IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Start.bg Posoka Boec Megavselena.bg Chernomore
Контролен панел | Съобщения | Потребители | Търси
  • If this is your first visit, be sure to check out the FAQ by clicking the link above. You may have to register before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages, select the forum that you want to visit from the selection below.

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

ОББ - неприятни изненади

Collapse
X
  • Филтър
  • Време
  • Покажи
Clear All
new posts

  • Клиент съм на ОББ от 2000 г. Смея да твърдя, че банката винаги е била първа във всяко едно отношение. Помислете - коя е първата българска банка, която пусна свое интернет банкиране, и то безплатно, без месечни такси за обслужване, с по-ниски такси и комисионни, отколкото в клоновете на банката, с безплатни SMS-при задължаване или захранване на сметка (за сравнение ЦКБ го имат, но струва 0.18 на SMS или незнам колко лева на месец и година без да е от значение броя на известията, Булбанк го няма - интернет банкирането им също е с месечна такса, при Райфайзен пък банкирането струва 15 евро ма месец и прочее). Алианц и ДСК имат банкиране, което е с между 1 и 2 дена закъснение с реално осчетоводените транзакции в банките - ползвал съм ги и двете. В ОББ при нареждане на превод, документа получава референция на момента, т.е. транзакцията е осчетоводена и още повече, получателя, ако е клиент на ОББ може да разполага с парите се на същата секунда.
    Да оставим интернет банкирането, защото във всяко едно отношение това на ОББ е на светлинни години пред останалите банки.
    Вземете картовите им разплащания - единствената банка в България, която позволява в реално време, дори и от интернет банкирането си да наредиш превод от картова сметка е ОББ. Всички останали банки за такава операция ще посъветват клиента да изтегли парите си на ПОС или банкомат и да ги преведе на каса или пък другия вариант - ще задържат картата 24 часа и тогава ще направят превода, защото са зависими от БОРИКА.
    ОББ е единствената банка, която дава възможност за автоматично погасяване на кредит на физическо лице от картова сметка. Миналата седмица проверих в ЦКБ - така ми се наложи - обясниха ми, че трябва да тегля парите си от банкомат, да ги внасям по разплащателната сметка на кредита и те от там да си ги вземали, защото заплата получавам по картова сметка.

    Corleone, имам в ОББ една сметка, наречена ДЕПОЗИТ ПЛЮС с някакво там стъпаловидно олихвяване за суми над 1000 лв, не си спомням подробности, но ако не се лъжа при нея над три таралянкания напред-назад банката взема 1 лв. Проблема е, че банката не се интересува от коя сметка ще си нареждаш преводите, както казах това може и да е картова, ти си избрал предполагам ДЕПОЗИТ ПЛЮС, заради по-високите лихви и се оплакваш, че банката ти взема такса над 3 транзакции така както е по договор. Ми прави си преводите от друга сметка - това е сметка за ДЕПОЗИТ с по-високи лихви, логично е - нима коя да е друга банка ще ти позволи от интернет банкирането си да развалиш срочен депозит и да направиш превод.
    Току що си пуснах движение и на мен не са ми удържани никакви невероятни такси и комисионни извън ежемесечните ми.

    Коментар


    • alianz rules

      Коментар


      • Това е византийска традиция - троянския кон. Понаглеждам условията на банките - за депозити и за кредити, та общото ми впечатление е, че ОББ, Пощенска, Пиреус, Алфа, Евробанк имат изключително много скрити картинки за клиента.
        Истината е - преориентиране към други банки и търсене на правата до дупка - има КЗК, Банков надзор в БНБ, КЗПотребителя.

        Коментар


        • махнах се от ОББ през 2000. за миг не съм съжелил за това. Сега съм в ПИБ.
          “Preparation. Discipline. Patience. Decisiveness”

          Коментар


          • Аз пък не съм си и помислял да стъпвам.

            Коментар


            • Не стъпвам в ОББ от 3 години ...

              Коментар


              • Ne6to pove4e, kogato ljatoto me jadosaha i re6ih da si sakrija smetkata pri tjah mi vseha 5 leva sa dovijdane taksa. Isob6to sa golemi rasboinici kum klientite si.

                Коментар


                • Ами аз още се чудя кой работи с тази банка.Сметката си там я закрих преди 2-3 години още и от тогава съм в ПИБ, перфектна банка. Добри впечатления имам и от ЦКБ.

                  Коментар


                  • Баща ми имаше беzсро4ен валутен влог в ОББ. Той не обърнал внимание 4е от няколко месеца при теглене на валута от сметката на каса се на4ислява такса 2 лева. Може да иzтеглиш 30 евро, плащаш 1.05 евро такса. Посъветвах го да си zакрие сметката, което той напарави и сега ОББ имат 1 клиент по_малко.

                    Коментар


                    • ОББ - неприятни изненади

                      Искам да споделя с вас нещо и същевременно да ви предупредя за евентуални неприятни изненади от страна на ОББ. От 1 септември (разбрах го едва днес) е въведана такса "Дебитен оборот" в размер на 1 лв. за всяка дебитна транзакция (касова или безкасова) след третата. Това касае само безсрочните (спестовните) сметки на физически лица. Клиент съм на интернет банкирането на ОББ и днес ми направи впечатление, че сметката ми е "олекнала" с 19 лв. спрямо петъчното салдо. Когато пуснах разпечатка на транзакциите за м. септември разбрах, че за изминалия месец съм извършил 11 междубанови превода. Т.е. би трябвало да дължа 8 Х 1 лв. за всеки дебит над третия. Недоумението ми беше пълно, когато установих, че сумата до 19 лв. се "попълва" от още 11 Х 1 лв. за всяка дебитна транзакция, при която ОББ си е начислявала такса за междубанков превод. Реално погледнато наистина имам 22 дебитни транзакции (11 превода + 11 такси), но да начисляваш такса върху собстената си такса вече ми дойде малко много. Позвъних в ОББ, и на въпроса ми редно ли е да се начислява такса върху собствената им таксата за превод последва отговор в стил "Мълчанието на агнетата". След неколкократни прехвърляния от "комптентна" служителка към още "по-компетентна" се оказа, че ще трябва да се отиде до съответния клон, за да получa отговор от "компетентен" служител на моето питане.

                      Утре ще ви информирам за отговора на поредния компетентен служител.

                      P.S. Клиент съм на ОББ от 8 г., обслужването винаги е било перфектно, но явно с това електронно банкиране съм се поразглезил, защото не съм стъпвал в банков клон повече от 3 г.
                    Working...
                    X