а от къде може да се смъкне проспекта, тъй като на сайта им стои само презентацията
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Ломско пиво (LOMP / LOMSKO)
Collapse
X
-
Първоначално изпратено от investor1...Така че мене не ме интересува стратегическия инвеститор, а дали цената предложената цена е добра с оглед на финансовите показатели. Ще е добре ако някои коментира и финансовото състояние, а не само бирения пазар цитирайки статии от вестници. От политика, футбол и бира всички разбираме
Коментар
-
Не разбирам защо сте толкова убедени, че стратегически инвеститор ще плати повече от малките акционери - в случаите с ДЗИ и БТК се случи точно обратното, тъй като компаниите определено бяха надценени от пазара. Така че мене не ме интересува стратегическия инвеститор, а дали цената предложената цена е добра с оглед на финансовите показатели. Ще е добре ако някои коментира и финансовото състояние, а не само бирения пазар цитирайки статии от вестници. От политика, футбол и бира всички разбираме
Коментар
-
Първоначално изпратено от new_userЗдравейте,
Имам поглед върху бирения бизнес в България.
Ломско пиво е западаща фабрика с почти никакви перспективи за развитие. Ето доводите:
1. Всяка година намалява общия им дял от пазара на бира в страната.
По памет от 7-8% преди 5 години до сегашните 2-3%.
2.Бирата се продава основно в техния регион. В София(най-големия пазар на бира) нито един дистрибутор не я предлага.Имало е опити но безуспешни и едва ли ще има други. Сами я дистрибутират - големи разходи, никакви продажби.
3. Идеята за стратегически инвеститор е мираж.Никой няма да купи 2% пазарен дял. В България с 90% сигурност няма да влезе друг международен играч от бранша.
4. Износът за Румъния- нищожен - по памет от пресата това са около 5 тира на месец.
5. В големите вериги се продава нищожна част от бирата, а пък тяхната е на опашката.
От финансова гледна точка цената на бирата им е от най-ниските, в сектора на бързооборотните стоки, с нисък пазарен дял, с огромни инвестиции, които ги чакат(нов амбалаж/не съм на 100% сигурен, не съм виждал бирата им от 500 мл в какъв амбалаж е/ засега само те не са сменили старите каса от едно време)- къде са перспективите.
Очевадно е че старите акционери излизат от компанията и пробутват на широката незапозната публика неверни факти(тълкуват ги в тяхна полза и много далеч от реалността).Използват еуфорията на борсата за да вземат добра цена.
Доколкото до еуфорията и борсата още преди да има "еуфория" виждам, че са обявили тези си намерения.
Коментар
-
Определено си мисля и аз, че имат вече уговорен стратегически инвеститор. Според мен това е и единствената причина да го пуснат на борсата.
А ето какво беше казал и г-н Прокопиев в едно интервю:
Определено нямаме намерения да се развиваме в друга сфери освен приоритетните за нас – инженеринг, енергетика и енергийна ефективност. Съгласно стратегията ни за развитие планираме през 2007 година да реализираме листване на пивоварната и до края на годината да имаме 35% до 40% free-float на Ломско Пиво АД. Сама по себе си пивоварната е едно добре работещо и печелившо предприятие и до намирането на стратегически инвеститор Енемона ще запази мажоритарен дял, гарантирайки пред останалите акционери качествен и успешен мениджмънт.
Коментар
-
Здравейте,
Имам поглед върху бирения бизнес в България.
Ломско пиво е западаща фабрика с почти никакви перспективи за развитие. Ето доводите:
1. Всяка година намалява общия им дял от пазара на бира в страната.
По памет от 7-8% преди 5 години до сегашните 2-3%.
2.Бирата се продава основно в техния регион. В София(най-големия пазар на бира) нито един дистрибутор не я предлага.Имало е опити но безуспешни и едва ли ще има други. Сами я дистрибутират - големи разходи, никакви продажби.
3. Идеята за стратегически инвеститор е мираж.Никой няма да купи 2% пазарен дял. В България с 90% сигурност няма да влезе друг международен играч от бранша.
4. Износът за Румъния- нищожен - по памет от пресата това са около 5 тира на месец.
5. В големите вериги се продава нищожна част от бирата, а пък тяхната е на опашката.
От финансова гледна точка цената на бирата им е от най-ниските, в сектора на бързооборотните стоки, с нисък пазарен дял, с огромни инвестиции, които ги чакат(нов амбалаж/не съм на 100% сигурен, не съм виждал бирата им от 500 мл в какъв амбалаж е/ засега само те не са сменили старите каса от едно време)- къде са перспективите.
Очевадно е че старите акционери излизат от компанията и пробутват на широката незапозната публика неверни факти(тълкуват ги в тяхна полза и много далеч от реалността).Използват еуфорията на борсата за да вземат добра цена.
Коментар
-
Първоначално изпратено от Director
4. Ломско ще го купи стратегически инвеститор, а Тодоров - не.
Коментар
-
Първоначално изпратено от "Director
...... Данните го потвърждават - [uпазарният дял на Ломско в града е 58%.[/u] В този сегмент местният шовинизъм е изключително важен. Хорат предпочитат местната марка пред Ариана, Каменица или каквото и да било.
Коментар
-
Първоначално изпратено от Abritus... количеството реализирана бира от Ломско пиво намалява близо два пъти през последните години (2001-2006).
Първоначално изпратено от AbritusКато сложим и това:
Нова пивоварна заработи в Плевен. Инвестицията в нея е за 5 милиона лева. Новата пивоварна в Плевен е разчетена да произвежда около 50 000 хектолитра с бъдещи възможности за 100 - 120 хиляди хектолитра бира.
Първоначално изпратено от AbritusТака че, заедно с пивоварната в Мездра Ломско пиво ще има сериозна конкуренция в региона, а дружеството реализира над 90% от приходите си в региона на северозападна България: Лом, Видин, Монтана, Козлодуй и Мизия.
И още една реплика към "Тодоровците" - във всяка селска къща в Северозападна България има домашно вино, докато бира се купува САМО от магазина (или кръчмата или хоремага), така че аналогиите са напълно неуместни.
Коментар
-
Първоначално изпратено от AbritusОсновния проблем е Ломско пиво, че не продава в РЕТ опаковки, освем никому неизвестната марка "София".
Коментар
-
Първоначално изпратено от pacientTODOROF №2
1. Бирата е масово питие, докато виното - не.
2. Марките на Ломско са масови, а Тодоров - не.
3. Ломско ще направи пазарна капитализация над 10 млн. лв, докато Тодоров - не.
4. Ломско ще го купи стратегически инвеститор, а Тодоров - не.
5. Ломско вади страхотна печалба, а Тодоров - не.
Мисля, че това последното е най-важната разлика
Коментар
Коментар