БЛАГОЕВГРАД - БТ АД (55B) източник: profit.bg 29 Януари 2009 10:06
Печалбата на Благоевград БТ за 2008 г. пада с 35% за година
Печалбата на Благоевград БТ АД за 2008 г. е 19.62 млн. лв., или с 35% под финансовия резултат отпреди година, сочат данните от последния годишен отчет на цигареното дружество.
Нетните приходи от продажба възлизат по последна информация на близо 192 млн. лв., или с 14.4% на годишна база. Постъпленията от продажба на продукция намаляват за периода от 194.71 млн. лв. на 177.72 млн. лв.
От Благоевград БТ уведомяват, че през 2008 г. са реализирани на вътрешен пазар и за износ общо 11.71 млрд. къса цигари, или с 400 млн. къса по-малко, в сравнение със същия период на 2007 г. Понижението се дължи основно на продажбите на вътрешния пазар, които намаляват от 8.12 млрд. къса, на 7.18 млрд. къса. Компанията отчита ръст на продажбите за износ. За разглеждания период те се променят от близо 4 млрд. къса на 4.53 млрд. къса цигари.
По отношения на паричното им измерения пласираната продукция на вътрешния пазар е за 106.82 млн. лв., или с 23% под цифрата отпреди година. Постъпленията от износ са 65.86 млн. лв., което е ръст от 22.6% на годишна база.
Анализ на KBC Securities Bulgaria, предоставен на Profit.bg, сочи, че марката Victory, произвеждана от Благоевград БТ, е лидер на цигарения пазар у нас с пазарен дял от 20.32 на сто.
Втората и трета позиция са респективно за Karelia и Viceroy (BAT) с дял от 10.16 и 9.79 на сто.
Над 5% пазарен дял имат още Средец (6.36%), GD (5.82%), Eva (5.72%) и ММ (5.35%), всичките марки на Булгартабак и Благоевград БТ.
В топ 10 попадат още Marlboro, Мелник и Фемина, като последните две също са марки на български производители.
През 2008 г. Благоевград БТ е произвело 11.52 млрд. къса, спрямо 12.06 млрд. къса година по-рано.
От продажба на преработени тютюни през 2008 г. дружеството отчита приходи в размер на 13.45 млн. лв., което е с близо 4 млн. лв. по-малко в сравнение със същия период на 2007 г.
Себестойността на реализираната продукция през периода от 01.01.2008 до 31.12.2008 г. е в размер на 148.29 млн. лв. в т.ч. цигари - 132.99 млн. лв., преработени тютюни - 12.45 млн. лв., филтърни пръчки -2.03 млн. лв., услуги - 820 млн. лв. и 4 хил. лв. - други.
Разходите за дистрибуция и реализация през 2008 г. са в размер на 6.5 млн. лв., при 6.53 млн. лв. за същия период на 2007 г., без възстановени обезценки на вземания.
Към края на миналата година дружеството има 756 хил. лв. възстановена обезценка на търговски вземания, при 3 млн. лв. за същия период на 2007 г.
В резултат, в Отчета за доходите са отразени разходи за дистрибуция и реализация 5.77 млн. лв. за 2008 г. при 3.53 млн. лв. за същия период на 2007 г., съобщават от Благоевград БТ.
Административните разходи, направени от дружеството през изминалия период на 2008 г. са в размер общо на 11.56 млн. лв., спрямо 11.51 млн. лв. през същия период на 2007 г. Увеличени са разходите за местните данъци и такси за 2008 г.
Последните сделки по позицията са от 16 януари, когато е изтъргувана една акция при 33.5
Печалбата на Благоевград БТ за 2008 г. пада с 35% за година
Печалбата на Благоевград БТ АД за 2008 г. е 19.62 млн. лв., или с 35% под финансовия резултат отпреди година, сочат данните от последния годишен отчет на цигареното дружество.
Нетните приходи от продажба възлизат по последна информация на близо 192 млн. лв., или с 14.4% на годишна база. Постъпленията от продажба на продукция намаляват за периода от 194.71 млн. лв. на 177.72 млн. лв.
От Благоевград БТ уведомяват, че през 2008 г. са реализирани на вътрешен пазар и за износ общо 11.71 млрд. къса цигари, или с 400 млн. къса по-малко, в сравнение със същия период на 2007 г. Понижението се дължи основно на продажбите на вътрешния пазар, които намаляват от 8.12 млрд. къса, на 7.18 млрд. къса. Компанията отчита ръст на продажбите за износ. За разглеждания период те се променят от близо 4 млрд. къса на 4.53 млрд. къса цигари.
По отношения на паричното им измерения пласираната продукция на вътрешния пазар е за 106.82 млн. лв., или с 23% под цифрата отпреди година. Постъпленията от износ са 65.86 млн. лв., което е ръст от 22.6% на годишна база.
Анализ на KBC Securities Bulgaria, предоставен на Profit.bg, сочи, че марката Victory, произвеждана от Благоевград БТ, е лидер на цигарения пазар у нас с пазарен дял от 20.32 на сто.
Втората и трета позиция са респективно за Karelia и Viceroy (BAT) с дял от 10.16 и 9.79 на сто.
Над 5% пазарен дял имат още Средец (6.36%), GD (5.82%), Eva (5.72%) и ММ (5.35%), всичките марки на Булгартабак и Благоевград БТ.
В топ 10 попадат още Marlboro, Мелник и Фемина, като последните две също са марки на български производители.
През 2008 г. Благоевград БТ е произвело 11.52 млрд. къса, спрямо 12.06 млрд. къса година по-рано.
От продажба на преработени тютюни през 2008 г. дружеството отчита приходи в размер на 13.45 млн. лв., което е с близо 4 млн. лв. по-малко в сравнение със същия период на 2007 г.
Себестойността на реализираната продукция през периода от 01.01.2008 до 31.12.2008 г. е в размер на 148.29 млн. лв. в т.ч. цигари - 132.99 млн. лв., преработени тютюни - 12.45 млн. лв., филтърни пръчки -2.03 млн. лв., услуги - 820 млн. лв. и 4 хил. лв. - други.
Разходите за дистрибуция и реализация през 2008 г. са в размер на 6.5 млн. лв., при 6.53 млн. лв. за същия период на 2007 г., без възстановени обезценки на вземания.
Към края на миналата година дружеството има 756 хил. лв. възстановена обезценка на търговски вземания, при 3 млн. лв. за същия период на 2007 г.
В резултат, в Отчета за доходите са отразени разходи за дистрибуция и реализация 5.77 млн. лв. за 2008 г. при 3.53 млн. лв. за същия период на 2007 г., съобщават от Благоевград БТ.
Административните разходи, направени от дружеството през изминалия период на 2008 г. са в размер общо на 11.56 млн. лв., спрямо 11.51 млн. лв. през същия период на 2007 г. Увеличени са разходите за местните данъци и такси за 2008 г.
Последните сделки по позицията са от 16 януари, когато е изтъргувана една акция при 33.5
Коментар