Framfab on 1 August 2006.” http://www.lbicon.com/
Коментар
Коментар