Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Инвестор.бг (4IN / IBG)
Collapse
X
-
Anton Chigurh
Положителни новини за сектора, в който опеира ИБГ.
http://com.investor.bg/?cat=261&id=75713
Прогнозират до 50% ръст на приходите от интернет реклама у нас
12.02.2009 10:45
От: Десислава Попова
d.popova@investor.bg
Пазарът на интернет реклама у нас ще продължи да нараства и през 2009 г. въпреки глобалната икономическа криза и очакваните съкращения на общите рекламни бюджети в света. Около това мнение са обединиха по време на дискусия за бъдещото развитие на българския пазар през тази година представители на основните играчи на него - онлайн медии, рекламни и медийни агенции и рекламодатели.
Прогнозите на онлайн медии относно увеличението на собствените им приходи и ръста на пазара като цяло варират от 25% до 40-50%, като последните стойности бяха определени като оптимистични, но постижими.
Ръстът няма се постигне само чрез конвенционални средства като банерна реклама, а ще е резултат и на т. нар. performance маркетинг (като плащане за клик или друго предизвикано действие на потребителя) и нестандартни реклами.
През 2009 г. традиционните медии ще обърнат по-сериозно внимание на своя онлайн бизнес и ще се появяват нови медийни сайтове, прогнозираха участниците в дискусията, организирана от Nielsen Online и Netage.
В момента у нас има около 3 млн. интернет потребители, за които се дават едва 3% от общите разходи за реклама, посочи Владимир Жеглов от „Дир.БГ”. „Заражда се идеята, че интернет е форма на спасение на рекламния бизнес, но не трябва да си заравяме главите, в момента се намираме в web crisis 2.0”, коментира той.
Жеглов припомни актуализирана през декември 2008 г. прогноза на ZenithOptimedia за разпределението на рекламните бюджети между медиите у нас. Според прогнозата делът на интернет ще нарасне от 2,44% през 2008 до 5% през 2010 г., докато този на телевизията ще намалее от 64% на 61%. Предишната прогноза, направена година по-рано, е била за 3,41% дял на интернет през 2008 г. спрямо 64% за телевизията и 7% за интернет и 63% за телевизията през 2010 г.
От своя страна, рекламодателите започват да обръщат все повече внимание на ефективността на рекламите си.
„Няма съмнение в ползите от интернет. Делът на средствата за интернет реклама в нашия бюджет доскоро беше незначителен, като през последните две години започна да нараства. През 2009 г. нашите инвестиции в интернет ще бъдат по-големи, отколкото миналата година”, каза Невена Цекова от Toyota. Като основна причина за това тя посочи големия брой нови продукти, които компанията планира да лансира.
Рекламодателите бяха категорични, че съдържанието на медиите е от изключително значение и че релевантното съдържание е много по-ефективно за дадена реклама.
„Имиджът на даден сайт е пряка функция на съдържанието. При планиране се отчита дали този имидж е подходящ за даден бранд”, допълни Мартин Дановски, директор на Euro RSCG Sofia.
Съветите на медийните агенции са сайтовете да не се претоварват с много реклами, защото това отблъсква потребителите, а медиите да генерират интересно и уникално съдържание и да обръщат повече внимание на потребителите.
Коментар
-
Anton Chigurh
А и само да допълня, че имам представа на колко мина сделката на нет инфо.
По-важното в случая е че тя мина в години, в които сектора се очакваше да процъвтява (то и така се случи), а не в момента когато явно сектора е засегнат от кризата (и това вече се видя от 6%).
Към това като добавиш и премията за мажоритарен пакет примера с нетинфо съвсем не изглежа добър. T.e не можете да им гоните тяхния P/S multiple особено в момента.
Коментар
-
Първоначално изпратено от НаблюдателEquityPrivate, благодая ти много за мнението. Сега разбрах защо е това съмнение -просто не разбираш този бизнес. Наистина ми харесва как правиш анализите си, но от този коментар си личи , че от онлайн медиен бизнес имаш бегли представи.
Всъщност подобни неща чувам от 5-6 години и от други много добри спекуланти ( до скоро) на наща борса. Реалностите обаче в този бизнес са различни.
Примерите за инвестиции, които даваш са направени в коренно различна икономическа обстанова ( на силен оптимизъм към медиите), а тази се прави в момент, в който по-лошо трудно може да стане. Хубаво е да отчиташ този факт. Наистина ли мислиш, че точно някой сега лесно дава пари, ако не вижда много сериозна перспектива. Проучи защо 3ts управлява парите на Сиско. Това е може би най-успешния VC в региона.
А и в български фирми обикновенно се влиза като мажоритар. С този пакет от 17% дори и един директор в борда няма да имат и можете да си ги лъжете както си искате. Примери в българската практика много.
А и не могат да излезат чрез блок трейд, защото дневния обем на фирмата е 60,000лв и ще сринат цената. Как смятат да излязат след 3 години? Вие ли ще ги изкупите? Не са ли си взели поука от Софарма - Грамърси?
Коментар
-
Anton Chigurh
Здравей Наблюдател. Бях си обещал да не споря с хора работещи и собственици в инвестора :wink: но for the sake of the discussion ще го направя.
Какво бих направил, като инвеститор който е вманиачен в internet stocks в момента. Първото и най-важно нещо за мен би било да си купя пакета на възможно най-ниски нива. Първо трябва да си отговоря на въпроса, това дали е възможно. Вие очаквахте кризата да ви подмине, но уви тя не е сън да ви се размине. Представи си как изглеждат тези 6% ръст на фона на трицифрените ръстове от миналата година в очите на инвеститорите? Можеш да питаш Леля Мая, която отново очакваше >100% ръст.
Явно криза в сектора има, което вече много трудно ще накарате да хората с странни интервюта и анализи. Като инвеститор кризата в сектораме кара да си помисля, че всички класове активи в този сектор ще се обезценят. Нали така?
Ако имам такива очаквания няма да купувам на 11.50,, а ще чакам по-добри нива за влизане. Или греша?
Коментар
-
Първоначално изпратено от PhoenixheartНе знам, много фирми с репутация фалираха през последната година. Това, че е уважавана фирма не е пълна гаранция.
Коментар
-
EquityPrivate, благодая ти много за мнението. Сега разбрах защо е това съмнение -просто не разбираш този бизнес. Наистина ми харесва как правиш анализите си, но от този коментар си личи , че от онлайн медиен бизнес имаш бегли представи.
Всъщност подобни неща чувам от 5-6 години и от други много добри спекуланти ( до скоро) на наща борса. Реалностите обаче в този бизнес са различни.
Примерите за инвестиции, които даваш са направени в коренно различна икономическа обстанова ( на силен оптимизъм към медиите), а тази се прави в момент, в който по-лошо трудно може да стане. Хубаво е да отчиташ този факт. Наистина ли мислиш, че точно някой сега лесно дава пари, ако не вижда много сериозна перспектива. Проучи защо 3ts управлява парите на Сиско. Това е може би най-успешния VC в региона.
Коментар
-
Първоначално изпратено от EquityPrivateПървоначално изпратено от НаблюдателПървоначално изпратено от NikolaКрива баба си признава
"Ок за Каолин, със сигурност може би е интересна за някой, който вярва на перспективите за растеж на тоза суровина, но не и за Сиско.
Просто те вярват в нещо, което ти не вярваш. Прочети интервюто на Ковер - сметката е проста от 2,5% сега от микс на рекламата ще стане >10% . (т.е. пазара на он-лайн ще се повиши поне 4 пъти, а с нарастване на икономиката ще расте общия рекламен пазар) .
От Сиско залагат, че портфолиото на ИБГ ще запази лидерски позиции, а в превод това значи нарастване на приходи 3-4 пъти в следващите 4-5 години.
Те вярват на опита, който имат на подобни пазари и гласуват с парите си. Ти с какво гласуваш? (вземи акции назаем и продай на късо).
Ако разбереш на колко Санома купи Нетинфо (вярно тук е миноритарен пакет, а там за 100%), ще видиш, че Сиско доста тънко влезе."
Аз мисля че при настоящата икономическа ситуация рекламните бюджети на фирмите ще са сведени до минимум през следващите 2 години.
Наистина рекламния пазар и специално онлайн рекламата имат още накъде да се развиват в България, но според мен всичко това е било прайснато и то на 100% в цената.
Освен това с разширяването на пазара, ще навлизат и нови играчи. ИБГ може да остане лидер, но ще губи пазарен дял с всеки изминат ден.
А и стратегията им не е трудна за репликиране. Трябва още една група с пари да направи един финансов сайт с по-добър интерфейс и новини и всички моментално ще се преместим там. После им трябва нещо подобно на новинарския сайт на ИБГ, нещо ор рода на snimka.bg и един български YouTube и стават моментално конкурент на ИБГ.
И не знам защо всички говорят, че Сиско (стратегически инвеститор) били инвестирали. Инвестирали са 3TS (финансов инвеститор) посредством общия си фонд със Сиско. Едва ли ще предоставят някакво ноу хау на компанията, по-скоро гледат на нея като на атрактивна инвестиция, която да продадат след 3 години.
Коментар
-
Първоначално изпратено от НаблюдателПървоначално изпратено от NikolaКрива баба си признава
"Ок за Каолин, със сигурност може би е интересна за някой, който вярва на перспективите за растеж на тоза суровина, но не и за Сиско.
Просто те вярват в нещо, което ти не вярваш. Прочети интервюто на Ковер - сметката е проста от 2,5% сега от микс на рекламата ще стане >10% . (т.е. пазара на он-лайн ще се повиши поне 4 пъти, а с нарастване на икономиката ще расте общия рекламен пазар) .
От Сиско залагат, че портфолиото на ИБГ ще запази лидерски позиции, а в превод това значи нарастване на приходи 3-4 пъти в следващите 4-5 години.
Те вярват на опита, който имат на подобни пазари и гласуват с парите си. Ти с какво гласуваш? (вземи акции назаем и продай на късо).
Ако разбереш на колко Санома купи Нетинфо (вярно тук е миноритарен пакет, а там за 100%), ще видиш, че Сиско доста тънко влезе."
Аз мисля че при настоящата икономическа ситуация рекламните бюджети на фирмите ще са сведени до минимум през следващите 2 години.
Наистина рекламния пазар и специално онлайн рекламата имат още накъде да се развиват в България, но според мен всичко това е било прайснато и то на 100% в цената.
Освен това с разширяването на пазара, ще навлизат и нови играчи. ИБГ може да остане лидер, но ще губи пазарен дял с всеки изминат ден.
А и стратегията им не е трудна за репликиране. Трябва още една група с пари да направи един финансов сайт с по-добър интерфейс и новини и всички моментално ще се преместим там. После им трябва нещо подобно на новинарския сайт на ИБГ, нещо ор рода на snimka.bg и един български YouTube и стават моментално конкурент на ИБГ.
И не знам защо всички говорят, че Сиско (стратегически инвеститор) били инвестирали. Инвестирали са 3TS (финансов инвеститор) посредством общия си фонд със Сиско. Едва ли ще предоставят някакво ноу хау на компанията, по-скоро гледат на нея като на атрактивна инвестиция, която да продадат след 3 години.
Коментар
-
Първоначално изпратено от NikolaКрива баба си признава
"Ок за Каолин, със сигурност може би е интересна за някой, който вярва на перспективите за растеж на тоза суровина, но не и за Сиско.
Просто те вярват в нещо, което ти не вярваш. Прочети интервюто на Ковер - сметката е проста от 2,5% сега от микс на рекламата ще стане >10% . (т.е. пазара на он-лайн ще се повиши поне 4 пъти, а с нарастване на икономиката ще расте общия рекламен пазар) .
От Сиско залагат, че портфолиото на ИБГ ще запази лидерски позиции, а в превод това значи нарастване на приходи 3-4 пъти в следващите 4-5 години.
Те вярват на опита, който имат на подобни пазари и гласуват с парите си. Ти с какво гласуваш? (вземи акции назаем и продай на късо).
Ако разбереш на колко Санома купи Нетинфо (вярно тук е миноритарен пакет, а там за 100%), ще видиш, че Сиско доста тънко влезе."
Коментар
-
Продажбите на Инвестор.БГ нарастват до 127 хил. лв. за януари
http://www.investor.bg/?cat=5&id=75698
Едуард Вичинян,
ДВИ на Инвестор.БГ АД
Коментар
-
Anton Chigurh
Крива баба си признава
Коментар
-
[quote="Nikola"]Наблюдател (обзървър), няма да ти отговоря тук, а направо в ICQ-то"
Сори Никола ,но няма общо с обзървър...в този форум пиша рядко, но с 1 ник от повече от 5 год. ...така, че ще ми е интересно тук да ми отговориш
Страни от темата - сериозно се замислих да купя малко Каолин, гледам q4 се преставят по-добре от q3....може наистина това да е дъното....
Коментар
Коментар