IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Start.bg Posoka Boec Megavselena.bg Chernomore
Контролен панел | Съобщения | Потребители | Търси
  • If this is your first visit, be sure to check out the FAQ by clicking the link above. You may have to register before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages, select the forum that you want to visit from the selection below.

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Инвестор.бг (4IN / IBG)

Collapse
X
  • Филтър
  • Време
  • Покажи
Clear All
new posts

  • преди да сравнявате с меком :

    - погледнете с какви мащаби расте рекламата в интернет за последните 5 години.
    - сметнете колко време сте прекарвали пред компютъра преди 5 години и колко време сега
    - сметнете колко ваши приятели, близки и роднини са нямали интернет вкъщи и колко имат днес
    - погледнете какъв ръст има пазра на таблети и смартфони
    - колко заведения предлагаха безплатен интерент преди 5 години и колко днес.

    - колко вестниците спират хартиените тиражи за сметка на интернет
    - колко телевизии качват съдържание в нета..

    Ако някой ни беше казал преди 10 години, че докато сме се усамотили в тоалетната ще може да си четем инвестора през мобилния си телефон - щяхме да му се смеем така както сега ще се смеят някои на прогнозна цена 50 кинта след някоя и друга година....

    бихте ли си купили нещо по-скъпо от 100 кинта без да сте поровили в нета къде какво се прелага.....

    колкото и странно да се струва на някои - светът се виртуализира със страшна сила...

    интересното предстои
    Last edited by bertram; 09.02.2011, 19:19.
    това мнение не е препоръка за покупка или продажба на акции

    Коментар


    • На мен едно не ми харесва - че само като има увеличение или се замисля шашма шефовете на компании (или силно заинтересованите) стават активни

      пример - меком

      сега и тук

      компанията определено има достойнства, а и без съмнение част от продуктите им имат своите предимства

      пожелавам успех, дано ме убедят, че си заслужава да се влезе тук - сега обаче няма да стане, защото скок-подскок от позиция на позиция дори БФБ разкрива потенциал за бърза печалба

      Коментар


      • Първоначално изпратено от Nikola Разгледай мнение
        Да Никола, благодаря. Само че няма нищо конкретно. Това е като листването на Софарма във Варшава - някаква химера

        ако наистина стане - тогава можем да говорим сериозно. в момента, за разлика от интернет, където големите все пак си плащат на независими метрики да ги мерят, при вестниците е адската боза

        всеки си крие реалния тираж и не се знае кой кой е. карат на стари лаври

        Коментар


        • http://www.24chasa.bg/Article.asp?ArticleId=711610

          Първоначално изпратено от optional Разгледай мнение
          П
          Бих погледнал към тези компании, но нито една не желае да поеме рисковете на това да е публична.
          поздрави
          The weak are meat and the strong do eat.

          Коментар


          • Първоначално изпратено от mathematician Разгледай мнение
            Ако беше технологична компания, в началото на своето развитие - ДА.

            Ама сега са една медийна компания и по нищо се различават кой знае колко от Дарик Уеб, Дир.бг, Капитал + Дневник и пр.

            Със същия успех ако пуснат акции от 24 часа и Труд можеш да се пробваш там.
            При медиите е общо взето същото - зависиш от човешкия фактор и настроенията на потребителите. Погледни към сделката за 315 млн. долара за Huffington Post.

            Бих погледнал към тези компании, но нито една не желае да поеме рисковете на това да е публична. Затова и всъщност няма как обективно да кажем мрежата от сайтове на инвестора къде е

            поздрави

            Коментар


            • Дай наистина да не влизаме в тази дискусия, че на хората които се удвоиха за 2 месеца ще им избият сълзи от умиление.

              Това, че една акция трябва да струва колкото я оценил пазара най-вероятно си го чел в богат татко беден татко или нещо подобно. Капиталовите пазари далеч не са ефективни. Цената на една акция е очаквания кешфлоу, дисконтиран към момента. Другия метод определянето на цената е чрез пиъри, който тук не е приложим. В зависимост от допусканията различните инвеситори стигат до различни цени. Именно тези разлики в оценката движат пазарите.


              Първоначално изпратено от maretoff Разгледай мнение
              Много инвеститори никога повече няма да пипнат банки ( не ми се влиза в подобна дискусия)...а освен това професионалните инвеститори могат да купуват само даден сектор (като 3TS, Тайгър и т.н.)

              Ако рабираше какво говоря за IVAS щеше да разбереш , че като перспектива са в един сектор

              ...ами нетинфо беше около 28 млн.евро -доста над 10 пъти продажбите

              Съжалявам, че мислиш, че казвам че ИБГ трябва да е с еди колко си P/S...тя е толкова колкото пазара е оценява
              The weak are meat and the strong do eat.

              Коментар


              • Първоначално изпратено от Nikola Разгледай мнение

                Всеки неемоционално привързан към инвестициите си човек ще избере банката.

                Много е трудно да намериш pure play пиъри за компания, като инвестора. Именно заради това е безумно да кажеш Мейл.ру търгува на 20 P/S значи и инвестора трябва да търгува на толкова.

                Все още тук най-точния бенчмарк си остава сделката за нет инфо, която си беше висока дори и за момента, въпреки момент в който беше купена компанията и това, че беше мажоритарен пакет за лидер на даден пазар.

                Всеки си има глава на раменете в крайна сметка и си решава сам как да инвестира парите си.
                Много инвеститори никога повече няма да пипнат банки ( не ми се влиза в подобна дискусия)...а освен това професионалните инвеститори могат да купуват само даден сектор (като 3TS, Тайгър и т.н.)

                Ако рабираше какво говоря за IVAS щеше да разбереш , че като перспектива са в един сектор

                ...ами нетинфо беше около 28 млн.евро -доста над 10 пъти продажбите

                Съжалявам, че мислиш, че казвам че ИБГ трябва да е с еди колко си P/S...тя е толкова колкото пазара е оценява

                Коментар


                • Първоначално изпратено от optional Разгледай мнение
                  истината е, че това, може би заедно с фармацията, е един от най-непредвидимите сектори. ето вчера анализ за това как вече не се ползват пощи например

                  http://www.investor.bg/news/article/112202/261.html

                  мисля си, че има доста резон за влизане в такъв тип компания, проблемът е в излизането. сигурен съм, че ако ибг се търгуваше на западен пазар сделки щеше да има доооста повече

                  аз харесвам компанията, но това не е сектор за всеки

                  не препоръчвам нищо
                  Ако беше технологична компания, в началото на своето развитие - ДА.

                  Ама сега са една медийна компания и по нищо се различават кой знае колко от Дарик Уеб, Дир.бг, Капитал + Дневник и пр.

                  Със същия успех ако пуснат акции от 24 часа и Труд можеш да се пробваш там.

                  Коментар


                  • Предположих, че си от IT сектора и за това не разбра сравнението ми с банката. Просто дадох акция с по-големи ръстове, която търгува на в пъти по-ниски мултипъли и за капак на всичко и има 50% пей-аут.

                    Всеки неемоционално привързан към инвестициите си човек ще избере банката.

                    Много е трудно да намериш pure play пиъри за компания, като инвестора. Именно заради това е безумно да кажеш Мейл.ру търгува на 20 P/S значи и инвестора трябва да търгува на толкова.

                    Все още тук най-точния бенчмарк си остава сделката за нет инфо, която си беше висока дори и за момента, въпреки момент в който беше купена компанията и това, че беше мажоритарен пакет за лидер на даден пазар.

                    Всеки си има глава на раменете в крайна сметка и си решава сам как да инвестира парите си.


                    Първоначално изпратено от maretoff Разгледай мнение
                    ...т.е. са логични сравнения с ЦКБ и Алкомет!

                    Аз не казвам, че трябва да се сравнява с Маил.ру, но това , което говориш за ФБ не е вярно, защото дори да се приеме оценка при 30 пъти продажби на ФБ ( $60 млрд.), то пак е под $1 млрд. от капиталозация от маил.ру.

                    Незнам какво точно съотношение в ИБГ, но се надявам скоро да стане публична инфо. Предполагам, че над 90% е дисплей

                    Понеже съм от тази индустия и анализирам само подобни компании от години виждам много усилия, които има на фронта на ivas например в aha.bg ( платени пакети, виртуалнио подараци , приходи от игри чрез в xpr0) ...това е точно модела на маил.ру..., преди 3 год. ivas е бил само 10%, a сега е над 50% от приходи , така, че има доста общи неща като генерална стратегия, но едва ли човек, който не е от индустрията може да го види и разбере лесно.

                    Не е препоръка, а опит за анализ
                    The weak are meat and the strong do eat.

                    Коментар


                    • истината е, че това, може би заедно с фармацията, е един от най-непредвидимите сектори. ето вчера анализ за това как вече не се ползват пощи например

                      http://www.investor.bg/news/article/112202/261.html

                      мисля си, че има доста резон за влизане в такъв тип компания, проблемът е в излизането. сигурен съм, че ако ибг се търгуваше на западен пазар сделки щеше да има доооста повече

                      аз харесвам компанията, но това не е сектор за всеки

                      не препоръчвам нищо

                      Коментар


                      • Е то в тази индустрия винаги е имало балонизиране и сигурно ще продължи да има.

                        Дот Кома 2000-2001 год.

                        После се появи Гугъл с една идея за търсачка - нищо ново. Ама я направи по-добре и по-ефективно от конкуренцията и ги изби.

                        Това не им попречи да се пробват в други сфери да забиват колчетата и флагчета. Някъде с успех, другаде без успех, щото конкуренцията беше напред или по-ефективна.

                        Фацебук според мен са доста балонизирани. Маил.РУ също, ама не чак толкова.


                        Имайки предвид, че сме малък пазар, който няма кой знае какъв потенциал в сравнение с УС или РУ, това предпазва от балонизиране 2-те публично търгувани компании, които работят в сектора.


                        С тоя пост нищо не казах, така че това не е никаква предпоставка.

                        Коментар


                        • Първоначално изпратено от Nikola Разгледай мнение
                          Тогава на каква база сравняваш инвестора с мейл ру, при положение че имат коренно различни revenue lines? Още повече, че и мултипълите на които търгува (мейл.ру) са абсурдно високи, но това е заради фб.

                          За да стане по-ясно отговори моля те на този въпрос: Колко % от общите приходи на инвестора се формират от дисплей рекламата? Просто двете нямат нищо особено, от финансова гледна точка и нямат база за сравнение.
                          ...т.е. са логични сравнения с ЦКБ и Алкомет!

                          Аз не казвам, че трябва да се сравнява с Маил.ру, но това , което говориш за ФБ не е вярно, защото дори да се приеме оценка при 30 пъти продажби на ФБ ( $60 млрд.), то пак е под $1 млрд. от капиталозация от маил.ру.

                          Незнам какво точно съотношение в ИБГ, но се надявам скоро да стане публична инфо. Предполагам, че над 90% е дисплей

                          Понеже съм от тази индустия и анализирам само подобни компании от години виждам много усилия, които има на фронта на ivas например в aha.bg ( платени пакети, виртуалнио подараци , приходи от игри чрез в xpr0) ...това е точно модела на маил.ру..., преди 3 год. ivas е бил само 10%, a сега е над 50% от приходи , така, че има доста общи неща като генерална стратегия, но едва ли човек, който не е от индустрията може да го види и разбере лесно.

                          Не е препоръка, а опит за анализ

                          Коментар


                          • Тогава на каква база сравняваш инвестора с мейл ру, при положение че имат коренно различни revenue lines? Още повече, че и мултипълите на които търгува (мейл.ру) са абсурдно високи, но това е заради фб.

                            За да стане по-ясно отговори моля те на този въпрос: Колко % от общите приходи на инвестора се формират от дисплей рекламата? Просто двете нямат нищо особено, от финансова гледна точка и нямат база за сравнение.


                            Първоначално изпратено от maretoff Разгледай мнение
                            ...това е също заблуда, защото приходите от дисплей реклама на маил.ру за 2010г се очаква да бъдат $82 mn or 27% of total revenues* ( или само 24 пъти повече от дисплея на ibg )
                            Last edited by Nikola; 09.02.2011, 13:32.
                            The weak are meat and the strong do eat.

                            Коментар


                            • Прегледах бегло проспекта но не можах да открия прогнозна финансова информация. Мой ли е пропуска или не?

                              Коментар


                              • Първоначално изпратено от Nikola Разгледай мнение

                                Къде пък сравни инвестора с мейл.ру.. там сигурно един банер за седмица струва годишните приходи на инвестора.

                                ?
                                ...това е също заблуда, защото приходите от дисплей реклама на маил.ру за 2010г се очаква да бъдат $82 mn or 27% of total revenues* ( или само 24 пъти повече от дисплея на ibg )

                                contextual advertising revenue - $25 mn*

                                ... или общо всички приходи илизат около $300 млн ( т.е. повече от половина идват от IVAS и други)...но в момента се търгуват при Market Cap (Millions) 7,255** или P/S = 24,2

                                Направих тези сметки, защото е мистерия тази оценка при огромния риск в Русия от навлизането на FB и загубата на приходи от 3-те социални мрежи, които държи Mail.ru

                                За да сме по-точни може да извадим от капитализация около 1, 5 млрд ( ФБ, групон и Зинга). Оценката на тези 3 пакета е леко завишена и следователно имаме P/S = 19,18


                                *J.P. Morgan
                                **Bloomberg

                                Коментар

                                Working...
                                X