Първоначално изпратено от НИК
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Мостстрой АД (5MY / MOSTS)
Collapse
X
-
Предоставят на фонд Пътна инфраструктура 90 млн. евро държавен заем
От: Мая Цветкова
maia@investor.bg
08.05.2008 14:13
На Фонд Републиканска пътна инфраструктура ще бъдат преотстъпени средствата от държавния заем от Световната банка по проекта „Рехабилитация на пътната инфраструктура“, реши правителството.
Общата стойност на проекта е 144 млн. евро, от които 54 млн. евро е националното съфинансиране. С посочените средства се предвижда да бъдат ремонтирани общо около 450 км пътища, които са основно в направленията Видин-Лом, Враца-Оряхово, Русе-Силистра, София-Пирдоп, Пловдив-Бяла Черква, Бургас-границата с Турция и др.
Фондът ще има право да тегли средства от името на държавата и ще връща главницата и лихвите по заема.
Коментар
-
Раздават на части “Тракия”
Държавата ще плати на няколко фирми, за да строят пътя вместо португалците
До дни концесията на магистрала "Тракия" ще бъде развалена, научи "Стандарт". Причината е, че българо-португалският консорциум "Магистрала "Тракия" АД, който бе избран от предходното правителство без търг и конкурс, не може да намери пари за изграждането на оставащите километри от пътя. Затова държавата ще обяви конкурс за построяването на оставащите отсечки от трасето между Бургас и София. 100 млн. лв. ще бъдат отделени от бюджетния резерв, за да се възложат участъците за строеж, обяви министърът на регионалното развитие и благоустройството Асен Гагаузов преди време. Вероятно участъците ще бъдат отдадени на различни компании, за да свърши работата по-бързо. Процедурата по Закона за обществените поръчки може да стартира до края на месеца. Преди това обаче трябва да изтече обявеният срок, даден на португалците да намерят финансиране. Те ще ударят на камък заради световната банкова криза, твърдят запознати. Като една от финансиращите банки се спрягаше швейцарската UBS. Тя обаче отчете нетни загуби от $10,9 млрд. само за първото тримесечие на 2008 г.
След 15 май, без да се губи време, вероятно ще бъдат обявени търговете за отделните отсечки. Очакваните победители са "обичайните заподозрени" - "Трейс", "Мостстрой" и "Главболгарстрой". Те са най-големите родни компании в пътното строителство и единствени могат бързо да мобилизират техниката и персонала си така, че да изпълнят сроковете на поръчката. Реалната цена, на която фирмите могат да спечелят конкурса, е около 2,3-2,5 млн. евро на километър, съобщиха експерти от пътния бранш. Така, за да довърши магистрала "Тракия" с бюджетни пари, държавата ще трябва да отдели 250-300 млн. евро. Това е половината от сумата, която португалците щяха да вземат за 35-годишната концесия. При това в бюджета ще влизат всички пари от събраните между Бургас и София тол такси. Според този сценарий аутобанът ще бъде готов до две години. Очаква се договорите с родните фирми за строителството на магистралата да бъдат подписани през есента.
Наталия Малчева
http://www.standartnews.com/bg/artic...article=231644
Коментар
-
Едва ли, Краси! По скоро ние ще купим от теб! Пари има за щастие! Ама просто си карък пич! Сега дай да се разберем! Защо да страдаме и ние! В случая говоря за тези 2 позиции! Не бъди лош! Продай и гледай после къде отива цената! Шегувам се! Ама май си доста вътре, така че ще почакам! Батко има кинти! Все пак научно съм разпределил инвестициите!
Коментар
Коментар