IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Start.bg Posoka Boec Megavselena.bg Chernomore
Контролен панел | Съобщения | Потребители | Търси
  • If this is your first visit, be sure to check out the FAQ by clicking the link above. You may have to register before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages, select the forum that you want to visit from the selection below.

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Корпоративна ТБ (6C9 / CORP) (архив до 17.10.2014 г.)

Collapse
Заключена.
X
X
  • Филтър
  • Време
  • Покажи
Clear All
new posts

  • Първоначално изпратено от netware5 Разгледай мнение
    Искров да си ходи незабавно. Спешно да назначат Бебо за гуверньор, а Малката Секира за финансов министър.
    Да назначат Бебо, казват че е свесен, но и да викнат експерти от ЕС да извършат проверка. Щото вече на никого не вярваме.

    Коментар


    • Казано накратко ще си правят пак каквото си искат, и няма да се съобразяват с никого!
      Какво ще стане, ако в България останат само цигани и държавни служители?!

      Коментар


      • ЗАКОН ЗА ПРЕСТРУКТУРИРАНЕ НА „КОРПОРАТИВНА ТЪРГОВСКА БАНКА“ АД
        Е, няма такъв смях.

        Какво следва?! Може би закон за: Доган, Борисов, Станишев, то бива то може, ама не е чак толкова зле народонаселението, или като му викат там политиците

        Коментар


        • Искров да си ходи незабавно. Спешно да назначат Бебо за гуверньор, а Малката Секира за финансов министър.
          He was born poor, died rich, and never hurt anyone along the way.

          Коментар


          • Първоначално изпратено от Protokol Разгледай мнение

            Не познавам никой от тях, нито пък за кого работят, но се досещам вече кой работи срещу тях..... линка вече не е достъпен
            Error establishing a database connection
            сайта им е на уърдпрес и сигурно е на много евтин хостинг и база данни прегрява. Бивол пусна линка във ФБ, мислех, че е поутихнало вече, ама сигурно много хора рефрешват тая тема

            Коментар


            • [QUOTE=Protokol;1059660969]
              Първоначално изпратено от andy2000 Разгледай мнение
              Съжалявам,но текстът е много дълъг и затова го давам в 2 поста,ако може някой мод да го направи в 1 ще е супер.
              Огнян Донев е много прав.

              Коментар


              • 10. Член 117 се изменя така:
                „Чл. 117. (1) Когато се установи, че банката е натрупала загуби, БНБ може да разпореди намаляване на собствения капитал на банката с техния размер.
                (2) Намаляването на собствения капитал по ал. 1 се извършва в следната последователност:
                1. неразпределената печалба;
                2. фонд „Резервен”;
                3. премийните резерви, свързани с инструменти по т. 5;
                4. други резерви, част от собствения капитал;
                5. капиталът, вписан в търговския регистър;
                6. елементите на допълнителния капитал от първи ред по чл. 51 от Регламент (ЕС) № 575/2013;
                7. елементите на капитала от втори ред по чл. 62 от Регламент (ЕС) № 575/2013”.
                (3) Когато собственият капитал на банката спадне до размер, който не отговаря на изискванията на Регламент (ЕС) № 575/2013, БНБ може да разпореди неговото увеличаване, включително и чрез увеличаване на капитала с издаване на нови акции.“
                11. Член 118 се изменя така:
                “Чл. 118. (1) Българската народна банка може да разпореди едновременно с намаляването на собствения капитал на банката да се извърши неговото увеличаване.
                (2) Когато поради размера на натрупаната загуба намаляването на собствения капитал по чл. 117, ал. 2 е засегнало в пълен размер позициите по чл. 117, ал. 2, т. 1- 5, увеличаването на собствения капитал се извършва, включително и чрез увеличаване на капитала с издаване на нови акции под условие, че новите акции бъдат придобити заедно или поотделно от държавата чрез министъра на финансите, Българската банка за развитие, Фонда за гарантиране на влоговете в банките или от други лица, одобрени от БНБ.
                (3) Когато държавата, Българската банка за развитие или Фондът за гарантиране на влоговете в банките участват в увеличаването на капитала на банка по реда на ал. 2, одобрение на БНБ по чл. 28 не се изисква.
                (4) Квесторите упражняват правомощията на общо събрание на акционерите и определят условията, реда и сроковете за записване на акции и извършване на вноските, както и приемането на свързаните с това изменения в устава. В тези случаи редът за увеличаване или намаляване на капитала, предвиден в устава на банката, не се прилага.
                (5) В случаите по ал. 4 общото събрание на акционерите се провежда без обявяване на покана в търговския регистър, като за свикването и провеждането му не се прилагат чл. 220, 222-230 и чл. 231, ал. 1 от Търговския закон, както и предвиденият в устава на банката ред. Вписването в търговския регистър се извършва в деня на провеждане на събранието, като регистърното производство не може да се спира.”
                12. В чл. 130, ал. 3 думата „управителят“ се заменя с „управителния съвет“, а думите „издава заповед, в която се“ се заличават.
                13. В чл. 151 ал. 1 се изменя така:
                “(1) Индивидуалните административни актове по чл. 14–17, чл. 23, ал. 5, чл. 28а, ал. 4, чл. 28б, ал. 6, чл. 29, 36, 38, чл. 103, ал. 2, т. 2-25, чл103, ал. 8, чл. 103а, 109, 110, 116 – 118, 122 и 131 се издават от управителния съвет на БНБ или от оправомощено от него длъжностно лице, а във всички останали случаи – от подуправителя, ръководещ управление „Банков надзор“, или от оправомощено от него длъжностно лице.”
                14. Създава се чл. 151а:
                “Чл. 151а. (1) Ако актът за отнемане на лиценз на банка по чл. 36, ал. 1 или чл. 38 бъде отменен от съда, банката не възстановява дейността си, а започнатото производство по ликвидация се довършва по реда на глава дванадесета, раздел втори.
                (2) Ако актът за отнемане на лиценз на банка по чл. 36, ал. 2 бъде отменен от съда, банката не възстановява дейността си, а се открива производство по ликвидация по реда на глава дванадесета, раздел втори.
                (3) Ако акт по чл. 116, 117 и 118, засягащ права на акционери или други лица, бъде отменен от съда или ако бъде отменено произтичащо от този акт решение на общото събрание на акционерите или извършено вписване по чл. 29 и 30 от Закона за Търговския регистър, това не води до възстановяване на правата, които лицето е имало преди издаването на акта.“

                § 5. В Закона за Българската народна банка (обн., ДВ, бр. 46 от 1997 г.; изм., бр. 49 и 153 от 1998 г.; бр. 20 и 54 от 1999 г.; бр. 109 от 2001 г.; бр. 45 от 2002 г.; бр. 10 и 39 от 2005 г.; бр. 37 и 59 от 2006 г.; бр.108 от 2006 г.; бр. 52 и 59 от 2007 г.; бр. 24, 42 и 44 от 2009 г.; бр. 97 и 101 от 2010 г.) в чл. 20 се правят следните изменения:
                1. В ал. 3 изречение второ се заличава.
                2. В ал. 4 изречение второ се заличава.

                § 6. В Закона за гарантиране на влоговете в банките (oбн. ДВ, бр. 49 от 1998 г.; изм. бр. 73, 153 и 155 от 1998 г.; изм. бр. 54 от 1999 г.; бр.109 от 2001 г.; бр. 92 и 118 от 2002 г.; бр. 31 и 39 от 2005 г.; бр. 59, 64 и 86 от 2006 г.; бр. 67 и 98 от 2008 г.; бр. 42 и 44 от 2009 г.; бр. 97 и 101 от 2010 г.; бр. 109 от 2013 г.) се правят следните изменения и допълнения:
                1. В чл. 9 се създава ал. 12:
                „(12) Фондът, неговите органи, оправомощените от тях лица и неговите служители не носят отговорност за вреди, причинени при упражняване на техните функции, освен ако са действали умишлено.”
                2. В чл. 10 се създават ал. 4 и 5:
                „(4) Членовете на управителния съвет на фонда могат да бъдат назначавани за членове на надзорния съвет на банка в случаите на придобиване на акции от фонда по реда на чл. 118, ал. 2 от Закона за кредитните институции или на заместване на банка в дълг. В този случай ограниченията на чл. 10, ал. 2 и ал. 3 не се прилагат.
                (5) Ограниченията по чл. 10, ал. 1, т. 1 и 2, както и последиците, които този и други закони предвиждат за членовете на управителни и контролни органи на дружество в случай на обявяване на същото в несъстоятелност, не се прилагат за членовете на управителните и контролните органи на банка, назначени по реда на ал. 4.“
                3. В чл. 12, ал. 1 т. 9 се изменя така:
                „9. в случаите по чл. 118, ал. 2 от Закона за кредитните институции, взема решения за участие при увеличаване на собствения капитал на банки, включително чрез придобиване на акции, както и за сключване на договори за предоставяне на депозити или заеми на парични средства и/или ДЦК на банки.“
                4. В чл. 22 :
                а) в ал. 1 думата «само» се заличава;
                б) алинея 2 се изменя така:
                „(2) В случаите по чл. 118, ал. 2 от Закона за кредитните институции средствата на фонда могат да се използват за увеличаване собствения капитал на банки, включително чрез придобиване на акции, както и за предоставяне на депозити или заеми на парични средства и/или ДЦК на банки при следните условия:
                1. ако това е необходимо за запазване стабилността на финансовата система и за защита на обществения интерес;
                2. фондът разполага с достатъчно информация, която позволява да се извърши оценка на финансовото състояние на банката под специален надзор;
                3. ако фондът, след извършен анализ на база на получената информация прецени, че по този начин могат да бъдат предотвратени по-големи разходи за изплащане на суми по гарантираните влогове и ще бъдат осъществени целите на оздравяването;
                4. в резултат от използването на средствата от фонда не се застрашават функциите му по гарантиране на влоговете“;
                в) създава се нова ал. 3:
                “(3) Средствата на фонда, използвани за целите на ал. 2, са гарантирани от държавата.”;
                г) създава се ал. 4:
                „(4) Срокът за участие на фонда в капитала на банка не може да бъде по-дълъг от две години, като този срок може да бъде удължен с още две години по решение на Управителния съвет на БНБ. За периода, през който акциите са собственост на фонда, той не може да придобива други акции в същата банка.“
                д) досегашната ал. 3 става ал. 5.
                Създава се чл. 23а:
                „Чл. 23а. Фондът замества в дълг банка при извършване на нейното преструктуриране по реда и при условията на специален закон.“

                § 7. В Закона за банковата несъстоятелност ( Обн., ДВ, бр. 92 от 27.09.2002 г., в сила от 28.12.2002 г., доп., бр. 67 от 29.07.2003 г., изм., бр. 36 от 30.04.2004 г., в сила от 31.07.2004 г., доп., бр. 31 от 8.04.2005 г., в сила от 8.10.2005 г., изм., бр. 105 от 29.12.2005 г., в сила от 1.01.2006 г., бр. 30 от 11.04.2006 г., в сила от 12.07.2006 г., бр. 34 от 25.04.2006 г., в сила от 1.01.2008 г. (*) – изм., бр. 80 от 3.10.2006 г., в сила от 3.10.2006 г., изм. и доп., бр. 59 от 21.07.2006 г., в сила от деня на влизане в сила на Договора за присъединяване на Република България към Европейския съюз – 1.01.2007 г., (*) изм., бр. 53 от 30.06.2007 г., в сила от 30.06.2007 г., бр. 59 от 20.07.2007 г., в сила от 1.03.2008 г., бр. 67 от 29.07.2008 г., бр. 105 от 29.12.2011 г.) се правят следните изменения и допълнения:
                1. В чл. 9, ал. 2 думите „издадена заповедта на управителя” се заменят с „издадено решение на управителния съвет на БНБ”;
                2. В чл. 25, ал. 5 се отменя.
                3. В чл. 94, ал. 1, в т. 4 след думата „суброгирал” се добавят думите „или е заместил банка в дълг”.

                § 8. Законът влиза в сила от деня на обнародването му в Държавен вестник.

                Коментар


                • ПРОЕКТ

                  ЗАКОН ЗА ПРЕСТРУКТУРИРАНЕ НА „КОРПОРАТИВНА ТЪРГОВСКА БАНКА“ АД

                  РАЗДЕЛ I

                  Намаляване на собствения капитал на КТБ
                  Чл. 1 (1) „Корпоративна търговска банка“ АД намалява собствения си капитал с размера на натрупаната загуба по реда на чл. 117, ал. 2 от Закона за кредитните институции.
                  (2) Когато намаляването на капитала по ал. 1 засегне инструментите по чл.117, ал. 2, т. 6 и 7 от Закона за кредитните институции, вземанията по договорите, въз основа на които тези инструменти са формирани, се погасяват до размера, до който тези вземания са намалени с натрупаната загуба.
                  (3) Счетоводните операции по този член се извършват от квесторите на КТБ в срок три дни от датата на влизане на закона в сила.
                  (4) В случай, че след извършване на намаляването по ал. 1-3, собственият капитал на Корпоративна търговска банка“ АД е отрицателна величина, квесторите на „Корпоративна търговска банка“ АД уведомяват Българската народна банка за това, а Българската народна банка предприема действията по чл. 36, ал. 2 и чл. 37, ал. 2 от ЗКИ.
                  Чл. 2. В случай на обявяване на „Корпоративна търговска банка“ АД в несъстоятелност, правомощията на ФГВБ по Закона за банковата несъстоятелност се упражняват от министъра на финансите или от оправомощено от него лице, като чл. 25, ал. 1, т.12 и чл. 26, ал. 1 от Закона за банковата несъстоятелност не се прилагат.
                  РАЗДЕЛ II
                  Отношения между държавата, Фонда за гарантиране на влоговете в банките и Корпоративна търговска банка“ АД
                  Чл. 3. „Корпоративна търговска банка“ АД прехвърля на държавата чрез министъра на финансите всички притежавани от нея акции в „Креди Агрикол България“ ЕАД, съставляващи 100 % от капитала, по цена в размер на .. лева.
                  Чл. 4. (1) Държавата чрез министъра на финансите замества в дълг „Корпоративна търговска банка“ АД относно задължения по чл. 8 ал. 1 в размер …. лева.
                  (2) „Креди Агрикол България“ ЕАД замества в дълг държавата чрез министъра на финансите относно задължения в размер от .. лв. по чл. 8, ал.1, срещу което придобива от държавата ДЦК в същия размер.
                  (3) За целите на ал. 2, държавата чрез министъра на финансите емитира ДЦК на в равностоен размер от …. . лева.
                  (4) Между държавата чрез министъра на финансите, „Корпоративна търговска банка“ АД и „Креди Агрикол България“ ЕАД се сключва договор относно изпълнението на чл. 3 и ал. 1-3. В договора се уговаря и прихващане на задължението на държавата по чл. 3 към „Корпоративна търговска банка“ АД срещу вземането й към „Корпоративна търговска банка“ АД за заместването в дълг по ал. 1. За разликата държавата чрез министъра на финансите има вземане към „Корпоративна търговска банка“ АД.

                  Чл. 5. (1) Фондът за гарантиране на влоговете в банките (Фондът) замества в дълг „Корпоративна търговска банка“ АД относно задължения в размер на … лв. по чл. 8, ал. 1, срещу което придобива вземане към „Корпоративна търговска банка“ АД в същия размер.
                  (2) „Креди Агрикол България“ ЕАД замества в дълг Фонда относно задълженията в размер на …. лв по чл. 8, ал. 1, срещу което Фондът превежда на „Креди Агрикол България“ ЕАД по нейната сметка в БНБ сума в размер на…. лв.
                  (3) Между държавата чрез министъра на финансите, Фондът и „Креди Агрикол България“ ЕАД се сключва договор относно изпълнението на ал. 1 и 2.

                  РАЗДЕЛ III

                  Прехвърляне на активи и задължения на „Корпоративна търговска банка“ АД
                  Чл. 6. (1) „Креди Агрикол България“ ЕАД замества в дълг „Корпоративна търговска банка“ АД по отношение на задължения в размер на …. лева по чл. 8, ал. 1, срещу прехвърляне на активи в равностоен размер по чл. 7.
                  Чл. 7 (1) „Корпоративна търговска банка“ АД прехвърля на „Креди Агрикол България“ ЕАД всички свои качествени активи размер на …. лева.
                  (2) Списък с активите, предмет на прехвъряне по ал. 1, се изготвя от квесторите на „Корпоративна търговска банка“ АД и се одобрява от Управителния съвет на БНБ.
                  (3) Активите се прехвърлят заедно с всички привилегии, обезпечения,и принадлежности и задбалалансови ангажименти, съврзани с тях.
                  Чл. 8 (1) В резултат на операциите по чл. 4 – 7 „Креди Агрикол България“ ЕАД замества в дълг „Корпоративна търговска банка“ АД по отношение на всички нейни задължения в общ размер от …. лв., с изключение на задълженията по ал. 2.
                  (2) „Креди Агрикол България“ ЕАД не замества в дълг „Корпоративна търговска банка“ АД по отношение на следните задължения:
                  1. Парични задължения към лица, по отношение на които „Корпоративна търговска банка“ АД не прехвърля вземанията си на „Креди Агрикол България“ ЕАД по реда на чл. 7;
                  2. Лица по чл. 5, ал. 1, т. 2, 3, 4, 5 от Закона за гарантиране на влоговете в банките;
                  Чл. 9 (1) За заместването в дълг по този закон съгласие на кредиторите на „Корпоративна търговска банка“ АД не се изисква.
                  (2) Длъжниците по вземания по кредити, включени в списъка с прехвърляните активи по чл. 7, и всички трети лица се считат уведомени за извършеното прехвърляне на вземания по кредити от „Корпоративна търговска банка“ АД на „Креди Агрикол България“ ЕАД с обнародване на закона в Държавен вестник.
                  Чл. 10. За целите на настоящия раздел между „Корпоративна търговска банка“ АД и „Креди Агрикол България“ ЕАД се сключва договор. Прехвърлянето на активите се извършва по балансова стойност.

                  Преходни и заключителни разпоредби
                  § 1. Всички действия, необходими за изпълнение на настоящия закон се извършват в срок до 3 дни от датата на влизането му в сила.
                  § 2. Квесторите на „Креди Агрикол България“ ЕАД в срок до 10 дни от влизане на закона в сила свикват общо събрание на акционерите чрез покана до едноличния собственик на капитала по реда, предвиден в устава на банката, за приемане на необходимите решения от компетенциите на Общото събрание за промени в Устава, избор на Надзорен съвет и други.
                  § 3. Този закон се прилага и към вземанията на кредитори по договори, представляващи елементи на капитала по чл. 117, ал. 2, т. 6 и 7 от Закона за кредитните институции, сключени преди датата на влизането му в сила.

                  § 4. В Закона за кредитните институции (обн., ДВ. бр. 59 от 2006 г.; изм., бр. 105 от 2006 г.; изм. бр. 52, 59 и 109 от 2007 г.; изм., бр. 69 от 2008 г.; изм. бр. 23, 24, 44, 93 и 95 от 2009 г.; изм. бр. 94 и 101 от 2010 г.; изм. бр. 77 и 105 от 2011 г.; изм. бр. 38 и 44 от 2012 г.; изм. бр. 52, 70 и 109 от 2013 г.; изм. и доп., бр. 22, 27, 35 и 53 от 2014 г.) се правят следните изменения и допълнения:
                  1. Чл. 36, ал. 7 след думата „лиценза“ се добавя „по чл.36, ал. 1.“
                  2. В чл. 37, ал. 3 изречение първо се изменя така: ”Решението на БНБ за отнемане на лиценз се връчва на банката и се обявява в търговския регистър.”
                  3. В чл. 103, ал. 2 т. 11 се изменя така:
                  „11. разпореди банката да намали собствения си капитал с размера на натрупаната загуба и/или да увеличи собствения си капитал в размер, срок и условия, определени от БНБ, при спазване на чл. 117 и 118;”.
                  4. В чл. 105, ал. 4 изречение първо се изменя така:
                  „(4) Квесторът декларира писмено пред БНБ обстоятелствата по ал.2.“
                  5. В чл. 107 се правят следните изменения и допълнения:
                  а) Алинея 2 се изменя така:
                  “(2) По време на управлението на квесторите общото събрание на акционерите може да се свиква само от квесторите и да взема решения само по обявения от тях дневен ред и проекти на решения. Общото събрание се свиква в срок от три дни от обявяване на поканата в търговския регистър. При липса на кворум общото събрание се провежда по същото време на следващия работен ден независимо от представения на събранието капитал, като регистърното производство не може да се спира.”
                  б) Създава се ал. 7:
                  “(7) Когато квесторите упражняват правомощията на общото събрание на акционерите, се прилага чл. 118, ал. 5.”
                  6. В чл. 109, ал. 1, изречение второ в края се добавя „като регистърното производство не може да се спира.“
                  7. В чл. 110 се правят следните изменения:
                  а) Алинея 4 се изменя така:
                  “(4) В случаите, когато не е отнет лицензът на банка, която не отговаря на изискванията за собствен капитал по Регламент (ЕС) № 575/2013 г, чл. 117 и 118 се прилагат съответно”.
                  б) Алинея 5 се отменя.
                  8. В чл. 115 се правят следните изменения и допълнения:
                  а) В ал. 3, изречение второ думите „т. 22“ се заменят с „т. 23“.
                  а) Създава се ал. 4:
                  “(4) В случаите на чл. 107, 109, 110 и чл. 115-121 разпоредбите на Закона за публичното предлагане на ценни книжа не се прилагат по отношение на банка-публично дружество.”
                  9. В чл. 116 се правят следните изменения и допълнения:
                  а) В ал. 1 т. 1 се изменя така:
                  “1. може да назначи квестори и да определи техните правомощия;”.
                  б) В ал. 2, точка 5 се изменя така:
                  „5. разпореди банката да намали собствения си капитал с размера на натрупаната загуба и/или да увеличи собствения си капитал в определени от БНБ размер, срок и условия при спазване на чл. 117 и 118;“;
                  в) в т. 7 се създава изречение второ: “В тези случаи размерът на притежаваните акции от лишения от право на глас акционер не се взема предвид при изчисляване на необходимия кворум за провеждане на общото събрание на акционерите и за вземане на решения от събранието;”;
                  г) точка 8 се изменя така:
                  „т. 8. Разпореди увеличаване размера на капитала чрез превръщане в акции на вземанията на кредитори по договори, представляващи елементи на капитала по чл. 117, ал. 1, т. 6 и 7, като определи съотношенията и реда за това. В тези случаи квесторите упражняват правомощията на общо събрание и чл. 118, ал. 5 се прилага съответно.“
                  д) Алинея 3 се изменя така:
                  „(3) По молба на БНБ в търговския регистър се вписва промяна в лицата, които управляват и представляват банката в случаите по ал. 1, съответно се обявяват актовете по ал. 2, т. 1-4 и 7.“

                  Коментар


                  • [QUOTE=andy2000;1059660966]
                    Първоначално изпратено от Protokol Разгледай мнение
                    Нъц, пробвай ти
                    http://www.protestnamreja.bg/%D0%9E%...3%D0%9A%D0%A2/
                    За спекуланта е вредно да чете новини и още повече анализи .

                    Коментар


                    • 10. Член 117 се изменя така:
                      „Чл. 117. (1) Когато се установи, че банката е натрупала загуби, БНБ може да разпореди намаляване на собствения капитал на банката с техния размер.
                      (2) Намаляването на собствения капитал по ал. 1 се извършва в следната последователност:
                      1. неразпределената печалба;
                      2. фонд „Резервен”;
                      3. премийните резерви, свързани с инструменти по т. 5;
                      4. други резерви, част от собствения капитал;
                      5. капиталът, вписан в търговския регистър;
                      6. елементите на допълнителния капитал от първи ред по чл. 51 от Регламент (ЕС) № 575/2013;
                      7. елементите на капитала от втори ред по чл. 62 от Регламент (ЕС) № 575/2013”.
                      (3) Когато собственият капитал на банката спадне до размер, който не отговаря на изискванията на Регламент (ЕС) № 575/2013, БНБ може да разпореди неговото увеличаване, включително и чрез увеличаване на капитала с издаване на нови акции.“
                      11. Член 118 се изменя така:
                      “Чл. 118. (1) Българската народна банка може да разпореди едновременно с намаляването на собствения капитал на банката да се извърши неговото увеличаване.
                      (2) Когато поради размера на натрупаната загуба намаляването на собствения капитал по чл. 117, ал. 2 е засегнало в пълен размер позициите по чл. 117, ал. 2, т. 1- 5, увеличаването на собствения капитал се извършва, включително и чрез увеличаване на капитала с издаване на нови акции под условие, че новите акции бъдат придобити заедно или поотделно от държавата чрез министъра на финансите, Българската банка за развитие, Фонда за гарантиране на влоговете в банките или от други лица, одобрени от БНБ.
                      (3) Когато държавата, Българската банка за развитие или Фондът за гарантиране на влоговете в банките участват в увеличаването на капитала на банка по реда на ал. 2, одобрение на БНБ по чл. 28 не се изисква.
                      (4)...
                      (5)...

                      Коментар


                      • Първоначално изпратено от Наивник Разгледай мнение
                        Пичове, някой да е чувал Прасчо наскоро?
                        Е за какво да говори, като минфина и шефчето на БНБ говорят от негово име
                        Don't work hard, work smart!

                        Коментар


                        • [QUOTE=Protokol;1059660964]
                          Първоначално изпратено от prodigal Разгледай мнение

                          Не познавам никой от тях, нито пък за кого работят, но се досещам вече кой работи срещу тях..... линка вече не е достъпен
                          Error establishing a database connection
                          Пробвай http://noresharski.com/kak-bnb-pravi...-proektozakon/

                          Коментар


                          • Много е прав!

                            Огнян Донев: Да не приемаме закон-индулгенция

                            Клуб Z

                            Всички политически сили искат "да заметат“ най-големия икономически скандал в историята на България. Това заяви пред радио К2 Огнян Донев, председател на КРИБ и издател Клуб Z, в коментар за случващото се с Корпоративна търговска банка.

                            "Такова нещо в България не е имало... И изведнъж по спешност трябва, без каквато и да е информация, да се приемат някакви допълнителни закони, които да спасят парите на тези фирми или на тези ръководители на фирми, които са се поддали на телефонно обаждане... Сега, щом ще им спасяваме парите, за да има пари за заплати, за да не страдат хората, нека да разберем кои са тези стопански ръководители, които са били извикани, къде са били извикани и кой им се е обадил по телефона да държат парите си в една институция, която сега се оказва проблем... Много опростенческо е да кажем: виновният се казва Цветан Василев...", заяви Донев.

                            "Общото желание на политиците е да платим един данък и да не задаваме въпроси. Отиващото си правителство иска да приеме колкото се може повече лобистки закони, които да нарушат отново свободната конкуренция."


                            Това каза Донев по повод готвените промени в Закона за банките, с които, по неговите думи, никой не е запознат.

                            "Дава се кратък срок, в който в никакъв случай някой себеуважаващ се одитор, различен от KPMG, няма да може да даде отговор на въпросите около Корпоративна търговска банка. Какъв е проблемът да се спазва законодателството, което съществува в момента, което защитава вложенията на българските граждани до 200 хиляди лева?", попита председателят на КРИБ и призова да не се приема "закон-индулгенция“.

                            "Тези три милиарда не са се изпарили... Те са създали диспропорция – основната част са влезли в българската икономика и са нарушили свободната конкуренция. Тоест вчера, на някакъв търг някой е участвал с „безплатни“ пари, което му е дало предимство пред всички останали. Това е много лош знак – има „модна“ банка, дайте да ходим всички в нея, защото след това държавата ще ни компенсира. Който намазал, намазал... КОЙ е имал полза, кой се е облагодетелствал? Как функционира държавата, как някои се облагодетелстват, как се нарушава свободната конкуренция, как се създават парникови условия за фирми? Някой трябва да е отговорен", бе категоричен той.

                            Председателят на КРИБ предупреди, че говори лично от свое име.

                            "Трябва да си зададем друг въпрос, който за мен е по–любопитен, кой е имал възможност да си купи от тези стопански субекти акции „на дъно“ и след това да ги продаде на някакъв случаен връх и да го уцели точно този връх и по този начин да декларира законни средства?",
                            каза Донев, визирайки държавни фирми, които са били принуждавани да държат парите си в КТБ. - Не беше ли това една удобна система да не се дават бели пликове, а да се подхожда по начин, по който ти се заверява банковата сметка с един законен доход. Не можем ли по тази следа като тръгнем да видим кои точно, след това изкривявайки конкуренцията и създавайки предимство на едни компании за сметка на други, са участвали много активно на капиталовия пазар?

                            Огнян Донев зададе и риторичен въпрос: "Дали Европа има нужда от еврокомисар, който звъни на големите мултинационални компании и им казва къде да си държат свободните средства? И когато водещата Илиана Беновска го попита за Станишев ли намеква, той уточни: "Нищо не намеквам, задавам само въпрос дали господин Станишев се е обаждал в някоя фирма и е съветвал парите да се държат там". Въпросът му бил предизвикан „от практиката“, уточни той.
                            http://clubz.bg/5911-ognqn_donev_da_...on_indulgenciq
                            Don't work hard, work smart!

                            Коментар


                            • [QUOTE=prodigal;1059660960]
                              Първоначално изпратено от x3m Разгледай мнение
                              От "Протестна мрежа" са пуснали някакъв изтекъл проекто-закон.

                              Тези за кой работеха...., баси и наглите мутри, чак кефят в графа „Гьонсурат“
                              Не познавам никой от тях, нито пък за кого работят, но се досещам вече кой работи срещу тях..... линка вече не е достъпен
                              Error establishing a database connection
                              За спекуланта е вредно да чете новини и още повече анализи .

                              Коментар


                              • [QUOTE=prodigal;1059660960]
                                Първоначално изпратено от x3m Разгледай мнение
                                От "Протестна мрежа" са пуснали някакъв изтекъл проекто-закон.

                                Тези за кой работеха...., баси и наглите мутри, чак кефят в графа „Гьонсурат“
                                За Прокопиев

                                Коментар

                                Working...
                                X