Добре де и кога ще бъде търга тогава? Догодина?
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
ХД Пътища АД (6H2 / HDPAT) - архив до 01.09.11
Collapse
Заключена.
X
X
-
Anton Chigurh
-
Първоначално изпратено от BullyИзточник - дневник
"Двата търга за строителството на магистрала "Тракия", които са насрочени за 2 и 12 октомври може и да се провалят. Причината е, че процедурите са по българските, а не по европейските правила. Това стана ясно от изказванията на изпълнителния директор на Националната агенция "Пътна инфраструктура" Димитър Иванов и председателят на надзорния съвет на организацията Иван Атанасов. Ако прицедурите се провалят, това ще бъде второ фиаско за магистралата, която се строи още от миналия век, след концесията с българо-португалския консорциум.
Според обявената процедура е предвидено пликовете с офертите и тези с цената да не се отворят в един ден. Европейските изисквания обаче са двата плика да се отворят заедно. "И аз бях учуден защо процедурата е такава и зададох същия въпрос като вас, но ми беше отговорено, че процедурите се правят по българските закони", каза Иванов. Той обясни, че това е заварена ситуация. Търговете са започнали преди назначаването му и са съобразени с изискванията по Закона за обществените поръчки. Законодателят е този, който трябва да приведе закона според европейските изисквания, каза Иванов. Единствената възможност, която имала агенцията в конкретната ситуация е да назначи вътрешен одит и това е направено, допълни Иван Атанасов. Контрольорите проверяват дали всичко е наред с тръжната документация и ще вземат отношение по питанията на фирмите, които имат намерение да участват. Въз основа на констатациите от одита ще вземем решение дали всичко с процедурата е наред и тя може да продължи или търговете ще се прекратиат и ще се обяват нови, каза Атанасов.
Все пак към днешна дата утрешният търг ще се проведе, каза Димитър Иванов.
Не стана ясно как може пътните проекти, чието финансиране е по програма "Транзитни пътища", търговете за тях да се провеждат по европейските правила, а тези които ще се строят с пари от бюджета по българските. По тази програма пликовете с офертите и цената се отварят едновременно. От дадените обяснения излиза, че процедурите по "Транзитни пътища" не отговарят на българския Закон за обществените поръчки и би следвало тогава да не са законни.
През лятото Европейския съюз ни спря парите за пътища поради съмнения за злоупотреби, измами и конфликт на интереси в пътния фонд. Не стана ясно как ще убедим Европа, че нещата се променят след като търговете продължават да се провеждат по старите правила, а Законът за обществените поръчки все още не е променен.
Интересът към строителството на магистрала "Тракия" е голям - 28 чужди и български компании са закупили книжа за участие в т.нар. лот 3 (отсечката от Нова Загора до Ямбол)."
Коментар
-
Източник - дневник
"Двата търга за строителството на магистрала "Тракия", които са насрочени за 2 и 12 октомври може и да се провалят. Причината е, че процедурите са по българските, а не по европейските правила. Това стана ясно от изказванията на изпълнителния директор на Националната агенция "Пътна инфраструктура" Димитър Иванов и председателят на надзорния съвет на организацията Иван Атанасов. Ако прицедурите се провалят, това ще бъде второ фиаско за магистралата, която се строи още от миналия век, след концесията с българо-португалския консорциум.
Според обявената процедура е предвидено пликовете с офертите и тези с цената да не се отворят в един ден. Европейските изисквания обаче са двата плика да се отворят заедно. "И аз бях учуден защо процедурата е такава и зададох същия въпрос като вас, но ми беше отговорено, че процедурите се правят по българските закони", каза Иванов. Той обясни, че това е заварена ситуация. Търговете са започнали преди назначаването му и са съобразени с изискванията по Закона за обществените поръчки. Законодателят е този, който трябва да приведе закона според европейските изисквания, каза Иванов. Единствената възможност, която имала агенцията в конкретната ситуация е да назначи вътрешен одит и това е направено, допълни Иван Атанасов. Контрольорите проверяват дали всичко е наред с тръжната документация и ще вземат отношение по питанията на фирмите, които имат намерение да участват. Въз основа на констатациите от одита ще вземем решение дали всичко с процедурата е наред и тя може да продължи или търговете ще се прекратиат и ще се обяват нови, каза Атанасов.
Все пак към днешна дата утрешният търг ще се проведе, каза Димитър Иванов.
Не стана ясно как може пътните проекти, чието финансиране е по програма "Транзитни пътища", търговете за тях да се провеждат по европейските правила, а тези които ще се строят с пари от бюджета по българските. По тази програма пликовете с офертите и цената се отварят едновременно. От дадените обяснения излиза, че процедурите по "Транзитни пътища" не отговарят на българския Закон за обществените поръчки и би следвало тогава да не са законни.
През лятото Европейския съюз ни спря парите за пътища поради съмнения за злоупотреби, измами и конфликт на интереси в пътния фонд. Не стана ясно как ще убедим Европа, че нещата се променят след като търговете продължават да се провеждат по старите правила, а Законът за обществените поръчки все още не е променен.
Интересът към строителството на магистрала "Тракия" е голям - 28 чужди и български компании са закупили книжа за участие в т.нар. лот 3 (отсечката от Нова Загора до Ямбол)."
Коментар
-
Anton Chigurh
Първоначално изпратено от B.GrahamПочти 1500 бройки досега!!!Обороцията за няколко седмици.
Коментар
-
Първоначално изпратено от Shemataа сега да видим кой какво ще спечели!!!
Първоначално изпратено от B.GrahamПървоначално изпратено от StormЩе е интересно утре ...Life won't wait for you.
Коментар
-
28 фирми в надпревара за отсечка от "Тракия"
Готвят 30 млн. лв. за зимна поддръжка на пътищата
сряда, 01 октомври 2008 София
28 фирми са закупили тръжни документи за участие в конкурса за строителство на отсечката Нова Загора - Стара Загора от магистрала Тракия.
Офертите ще бъдат отворени утре, но без да бъдат огласени цените, предложени от кандидатите.
Търгът за втората отсечка ще е на 14 октомври.
Около 30 млн. лв. са предвидени за зимна поддръжка на пътищата у нас, обясни шефът на национална агенция "Пътна инфраструктура" Димитър Иванов.
Догодина изтичат договорите на фирмите, които поддържат шосетата, и вече се обмислят нови критерии, по които те да бъдат сключвани.
Предложението за бюджета за догодина на агенцията е да бъдат предвидени и средства за въвеждане на on-line система между пътната агенция и Брюксел, който ще позволява в реално време да се следи възлагането и изпълнението на договорите. Предвижда се въвеждането на системата да струва около 5 млн. лв.
Надзорният съвет на агенцията подготвя и нови договори, по които да се възлагат всички обществени поръчки.
Наталия Малчева
Коментар
-
"Стремежът на Министерство на регионалното развитие и благоустройството (МРРБ) и управляващият орган по Оперативна програма (ОП) Регионално развитие е до началото на 2009 г. да бъдат договорени проекти на обща стойност около 400 млн. лв., каза за Investor.bg заместник-министърът и ръководител на управляващия орган на оперативната програма Искра Михайлова."......."Като цяло най-много са проектите за рехабилитация на общинска пътна инфраструктура, но се увеличават и тези за ремонти на учебни заведения и детски градини и рехабилитация на паметници на културата. Напоследък има и проекти за рехабилитация на социална домове."....."Според индикативната програма на мини за следващата година се предвижда да бъдат открити схеми на обща стойност около 500 млн. лв."Мнението не е препоръка за сделки!
Коментар
Коментар