IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Start.bg Posoka Boec Megavselena.bg Chernomore
Контролен панел | Съобщения | Потребители | Търси
  • If this is your first visit, be sure to check out the FAQ by clicking the link above. You may have to register before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages, select the forum that you want to visit from the selection below.

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

ОББ - неприятни изненади

Collapse
X
  • Филтър
  • Време
  • Покажи
Clear All
new posts

  • Имам един въпрос.... та значи (не разбирам много от банки и банкови сметки) въпроса ми е такъв:Каква банкова сметка и към коя банка да си я отворя за да може да се депозират в нея долари/евро от чужбина и да мога тази банкова сметка да я проверявам за постъпления от интернет и колко би ми струвала такава услуга и начина на отварянето на сметката.
    Винаги има начин!

    Коментар


    • Ето още една неприятна "византийска" изненада на ОББ:

      Пример 1 - от дата 07.10.2005:

      На основание чл.190 от ЗППЦК и т.4.3 от Проспекта за публично предлагане на акции на ОББ Балансиран Фонд АД /UBBBF/, Ви уведомяваме, че на 07.10.2005 год. са изчислени и потвърдени от БПБ - банката депозитар на дружеството - нетна стойност на активите на една акция, емисионна стойност и цена за обратно изкупуване, за които се удовлетворяват поръчки, подадени на 07.10.2005 год., както следва:
      - Нетна стойност на активите на акция: 121.77 лв.
      - Емисионна стойност на една акция: 122.38 лв.
      - Цена на обратно изкупуване на една акция, държана над 1 год.: 121.16 лв.
      - Цена на обратно изкупуване на една акция, държана под 1 год.: 119.94 лв.
      В цените са включени следните разходи:
      - За емитиране: 0.5 на сто от НСА на една акция;
      - За обратно изкупуване:
      - 0.5 на сто от НСА на една акция при обратно изкупуване в срок над 1 год. от закупуването
      - 1.5 на сто от НСА на една акция при обратно изкупуване в срок до 1 год. от закупуването
      .

      Пример 2 - от дата 05.08.2005:

      На основание чл.190 от ЗППЦК и т.4.3 от Проспекта за публично предлагане на акции на “ОББ Балансиран Фонд” АД /UBBBF/, Ви уведомяваме, че на 05.08.2005 год. са изчислени и потвърдени от БПБ - банката депозитар на дружеството - нетна стойност на активите на една акция, емисионна стойност и цена за обратно изкупуване, за които се удовлетворяват поръчки, подадени на 05.08.2005 год., както следва :
      - Нетна стойност на активите на акция: 117. 83 лв.;
      - Емисионна стойност на една акция: 118. 07 лв.;
      - Цена на обратно изкупуване на една акция: 117. 59 лв.
      - Разходите за емитиране и обратно изкупуване възлизат на 0.20% от нетната стойност на активите на една акция.

      Нито едно друго ИД не прави такава цигания. От 0,2% скачат на диференцираните 0,5% и 1,5%. Явно много по-голямо управление извършват спрямо преди на 0,2%. Но и 0,5% им се виждат малко и въвеждат и "наказателни" 1,5% за дръзналите да ги задържат по-малко от година/т.е. в момента всички, които искат да продават/. Като са им малко 0,5 да сложат твърдо 1% и да се свърши. Още повече, че тази разлика се появи преди два месеца, като преди това разходите за емитиране и обратно изкупуване бяха в размер на минималните 0,20%/Пример 2/. Другата измама е че никой не може да продаде акциите си срещу комисион от 0,5%, защото ОББ ги емитира и изкупува едва от 31.01.2005г, т.е. няма как да са били в инвеститор над 1 година:

      Във връзка с Решение на Съвета на директорите на БФБ-София АД по Протокол № 1/11.01.2005 год., относно регистрация на ценни книжа, определяме дата на първа котировка, както следва:
      - Емитент: ИД ОББ Балансиран Фонд АД;
      - ISIN код на емисията: BG1100052049;
      - Борсов код на емисията: UBBBF;
      - Пазар: Неофициален пазар на акции;
      - Датата на първа котировка: 31.01.2005 год. /понеделник/

      Коментар


      • Въведение
        С приключването на приватизацията в банковия сектор започнаха бързи промени. От една страна, чуждестранните и българските инвеститори внедриха свои планове за постигане на стабилни финансови резултати и ефективно възвръщане на инвестициите в краткосрочен и средносрочен план. От друга страна, силната конкуренция накара банките агресивно да предлагат разнообразни продукти и услуги за корпоративни и индивидуални клиенти. В подкрепа на тази стратегия е и ниското ниво на проникването на банковите услуги в страната и наличният огромен потенциал за развитие. В резултат секторът се развива много динамично през последните 2-3 години. Банките сменят позициите си често, нови “играчи” се появяват в челото на групата, други отстъпват - някои, за да се завърнат отново след година или две.

        Изследвани показатели
        Изследвани и анализирани са четири групи показатели: за размер (пазарен дял), за растеж, за ефективност и за предлагане (на продукти и услуги). Изходните данни са взети от финансовите отчети на банките за 2004 г., които БНБ любезно ни предостави, и от официалните сайтове на банките. Резервите, които е възможно одиторите да са изказали по финансовите данни на съответната банка, не са взети предвид.
        Всяка група показатели съдържа по 4 индивидуални показателя, като при определяне на крайната оценка за съответната група всеки от тях има равно тегло. Направено е и комплексно класиране на база на сумата на заетите от банката места за всяка от групите.
        Участват всичките регистрирани в България 29 банки и 6 клонове на чуждестранни банки. Поради спецификата на клоновете обаче, като липсата на регистриран акционерен капитал, клоновете не участват в класирането по някои показатели, което се е отразило на тяхното цялостно представяне.

        Показатели за размер/пазарен дял
        С тези показатели се установява големината на банката и свързаната с това стабилност на присъствие, предлагане и представяне. Няма правило, че най-голямата банка е най-успешна, но се смята, че колкото обхватът, размерът на дейността и пазарният дял са по-големи, толкова банката има по-големи възможности за стабилно развитие и резултати.
        Изследваните показатели в тази група са: сума на активите, сума на предоставените кредити, сума на привлечените депозити и сума на собствения капитал.
        Сума на всички активи
        Сумата на всички активи повсеместно се използва за сравнителен анализ за големината на банките на даден пазар или въобще. Смята се, че колкото повече активи притежава банката, толкова потенциалът й за представяне и развитие е по-голям. За целите на анализа и класацията всички активи (тук и в останалите показатели) са взети по тяхната балансова стойност, нетно от провизии за несъбираемост.
        Предоставени кредити
        Най-типичната дейност с активите на банките почти винаги е и най-високодоходната, като често кредитите са и най-рисковата част от банковите активи. Поради това поддържането на относително голям, но нискорисков портфейл е важна част от изкуството да се управлява успешно тази дейност.
        При класацията са включени кредитите за корпоративни и индивидуални клиенти, кредитите за други банки са изключени. Сумата им (тук и в останалите показатели) е представена нетно от провизии за несъбираемост.
        Депозити от клиенти
        Сумата на привлечените депозити се смята за най-точния показател, характеризиращ пазарния дял на банките. Това особено важи за универсални банки от типа на тези в България, още повече в условията на практически несъществуващ междубанков паричен пазар.
        В показателя са включени остатъците по депозити, разплащателни и други сметки на корпоративни и индивидуални клиенти, депозитите и получените кредити от други банки са изключени.
        Сума на собствения капитал
        Размерът на собствения капитал е много важен показател за способността за стабилна и последователна дейност. Безспорно е, че банките с по-голям капитал имат повече възможности за експанзионистична кредитна и инвестиционна дейност и за деверсифициране на активите и дейността си.
        Показателят включва салдата на регистрирания акционерен капитал, законовите и допълнителни резерви, преоценъчни резерви, неразпределената печалба (непокритата загуба) от минали години, както и резултата (печалба или загуба) за текущия период.

        Показатели за растеж
        Правило е, че едно предприятие престава да бъде успешно в момента, в който спре да се развива и нараства с темповете на съответния пазар и отрасъл. Конкуренцията бързо изтощава тези, които изостават, като отнема клиентите, кадрите и ресурсите им. Растежът осигурява онзи допълнителен потенциал, който, ако е правилно инвестиран, създава конкурентни предимства. Това напълно важи и за банковия сектор. Изпреварващият растеж дава възможност на банки, които нямат размера на водещите на пазара, да постигат добри резултати и да завладяват пазарен дял.
        В това изследване са използвани критерии за постигнатия растеж спрямо предходната година в процентно изражение на:
        Активите
        Собствения капитал
        Привлечените депозити
        Предоставените кредити

        Показатели за ефективност
        Ефективността от дейността на банките има значение не само за техните акционери, но и за жизнеспособността и продуктивността и по този начин и за способността им да разширяват предлагането на продукти и услуги. Използвани са показателите възвръщаемост на активите и капитала, степен на покритие на активите и нетен доход от лихви.

        Възвръщаемост на активите
        Тя е измерена чрез процентното съотношение на нетната печалба за периода към активите в края на периода. Този показател най-общо изразява нетната доходност на 100 лв. активи и дава възможност на банката да се съпостави спрямо останалите “играчи”. Набирането на депозити има смисъл само доколкото банката е успешна при извличането на доходност от придобитите чрез тях и други финансирания активи. Затова възвръщаемостта на активите е важен показател за полезността на активните операции на банката.
        Нетната печалба (тук и в останалите показатели) е печалбата след облагането с корпоративен данък или така наречената печалба за разпределение.
        Възвръщаемост на собствения капитал
        Тя се изразява чрез съотношението на нетната печалба за периода към сумата на собствения капитал в края на периода. Този показател най-добре характеризира крайната доходност за акционерите за съответния период.
        Нетен лихвен марж
        С диверсифицирането на банковата дейност все по-голяма част от доходите на банките се формира от услуги, за които се събират такси и възнаграждения, което заедно с доходите от търгуване с активи води до нарастване на порцията от нелихвени приходи. Нетният лихвен марж все пак продължава да е важен показател за ефективност, доколкото управлението на лихвоносните активи и пасиви винаги е основна дейност за банките. Това е съотношението на нетния лихвен доход, получен като разлика между лихвените приходи и разходи, към общия размер на лихвените приходи. Показателят изразява способността за извличане на максимални лихвени доходи от управлението на държаните активи и пасиви.
        Данните са взети от отчетите за доходите на банките в раздела за лихвени приходи и разходи.
        Степен на покритие на активите
        Изразява се чрез процента на съотношението на собствения капитал към активите на банката. Той показва до каква степен активите на банката са обезпечени с интереса на собствениците - или, от друга страна, доколко банката е зависима от привлеченото финансиране - депозити, кредити и финансирания. По-голямата стойност на този показател означава и по-голям интерес за собствениците, оставен на разположение на банката.
        Данните за сумата на собствения капитал и активите са същите, както при изчисляването на показателите за размер и растеж.
        Показатели за предлаганите банкови продукти и услуги
        Анализът на дейността на банките включва и оценка за това доколко те са полезни за своите клиенти. За целта бе извършен преглед на предлаганите продукти и услуги в областта на кредитирането, набирането на депозити, бизнеса с банкови карти и други области, което включва комбинирани и смесени продукти и услуги. Класирането по тези показатели е извършено на база групирането на банките в категории според броя и разнообразието на предлаганите продукти и услуги. Всички банки, попаднали в една и съща категория, получават еднакви стойностни показатели за класирането.
        Данните за тази група показатели са извлечени от официалните сайтове на банките в интернет.
        Кредити и свързани продукти и услуги
        Прегледът в тази област включва видовете кредити, предоставяни на корпоративни клиенти и предприятия - за оборотно финансиране, инвестиционни, за други нужди и т. н., кредити на дребно - ипотечни, потребителски, за образование и други цели, кредитни улеснения и други кредитни продукти.
        Депозити и банкови сметки
        Класацията тук се основава на броя и разнообразието на предлаганите срочни и безсрочни депозити, текущи и специални сметки и свързаните с това продукти и услуги.
        Картови продукти и услуги
        Включва предлагането на дебитни, кредитни карти, комбинирани и специални картови услуги.
        Други и смесени продукти и услуги
        Включва други и комбинирани банкови продукти и услуги като он-лайн, мобилно и други подобни видове банкиране, овърдрафти и други дебитно-кредитни инструменти, лично, частно и семейно банкиране и т.н.

        Класациите

        Първото място за Булбанк не е изненада – това е най-голямата българска банка от създаването на банковия сектор в началото на 90-те. Булбанк е безспорен лидер по сума на активите, привлечените депозити и собствения капитал, въпреки че следващите я Банка ДСК и Обединена българска банка (ОББ) скъсяват дистанцията след всяка от последните 3-4 години. Единствено по размера на предоставените кредити Булбанк изостава от преките си конкуренти, но намалява дистанцията и се очаква скоро да се изравни с другите две големи банки.
        Банка ДСК вече е много близо до първото място и ако не беше възможното сливане на Булбанк, Биохим и Хеброс банк може би щяхме да видим как тя скоро става най-голямата. ОББ е стабилно на трето място, което ще запази и след споменатото сливане.
        От останалите банки прави впечатление 9-ата позиция на СИбанк, както и напредъкът на ДЗИ Банк, която ще влезе стабилно в десетката след сливането на трите банки от групите на Unicreditо и HVB.

        Забележка: Банка Запад-Изток, която номинално се класира 4-а, бе извадена поради недостатъчна представителност на данните за 2003 г., в която тя бе основана.

        ПроКредит банк е най-динамичната банка за 2004 г., постигнала почти удвояване на всички показатели. Забележителни са ръстовете на Райфайзенбанк, която е единствената голяма банка, продължаваща да увеличава с пъти активите и депозитите си. СИбанк, заемаща 3 място, е приятната изненада на годината. Продължават значителните си ръстове Първа инвестиционна банка (ПИБ) и Юнионбанк, които делят 4-5 място, Централна кооперативна банка (ЦКБ) - 6-а, и Банка ДСК (7-а). Класираните във втората половина на първата дванадесетица Алианц България, Насърчителна банка и Инвестбанк дават окуражителен сигнал, че и по-малките могат да печелят позиции чрез агресивен и постоянен растеж.
        Прави впечатление отсъствието от първата дванадесетица на Булбанк, която е едва 20-а, и на ОББ – 22-а.
        таблица 3 ефективност
        Изненада тук е отсъствието от дванадесетицата на Райфайзенбанк (13-а) и на ПИБ – едва 27-а). Постигнатата висока ефективност от ОББ, Булбанк, Експресбанк, Банка ДСК, Биохим и другите принадлежащи към големи международни групи банки е очаквана, доколкото се предполага, че те имат силен мениджмънт и добре дефинирани и амбициозни бизнес цели. Единствена “чисто” българска институция тук е Насърчителна банка, което е много добър атестат за нейното ръководство.
        таблица 4 продукти
        Булбанк, Банка ДСК и ОББ са безспорните лидери по разнообразие и завършеност на предлаганите продукти и услуги. Добрите позиции в дванадесетицата на Хеброс, ПИБ, Българска пощенска банка (БПБ), Биохим и Райфайзенбанк не би трябвало да изненадват, доколкото те са добре установени на пазара, със солиден опит в предлагането на банкови продукти и услуги или с подкрепа от групите, към които принадлежат. На този фон изключително добре стоят ДЗИ Банк, ЦКБ и СИбанк, които демонстрират, че могат да бъдат конкурентни на “чуждестранните” банки.
        таблица 5
        Най-успешната банка за 2004 г. според приложената методика е Банка ДСК с едно първо, едно второ и две места в десетката за четирите групи показатели. Водещата позиция на банката може да бъде обяснена с разумно агресивната пазарна стратегия, силен мениджмънт, ясни бизнес цели, гигантска клонова мрежа и огромната клиентска база. С изключение на показателите за ефективност и в много малка степен за сумата на активите Банка ДСК стои значително по-добре от своите директни конкуренти - Булбанк и ОББ.
        Булбанк и ОББ имат по две първи позиции от възможни общо четири, което е повече от Банка ДСК, и обещава ожесточена конкуренция за лидерското място в бъдещите година-две. Ако обявеното сливане на Булбанк с Биохим и Хеброс се осъществи, спорът за второто място вероятно ще бъде между Банка ДСК и ОББ.
        Разликата между втория - Булбанк, и петия - Биохим, е минимална и това, заедно с очакваното сливане, прави възможни всякакви размествания в класирането още в края на 2005 г.
        Не може да не се отбележи стабилната четвърта позиция на Райфайзенбанк, която затвърждава лидерската си позиция в сектора и обещава на своите конкуренти жестока битка за отстояване на място в първата тройка.
        Шестото място на ПроКредит банк е забележителен успех и е резултат на високопрофесионалното ръководство на тази иначе малка, но с правилно избрана маркетингова стратегия и фокусирано търсене на клиенти банка.
        Много приятна изненада е Евробанк (9-а), както и СИбанк (11-а), ЦКБ (12-а) и Юнионбанк (13-а), които са разпознати на пазара като “български” и нямат предимството да ползват наготово пазарни стратегии и разработени в чужбина продукти и услуги.
        БПБ и СЖ Експресбанк напомнят за себе си като за едни от първите приватизирани банки и принадлежащи към авторитетни международни банкови групи, докато ТБ Алианц България е приятно изключение, доколкото стратегията на Allianz не включва значителни инвестиции в банковия сектор.

        No comment

        Коментар


        • Странно. Не виждам такива работи в тарифата на ОББ

          Преводи от и по сметка – в системата на ОББ

          Изходящи

          в банков клон
          BGN 0.50

          чрез е-банкиране
          BGN 0.30

          Входящи Без такса Без такса

          Преводи от и по сметка – междубанкови

          Изходящи

          в банков клон
          BGN 1 -
          чрез е-банкиране
          BGN 0.60 -

          Регулярни плащания – независимо от броя (комунални услуги)
          BGN 1

          Коментар


          • обб ,булбанк,биохим ,пощенска никога ама никога повече ИЗМЕКЯРИ

            Коментар


            • Не, че съм срещу идеята за маслините, но дълбоко се съмнявам в осъществяването и. Някой може ли да каже колко към момента са банките в България управлявани от гърци? И какво се случва с управленските им екипи /от българи/ след закупуването. Нямам добро мнение за гърците като работодатели, а предполагам, че не правят изключения и в банките.

              Коментар


              • Не, че съм ксенофоб, ама просто гръцките банки и гръцките фирми в България действат под общия знаменател на дребните измами, това им е направо общ признак - хвани ОББ - удари Булвария да речем.
                Обаче са много задружни! Направо са като не от една националност, ами от една фамилия, която се е намърдала тука и дружно паразитира!
                Това произлиза от шубето на западноевропейските банки и компании да инвестират у нас. Надявам се до 2-3 години вече трайно да се настанят тука и да ги пратят комшиите да берат маслини, където им е мястото.

                Коментар


                • ОББ и Николов

                  Николов, това е нормално: няма друг начин да теглиш пари от картова сметка освен с картата. Не само за дебитните карти е така, ами и за кредитните. Ако все пак ОББ предлагат такава услуга, според мен означава че са си намерили още един удьржьт такси вместо да обеснят как се борави с картови сметки.

                  Аз съм клиент на ПИБ и на Пощенска, поради същите причини като looser. Много сам доволен от електроното банкиране и на двете, а особено много сам доволен от обслужването (и в двете), защото ме марзи да си попълвам сам платежните нареждания

                  За бавните прехвърляния през home-banking-а: на знам как е в ОББ, но ще ти кажа как е в ПИБ. При прехвърляне между две мои сметки от един и същи клон (без виртуалния) транзакцията се одобрява от оператор. Това е причината транзакции след 1700 и преди 0900 да не се обработват. Виртуалния клон е различен - там всички става на секундата.

                  Коментар


                  • Би трябвало да има официална информация за банките, а за съжаление такава не се публикува от БНБ, освен някой публични данни със закъснение...Би трябвало хората да знаят кои банки имат затруднения, но ако знаят може да настане голяма паника...в случая не посочвам конкретни банки, но може би е добра идеята за място с такава информация, все пак се гарантират само 20 000 лева, а и никъде не е посочено, кога ти ги връщат при фалит на банка..т.е. ти ше си ги получиш, но не е ясно кога
                    Например къде може да се види информация за коефицентите на съответната банка, по различните наредби?

                    Коментар


                    • За мен ОББ е спестовна банка - вкарваш парите вътре и там си остават.
                      Затова още миналата година си изтеглих парите и си закрих дебитната карта .
                      Единствено, съжалявам за безплатното електронно банкиране.

                      Специално, за дебитната карта причината беше - нисък лихвен процент, невъзможност да се плаща по Интернет .

                      Коментар


                      • Крайно време е някой да сезира некоректното отношение на някои банки към клиентите им! Клиент съм на ПИБ от момента в който направиха електронното банкиране и съм доста доволен. Плащам 1 лв на месец за този лукс.
                        Клиент съм на електронното банкиране и на Пощенска Банка заради по-изгодни преводи и осребряване на чекове. Там не плащам никаква месечна такса и ми хареса една опция да купувам ценни книжа с парите по сметките си. При опит да използвам тази полезна функция откривам, че още се работи по нея. Вече 5 месеца Много работни хора, кво да ги правиш Идеята ми е ако там няма някакви скрити такси условията за електронно банкиране са най-изгодни. Там обаче ми се налага да чакам понякога докато в ПИБ работят доста бързо.
                        Като цяло препоръчвам и двете.
                        Не е зле да има да има една тема и за банките, в която да споделяме впечатления.
                        Неприятни впечатления имам от бавното обслужване и измислените такси в ДСК (и от застаряващия персонал дето недочува), ОББ и това е май засега
                        Keep walking ...

                        Коментар


                        • Пресен пример за типично византийското мошеничество на ОББ:
                          В Петък 30.09 към 16:00 ч. имах среща с приятел в Бизнеспарк София - Младост. Същият ден трябваше да посетя магазин за Бяла техника и да закупя два уреда от последен ден на промоция, поради което носех с себе си 830$, които ми бяха останали и исках да продам с оглед добрият курс долар-лев през последната седмица. До мястото на срещата ми в Бизнеспарка има няколко банки и докато чаках, видях че най-добър курс беше изписан на електронното табло на ОББ - 1.6130, докато съседните банки купуваха долари между 1.6050 и 1.6080. Реших че 4-5 лв са си все пак разлика и влязох в офиса на ОББ. На вътрешното табло беше изписан същият курс, така че застанах пред гишето. Попитах това ли е курса, казаха ми да, има ли комисион, отговориха не. Дадох доларите и при получаване на бордерото, гледам че сумата нещо не е колкото трябва, а курса на обмяна е 1.6080. Попитах какъв е този курс и ми отговориха че това им е курсът. А защо на таблата пише друг по-висок курс, ми отговориха, че още не го били сменили. Поисках да изпълнят сделката по курса обявен за клиентите навсякъде в банката. Не можело. Аз им отговорих, че това са номера на квартално шмекерджийско чейнджбюро и имам право да разваля сделката, тъй-като още не съм подписал бордерото, но ми отговориха че ще ми начислят такса броене. Теглих им една майна наум и им заявих че са по-зле и от заложна къща в Младост 4, да не говорим за претенциите им за Топ Банка.
                          За сравнение ще дам, че в читавите чейнджбюра в Центъра, дори при смяна на курса на външните табла служителите подвикват понякога: Влизай по-бързо за да смениш на по-изгодния курс, да не говорим че при по-сериозни суми или редовни клиенти сами ти дават много по-добър курс от обявения.

                          Коментар


                          • Николов, говоря за най-обикновена безсрочна, разплащателна, спестовна или както искаш я наречи, сметка, без каквито и да е договори или условия. Възмущавам се от това, че ОББ начислява такса от 1 лв., върху собствената си такса за превод, понеже ме е дебитирала, за да си вземе таксата.

                            А не искам да ви казвам каква боза е по валутните сметки (пак безсрочни) - там се връзва почти по $1 на транзакция, при положение, че съм прехвърлял средства само между мои сметки!!!

                            Коментар


                            • Не съм съгласен с колегата. Ако не се лъжа, първите с home-banking в България бяха ПИБ. Общо взето те са лидерите сред частното банкиране. Повечето нови продукти и услуги излизат първо при и от тях. Ползвам ги от 2000 г. като банка. Доволен съм на фона на останалите, но все още има какво да се иска.

                              По отношение на ОББ и всички "гръцки" банки мнението ми напълно съвпада с останалите отрицателни тук.

                              Коментар


                              • ОББ

                                Николов, върви в ПИБ, пробвай. Може да се окаже че след години търсене и ти ще успееш да откриеш "Колелото". Този депозит в ОББ дето ни го хвалиш, съм го изчислявал на годишна база-ама никаква далавера няма.
                                ОББ били добри-направо не знам и ти дали си вярваш.
                                Имам клиенти от ОББ, е не могат да ме накарат и убедят да се въна пак при тях. Те мои клиенти-Да, но не и аз техен.
                                “Preparation. Discipline. Patience. Decisiveness”

                                Коментар

                                Working...
                                X