IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg
Контролен панел | Съобщения | Потребители | Търси
  • If this is your first visit, be sure to check out the FAQ by clicking the link above. You may have to register before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages, select the forum that you want to visit from the selection below.

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Парахoдство БРП (5BR / BRP)

Collapse
X
  • Филтър
  • Време
  • Покажи
Clear All
new posts

  • Български шлеп, превозващ желязна руда по Дунав, се е ударил днес рано сутринта в стена и се е преобърнал в близост до румънския град Дробета-Турну Северин, а в реката са се изсипали 2 000 тона руда, предназначени за Сърбия, съобщава сръбското радио Б92. Шлепът е част от конвоя “Средна гора”, който се състои от един влекач и шест баржи. Радиото посочва, че при инцидента няма пострадали, но цялото количество желязна руда е потънало. На мястото веднага са били изпратени няколко екипа от Дробета-Турну Северин.
    На речна площ от 4 000 кв. м се е образувала червено петно заради ръждата от рудата, поради което са били повикани и представители на Агенцията за защита на околната среда, Гвардията за околна среда и Румънска вода.
    Според специалисти такива инциденти стават изключително рядко в дунавската клисура и че през последните десет месеца е имало само три такива.

    Коментар


    • Последните няколко дни в движението на корабите не виждам контейнерните баржи.
      Да не би да са закрили контейнерната линия?
      И нещо за съкращения и уволнения чува ли се?

      Коментар


      • Първоначално изпратено от Kristo
        ПАРАХОДСТВО БЪЛГАРСКО РЕЧНО ПЛАВАНЕ АД (5BR) източник: investor.bg 16 Февруари 2009 10:03


        Параходство БРП излиза от два индекса на Dow Jones
        Красимир Йорданов

        Считано от сряда, 18 февруари, акциите на Параходство Българско речно плаване (БРП) АД-Русе ще бъдат премахнати от базата на индексите DJ STOXX Eastern Europe TMI Small и DJ STOXX EU Enlarged TMI, съобщиха от индексния оператор stoxx.com.

        Dow Jones STOXX EU Enlarged Total Market Index е подклас на Dow Jones World Index и включва акции на 205 компании, листнати на фондовите борси на 10-те страни, присъединили се към ЕС след 1 май 2004 г. ( Кипър, Чешка Република, Естония, Унгария, Латвия, Литва, Малта, Полша, Словакия, Словения) плюс България и Румъния, които са включени след 1 януари 2007.

        Компаниите от Dow Jones STOXX EU Enlarged TMI Index покриват 95% от free-float пазарната капитализация на всички компании от 12-те страни.

        Други български публични компании, които са част от индекса, са Албена АД, Албена инвест холдинг АД, Доверие Обединен Холдинг АД, Химимпорт АД, Индустриален Холдинг България АД, Монбат АД, КРЗ Одесос АД, Проучване и добив на нефт и газ АД, Оргахим АД, Петрол АД, Софарма АД, Спарки Елтос АД, Стара планина Холд АД, Синергон Холдинг АД и ТБ ЦКБ АД.

        Същите компании са включени и в другия индекс, от който книжата на БРП ще бъдат извадени - DJ STOXX Eastern Europe TMI Small. Индикаторът обхваща 321 компании от Източна Европа, които имат едни от най-малките free-float пазарни капитализации.
        Това добре ли е или зле

        Коментар


        • ПАРАХОДСТВО БЪЛГАРСКО РЕЧНО ПЛАВАНЕ АД (5BR) източник: investor.bg 16 Февруари 2009 10:03


          Параходство БРП излиза от два индекса на Dow Jones
          Красимир Йорданов

          Считано от сряда, 18 февруари, акциите на Параходство Българско речно плаване (БРП) АД-Русе ще бъдат премахнати от базата на индексите DJ STOXX Eastern Europe TMI Small и DJ STOXX EU Enlarged TMI, съобщиха от индексния оператор stoxx.com.

          Dow Jones STOXX EU Enlarged Total Market Index е подклас на Dow Jones World Index и включва акции на 205 компании, листнати на фондовите борси на 10-те страни, присъединили се към ЕС след 1 май 2004 г. ( Кипър, Чешка Република, Естония, Унгария, Латвия, Литва, Малта, Полша, Словакия, Словения) плюс България и Румъния, които са включени след 1 януари 2007.

          Компаниите от Dow Jones STOXX EU Enlarged TMI Index покриват 95% от free-float пазарната капитализация на всички компании от 12-те страни.

          Други български публични компании, които са част от индекса, са Албена АД, Албена инвест холдинг АД, Доверие Обединен Холдинг АД, Химимпорт АД, Индустриален Холдинг България АД, Монбат АД, КРЗ Одесос АД, Проучване и добив на нефт и газ АД, Оргахим АД, Петрол АД, Софарма АД, Спарки Елтос АД, Стара планина Холд АД, Синергон Холдинг АД и ТБ ЦКБ АД.

          Същите компании са включени и в другия индекс, от който книжата на БРП ще бъдат извадени - DJ STOXX Eastern Europe TMI Small. Индикаторът обхваща 321 компании от Източна Европа, които имат едни от най-малките free-float пазарни капитализации.

          Коментар


          • Здр Наблюдател,

            мислех да те цитирам, ама много е дълъг поста ти, респективно интервюто.
            А иначе наистина се надявам, че не се ръководиш от едно интервю на един директор.
            Какво очакваш да каже?
            А иначе за специалистите, ами поразрови се из стари интервюта и доклади и ще разбереш,че там непрекъснато търсят специалисти. Защо ли?
            Един приятел ми каза, че там имало доста пенсионери. Та колкото и да се пъчат гърди, щом има пенсионери, а не млади кадри, не ми го хвали
            Нищо лично към теб, Наблюдател, просто това си е мое мнение.

            Коментар


            • Първоначално изпратено от luboil
              Лелеее, като гледам отчета, малко със закъснение, признавам си, и тук са се нагълтали с много вода.

              И като се вземе впредвид и най-неподходящия момент за строеж на нови баржи, може би 3 пъти по-скъпо от колкото сега и още два пъти по-скъпо отколкото в Украйна, налее бай МарАнди

              Голямо цоцане става тука

              Хрибол, кажи нещо, да повдигнем духа малко.
              В интерес на истината и на мен ми е кофти, ама трябва да сме реалисти
              Нищо не каза с този си пост приятелю... а може и аз да не мога да вникна в заключенията ти :-)
              Позицията не е от най-интересните, но така като си я захванал ще пейстна едно интервю, което четох преди време и което може да е интересно за следящите компанията:

              Строим нови кораби, назначаваме специалисти
              20.01.2009 08:08

              Още през септември Параходство БРП се преориентира в товарите, кризата не ни засегна, казва Драгомир Кочанов, изпълнителен директор на Параходство БРП-Русе
              Господин Кочанов, добра година ли беше за Параходство БРП изминалата 2008?
              - Специфичното за нас е, че вече сме член на ЕС, но по поречието на река Дунав са държави извън съюза, като Хърватия, Сърбия, Молдова и Украйна. От една страна, трябва да се съобразяваме с всички високи и скъпоструващи европейски норми и от друга - с конкуренцията на фирмите от въпросните държави, които не влагат много средства. Въпреки това се справяме добре в тази ситуация.

              Какви по-конкретни резултати отчетохте?
              - През първите 9 месеца на 2008 г. дружеството има почти 40 млн. лв. приходи и 4.2 млн. лв. печалба. Очакванията ни са успешно да приключим финансовата година, като печалбата се запази. Превозените през този период товари са 1.5 млн. т, като спрямо цялата 2007 г. обемът е нараснал минимално, но по-значителен е ръстът на приходите и печалбата.

              Какви бяха направените инвестиции през 2008 г.?
              - Параходство БРП вложи през миналата година над 5 млн. EUR и по този начин преизпълни инвестиционната програма от приватизационната сделка от 2006 г. Тя предвижда инвестиции от 25 млн. EUR за 5 години.
              През миналата година бяха подменени главни и спомагателни двигатели на кораби и беше заложено строителството на 6 нови закрити баржи. Първите две бяха приети в Русе през декември. Така БРП е единствената компания корабособственик, която през последните 10 години е построила нови плавателни съдове. Дружеството е и четвърто по големина след украинското, румънското и австрийското, но вероятно е с най-добри финансови резултати за изминалата година.

              А какво ново се очаква във флота през тази година?
              - До юли ще получим останалите 4 баржи. С част от предвидените нови 5 млн. EUR ще бъдат закупени от Caterpillar нови главни двигатели и редуктори. Имаме намерения да закупим употребявани моторни кораби в добро техническо състояние и баржи.

              Как се отразява световната финансова криза на дейността ви?
              - Дейността на параходството е съобразена с природните условия. През 2008 г. имаше малко негативни периоди от навигационна гледна точка - около месец. Сега от началото на 2009 г. целият ни флот е напълно натоварен. Проблем създаде възникналият ледоход по Горен Дунав, където корабоплаването е спряно, но по Среден и Долен Дунав работим интензивно.
              Колкото до икономическата криза, Параходство БРП не я е почувствало до момента. Има наистина спад в някои товаропотоци, основно в металургията, но ние още през септември се пренасочихме към други товари. Всичко това позволи да запазим плавателния състав. Дори след като бъдат купени новите кораби, ще назначаваме нови хора. Спадът на пътническото корабоплаване по вътрешните водни пътища на Европа вероятно ще освободи качествен персонал и ще го наемем.

              Какви са перспективите за развитието на речното корабоплаване?
              - Предстои бурно развитие на няколко области - контейнерни превози, извънгабаритни товари, превози с химикаловози и превози на автомобили. Параходство БРП работи активно по тези направления. Единствената сериозна контейнерна линия Белград - Констанца, по която оперират кораби на компанията, също набира скорост. Линията е алтернатива на съществуващите доставки на контейнери за Сърбия от Адриатическо море.

              През ноември ви избраха за президент на Международния съюз за Дунавско корабоплаване IVDS (Виена). Какво означава за вас този пост и какво произтича от него?
              - Безспорно този избор е много висока оценка за моята работа, както и признание за целия екип на БРП. Това е най-голямата организация на дунавските превозвачи, агенти, спедитори, в която членуват над 40 компании. Основната ни цел е да работим съвместно за осигуряване на по-добри условия за корабоплаване и по-голяма безопасност на екипажите, като се визират главно пиратските нападения. Подготвени и разпратени бяха становище и декларация до сръбските министерства на транспорта, на външните и на вътрешните работи със съдействието на Дунавската комисия във връзка с тези нападения.
              Освен това всички членове на IVDS смятат, че трябва с финансовата подкрепа на ЕС, на българското и румънското правителство да се подобри навигацията между Русе и Свищов.

              Какво точно трябва да се направи?
              - Да се премахнат многобройните прагове в този участък, които ежегодно променят местонахождението си. През 2003 г. например заради тях в този участък се плаваше само 6 месеца заради навигационни проблеми.
              Но единственото трайно и разумно решение е изграждане на хидровъзел и шлюзове. Вярно, това е много скъпо съоръжение, ще струва около 2 млрд. лв., но освен на корабоплаването то ще помогне и на електропроизводството, а също така и ще бъде един огромен резервоар за вода за битови нужди и напояване. Преди години имаше проект за изграждане на шлюзове в районите на Никопол - Турну Мъгуреле и Силистра - Калафат, но те така и не се реализираха. Време е отново да се обсъдят възможностите и необходимостта от такова съоръжение.

              Визитка
              Параходство БРП е приватизирано през 2006 г. от Химимпорт чрез Българска корабна компания ООД.
              Компанията разполага със 120 несамоходни съда с обща товароподемност над 180 хил. т и 23 моторни кораба, които през последните пет години са минали основен ремонт, а пет от тях са с нови главни двигатели.
              Драгомир Кочанов е изпълнителен директор на Параходство БРП от 2002 г.
              Завършил е Висшето военноморско училище във Варна със специалност Корабоводене за търговския флот и Нов български университет със специалност Корпоративен мениджмънт.

              Коментар


              • Лелеее, като гледам отчета, малко със закъснение, признавам си, и тук са се нагълтали с много вода.

                И като се вземе впредвид и най-неподходящия момент за строеж на нови баржи, може би 3 пъти по-скъпо от колкото сега и още два пъти по-скъпо отколкото в Украйна, налее бай МарАнди

                Голямо цоцане става тука

                Хрибол, кажи нещо, да повдигнем духа малко.
                В интерес на истината и на мен ми е кофти, ама трябва да сме реалисти

                Коментар


                • И тук голяма мъка.

                  Няма ли поне някой, който да махне горната анкета?

                  Доста мухъл е хванала...

                  Коментар


                  • http://www.dnesplus.bg/Business.aspx?f=102&d=239322

                    Коментар


                    • От Монитор

                      След като преди месец два български плавателни съда станаха жертва на набезите на румънски речни апаши, се оказа, че и сръбски пирати нападат наши кораби по река Дунав.
                      До момента е имало няколко атаки на секции, превозващи метал и руда за сръбския град Смедерево. Безекипажните плавателни съдове били нападнати, докато чакат разтоварване и да бъдат включени в конвой обратно за България. Секциите не се охраняват, докато чакат, те се оставят на котва в центъра на реката, докъдето може да се стигне само с лодка.
                      Плавателните съдове били натоварени с желязо и руда. Когато екипажът на кораба се върнал на борда установил, че голяма част от електрическата система на секциите липсва. Освен че от набезите Параходство БРП губи средства за ремонт на плавателните съдове, там се притесняват, че прекъснатите кабели могат да доведат до инциденти с техни моряци. Според екипажите сръбските пирати дълго наблюдават корабната композиция и когато секциите останат неохраняеми, ги нападат.
                      Преди месец имаше две нападения на румънски пирати над български кораби. При тях композиция от кораб влекач и няколко шлепа са станали обект на набезите на румънците, докато плавали в неутралните води близо до Свищов. Те приближили към плавателния съд с моторни лодки. Членовете на бандата се качили на палубата, като вързали въжета за един от стълбовете на шлепа и се изкачили по тях. Всичко се случило през нощта, за да не бъдат усетени от спящия екипаж.
                      От кораба румънците взели два варела с гориво и два акумулатора. После се върнали обратно на лодките и отпрашили в тъмното. Според българския моряк те си тръгнали с две лодки.
                      При втория случай румънците действали по същата схема. Те отново нападнали шлеп, натоварен със зърно, но задигнали само няколко варела с нафта.
                      След двете нападения документите, свързани с разследванията, били изпратени в крайдунавския град. Оттам обаче все още няма известие докъде са стигнали с издирването на нападателите.
                      Моряците от БРП решили да поемат охраната на корабите в свои ръце. Затова сега има сформирани няколко отряда, които да следят за румънските пирати Схемата е проста - един от моряците дава дежурство горе на палубата и ако забележи съмнителни лодки, алармира останалия екипаж. Другите също са в бойна готовност. При сигнал за атака те се качват при караула, въоръжени с подръчни средства и готови за бой.

                      Коментар


                      • ПАРАХОДСТВО БЪЛГАРСКО РЕЧНО ПЛАВАНЕ АД (5BR) източник: finance.news.bg 30 Юли 2008 18:46


                        Печалбата на ПАРАХОДСТВО БЪЛГАРСКО РЕЧНО ПЛАВАНЕ АД към 30 юни 2008г. е в размер на 3 106 хил. лв.
                        Дружеството ПАРАХОДСТВО БЪЛГАРСКО РЕЧНО ПЛАВАНЕ АД е реализирало печалба към второто тримесечие на 2008г., в размер на 3106 хил. лв. Общите приходи на дружеството са в размер на 23300 хил. лв., което е с 15.49 % повече спрямо предходния период. Общите разходи отчитат ръст от 15.76 % спрямо предходния период до 19849 хил.лв..

                        Към 30 юни 2008г. дружеството има печалба на акция (на осреднена годишна база) в размер на 0.11лв. . Данните са от Баланс/Отчет на дружеството към второто тримесечие на 2008г..

                        Според отчета на дружеството към 30 юни 2007г. е формирана печалба в размер на 3028 хил. лв.

                        Собственият капитал на дружеството към второто тримесечие на годината е 40320 хил. лв. , като спрямо същия период на 2007г. се е увеличил с 6.38 %.

                        Обобщена информация за търговията с акции на дружеството на БФБ – София през вторите три месеца на 2008г:
                        Общ брой изтъргувани акции: ( 113141 бр. акции )
                        Общ брой сделки: ( 473 бр. )
                        Минимална цена: ( 4.30 лв. )
                        Максимална цена: ( 5.95 лв. )
                        Среднопретеглена цена: ( 5.28 лв. за акция. )


                        ПАРАХОДСТВО БЪЛГАРСКО РЕЧНО ПЛАВАНЕ АД (5BR) източник: finance.news.bg 30 Юли 2008 18:46


                        Печалбата на ПАРАХОДСТВО БЪЛГАРСКО РЕЧНО ПЛАВАНЕ АД към 30 юни 2008г. е в размер на 3 106 хил. лв.
                        Дружеството ПАРАХОДСТВО БЪЛГАРСКО РЕЧНО ПЛАВАНЕ АД е реализирало печалба към второто тримесечие на 2008г., в размер на 3106 хил. лв. Общите приходи на дружеството са в размер на 23300 хил. лв., което е с 15.49 % повече спрямо предходния период. Общите разходи отчитат ръст от 15.76 % спрямо предходния период до 19849 хил.лв..

                        Към 30 юни 2008г. дружеството има печалба на акция (на осреднена годишна база) в размер на 0.11лв. . Данните са от Баланс/Отчет на дружеството към второто тримесечие на 2008г..

                        Според отчета на дружеството към 30 юни 2007г. е формирана печалба в размер на 3028 хил. лв.

                        Собственият капитал на дружеството към второто тримесечие на годината е 40320 хил. лв. , като спрямо същия период на 2007г. се е увеличил с 6.38 %.

                        Обобщена информация за търговията с акции на дружеството на БФБ – София през вторите три месеца на 2008г:
                        Общ брой изтъргувани акции: ( 113141 бр. акции )
                        Общ брой сделки: ( 473 бр. )
                        Минимална цена: ( 4.30 лв. )
                        Максимална цена: ( 5.95 лв. )
                        Среднопретеглена цена: ( 5.28 лв. за акция. )

                        Коментар


                        • БРП поръча още два кораба


                          БРП поръча още два корабаНа 1 юли 2008 година „Параходство Българско речно плаване” АД, гр. Русе е подписало трети, пореден договор с “Корабно машиностроене” АД, гр.Варна за строителството на още два нови кораба.

                          Плавателните съдове са речни, сухотоварни, закрити баржи тип Европа ІІ, всяка с товароподемност 2000 тона. Строителството на съдовете започва от месец юли 2008 година.



                          През месец април „Параходство Българско речно плаване” АД, гр. Русе спечели конкурс, проведен от Министерството на транспорта за основен превозвач на фериботната линия Никопол-Турну Магуреле. Компанията е получила разрешението за срок от три години. Кораб тласкач на БРП и пригодена за целта фериботна секция ще обслужват линията.Дейността на БРП е силно зависима от плавателните условия на река Дунав. Ледоходи и замръзване на реката, както и сушите са най-големите врагове на дейността на дружеството.



                          През януари, 2008 година ”Параходство Българско речно плаване” АД-Русе е подписало втори договор с „Корабно машиностроене” АД - гр. Варна, за строителство на още 2 речни сухотоварни тласкаеми баржи всяка с капацитет от 2000 тона. Строителството ще бъде извършено във Варна под надзора на Germanischer Lloyd. Първият договор се е отнася също за строителството на 2 броя закрити сухотоварни баржи тип Европа IIВ всяка с товароподемност от 2000 тона.

                          Коментар


                          • Bai Ivane

                            Samniavam se da ste gi prevozili vie.

                            Pak ako ste gi prevozili to ste si prolichi v otcheta.



                            Първоначално изпратено от bai Ivan
                            Компанията "Ворскла Стил България", част от Група "Финанси и Кредит" на украинския бизнесмен Констянтин Жеваго, кандидат за покупка на "Кремиковци", подписа Mеморандум за съгласие с представители на българските профсъюзи - НФ "Металици", ОБСО Кремиковци, НФ "Металургия" и ФСО "Подкрепа", съобщи пресцентърът на компанията.

                            Съгласно този документ компанията се задължава да изпълни по-рано обявените мерки за съживяване на металургичния комбинат и плана за жизнеспособност, посочва пресцентърът. От своя страна, профсъюзните организации са заявили своята поддръжка на действията на "Ворскла Стил България".

                            Меморандумът е бил подписан от лидерите на профсъюзните организации в комбината Васил Яначков и Людмил Павлов и изпълнителния директор на "Ворскла Стил България" Виктор Деминюк, в присъствието на президента на КТ "Подкрепа" д-р Константин Тренчев, консултанта и бивш директор на комбината Лилян Вачков и други представители на обществени организации.

                            „По този начин профсъюзите окончателно са заявили поддръжката си за програмите на инвеститора, които ще доведат до възраждането на комбината без съкращения на работни места“, се посочва в съобщението.

                            „Компанията е готова незабавно да достави 170 000 тонa суровини на комбината. Суровините са вече в пристанищата на Лом и Бургас. Фирмата има и ангажимент да инвестира 90 млн. долара като оборотен капитал. От тях са постъпили вече 1,5 млн. долара, необходими за погасяване задълженията на комбината за работна заплата“, казват още от кандидат-купувача, който е в надпревара за завода заедно с „Арселор Митал“.

                            Ръководството на "Ворскла Стил България" заявява решението си да запази металургичния комбинат, да инвестира до 720 млн. долара до 2012 г., необходими за модернизация на производствените мощности, технологично обновление, екологични проекти и социални програми, водещи до обезпечаване на работещите в завода.



                            Ние ли сме превозили тези суровини?

                            Коментар


                            • Компанията "Ворскла Стил България", част от Група "Финанси и Кредит" на украинския бизнесмен Констянтин Жеваго, кандидат за покупка на "Кремиковци", подписа Mеморандум за съгласие с представители на българските профсъюзи - НФ "Металици", ОБСО Кремиковци, НФ "Металургия" и ФСО "Подкрепа", съобщи пресцентърът на компанията.

                              Съгласно този документ компанията се задължава да изпълни по-рано обявените мерки за съживяване на металургичния комбинат и плана за жизнеспособност, посочва пресцентърът. От своя страна, профсъюзните организации са заявили своята поддръжка на действията на "Ворскла Стил България".

                              Меморандумът е бил подписан от лидерите на профсъюзните организации в комбината Васил Яначков и Людмил Павлов и изпълнителния директор на "Ворскла Стил България" Виктор Деминюк, в присъствието на президента на КТ "Подкрепа" д-р Константин Тренчев, консултанта и бивш директор на комбината Лилян Вачков и други представители на обществени организации.

                              „По този начин профсъюзите окончателно са заявили поддръжката си за програмите на инвеститора, които ще доведат до възраждането на комбината без съкращения на работни места“, се посочва в съобщението.

                              „Компанията е готова незабавно да достави 170 000 тонa суровини на комбината. Суровините са вече в пристанищата на Лом и Бургас. Фирмата има и ангажимент да инвестира 90 млн. долара като оборотен капитал. От тях са постъпили вече 1,5 млн. долара, необходими за погасяване задълженията на комбината за работна заплата“, казват още от кандидат-купувача, който е в надпревара за завода заедно с „Арселор Митал“.

                              Ръководството на "Ворскла Стил България" заявява решението си да запази металургичния комбинат, да инвестира до 720 млн. долара до 2012 г., необходими за модернизация на производствените мощности, технологично обновление, екологични проекти и социални програми, водещи до обезпечаване на работещите в завода.



                              Ние ли сме превозили тези суровини?

                              Коментар


                              • Първоначално изпратено от Viper
                                Параходство Българско речно плаване АД е избрано за основен превозвач по река Дунав за доставките на свежо и обработено гориво за АЕЦ Козлодуй, става ясно от съобщение на БФБ-София.

                                Решението е взето след проведен конкурс по Закона за обществените поръчки.

                                За 2007 г. Параходство БРП отчете нетна печалба от 3,23 млн. лв. спрямо 2,46 млн. лв. за 2006 г. Приходите от продажби на услуги нарастват с 12,5% на годишна база до 36,66 млн. лв.
                                В темата за химимпорт беше постано същото и попитах кой е бил досега превозвач на ядреното гориво на АЕЦ-а. Отговориха ми, че АЕЦ-а бил имал досега собствен транспорт, което звучи смешно. Надявам се в тази тема да има по квалифицирани и знаещи хора...

                                Коментар

                                Working...
                                X