Ами време му е май....
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Петрол АД (PET)
Collapse
X
-
Петрол" въвежда нова схема за мотивиране на служителите
Изследвания показват, че заплатата се нарежда на трето място сред стимулите за работа
Зорница Маркова | 13 юни, 14:56
Най-популярният метод за мотивирането на служителите е чрез финансовите бонуси, които те получават срещу добре свършената работа. Или с други думи казано - постигаш поставените цели на 100% - получаваш по-голямо възнаграждение и обратното. Специалистите по управление на персонала обаче често говорят за мотивиране и чрез нефинансовите методи. Според съвременните HR теории дори тези "алтернативни" инструменти изместват финансовите от първото място към третото или четвъртото в класацията на критериите, според които служителите се чувстват стимулирани да работят повече. На преден план излизат фактори като приятна работна атмосфера, възможност за развитие в кариерата, съпричастност към работата на компанията и допълнителни нематериални стимули.
Когато служителят ползва служебен телефон и кола, дори и да не получава желаната от него заплата, той се чувства мотивиран, защото компанията му гарантира известна сигурност. Мотивиращи фактори са и възможността да се посещава някой специализиран курс или да може да замине със семейството си на почивка на разноските на компанията.
Подобна стратегия следва и петролната компания "Петрол" АД, която в момента въвежда новата си схема за мотивиране чрез осигуряване на някои допълнителни екстри за всички свои служителите. За новата програма и за очакваните резултати от нея разказа финансовият директор на компанията Цветан Димитров.
Компанията си е поставила за цел да осигури допълнителни придобивки и услуги на преференциални условия, от които всеки служител може да се възползва. Основният принцип е, че всички тези екстри за служителите
не са за сметка на компанията, а на нейните доставчици
Компанията ни е силен инструмент, който може да извоюва редица придобивки за служителите и за техните семейства, обясни Димитров. "Петрол" получава значителни отстъпки от доставчиците си, за да може те да работят с нас." Доставчиците от своя страна имат интереса да се съгласят с исканията на петролната компания, защото по този начин си осигуряват увеличение на обема на продажбите. "Дистрибуторите така или иначе дават отстъпката на големите си клиенти. Когато служителите на "Петрол" могат да ползват тези услуги, то това вдига потреблението с 30-40 на сто."
Преференциите
Всички служители на компанията могат да теглят кредити на преференциални условия. Втората група от услуги са договорени с основния партньор - застраховател на "Петрол", който осигурява застраховка на автомобила, жилището или имуществото отново на преференциални цени. Договорени са и други услуги като охрана от национален СОТ доставчик на 60-70% от цената; интернет доставчик, алтернативна телефония и др. В момента компанията преговаря и за намалени цени за почивка в България, както и за преференциални условия при купуването на техника. От услугите може да се възползват абсолютно всички служители на компанията и нейните дъщерни дружества, като общият брой на персонала достига 3900 души.
Очакваните резултати
са, на първо място, служителите да станат по-лоялни към компанията. "Искаме те да се чувстват част от нещо голямо. Не е едно и също да се работи за малка фирма и за голяма компания, на която навсякъде из страната можеш да виждаш знаците", обясни Димитров. Това е проект за дългосрочно приобщаване на служителите към компанията. Очакванията на мениджмънта са също така
да се ограничи текучеството на персонала
В последните три-четири години персоналът се е сменил на 80%. В момента текучеството е около 20-23 на сто, а очакванията са до следващите три години да падне до 15%. Ако хората си сменят работата, те ще загубят всичките си преференции, обясни Димитров.
Програмата е въведена от около месец и в момента се популяризира. Въпреки че е съвсем нова, от инициативата са се възползвали стотина служители. Най-голям интерес има към жилищните кредити, телефоните, евтината мобилна телефония. Личните застраховки набират скорост, както и застраховка "Имущество".
Паралелно с програмата за преференциалните услуги компанията е въвела и финансова
бонусна схема за мотивиране на служителите
Тя се базира на оценка на количествени и качествени параметри. Основната схема е създадена преди четири години за хората на търговските обекти. Целта е служителите да знаят, че всеки лев оборот ще се отрази на заплатата им, като получават процент от продажбите. Това се натрупва на бензиностанцията като обща сума и се разпределя на всички според качеството на работата. При разпределянето се измерват характеристиките за качеството на работата - обслужване на клиенти, спазване на стандарти, предотвратяване на липси и загуби. Така първата оценка измерва обема, а втората - качеството. Целта е да има баланс между обема и качеството, защото понякога едното може да е за сметка на другото, обясняват от компанията. В резултат на тази схема разликите могат да достигнат до 50% от минимума спрямо максимума.
Бонусната схема за по-горните етажи на компанията има
три нива на оценяване
- оценка на личното представяне, на работата на отдела и на представянето на фирмата. Кoгато трите параметъра са положителни, всеки с определен процент на тежест определя крайната оценка. Принципът е да се оценява както индивидуалната работа, така и работата на екипа. Не може ти да си се справил добре, а отделът да не работи успешно. Освен това всеки отдел трябва да взаимодейства и с другите отдели, посочи Димитров.
Търговците са в най-степен подвижно мотивирани и при тях бонусите могат да достигнат до 100% над твърдото възнаграждение. Звената с чисто административни функции - офис мениджмънт, счетоводство и др., са мотивирани до около 30% подвижна част. Останалата е фиксирана. Средните нива са тези при инвестиционните отдели, от които зависят бъдещите разходи на компанията, и при тях подвижната част е около 50%.
След въвеждането на бонусната схема компанията мотивира хората да вършат повече работа, посочи Димитров. В крайна сметка качествените служители поеха работата на не толкова усърдните и в резултат на това администрацията беше намалена с около 25%, обясни Цветан Димитров. В момента със същия фонд за заплати се постига много по-добро пазарно представяне на компанията. Заплатите в компанията не са били променяни три години и въвеждането на бонусната схема е наваксало и това изоставане.
Изследването на мотивацията на персонала
от независими консултанти показва, че заплатите са наредени на трето или четвърто място като мотивационен стимул. Още по-красноречив е изводът на фона на това, че заплатите не са коригирани дълго време. На първите три места от мотивиращите фактори се нареждат понятия като "принадлежност към компанията", "грижа за служителите" и др.
Коментар
-
“Петрол” влага ?100 млн. в нови проекти
МОНИТОР
"Петрол" АД планира да инвестира 100 млн. евро в проекти в България през следващите 3 години. Това съобщи председателят на Управителния съвет на компанията Денис Ершов. Средствата ще бъдат насочени в хай-тек бизнес, строителство и телеком. Според Ершовкомпанията има интереси в строеж на бензиностанции в Румъния, Сърбия и Македония.
Тридесет свои бензиностанции ще модернизира до края на годината най-големият дистрибутор на горива в България Първата от тях вече беше официално открита вчера в Балчик. Тя отговаря на всички европейски изисквания
Коментар
-
Петрол" ще модернизира още 80 бензиностанции с 50 млн. лв.
С реализацията на проекта броят на реновираните бензиностанции с марката на дистрибутора, които работят като търговски комплекси с кафене и магазин, ще достигне 180. При първия етап от инвестиционната програма бяха реконструирани 100 от бензиностанциите на компанията. Сега "Петрол" разполага с общо 470 обекта за продажби на горива на дребно.
Коментар
-
Първоначално изпратено от KristoНа проведеното днес Общо събрание на акционерите на Петрол АД бе взето решение за разпределяне на дивидент в размер на 726 500 хил. лв. (0,0066 лв. на акция)
Коментар
-
Петрол АД ще разпределя дивидент от 0,0066 лв. на акция
Иван Нончев
На проведеното днес Общо събрание на акционерите на Петрол АД бе взето решение за разпределяне на дивидент в размер на 726 500 хил. лв. (0,0066 лв. на акция), или 50% от нетната печалба на дружеството за миналата година. 10% от финансовия резултат (145 300 хил. лв.) ще бъдат заделени за фонд „Резервен“, а останалите 40% (581 200 хил. лв.) ще останат като неразпределена печалба.
Акционерите на компанията овластиха управителните органи за сключване на сделки по продажбата на по-голямата част от дъщерните дружества на Петрол на Петрол Холдинг АД.
Очаква се след продажбата на дяловете от Вратцата ЕООД, Транслото АД, Еврокапитал България ЕАД, Петрол Карт Сервиз ЕООД, Петролинженеринг АД, Варна Бизнес Сървисиз ООД, БПИ ЕАД и Петрол Трейд ООД в касата на Петрол да постъпят финансови приходи в размер на близо 55 млн. лв. Сделките са част от обявената програма за преструктуриране на дружествата в рамките на холдинга.
Управителните органи бяха овластени още да осъществят непарични вноски с цел увеличение на капитала на Еврокапитал България ЕАД и Рос Ойл ЕООД (дъщерно дружество на Петрол Холдинг). През март бе осъществено предишното увеличение на капитала на Еврокапитал България до 23,25 млн. лв., чрез апортна вноска от страна на Петрол АД в размер на 10,37 млн. лв., за което управителните органи бяха овластени на Общото събрание от 31 май 2005.
На проведеното днес Общо събрание не бяха гласувани промени в надзорния и управителния съвет на дружеството, а за специализиран одитор за 2006 година бе избран Делойт Одит ООД.
От Управителния съвет на компанията прогнозират 10% ръст на продажбите за 2006 година, въпреки засилената конкуренция и по-тесния марж при търговията с горива на дребно.
Мажоритарен собственик на Петрол АД е Петрол Холдинг АД с дялово участие от 76,03% от капитала. Нетната неконсолидирана печалба на Петрол АД за първото тримесечие се повишава до 4,35 млн. лв. в сравнение с 33 хил. лв. за същия период на 2005 година.
По време на днешната търговска сесия по позицията бе сключена само една сделка със 100 акции на цена от 3,30 лв. за брой. Офертите са на нива от 3,30 лв. „купува“ и 3,35 лв. „продава“.
Авторът притежава акции на дружеството
Коментар
-
Печалба на Петрол АД достига 1 935 000 лв. за първите три месеца на годината, в сравнение с 1 062 000 лв. за същия период на 2005. Консолидираните нетни приходи от продажби се увеличават с 19% до 318 460 000 лв., при 268 300 000 лв. година по-рано. Разходите по икономически елементи за периода са 314 000 000 лв., докато преди година са били 265 460 000 лв. Основният капитал на Петрол АД е 109 250 000 лв., а собственият достига 163 440 000 лв. в края на март.
Източник: Сега
Коментар
-
Петрол” емитира еврооблигации за ?125 млн.
ВИКТОРИЯ ТОДОРОВА
Светослав Йорданов
"Петрол" АД да издаде емисия еврооблигации на обща номинална стойност до 125 млн. евро и с падеж до 5 години, реши общото събрание на компанията вчера. Емисията ще бъде използвана на рефинансиране на съществуващ обезпечен дълг както и за капиталови разходи на най-големия дистрибутор на горива в България.
Облигациите ще бъдат обикновени, безналични, свободнопрехвърляеми, деноминирани в евро и с фиксиран лихвен процент. Ценните книжа ще бъдат пласирани на международен първичен пазар и търгувани на Лондонската фондова борса или на друга борса в страна членка на Европейския съюз. Главен мениджър на емисията е ING Банк, Лондон, а гарант за нейната реализация е Нафтекс Петрол ЕООД, дъщерна компания на Петрол АД и лидер в търговията с течни горива на едро у нас.
Управителният съвет на Петрол АД е овластен да приеме международен проспект за емисията еврооблоигации както и да конкретизира допълнително всички параметри като лихвен процент, начин на изчисляване и плащане на лихвата, условия за издаване и обратно изкупуване и др.
От приватизацията си през 1999 г. Петрол, ръководена от Свтослав Йорданов, изпълнява успешно една от най-мащабните инвестиционни програми в страната.
Мрежата вече включва 470 бензиностанции, 120 от които са модернизирани според най-високите международни стандарти. През 2006 година се предвижда по този начин да бъдат реконструирани още 20 търговски обекта.
Заедно с модернизирането на собствените бензиностанции компанията инвестира и в модернизацията на новоприсъединените франчайзингови обекти под марката Петрол. В ход е и разработката на проект за предлагане на алтернативни горива както и програма за привеждане на цялата мрежа от бензиностанции всъответствие с международните технологични и екологични норми , припомниха от компанията.
Коментар
-
v-k Dnevnik "Петрол" подобрява резултатите си
Татяна АНГЕЛОВА | днес, 18:04
Компанията за търговия на дребно с петролни продукти "Петрол" АД отчете многократно увеличение на нетната печалба за първите три месеца на 2006 г. според междинния отчет на дружеството, публикуван на Българската фондова борса. В края на март печалбата на "Петрол" е 4.35 млн. лв. при едва 33 хил. лв. година по-рано.
За първото тримесечие компанията повишава както приходите си, така и разходите си, като успява да ги раздалечи в полза на постъпленията. Приходите от дейността нарастват с 14.7% до 128 млн. лв. при 111.5 млн. лв. година по-рано, като подобренията на постъпленията идват главно от увеличение на продажбите на стоки с около 15 млн. лв. За търговията с петролни продукти "Петрол" използва 462 бензиностанции в страната. Увеличават се и финансовите приходи на дружеството с около 3.2 млн. лв., като това се дължи най-вече на ръст в положителните разлики от операции с финансови активи и инструменти.
Разходите на дружеството се увеличават със 13 на сто и достигат до 124.5 млн. лв., като за това най-силно влияние има повишаването на балансовата стойност на продадени активи без продукция. Финансовите разходи на компанията запазват миналогодишното си ниво от 2 млн. лв. Същото се отнася и за задълженията на компанията, като текущите и нетекущите пасиви възлизат на 160 млн. лв.
Основният капитал на "Петрол" е 109.25 млн. лв., а собственият 168.559 млн. лв. Към края на март мажоритарен собственик на компанията е "Петрол холдинг" АД със 76.03% участие в капитала, а останалата част от акциите на дружеството са собственост на други юридически и физически лица, както и на Министерството на икономиката.
"Петрол" има десет дъщерни предприятия, в които е инвестирал 105.6 млн. лв. От тях най големи са инвестициите в "Нафтекс Петрол" ЕООД с 68.3 млн. лв. и "Еврокапитал България" ЕАД с 23.2 млн. лв. "Петрол" е предоставило свои дълготрайни материални активи на стойност 10.366 млн. лв. под формата на непарична вноска в капитала на "Еврокапитал България" за увеличението на капитала на дъщерното си дружество, вписано в началото на март 2006 г. Срещу тази вноска "Петрол" е получил 103 666 акции от увеличението на капитала на "Еврокапитал България
Коментар
-
Печалбата на Петрол скача с над 130% за Q1 на 2006 г.
Нетната печалба на Петрол АД скача до сумата от 4.35 млн. лв. за първото тримесечие на 2006 г. За предходния период положителния финансов резултат на дружеството възлиза на 33 хил. лв. Данните са от предадения днес неконсолидиран междинен отчет/баланс за първото тримесечие на 2006 г.
Положителните резултати на компанията се дължат на регистрирания близо 64 пъти ръст в приходите от положителни разлики от операции с финансови активи, които скачат до стойността от 3.579 млн. лв., при едва 56 хил., отчетени през предходния период. Повишение е регистрирано и при приходите от стоки – над 15% до сумата от 115.796 млн. лв. Общите приходи от дейсността скачат до 131.756 млн. лв., като за същия период година по-рано са били с близо 20 хил. лв. по-малко.
Балансовата стойност на продадените активи на компания възлиза на 107.336 млн. лв, покачвайки се с 15 хил. лв. спрямо предходния период. Най-голямо покачване бележат разходите за външни услуги, които достигат сумата от 6.534 млн. лв.
Собственият капитал на петролния дистрибутор у нас се покачва до 168.559 млн. лв. Компанията разполага с основен капитал в размер на 109.25 млн. лв., разпределен в същия брой акции с номинална стойност от 1 лв за бр.
В началото на тази година Петрол АД извърши непарична вноска в капитала на “Еврокапитал България” EАД, гр. София за увеличаване капитала на последното. Предметът на вноската е: земи, сгради, машини, съоръжения, други дълготрайни материални активи, намиращи се в собствени на “Петрол” АД имоти и е на стойност 10 366 600 лева, като паричната оценка на апорта е дадена от вещите лица по реда на чл. 72, ал. 2 от Търговския закон. Срещу тази непарична вноска “Петрол” АД придоби съответния на паричната оценка на апорта брой акции от увеличението на капитала на “Еврокапитал България” EАД, гр. София по номиналната им стойност, а именно 103 666 броя акции. Увеличението на капитала на “Еврокапитал България” ЕАД чрез непарична вноска от страна на “Петрол” АД бе вписано в търговския регистър на Софийски градски съд по фирменото дело на “Еврокапитал България” ЕАД с решение от 09.03.2006г.
Основната дейност на Дружеството е търговия на дребно с петролни продукти и непетролни стоки и услуги. Дружеството е една от най-старите търговски компании в Република България и притежава най-голямата верига бензиностанции в страната. През 2006 година Дружеството осъществява дейността си посредством 462 бензиностанции, разположени на територията на цялата страна. Към датата на баланса мажоритарен собственик на Петрол АД е Петрол Холдинг АД със 76.03 % участие в капитала. Останалата част от акциите на Дружеството са притежание на други юридически лица, държавата – чрез Министерството на икономиката и индивидуални акционери.
Коментар
-
Клиенти връчват магистърски дипломи по обслужване на служители на “Петрол” АД
DnesPlus - 11 Април 15:31
Евгени Ненов от Несебър е третият клиент, който спечели джип LandRover Freelander от играта „Оцени ме!”на „Петрол” АД. Той и другите двама късметлии ще връчат магистърски дипломи по обслужване на най-високо оценените служители на бензиностанциите на компанията.В рамките на инициативата „Оцени ме!” в продължение на три месеца клиентите на най-големия дистрибутор на горива оценяваха с SMS-и по шестобалната система обслужването във всички 463 бензиностанции на компанията в цяла България. Над 300 000 оценки се получиха за служителите на „Петрол” АД като някои от тях получиха по над 2000 SMS-а, а трима щастливи клиента спечелиха джиповете LandRover Freelander
Коментар
Коментар