If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
Импе, поглъщането във фармацията говори само и единствено за слабост на собствения ти R&D отдел и жестоко ти качват цената на молекулите, което пък ти удря печалбите след това в дълъг период от време. Не съм гледал дали купуват със собствени пари или кредит, но като цяло не е добре. Риска е голям, работя в бизнеса, при продажба се захаросва сериозно информацията , а отдолу почват да изскачат скрити разходи. Цените на придобиване и след това за интеграция и последващо развиване ги брой поне 30% нагоре от предвиденото. За справка провери Джонсън и Джонсън. Преди десетина години правиха такава експанзия и гледай колко им струва. Фармация поделението им още е почти на нула и печелят основно от consumer healthcare. Мога още много да ти говоря за Пфайзер, но ще почна да играя по ръба на confidentiality-то. Нямам техни акции, няма и да имам, защото после трябва да ги държа поне 3 години. Има много по-добри фарма компании, ако и не толкова могъщи.
Не зная, драги - ти разбираш от хапчевият бизнес и аз ного ценя твоето мнение - но мен ми се струва, че направиха добри покупки - а и по-добре да купиш конкурент и да се разшириш един вид, отколкото да държиш планини кешовица без полза. Както и да е - не съм вкарал ного пари в Pfizer, доходността им е прилична като за щатска компания, а и нямам против да ги държа не 3, ми и 23 години - стига да не намаляват снасянето . Ти коя хапчева компания би препоръчал? Аз засега имам тях и GSK, като на британците заложил повече - по-сосно снасят. Хъ-ъм - ти - помня - кефеше се на Рошлювците? Аз лично ща Sanofi - ама към момента цената не ме устройва - дебна ги дългосрочно един вид така да се каже. Но сега цел са ми добивните компании - защото - както са казали мъдри хора - това, дето не можеш да го отгледаш (като растения или добитъци) щеш не щеш, трябва да го изкопаш отнякъде.
Last edited by Императорът; 09.09.2017, 16:48.
Причина: За могъществото на дигърченцата-жуженца.
Мразете ме ако щете - Гарванът Селдън тоже не са го обичали :-)
Да, по четири пъти, както е редно за щатска компания. Капиталово съм мънинко назад, цените играят - ту нагоре, ту надолулу в нешироки граници. Не са ми дивидентно най-сгодните зарад тлъстите данъци в Щатите, не могат да конкурират по тоя показател GSK, но могъществото си е могъщество - а и компанията се разширява силно - поглъща като акулище други - и то немалки компании в браншът. Като височина на колчето (тоест процентна дивидентна сгода) Форд са ного по-добре.
Импе, поглъщането във фармацията говори само и единствено за слабост на собствения ти R&D отдел и жестоко ти качват цената на молекулите, което пък ти удря печалбите след това в дълъг период от време. Не съм гледал дали купуват със собствени пари или кредит, но като цяло не е добре. Риска е голям, работя в бизнеса, при продажба се захаросва сериозно информацията , а отдолу почват да изскачат скрити разходи. Цените на придобиване и след това за интеграция и последващо развиване ги брой поне 30% нагоре от предвиденото. За справка провери Джонсън и Джонсън. Преди десетина години правиха такава експанзия и гледай колко им струва. Фармация поделението им още е почти на нула и печелят основно от consumer healthcare. Мога още много да ти говоря за Пфайзер, но ще почна да играя по ръба на confidentiality-то. Нямам техни акции, няма и да имам, защото после трябва да ги държа поне 3 години. Има много по-добри фарма компании, ако и не толкова могъщи.
Желязко, ти си прав - полека-лека ще стане - нека измислят нови модели, пък колко ще е масово - ха бакалъм - а и пропуснал си - отде ще вземат:
А/ литийчец за батериите и
Б/ точец за толкова коли?
Веско - преди повече от месец (по-точно преди около например три месеца) и при мене пъкна - ама предният дивидент.
Монетов - не знам дали не печелят от, но всичко е търсене и предлагане - ще започнат. Ако гледаш тИслата - мани ги: тия са палячовци. Не може да сравняваш могъщи компании като Daimler и BMW с тая бутикова компания и дядото с кичарестите мустаки с Мъск.
Тоест Мъск няма какво да го мислим - чопна си 1 МБ бонусченце от тИслата, пък акционерите: при Любо Пенев.
Мразете ме ако щете - Гарванът Селдън тоже не са го обичали :-)
За електрическите автомобили - все още не съм видял компанията, печелеща от тях. Голяма част от корпорациите ги правят, само защото имат регулаторни изисквания по отношение на вредните емисии, които тяхната продукция спестява на планетата. Fiat буквално подаряваха електрическия си модел 500Е само и само да се оттърват от него, да не залежава при тях.
бмв планира да представи над 20 нови ел.мобили! но какво от това?!
не става от денс за утре уайпаут ДВГ и давай тока.
- грозни - 3/4 от ел.колите
- дълго - време за зареждане, несравнимо с конвенционалното 'налей и карай'
- никаква инфраструктура (все още) за масово, локално и удобно зареждане
- високи - цени сравнено с подобни от марка, клас, модел, серия
- ДВГ карат млади, стари и много стари. колко бързо се преквалифицират пенсионери и необразовани да разбират и боравят с нови технологии?
.... и т.н.
накратко: старта е даден, но ще е бавен процес за навлизане сред пролет-стадото, т.к. стадото първосигнално НЕ харесва и не обича резките промени.
да са живи и здрави младите и успех за такива, които се развиват в тези среди и особено тези, които са избрали да се самообразоват и развиват финансовата си грамотност.
Не зная специално във Ford да има някакво забавяне, поне не и грозно. Да - тоя бизнес е някак циклически - чувал съм го доста пъти - впрочем: така е - логическо е, но е и вечен бизнес, поне докато не се измисли телепортацията. От друга страна - защо мислиш, че не влизаме във благоприятен за автомобиладжиите цикъл - с гръмко прогласяваната от политиците и намиланата в колективното съзнание подмяна на течногоривните коли с електрически? Ха познай кой строи хепермегаебасимогъщата фабрика за електрически коли в Китай? И трите ми автомобилни компании подготвят могъща експанзия в електромобилният подсектор, но нямат и намерение да се отказват от класиката на ДВГ. Това ме радва - проява на мъдрост - тревожи ме малко само туй, че дядото с кичарестите мустаки е решил да се пенсионира, но какво да се прави: никой не е вечен.
Апропо - на настоящата цена на акцията, не мисля че рискуваш особено ного, ако решиш да се нагувичиш с акции. По 15 цента на тримесечие, плюс извънреден в четвъртото тримесечие. Незле дори след 30% данък.
Съгласен съм - автомобилният сектор е важен за обществото - от практична и от социална гледна точка. Въпреки това - авиоиндустрията също е жизненоважна, но през голямата част от този век работи на загуба. Само, защото нещо е важно, не е равнозначно на печелившо.
За електрическите автомобили - все още не съм видял компанията, печелеща от тях. Голяма част от корпорациите ги правят, само защото имат регулаторни изисквания по отношение на вредните емисии, които тяхната продукция спестява на планетата. Fiat буквално подаряваха електрическия си модел 500Е само и само да се оттърват от него, да не залежава при тях.
ами ако хората спрат да купуват автомобили (преди да са измислили телепортацията) заради споделената икономика в някаква нейна разновидност, ако взимат само под наем и притежанието на автомобил остане само нещо като хоби ти самият смяташ ли да си купиш автомобил или не ти трябва?
Абе то и стоицизъмът и комунизъмът са красиви философски концепции, ама човекът си е егоистическо и консуматорско говедо - и хилядолетия още такъв ще си остане.
Мразете ме ако щете - Гарванът Селдън тоже не са го обичали :-)
Не зная специално във Ford да има някакво забавяне, поне не и грозно. Да - тоя бизнес е някак циклически - чувал съм го доста пъти - впрочем: така е - логическо е, но е и вечен бизнес, поне докато не се измисли телепортацията. От друга страна - защо мислиш, че не влизаме във благоприятен за автомобиладжиите цикъл - с гръмко прогласяваната от политиците и намиланата в колективното съзнание подмяна на течногоривните коли с електрически?....
ами ако хората спрат да купуват автомобили (преди да са измислили телепортацията) заради споделената икономика в някаква нейна разновидност, ако взимат само под наем и притежанието на автомобил остане само нещо като хоби ти самият смяташ ли да си купиш автомобил или не ти трябва?
“The best time to plant a tree was 20 years ago. The second best time is now.”
Ти може да мислиш, че имам 0.2 акции, твоя си работа, щом мислиш, че ще инвестирам едва 20 кинта в една компания. Вярно, обичам да диверсифицирам, ама не мак толкоз.
Вова - ного важно - менкали си някакви 2 КБ. Газпром е стратегическа компания - не е съсел.
Мразете ме ако щете - Гарванът Селдън тоже не са го обичали :-)
Импов,"чудя" се дали да ти пусна линк на руски от вчерашното поредно заседание по делото срещу Улюкаев за 2 млн.подкуп! Прокурорът зачита публично в зала няколко разговора от СРС-та между Обвиняемия и Игор Сечин шеф на една друга могъща компания - "Роснефт".Дори с повърхостен прочит и малко обща култура всеки дребен инвеститор би разбрал че под тая трънка(Газпром) има съсел,а не заек!Под "съсел" нямам предвид компанията,а прекомерните очаквания на недалновидните и неинформирани инвеститори(само използвам фенските ти настроения).
Коментар