IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec
Контролен панел | Съобщения | Потребители | Търси
  • If this is your first visit, be sure to check out the FAQ by clicking the link above. You may have to register before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages, select the forum that you want to visit from the selection below.

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Ломско пиво (LOMP / LOMSKO)

Collapse
X
  • Филтър
  • Време
  • Покажи
Clear All
new posts

  • а от къде може да се смъкне проспекта, тъй като на сайта им стои само презентацията

    Коментар


    • Проспекта е одобрен. Чакаме Отчета !!!

      Коментар


      • Първоначално изпратено от investor1
        ...Така че мене не ме интересува стратегическия инвеститор, а дали цената предложената цена е добра с оглед на финансовите показатели. Ще е добре ако някои коментира и финансовото състояние, а не само бирения пазар цитирайки статии от вестници. От политика, футбол и бира всички разбираме
        Напълно те подкрепям в очакване на отчетите за Q2. А понякога цената която е готов да плати стратегическия е по висока от пазарната - вижте с голямата хотелска верига какво стана 30% над пазара. Да не говорим за данъците където отделно има добра премия поради липсата на такива.

        Коментар


        • Ха наздраве на всички :-)

          Коментар


          • Не разбирам защо сте толкова убедени, че стратегически инвеститор ще плати повече от малките акционери - в случаите с ДЗИ и БТК се случи точно обратното, тъй като компаниите определено бяха надценени от пазара. Така че мене не ме интересува стратегическия инвеститор, а дали цената предложената цена е добра с оглед на финансовите показатели. Ще е добре ако някои коментира и финансовото състояние, а не само бирения пазар цитирайки статии от вестници. От политика, футбол и бира всички разбираме

            Коментар


            • Аз ще участвам но на каква цена зависи от отчета за полугодието който обещаха да публикуват преди аукциона.
              В този случай ще гледам да хвана P/E 18-19 и P/BV 2.0

              Коментар


              • Първоначално изпратено от new_user
                Здравейте,
                Имам поглед върху бирения бизнес в България.
                Ломско пиво е западаща фабрика с почти никакви перспективи за развитие. Ето доводите:
                1. Всяка година намалява общия им дял от пазара на бира в страната.
                По памет от 7-8% преди 5 години до сегашните 2-3%.
                2.Бирата се продава основно в техния регион. В София(най-големия пазар на бира) нито един дистрибутор не я предлага.Имало е опити но безуспешни и едва ли ще има други. Сами я дистрибутират - големи разходи, никакви продажби.
                3. Идеята за стратегически инвеститор е мираж.Никой няма да купи 2% пазарен дял. В България с 90% сигурност няма да влезе друг международен играч от бранша.
                4. Износът за Румъния- нищожен - по памет от пресата това са около 5 тира на месец.
                5. В големите вериги се продава нищожна част от бирата, а пък тяхната е на опашката.
                От финансова гледна точка цената на бирата им е от най-ниските, в сектора на бързооборотните стоки, с нисък пазарен дял, с огромни инвестиции, които ги чакат(нов амбалаж/не съм на 100% сигурен, не съм виждал бирата им от 500 мл в какъв амбалаж е/ засега само те не са сменили старите каса от едно време)- къде са перспективите.
                Очевадно е че старите акционери излизат от компанията и пробутват на широката незапозната публика неверни факти(тълкуват ги в тяхна полза и много далеч от реалността).Използват еуфорията на борсата за да вземат добра цена.
                Някой полагат голямо старание да ни уплашат. Дали няма да са тези дето си накупят най-много после. Този филм съм го виждала много пъти.
                Доколкото до еуфорията и борсата още преди да има "еуфория" виждам, че са обявили тези си намерения.

                Коментар


                • Определено си мисля и аз, че имат вече уговорен стратегически инвеститор. Според мен това е и единствената причина да го пуснат на борсата.
                  А ето какво беше казал и г-н Прокопиев в едно интервю:

                  Определено нямаме намерения да се развиваме в друга сфери освен приоритетните за нас – инженеринг, енергетика и енергийна ефективност. Съгласно стратегията ни за развитие планираме през 2007 година да реализираме листване на пивоварната и до края на годината да имаме 35% до 40% free-float на Ломско Пиво АД. Сама по себе си пивоварната е едно добре работещо и печелившо предприятие и до намирането на стратегически инвеститор Енемона ще запази мажоритарен дял, гарантирайки пред останалите акционери качествен и успешен мениджмънт.

                  Коментар


                  • Здравейте,
                    Имам поглед върху бирения бизнес в България.
                    Ломско пиво е западаща фабрика с почти никакви перспективи за развитие. Ето доводите:
                    1. Всяка година намалява общия им дял от пазара на бира в страната.
                    По памет от 7-8% преди 5 години до сегашните 2-3%.
                    2.Бирата се продава основно в техния регион. В София(най-големия пазар на бира) нито един дистрибутор не я предлага.Имало е опити но безуспешни и едва ли ще има други. Сами я дистрибутират - големи разходи, никакви продажби.
                    3. Идеята за стратегически инвеститор е мираж.Никой няма да купи 2% пазарен дял. В България с 90% сигурност няма да влезе друг международен играч от бранша.
                    4. Износът за Румъния- нищожен - по памет от пресата това са около 5 тира на месец.
                    5. В големите вериги се продава нищожна част от бирата, а пък тяхната е на опашката.
                    От финансова гледна точка цената на бирата им е от най-ниските, в сектора на бързооборотните стоки, с нисък пазарен дял, с огромни инвестиции, които ги чакат(нов амбалаж/не съм на 100% сигурен, не съм виждал бирата им от 500 мл в какъв амбалаж е/ засега само те не са сменили старите каса от едно време)- къде са перспективите.
                    Очевадно е че старите акционери излизат от компанията и пробутват на широката незапозната публика неверни факти(тълкуват ги в тяхна полза и много далеч от реалността).Използват еуфорията на борсата за да вземат добра цена.

                    Коментар


                    • Първоначално изпратено от Director

                      4. Ломско ще го купи стратегически инвеститор, а Тодоров - не.
                      е това е единствената причина да се замисля дали все пак да не се включа тук - първоначално минималната цена ме отблъсна (избора на Бенчмарк също им носи много негативи в моите очи), но ми се струва, че Енемона вече имат уговорка със стратегически инвеститор

                      Коментар


                      • Първоначално изпратено от "Director


                        ...... Данните го потвърждават - [u
                        пазарният дял на Ломско в града е 58%.[/u] В този сегмент местният шовинизъм е изключително важен. Хорат предпочитат местната марка пред Ариана, Каменица или каквото и да било.
                        Как да не я предпочитат като работят за 200 лв., а цената на бутилката е САМО 50ст. (не в търговията а в кръчмата), което е до 3 пъти по-евтина от другите марки на пазара.

                        Коментар


                        • Първоначално изпратено от Abritus
                          ... количеството реализирана бира от Ломско пиво намалява близо два пъти през последните години (2001-2006).
                          Тенденцията се обърна и продажбите нарастват значително през последните 2 години. Вече се изнася и в Румъния.

                          Първоначално изпратено от Abritus
                          Като сложим и това:
                          Нова пивоварна заработи в Плевен. Инвестицията в нея е за 5 милиона лева. Новата пивоварна в Плевен е разчетена да произвежда около 50 000 хектолитра с бъдещи възможности за 100 - 120 хиляди хектолитра бира.
                          Това по-добре да не го слагаме Дай да не сравняваме работещо дружество с наложени марки, солидни пазарни позиции, опит, традиции и инвестиции, които ВЕЧЕ дават своите плодове, с някакви РАЗЧЕТЕНИ и БЪДЕЩИ неща.

                          Първоначално изпратено от Abritus
                          Така че, заедно с пивоварната в Мездра Ломско пиво ще има сериозна конкуренция в региона, а дружеството реализира над 90% от приходите си в региона на северозападна България: Лом, Видин, Монтана, Козлодуй и Мизия.
                          Пивоварната в Мездра и сега е конкуренция, но тя не изнася в Румъния и не продава в Кауфланд и Фантастико. Освен това, въпреки географската близост до Враца и Мездра, в Монтана домашната марка е Алмус. Данните го потвърждават - пазарният дял на Ломско в града е 58%. В този сегмент местният шовинизъм е изключително важен. Хорат предпочитат местната марка пред Ариана, Каменица или каквото и да било.

                          И още една реплика към "Тодоровците" - във всяка селска къща в Северозападна България има домашно вино, докато бира се купува САМО от магазина (или кръчмата или хоремага), така че аналогиите са напълно неуместни.

                          Коментар


                          • Първоначално изпратено от Abritus
                            Основния проблем е Ломско пиво, че не продава в РЕТ опаковки, освем никому неизвестната марка "София".
                            Никому (в Плевен) неизвестната марка "София" е всекиму (в София) известна. Разликата е, че в София живеят 2 млн. души, което е над 1/4 от населението на България. Друга основна разлика е, че в София има 27 супермаркета на всекиму (в София) известната верига "Фантастико", в които се продава бира с марката "София".

                            Коментар


                            • Първоначално изпратено от pacient
                              TODOROF №2
                              Грешиш, пич. Между Ломско и Тодоров няма нито една прилика.

                              1. Бирата е масово питие, докато виното - не.

                              2. Марките на Ломско са масови, а Тодоров - не.

                              3. Ломско ще направи пазарна капитализация над 10 млн. лв, докато Тодоров - не.

                              4. Ломско ще го купи стратегически инвеститор, а Тодоров - не.

                              5. Ломско вади страхотна печалба, а Тодоров - не.

                              Мисля, че това последното е най-важната разлика

                              Коментар


                              • Отдавна не съм виждал и пил тази бира. Дано не разчитат на клиенти като мене

                                Коментар

                                Working...
                                X