Първоначално изпратено от H5N1
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Петрол АД (PET)
Collapse
X
-
Петрол” увеличи печалбата си с 26 на сто за шест месеца
МОНИТОР
Нетната неконсолидирана печалба на "Петрол" АД за полугодието се повишава с 26% до 4,786 млн. лв. в сравнение с 3,802 млн. лв. за същия период на 2005 г. Това показват данните от отчета на дружеството, цитиран от Investor.bg.
Нетните приходи от продажби на най-големия дистрибутор на горива на дребно в България, се повишават с 12% до 284,4 млн. лв. от 254,35 млн. лв. година по-рано, а финансовите приходи нарастват до 5,9 млн. лв. при 5,17 млн. лв. към 30 юни 2005 г.
Разходите по икономически елементи достигат до 280,9 млн. лв. спрямо 248,88 млн. лв. за сравнимия период на 2005 г. Финансовите разходи са 3,759 млн. лв., като 2,79 млн. лв. представляват разходи за лихви.
Основният капитал на дружеството е 109,25 млн. лв., а собственият достига 168,267 млн. лв. в края на юни. Мажоритарен собственик на "Петрол" АД е "Петрол Холдинг" АД със 76.03% участие в капитала.
"Петрол" АД има дялове в 10 дъщерни дружества с отчетна стойност от 120,143 млн. лв.
В изпълнение на решение на ОСА на дружеството от 31 май "Петрол" АД извърши непарична вноска в капитала на "Еврокапитал България" EАД, 100% собственост на "Петрол" АД, за увеличаване капитала на последното. Предметът на вноската е земи, сгради, машини, съоръжения, други дълготрайни материални активи, намиращи се в собствени на "Петрол" АД имоти, и е на стойност 14,522 млн. лв.
Основният предмет на дейност на "Петрол" АД е търговия с петролни продукти и непетролни стоки и услуги.
Коментар
-
Печалбата на ПЕТРОЛ АД към 30 юни 2006г. е в размер на 4 786 хил. лв.
Дружеството ПЕТРОЛ АД е реализирало печалба към второто тримесечие на 2006г. в размер на 4 786 хил. лв. Общите приходи на дружеството са в размер на 290 296 хил. лв., което е с 11.86 % повече спрямо предходния период. Общите разходи отчитат ръст от 11.32 % спрямо предходния период, до 284659 хил.лв..
Към 30 юни 2006г. дружеството има печалба на акция (на осреднена годишна база) в размер на 0.02лв. . Данните са от Баланс/Отчет на дружеството към 30 юни 2006г..
Според отчета на дружеството към 30 юни 2005г. е формирана печалба в размер на 4282 хил. лв.
Собственият капитал на дружеството към края на полугодието е 168267 хил. лв. , като спрямо второто тримесечие на 2005г. е намалял с 9.01 %.
Обобщена информация за търговията с акции на дружеството на БФБ - София през второто тримесечие на 2006г.:
Общ брой изтъргувани акции: ( 250 682 бр. акции )
Общ брой сделки: ( 209 бр. )
Минимална цена: ( 3.20 лв. )
Максимална цена: ( 3.50 лв. )
Среднопретеглена цена: ( 3.37 лв. за акция. )
* обобщената информация не обхваща сделки с акции на дружеството от типа(блокови сделки, регистрационни сделки, търгово предлагане и обратно изкупуване, сделки на приватизационен пазар, първичен пазар, както и големи пакети от акции )
Коментар
-
Станислав Йорданов, изпълнителен директор на "Петрол":
Работим по проект за предлагане на алтернативни горива
Какви са плановете за развитието на дружеството и към какво е насочена дългосрочната ви инвестиционната политика?
Инвестиционната програма за на „Петрол" предвижда по-нататъшно развитие и модернизиране на мрежата от търговски обекти и по отношение на продажбите на течни горива, и като най-голямата верига от магазини у нас. Сто и двадесет от нашите 470 бензиностанции са модернизирани според най-високите международни стандарти. Те функционират и като магазини и в тях хората могат не само да заредят горива, но и да си напазаруват много стоки на кредит. Търговските обекти са оборудвани с модерни КИОСК терминали, които дават възможност на клиентите да ползват интернет. Вече стартира вторият етап от нашата инвестиционна програма, в рамките на който до края на 2008 г. по този начин ще бъдат модернизирани още 80 бензиностанции. Новите съоръжения се произвеждат по иновативен метод в заводски условия съгласно всички изисквания на Европейския съюз. Благодарение на модерната технология инвестицията в една бензиностанция е в пъти по-малка от правените до момента, а срокът за пускане на един обект в действие е скъсен до 20 дни.
От началото на годината разработваме и проект за предлагане на алтернативни горива, а освен това продължаваме да инвестираме и в превизуализацията на новоприсъединяващите се франчайзингови обекти под марката „Петрол". В ход е и програмата за привеждане на цялата мрежа от бензиностанции в съответствие с международните технологични и екологични норми и с изискванията на българското законодателство, като срокът за това е до 2009 г.
Планирате ли разширяване на пазарния си дял чрез въвеждането на нови продукти и услуги?
Както вече споменах, в нашата мрежа има 120 търговски обекта с магазини и това всъщност е най-голямата верига от магазини в България. Отчитайки това предимство, както и удобното разположение на търговските обекти във 210 от общо 264 общини в страната, ние започнахме активно да развиваме бизнеса със съпътстващи стоки. В ход е и разработването на проекти за предлагане на продукти със собствена марка, както и за изграждане в бензиностанциите на заведения за фаст фууд в сътрудничество с утвърдена международна марка.
Предвижда ли се някаква реорганизация в структурата на компанията?
На редовното годишно общо събрание на акционерите на дружеството бяха взети решения за продажба на акции на дъщерни дружества и на дълготрайни активи, които не са свързани с основната дейност на компанията - търговия с горива на едро и дребно. Генерираните средства ще бъдат реинвестирани в дейността на дружеството, което ще увеличи възвращаемостта на активите на „Петрол".
Интервюто взе Тодор Тодоров
--------------------------------------------------------------------------------
Мащабите са водещи на пазара
"Петрол" е сред най-големите дистрибутори на горива в страната, като в момента компанията разполага с общо 470 обекта за продажби на горива на дребно.
Основните конкуренти на "Петрол" са другите големи петролни компании в сектора "Шел", ОМВ и "Лукойл", които работят изцяло с търговски комплекси в мрежите си. Според информация от интернет страницата на "Лукойл България", компанията изгражда верига от 150 бензиностанции в страната. "Шел" притежава около 84 бензиностанции. Към края на 2005 г. броят на бензиностанциите на OMV пък е бил 74 според уебстраницата на компанията. Наскоро стана ясно, че "Еко-Елда България", собственост на гръцката "Хеленик петролиум", ще придобие част от бензиностанциите на "Еко петролиум". Двете компании притежават по около 23 обекта за продажба на горива на дребно. След сделката "Еко-Елда" ще остане петата по големина верига в България.
Наскоро "Петрол" обяви, че планира да модернизира 80 бензиностанции с 50 млн. лв. до края на 2008 г. С реализацията на проекта обновените бензиностанции, които работят като търговски комплекси с кафене и магазин, ще са 200. Компанията притежава и 80 петролни бази. През последните години дружеството предприе програма за модернизиране на търговските обекти, като към момента над 120 обекта са напълно модернизирани.
Модернизацията на бензиностанциите е следствие от тенденциите повечето водещи вериги да оптимизират разходите си заради силната конкуренция в бранша. Наред с продажбите на горива дистрибуторите залагат все повече на постъпленията от съпътстващи дейности и услуги, магазини за хранителни стоки, козметика, различни аксесоари, ресторанти и кафенета.
Коментар
-
...ще модернизира... останаха му бензиностанции само по селските пътища... а че трябват модернизации, така е - обектите му са като излезли от каменната ера.
Конкуренцията заграби всички апетитни пътища и кръстопътища - пълен позор за дружеството, коетопреди 15 години бе монополист в търговията с горива.
Колеги хвалите един призрак, който се гърчи в агония от години... к`ви 4 кинта - аз за тая акция и 40 стинки не бих дал.
Да.Мразете ме ако щете - Гарванът Селдън тоже не са го обичали :-)
Коментар
-
Петрол" въвежда нова схема за мотивиране на служителите
Изследвания показват, че заплатата се нарежда на трето място сред стимулите за работа
Зорница Маркова | 13 юни, 14:56
Най-популярният метод за мотивирането на служителите е чрез финансовите бонуси, които те получават срещу добре свършената работа. Или с други думи казано - постигаш поставените цели на 100% - получаваш по-голямо възнаграждение и обратното. Специалистите по управление на персонала обаче често говорят за мотивиране и чрез нефинансовите методи. Според съвременните HR теории дори тези "алтернативни" инструменти изместват финансовите от първото място към третото или четвъртото в класацията на критериите, според които служителите се чувстват стимулирани да работят повече. На преден план излизат фактори като приятна работна атмосфера, възможност за развитие в кариерата, съпричастност към работата на компанията и допълнителни нематериални стимули.
Когато служителят ползва служебен телефон и кола, дори и да не получава желаната от него заплата, той се чувства мотивиран, защото компанията му гарантира известна сигурност. Мотивиращи фактори са и възможността да се посещава някой специализиран курс или да може да замине със семейството си на почивка на разноските на компанията.
Подобна стратегия следва и петролната компания "Петрол" АД, която в момента въвежда новата си схема за мотивиране чрез осигуряване на някои допълнителни екстри за всички свои служителите. За новата програма и за очакваните резултати от нея разказа финансовият директор на компанията Цветан Димитров.
Компанията си е поставила за цел да осигури допълнителни придобивки и услуги на преференциални условия, от които всеки служител може да се възползва. Основният принцип е, че всички тези екстри за служителите
не са за сметка на компанията, а на нейните доставчици
Компанията ни е силен инструмент, който може да извоюва редица придобивки за служителите и за техните семейства, обясни Димитров. "Петрол" получава значителни отстъпки от доставчиците си, за да може те да работят с нас." Доставчиците от своя страна имат интереса да се съгласят с исканията на петролната компания, защото по този начин си осигуряват увеличение на обема на продажбите. "Дистрибуторите така или иначе дават отстъпката на големите си клиенти. Когато служителите на "Петрол" могат да ползват тези услуги, то това вдига потреблението с 30-40 на сто."
Преференциите
Всички служители на компанията могат да теглят кредити на преференциални условия. Втората група от услуги са договорени с основния партньор - застраховател на "Петрол", който осигурява застраховка на автомобила, жилището или имуществото отново на преференциални цени. Договорени са и други услуги като охрана от национален СОТ доставчик на 60-70% от цената; интернет доставчик, алтернативна телефония и др. В момента компанията преговаря и за намалени цени за почивка в България, както и за преференциални условия при купуването на техника. От услугите може да се възползват абсолютно всички служители на компанията и нейните дъщерни дружества, като общият брой на персонала достига 3900 души.
Очакваните резултати
са, на първо място, служителите да станат по-лоялни към компанията. "Искаме те да се чувстват част от нещо голямо. Не е едно и също да се работи за малка фирма и за голяма компания, на която навсякъде из страната можеш да виждаш знаците", обясни Димитров. Това е проект за дългосрочно приобщаване на служителите към компанията. Очакванията на мениджмънта са също така
да се ограничи текучеството на персонала
В последните три-четири години персоналът се е сменил на 80%. В момента текучеството е около 20-23 на сто, а очакванията са до следващите три години да падне до 15%. Ако хората си сменят работата, те ще загубят всичките си преференции, обясни Димитров.
Програмата е въведена от около месец и в момента се популяризира. Въпреки че е съвсем нова, от инициативата са се възползвали стотина служители. Най-голям интерес има към жилищните кредити, телефоните, евтината мобилна телефония. Личните застраховки набират скорост, както и застраховка "Имущество".
Паралелно с програмата за преференциалните услуги компанията е въвела и финансова
бонусна схема за мотивиране на служителите
Тя се базира на оценка на количествени и качествени параметри. Основната схема е създадена преди четири години за хората на търговските обекти. Целта е служителите да знаят, че всеки лев оборот ще се отрази на заплатата им, като получават процент от продажбите. Това се натрупва на бензиностанцията като обща сума и се разпределя на всички според качеството на работата. При разпределянето се измерват характеристиките за качеството на работата - обслужване на клиенти, спазване на стандарти, предотвратяване на липси и загуби. Така първата оценка измерва обема, а втората - качеството. Целта е да има баланс между обема и качеството, защото понякога едното може да е за сметка на другото, обясняват от компанията. В резултат на тази схема разликите могат да достигнат до 50% от минимума спрямо максимума.
Бонусната схема за по-горните етажи на компанията има
три нива на оценяване
- оценка на личното представяне, на работата на отдела и на представянето на фирмата. Кoгато трите параметъра са положителни, всеки с определен процент на тежест определя крайната оценка. Принципът е да се оценява както индивидуалната работа, така и работата на екипа. Не може ти да си се справил добре, а отделът да не работи успешно. Освен това всеки отдел трябва да взаимодейства и с другите отдели, посочи Димитров.
Търговците са в най-степен подвижно мотивирани и при тях бонусите могат да достигнат до 100% над твърдото възнаграждение. Звената с чисто административни функции - офис мениджмънт, счетоводство и др., са мотивирани до около 30% подвижна част. Останалата е фиксирана. Средните нива са тези при инвестиционните отдели, от които зависят бъдещите разходи на компанията, и при тях подвижната част е около 50%.
След въвеждането на бонусната схема компанията мотивира хората да вършат повече работа, посочи Димитров. В крайна сметка качествените служители поеха работата на не толкова усърдните и в резултат на това администрацията беше намалена с около 25%, обясни Цветан Димитров. В момента със същия фонд за заплати се постига много по-добро пазарно представяне на компанията. Заплатите в компанията не са били променяни три години и въвеждането на бонусната схема е наваксало и това изоставане.
Изследването на мотивацията на персонала
от независими консултанти показва, че заплатите са наредени на трето или четвърто място като мотивационен стимул. Още по-красноречив е изводът на фона на това, че заплатите не са коригирани дълго време. На първите три места от мотивиращите фактори се нареждат понятия като "принадлежност към компанията", "грижа за служителите" и др.
Коментар
-
“Петрол” влага ?100 млн. в нови проекти
МОНИТОР
"Петрол" АД планира да инвестира 100 млн. евро в проекти в България през следващите 3 години. Това съобщи председателят на Управителния съвет на компанията Денис Ершов. Средствата ще бъдат насочени в хай-тек бизнес, строителство и телеком. Според Ершовкомпанията има интереси в строеж на бензиностанции в Румъния, Сърбия и Македония.
Тридесет свои бензиностанции ще модернизира до края на годината най-големият дистрибутор на горива в България Първата от тях вече беше официално открита вчера в Балчик. Тя отговаря на всички европейски изисквания
Коментар
-
Петрол" ще модернизира още 80 бензиностанции с 50 млн. лв.
С реализацията на проекта броят на реновираните бензиностанции с марката на дистрибутора, които работят като търговски комплекси с кафене и магазин, ще достигне 180. При първия етап от инвестиционната програма бяха реконструирани 100 от бензиностанциите на компанията. Сега "Петрол" разполага с общо 470 обекта за продажби на горива на дребно.
Коментар
-
Първоначално изпратено от KristoНа проведеното днес Общо събрание на акционерите на Петрол АД бе взето решение за разпределяне на дивидент в размер на 726 500 хил. лв. (0,0066 лв. на акция)
Коментар
-
Петрол АД ще разпределя дивидент от 0,0066 лв. на акция
Иван Нончев
На проведеното днес Общо събрание на акционерите на Петрол АД бе взето решение за разпределяне на дивидент в размер на 726 500 хил. лв. (0,0066 лв. на акция), или 50% от нетната печалба на дружеството за миналата година. 10% от финансовия резултат (145 300 хил. лв.) ще бъдат заделени за фонд „Резервен“, а останалите 40% (581 200 хил. лв.) ще останат като неразпределена печалба.
Акционерите на компанията овластиха управителните органи за сключване на сделки по продажбата на по-голямата част от дъщерните дружества на Петрол на Петрол Холдинг АД.
Очаква се след продажбата на дяловете от Вратцата ЕООД, Транслото АД, Еврокапитал България ЕАД, Петрол Карт Сервиз ЕООД, Петролинженеринг АД, Варна Бизнес Сървисиз ООД, БПИ ЕАД и Петрол Трейд ООД в касата на Петрол да постъпят финансови приходи в размер на близо 55 млн. лв. Сделките са част от обявената програма за преструктуриране на дружествата в рамките на холдинга.
Управителните органи бяха овластени още да осъществят непарични вноски с цел увеличение на капитала на Еврокапитал България ЕАД и Рос Ойл ЕООД (дъщерно дружество на Петрол Холдинг). През март бе осъществено предишното увеличение на капитала на Еврокапитал България до 23,25 млн. лв., чрез апортна вноска от страна на Петрол АД в размер на 10,37 млн. лв., за което управителните органи бяха овластени на Общото събрание от 31 май 2005.
На проведеното днес Общо събрание не бяха гласувани промени в надзорния и управителния съвет на дружеството, а за специализиран одитор за 2006 година бе избран Делойт Одит ООД.
От Управителния съвет на компанията прогнозират 10% ръст на продажбите за 2006 година, въпреки засилената конкуренция и по-тесния марж при търговията с горива на дребно.
Мажоритарен собственик на Петрол АД е Петрол Холдинг АД с дялово участие от 76,03% от капитала. Нетната неконсолидирана печалба на Петрол АД за първото тримесечие се повишава до 4,35 млн. лв. в сравнение с 33 хил. лв. за същия период на 2005 година.
По време на днешната търговска сесия по позицията бе сключена само една сделка със 100 акции на цена от 3,30 лв. за брой. Офертите са на нива от 3,30 лв. „купува“ и 3,35 лв. „продава“.
Авторът притежава акции на дружеството
Коментар
Коментар