виж коефицинтите
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Корпорация за технологии и иновации Съединение (5T3 / KRS)
Collapse
X
-
Уел завърши, не много успешно както и се очакваше:
Изкупиха около 4 хил. акции при IPO-то на Орфей клуб уелнес АД
http://orpheusclub.com/?act=news&new...9&category_id=
Около 4 хиляди от предложените 4 милиона акции при първичното публично предлагане /IPO/ на Орфей клуб уелнес АД бяха изкупени от инвеститорите, съобщиха от ИП Популярна каса-95 АД. Методът бук-билдинг, избран като адекватен за търговията, определи вчера да приключи подписката, а днес отсичането на цената. Акции от увеличението на капитала на дружеството са купили седем юридически и над 60 физически лица. На свое заседание днес емитентът и посредникът определиха за окончателната цена на акцията да се счита 1.01 лв. при номинална 1 лев.
В проспекта на дружеството е заложена програма минимум и максимум, но то е ясно, че първоначалната цел е постигната – дружеството ще е листнато на борсата с близо 21 млн. лева капитал. Дори и да не е набран предвиденият капитал от първичното публично предлагане, инвестиционната програма ще продължи да се изпълнява, макар с повече напрежение на собствените активи, заяви Величка Делчева, изпълнителен директор на Орфей клуб уелнес. В проспекта е записано, че дори и една акция да бъде продадена, IPO-то на дружеството може да се счита да успешно. А това вече е положителен сигнал за инвеститорите, дори и за най-предпазливите, че дружеството има сериозна програма за развитие в един средносрочен план. Аргументите не са един или два, допълва още Делчева. С IPO или без, кризата и в България ще отшуми. Но на вратата вече чука зимният туристически сезон, а един от основните активи на дружеството – хотел Смолян, е в близост до родопския ски център Пампорово.
Според прогнозите на браншовите организации тази зима Пампорово ще бъде хитът на зимния туризъм в България. Пак същите организации активно работят за възможността на турски бизнесмени да бъдат издавани петгодишни визи, което ще им позволи да посещават често нашите зимни курорти, уточнява тя. Има предложение от Словения гражданите на Македония и Сърбия да посещават безвизово страните от ЕС от 19 декември /а не от 1 януари 2010, както беше предвидено/, което вече активира сръбски и македонски туроператорски фирми да проявяват интерес за коледните и новогодишните празници в базите в Смолян и Пампорово, казва Делчева.
Включването на Орфей клуб уелнес в борсовата търговия има и по-дългосрочни цели. Рано или късно борсите в балканските страни ще започнат по-активно да работят съвместно. Фактът, че напоследък се засили интересът на гръцки фирми към нашата фондова борса, вече говори за бъдещо взаимноизгодно сътрудничество под една или друга форма, смята Делчева.
Всички тези условия са в областта на обективните предпоставки за по-нататъшната стратегия на дружеството. Към това като прибавим и последващото развитие на основния продукт „Уелнес за всеки” чрез франчайзинговата мрежа, може да се смята, че първата стъпка, макар и не със заявеното начало, в точната посока вече е направена, допълва тя.
Припомняме, че поръчки за записване на акции от емисията 4 млн. ценни книжа, издадени от Орфей клуб Уелнес АД започна на 26 октомври. Срокът за подаване на поръчките бе до 5 ноември включително. Заплащането на разпределените акции ще започне от 9 ноември и ще продължи до 11 ноември, като в този период инвеститорите биха могли да подадат отказ от направените заявки.
Коментар
-
Филмче:
Орфей клуб уелнес представя своята стратегия в столицата
http://orpheusclub.com/?act=video&video_id=30
Коментар
-
Първото IPO за годината - от Пловдив29 Октомври 2009
Oт вестник Марица
ПЛОВДИВ, Надя ПЕТРОВА
http://orpheusclub.com/?act=news&new...2&category_id=
Пловдивско хотелиерско дружество направи пробив във вцепенената борсова търговия като пусна първото IPO (първично предлагане на акции) за годината. „Орфей клуб уелнес"АД предложи 4 милиона акции с начална цена 1.01 лева. Фирмата притежава хотели и заведения в Пловдив, Смолян, Велинград и Хисаря, а също и туристическа агенция. Продажбата на акциите ще увеличи капитала на дружеството, който в момента е 20 804 500 лева. Срокът за търгуване на IPO изтича на 5 ноември. Водещ мениджър в търговията е „Популярна каса - 95". В първия ден имахме силни продажби, засега търговията се развива неочаквано добре, съобщиха от „Популярна каса - 95". Сред купувачите имало инвеститорски фирми от Германия и Австрия.
Продажбите на IPO по време на криза е доста смело действие, коментират брокери. Пазарната стагнация отблъсква инвеститорите от покупки, а продавачът не може да разчита да постигне високи цени на аукциона.
Коментар
-
Днес, 26.10.2009г., започва IPO Подписката на "Орфей Клуб Уелнес" АД
http://bull.investor.bg/bull/upload/036122.pdf
Коментар
-
И на който му се чете за компанията на английски:
http://orpheusclub.com/site_files/Us...b_wellness.pdf
Orpheus Club Wellness is a joint-stock company established and existing in accordance with the Bulgarian legislation. Orpheus Club Wellness PLC operates in the field of tourism. It differentiated tourism main shareholder of the Corporation for Technology and Innovation "Saedinenie” through a merger of its subsidiaries. Thereby achieved consolidation of businesses, flexible management, reduction of costs for accounting, tax and administrative management, personnel management, production, finance and investment. On 30.09.2007 company Orpheus Club Wellness PLC acquires the following companies:
As a result of the acquisition of the receiving company's capital was increased by the fair value of assets of the acquired companies and amounts to BGN 20 804 500 divided into 20 804 500 number of ordinary shares with a right out loud and value 1 (one) BGN each. Since 30.09.2007 Orpheus Club Wellness PLC combines and manages the business of the acquired companies: - "Innovation Fund for health and longevity AD - Smolyan, - Jundola 21 AD - the town of Velingrad - Center for health and longevity "Orpheus AD - Smolyan, becoming the owner of 100% of the capital of the above mentioned companies.
Vision of the Company Bulgaria's membership in the European Union speeds up and accelerates its economic potential and improves the incomes of the population. Increasing purchasing power will reflect on the demand for tourism products and services. Orpheus Club Wellness PLC wants to establish itself as a leading company in wellness services, a new niche of the tourism market.
Company Mission Wellness is one of the mega-trends in tourism worldwide, which enters in Bulgaria. "ORPHEUS CLUB WELLNESS” PLC believes that this niche of the tourism market opens very interesting possibilities for investments with high returns, which will help to increase market value of equity. The company is in the process of development of basic tourism program working under the name "Wellness for everyone”. It is based on the phenomenon Rhodope health and longevity and the Orpheus` mysteries. By its very nature this product is unique
and competitive. A guarantee for the realization of a business idea is developed business model based on established business network that combines the principles of economic cooperation with the principles of the digital economy and a new method for human resources management.
Objectives of the Company The company will form a solid base of customers within the country and foreign tourists using the Bulgarian connections around the world. These are clients who are interested in wellness tourism products and services to strengthen their health, overcoming the stress of everyday life and apply the principles of sustainable lifestyle. It will be combined with a new type of cultural experiences, entertainment, Orphic mysteries and knowledge of the sacred mountain Rodopi. It is the Company to provide its base wellness product in its modifications in 2010, 20 000 - 25 000 BGN per year, and also formed its sales revenue through franchising. In the niche market of wellness the company will seek higher market share in the way of differentiation, profiling, the sharp distinction of current and future competitors through innovation, to a certain extent with the uniqueness of their products and services and its business model and network throughout the formation of hard-copied know-how. The company intends to expand its hotels by the reconstruction and modernization of existing base, new construction investment and purchase of another facilities.
Under the franchise is an opportunity for creating a chain of "Orpheus Club, offering basic wellness program of the Company. Values of the Company Since its establishment the company develops its corporate culture based on the following values: o high level of satisfaction of customer needs as the basis of economic success; o honesty and integrity in terms of customers, business partners, competitors and others; company wants to build a high reputation in terms of fair competition;
o development of staff in a spirit of identification with the vision and objectives of the Company and social responsibility; o high professional standards and ethical codes of conduct for employees in the company; o innovation as the existence and nature of economic behavior of the Company occurring and offering unique products and services, business model, business network design and operation as a major organizational form in the process; o philanthropy through sponsorship of events in connection with the
preservation of spiritual and cultural heritage of the Rhodopes. Strengthening of corporate culture is not only a crucial prerequisite for the widening potential of human capital, but also for targeted and effective work with clients. This ultimately contributes not only to positive image of the company but the establishment of the trademark "ORPHEUS CLUB Wellness”.
Company Strategy The analysis of the macroeconomic environment (external analysis) shows that wellness will be approved as one of the leading sectors of the tourism market in Bulgaria. Analysis of the Company (internal analysis) using the SWOT - analysis and all phases of the process of creating new value since the idea of a new product to its implementation proves that the Orpheus Club Wellness Plc has the potential to implementation of the business idea. A strategy for the implementation of the business idea is to optimize the operation of the business network Orpheus Club Wellness to ensure a high degree of innovation of products and services and therefore of high competitiveness, and consistent implementation of policy for building long-term relationships with customers to form a solid, permanent contingent of customers. The company considered itself as economic structure, whose economic success depends on differentiation from competitors in wellness and market success of the innovation.
Коментар
-
От днес:
Първото IPO за годината: Омръзна ни да чакаме!22 Октомври 2009
Гергана Михайлова
Darik Finance
http://orpheusclub.com/?act=news&new...&category_id=0
Близо 4 млн. лв. иска да набере от пазара Орфей клуб Уелнес АД. Дружеството е специализирано в туристическата и уелнес индустрия, като развива дейността си в специализирани бази за отдих в страната, основно в Пловдив, Хисаря, Смолян и Велинград.
Предстои първично публично предлагане на 4 млн. акции, с приходите от което дружеството възнамерява да привлече капитал за осъществяване на инвестиционни намерения, свързани с налагане на продукта "Уелнес за всеки", реконстуркция, ремонт и обновяване на бизнес мрежата в страната.
За ремонтни работи и поддръжка на базите ще бъдат необходими общо 1.8 млн. лв. За изграждането на хотел и ресторант в Пловдив са предвидени 930 хил. лв., а с 1.3 млн. лв. ще бъде развит собственият туристически продукт "Уелнес за всеки".
Номиналната стойност на всяка от новите 4 млн. акции е 1 лв., а минималната емисионна цена е 1.01 лв. Конкретната емисионна стойност на книжата ще бъде определена по метода "бук-билдинг" от водещия мениджър на предлагането ИП Популярна каса-95 АД.
Ще се приемат лимитирани и до 30% пазарни поръчки, а самото подаване на поръчки ще продължи една седмица. Началото на подписката е 26 октомври, като записването ще продължи до 5 ноември. Цената на отсичане ще стане ясна на 6 ноември, след което ще се постъпи към заплащане на записаните акции.
Дружеството е учредено през 2007 година в Пловдив с основни акционери Иновационен фонд Д-1 АД и корпорация за технологии и иновации Съединение АД.
Системата на управление е тристепенна, като ръководният състав е от трима изпълнителни директори Величка Делчева, Наско Начев и Радостина Василева.
Бяхме готови да направим първичното публично предлагане още през февруари. Омръзна ни да чакаме, каза на представянето пред инвеститори изпълнителният директор Наско Начев. Според екипа му има индикации, че е икономическата обстановка се подобрява. Искаме да развдижим пазара и да променим разбирането за уелнеса продукт и за франчайз търговия, каза още Начев.
Обвиняваха ни, че сме много смели да правим първично публично предлагане в тази криза. Истината е, че като хора, които се занимаваме със сериозен бизнес, си направихме много точна сметка и искаме да спечелим, каза изпълнителният директор Величка Делчева. Искаме да продаваме продукта "Уелнес за всеки", който е насочен към българина със средни възможности, а също и да го продаваме в чужбина. Има туристическа ниша и ние искаме да я заемем.
Делчева разкри, че вече има проявен интерес за записването, включително и от чужбина. Това ще е 18-та компания от сектор туризъм, която се качва на борсата. Предвиждаме след време да пуснем за търговия между 21 и 25 млн. акции от капитала на дружеството, а очакванията ни са първоначално за прилична, а след това и за добра ликвидност, добавиха от мениджмънта на Орфей клуб уелнес АД.
На въпрос какви са очакванията им за успех на IPO- то, Наско Начев заяви, че 4 млн. лв. не са голяма сума за пазара. Даже спекулативно да се участва в IPO- то, да се купят акции и да се продадатат след това, при тези ниски цени, пак си заслужава участие, смята изпълнителният директор.
Както е записано и в проспекта на дружеството, одобрен от Комисията за финансов надзор, и една акция да бъде записана, IPO-то на Орфей клуб Уелнес АД ще се счита за успешно.
Огромен ръст на специализирания туризъм очакват от Орфей клуб Уелнес АД22 Октомври 2009
Гергана Михайлова
Darik Finance
Двуцифрен ръст в пазара на специализирани туристически услуги ще се случи в България през следващите 3-4 години. След краха на конвенционалното хотелиерство, потенциалът на природосъобразния и лечебен отдих у нас ще бъде преоткрит, а нашата амбиция е да го доразвием.
На това се надяват от Орфей клуб Уелнес АД, които ще опитат през следващата седмица да наберат 4 млн. лв. от капиталовия пазар. Средствата са необходими за налагане на продукта "Уелнес за всеки", който е ориентиран към българина със средни доходи.
И една акция да бъде записана, IPO-то ще бъде успешно, казват мениджърите на дружеството, което ще бъде осемнадесетото от туристическия бранш на БФБ. Има алтернативи за допълване на финансирането за инвестиционната ни програма със собствени средства, но разчитаме на подкрепа от големите стратегически инвеститори в България, с които са водени предварителни разговори.
Наско Начев, изпълнителен директор на Орфей клуб Уелнес АД.
Какви печалби се генерират принципно от уелнес продукти и услуги?
Според изследване, проведено в Германия, за 2007 година печалбите от уелнес са достигнали 77 млрд. евро. Германските специалисти в тази област очакват, че до 2012-2015 година тези суми ще нараснат някъде до около 420 млрд. евро.
Общо взето до този момент хората от туристическия бранш, които се занимаваха с уелнес, бяха един на десет души. Вбъдеще прогнозите сочат, че всеки трети от 10 души ще се заеме с този сегмент - уелнес и СПА. Страни, в които този продукт е много развит, предвиждат двойно и тройно повишаване на приходите от този бизнес.
А у нас каква е ситуацията и какви са прогнозите?
У нас този сегмент не е развит. С прогноза не мога да се наема. За нас най-важното е да успеем да въведем този продукт "Уелнес за всеки" и той да стане достояние на тези хора, към които сме го насочили. Ако успеем, съм сигурен, че ще намерим разбиране и той ще се превърне във франчайзинг продукт.
И все пак на какви приходи ще разчитате?
Специално за уелнес услугите няма изследване, което да отрази пазара, но за специализираните услуги, очакванията на експертите са за нарастване от 50 пъти в приходите от специализиран туризъм до 2013 годи. Това са освен зимният и летен отдих по курортите, нишата на уелнес туризма, конгресния туризъм, религиозен, винен и така нататък.
Да разбирам ли, че вашата инвестиция не е толкова в сгради и бази за практикуване на уелнес, колкото самата програма и аниматорите, които провеждат заниманията по уелнес?
Да, така е. Ти имаш пакет, който се предлага на клиента.
Не се ли притеснявате, че инвеститорите се наплашиха от туризма и се отдръпнаха от него, като това ще рефлектира и върху вас?
Ако направите статистика, ще видите, че в момента се продават над 700 хотела. Но никъде не става дума за продажба на продукт, услуга, специализиран бизнес в този сектор като цяло.
Разбирам, че очаквате участници в IPO-то от чужбина. А какви са надеждите ви записвания от инвестиционната общност България?
Ние провеждаме разговори с много хора, включително с такива, които ръководят пенсионни фондове и финансови институции. Тяхното становище е, че идеята си струва да се подкрепи, за да може този специфичен продукт да се появи и в България.
Огнян Дечев, изпълнителен директор на ИП Популярна каса -95 АД.
Първото IPO за годината, което може да остане и единствено. Не е ли лудост да се пристъпва към такова в условията на криза?
Нашата цел е да тестваме пазара. Знаете, че винаги първите печелят. Ние си даваме сметка за кризата, но след като в момента имаме продукт, който е публичен и готов, а и след като сме показали във времето, че сме коректни със своите акционери и клиенти, мисля, че кризата няма да бъде толкова силно негативен фактор. Разбира се, отчитаме на 100% влиянието й, както и това, че в момента всички инвестиции са свити. Въпреки всичко обаче смятаме, че моментът е подходящ.
Има 4 млн. лв. на пазара в момента?
Да, има, въпреки кризата. Знаете, че в цял свят развитите икономики започнаха да излизат от кризата.
Откъде очаквате записвания?
Имаме интерес и запитвания от европейски и американски инвеститори. Даваме си сметка, че няма да има презаписване, но както се казва и в презентацията, плановете, които дружеството следва, ще повлияят положително на развитието му, още повече, че има и резервни варианти за допълване на средставата със собствени ресурси. Това е нещо, което всички правят и е наложила се световна практика.
По време на представянето през инвеститори бе казано, че се предвижда качването на 21-25 млн. акции на БФБ. Това е доста голям free float?
Това са дългосрочните планове за развитие на дружеството. Ако погледнем дружествата в туризма, всичките те са стари, листвани още от времето на масовата приватизация и не се забелязва голям интерес от основните им акционери да споделят печалбите си с миноритарните акционери. Орфей клуб Уелнес АД ще бъде съвсем различно като емитент, който е коректен и почтен спрямо акционерите си.
Коментар
-
Ако някой ходи да сподели впечатления плс:
Утре е презентацията на IPO на "Орфей клуб уелнес" АД21 Октомври 2009
http://orpheusclub.com/?act=news&new...&category_id=0
„Орфей Клуб уелнес” АД обявява Първичното публично предлагане на акции на Българската фондова борса, което започва от 26 октомври 2009 година. Повече предварителна и допълнителна информация за събитието можете да се намери и в този сайт при материалите за събитието - проспект, график, отчети и всички останали нормативни документи.
Представители на емитента имат удоволствието да ви поканят на презентацията на дружеството и ви очакват на 22 октомври, четвъртък, 2009 година, от 11 часа в София, бул. „Цар Освободител” № 6, в Art Cafй Gallery.
Коментар
-
Можете да видите слънчевата кухня как работи на края на това клипче:
http://orpheusclub.com/?act=video&video_id=26
Коментар
-
Какво отношение има по темата и как делиш позициите на силни и слаби? И защо професионалистът да купува когато има оживление? Според мен истинският професионалист купува преди оживлението, т.е. е крачка напред пред другите професионалисти, които от своя страна действат на принципа на стадото след това.
Коментар
Коментар