Привет!
Радвам се, че темата във форума за Бианор АД продължава да бъде доста активна. Благодаря ви за търпението. Ще се опитам да отговоря на последните въпроси, поставени във форума:
1) CMMI клас А сертификация
Планираме Бианор Сървисиз да се сертифицира формално до края на 2008 г. В проспекта този разход е посочен като разход за сертифициране - стр. 46 от регистрационния документ. Приоритетът за следващите 12 месеца ще бъде развиването на каналите за продажба.
2) Проекти
Само за 2006 г. имаме завършени над 40 проекта. Все пак ще дам някои примери за проекти правени от нас.
Бианор Сървисиз - телекомуникационни проекти:
- Система за управление на съдържанието за 3G мрежи - MoGa CMS, клиент:
Telewave, ICT номиниран продукт
- Устройство за централизирано управление на мрежата - firmware, application layer, QA - клиент: Raritan
- Софтуерно решение за управление на виртуални локални мрежи - клиент:
Булгартел
- KVM суитч - приложение на администриране, приложение за видео стрийминг, QA - клиент: Raritan
- Комуникационни модули за финансови системи - клиент: NSD
- Решение за централизирано управление на хостинг услуги (ISP automation) -
клиент: Telewave
- Сериен суитч - QA - клиент: Raritan
Бианор Сървисиз - някои проекти извън сферата на телекомуникациите (повечето проекти са малко по-стари):
- Tradeplace - централният портал за дистрибутори на BSH, Electrolux, Whirlpool, Indesit, Philips
- Решение за приемане и обработване на електронни залози - клиент:
Еврофутбол
- Решение за електронен mall (позволява отдаването на магазини "под наем" на ASP модел) - клиент: Telewave
- Интранет и интернет уеб система - клиент: Bulbank
- Система за вътрешен документооборот - клиент: Национално бюро за правна помощ
Некстборн: Може да видите някои проекти на http://www.nextborn.com/projects_bg.php
ОлТелекомс: Най-значимият проект към момента е Roam'n'Roll - www.roam-n-roll.com
3) Достъп до информация за дъщерните дружества
Естествено акционерите в Бианор АД имат законното право на достъп до съществена информация за дъщерните дружества. Политика на Бианор АД е такава информация да се предоставя дори и когато няма законово задължение.
4) Клиенти
Вече предоставих списък във форума, но все пак: NSD, IBM, A.T.Kearney, Telewave, Raritan, Tlink, др. Имаме и клиенти, които нямаме право да обявим без тяхно изрично съгласие. Скоро ще пуснем съобщение в пресата и за някои големи клиенти спечелени тази година.
5) Цена на акция
Това как сме определили минималната цена на акция също вече го коментирахме във форума: "Оценката и определянето на минималната емисионна стойност на акциите е извършено съвместно с инвестиционния ни посредни Първа финансова брокерска къща. Използван е метода на дисконтираните парични потоци /DCF модел/. Отчетени са прогнозите до 2009 и така наречения H-model, базиран на постепенното намаляване на темпа на растеж на паричните потоци през периода 2010 - 2015 до нивото на дългосрочен прираст."
6) ОлТелекомс
От самото начало на проекта планът беше Бианор АД като технологичен партньор да притежава около 15% от ОлТелекомс - може да видите постепенното увеличение на участието. Тъй като се оказа, че ще са необходими допълнителни средства за реализирането на проекта, Бианор АД временно предостави тези средства като използва капитала на ОлТелекомс като вид гаранция. В началото на тази година предоставените средства бяха върнати на Бианор АД (чрез обратна продажба на акции) и към момента Бианор АД притежава 15%.
7) Вътрешно-групови транзакции
Като цяло се търси синергия между бизнесите в групата и често пъти една фирма помага на друга. За пример мога да дам отново ОлТелекомс, чийто подизпълнители са две компании от групата (Бианор Сървисиз и Некстборн) и една извън групата - WebGate. Сайтовете на компаниите от групата са изработени от Некстборн, който участва като подизпълнител и в проекти на Бианор Сървисиз. Като цяло политиката ни е да се предпочита вътрешногруповия доставчик (защото имаме контрол върху качеството), но ако той е изцяло натоварен с проекти за външни клиенти, се ползват и външни доставчици. Така или иначе вътрешногруповите операции се илиминират при консолидация и това, което се вижда от консолидираните отчети дефакто са приходите от външни за групата клиенти.
8 ) Фокус
Именно нуждата от фокус е причината да имаме няколко дружества. Всяко от тях е строго фокусирано върху дейността, която извършва, и се развива самостоятелно. Тази структура ни помага да имаме и по-ясна отчетност за ефективността от различните дейности и да избягваме скрито субсидиране на неефективни бизнеси.
9) Бианор АД vs Бианор Сървъсиз
Качваме на борсата Бианор АД, а не Бианор Сървисиз, защото както се вижда от проспекта част от инвестициите ще са насочени извън Бианор Сървисиз - например за развиване на собствени софтуерни продукти.
10) Софтуер оутсоурсинг бизнеса
Има страшно много материали по темата, но всички анализи показват, че този бизнес ще расте значително през следващите години. Според Gartner за периода 2005-2010 г. с CAGR 17%. Източна Европа ще остане една от горещите точки поне още няколко години.
11) Закупуване на бизнеси
И в интервютата и в регистрационния документ (стр. 47) се посочва, че планираме да изразходваме по тази точка около 600,000 лв. Основно сме се насочили към български софтуерни компании със собствени софтуерни продукти.
Подобно придобиване може да ускори значително плановете ни за развиване на собствени продукти и да ни даде добра база, която да развием.
12) Най-Маг
Като всеки един стартиращ бизнес и за този има изготвен бизнес план и разчети. На стр. 57 от Регистрационния документ са изнесени някои данни.
Плащанията ще се извършват он-лайн и при доставка. Предвижда се доставките да се осъществяват със собствен специализиран транспорт, като се взимат пред вид спецификите на продуктите. За момента се планира стартиране само на територията на София, но не се изключва покриване на по-широка територия в бъдеще. Снабдителите се предвижда да бъдат една или две от големите вериги магазини. Нямаме намерения да придобиваме фалирали фирми от този бранш. Персоналът ще расте в съответствие с развитието и разширяването на бизнеса.
Надявам се, че съм отговорил изчерпателно на въпроси ви. Оставам на ваше разположение за допълнителни въпроси.
Сърдечни поздрави,
GL
Радвам се, че темата във форума за Бианор АД продължава да бъде доста активна. Благодаря ви за търпението. Ще се опитам да отговоря на последните въпроси, поставени във форума:
1) CMMI клас А сертификация
Планираме Бианор Сървисиз да се сертифицира формално до края на 2008 г. В проспекта този разход е посочен като разход за сертифициране - стр. 46 от регистрационния документ. Приоритетът за следващите 12 месеца ще бъде развиването на каналите за продажба.
2) Проекти
Само за 2006 г. имаме завършени над 40 проекта. Все пак ще дам някои примери за проекти правени от нас.
Бианор Сървисиз - телекомуникационни проекти:
- Система за управление на съдържанието за 3G мрежи - MoGa CMS, клиент:
Telewave, ICT номиниран продукт
- Устройство за централизирано управление на мрежата - firmware, application layer, QA - клиент: Raritan
- Софтуерно решение за управление на виртуални локални мрежи - клиент:
Булгартел
- KVM суитч - приложение на администриране, приложение за видео стрийминг, QA - клиент: Raritan
- Комуникационни модули за финансови системи - клиент: NSD
- Решение за централизирано управление на хостинг услуги (ISP automation) -
клиент: Telewave
- Сериен суитч - QA - клиент: Raritan
Бианор Сървисиз - някои проекти извън сферата на телекомуникациите (повечето проекти са малко по-стари):
- Tradeplace - централният портал за дистрибутори на BSH, Electrolux, Whirlpool, Indesit, Philips
- Решение за приемане и обработване на електронни залози - клиент:
Еврофутбол
- Решение за електронен mall (позволява отдаването на магазини "под наем" на ASP модел) - клиент: Telewave
- Интранет и интернет уеб система - клиент: Bulbank
- Система за вътрешен документооборот - клиент: Национално бюро за правна помощ
Некстборн: Може да видите някои проекти на http://www.nextborn.com/projects_bg.php
ОлТелекомс: Най-значимият проект към момента е Roam'n'Roll - www.roam-n-roll.com
3) Достъп до информация за дъщерните дружества
Естествено акционерите в Бианор АД имат законното право на достъп до съществена информация за дъщерните дружества. Политика на Бианор АД е такава информация да се предоставя дори и когато няма законово задължение.
4) Клиенти
Вече предоставих списък във форума, но все пак: NSD, IBM, A.T.Kearney, Telewave, Raritan, Tlink, др. Имаме и клиенти, които нямаме право да обявим без тяхно изрично съгласие. Скоро ще пуснем съобщение в пресата и за някои големи клиенти спечелени тази година.
5) Цена на акция
Това как сме определили минималната цена на акция също вече го коментирахме във форума: "Оценката и определянето на минималната емисионна стойност на акциите е извършено съвместно с инвестиционния ни посредни Първа финансова брокерска къща. Използван е метода на дисконтираните парични потоци /DCF модел/. Отчетени са прогнозите до 2009 и така наречения H-model, базиран на постепенното намаляване на темпа на растеж на паричните потоци през периода 2010 - 2015 до нивото на дългосрочен прираст."
6) ОлТелекомс
От самото начало на проекта планът беше Бианор АД като технологичен партньор да притежава около 15% от ОлТелекомс - може да видите постепенното увеличение на участието. Тъй като се оказа, че ще са необходими допълнителни средства за реализирането на проекта, Бианор АД временно предостави тези средства като използва капитала на ОлТелекомс като вид гаранция. В началото на тази година предоставените средства бяха върнати на Бианор АД (чрез обратна продажба на акции) и към момента Бианор АД притежава 15%.
7) Вътрешно-групови транзакции
Като цяло се търси синергия между бизнесите в групата и често пъти една фирма помага на друга. За пример мога да дам отново ОлТелекомс, чийто подизпълнители са две компании от групата (Бианор Сървисиз и Некстборн) и една извън групата - WebGate. Сайтовете на компаниите от групата са изработени от Некстборн, който участва като подизпълнител и в проекти на Бианор Сървисиз. Като цяло политиката ни е да се предпочита вътрешногруповия доставчик (защото имаме контрол върху качеството), но ако той е изцяло натоварен с проекти за външни клиенти, се ползват и външни доставчици. Така или иначе вътрешногруповите операции се илиминират при консолидация и това, което се вижда от консолидираните отчети дефакто са приходите от външни за групата клиенти.
8 ) Фокус
Именно нуждата от фокус е причината да имаме няколко дружества. Всяко от тях е строго фокусирано върху дейността, която извършва, и се развива самостоятелно. Тази структура ни помага да имаме и по-ясна отчетност за ефективността от различните дейности и да избягваме скрито субсидиране на неефективни бизнеси.
9) Бианор АД vs Бианор Сървъсиз
Качваме на борсата Бианор АД, а не Бианор Сървисиз, защото както се вижда от проспекта част от инвестициите ще са насочени извън Бианор Сървисиз - например за развиване на собствени софтуерни продукти.
10) Софтуер оутсоурсинг бизнеса
Има страшно много материали по темата, но всички анализи показват, че този бизнес ще расте значително през следващите години. Според Gartner за периода 2005-2010 г. с CAGR 17%. Източна Европа ще остане една от горещите точки поне още няколко години.
11) Закупуване на бизнеси
И в интервютата и в регистрационния документ (стр. 47) се посочва, че планираме да изразходваме по тази точка около 600,000 лв. Основно сме се насочили към български софтуерни компании със собствени софтуерни продукти.
Подобно придобиване може да ускори значително плановете ни за развиване на собствени продукти и да ни даде добра база, която да развием.
12) Най-Маг
Като всеки един стартиращ бизнес и за този има изготвен бизнес план и разчети. На стр. 57 от Регистрационния документ са изнесени някои данни.
Плащанията ще се извършват он-лайн и при доставка. Предвижда се доставките да се осъществяват със собствен специализиран транспорт, като се взимат пред вид спецификите на продуктите. За момента се планира стартиране само на територията на София, но не се изключва покриване на по-широка територия в бъдеще. Снабдителите се предвижда да бъдат една или две от големите вериги магазини. Нямаме намерения да придобиваме фалирали фирми от този бранш. Персоналът ще расте в съответствие с развитието и разширяването на бизнеса.
Надявам се, че съм отговорил изчерпателно на въпроси ви. Оставам на ваше разположение за допълнителни въпроси.
Сърдечни поздрави,
GL
Коментар