Тази година без руски и украински туристи..
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Албена АД (ALB)
Collapse
X
-
-
Първоначално изпратено от mapadona Разгледай мнение
И аз мисля, че може да се качи до 35-36 ама за нагоре си трябва вдигане на печалбата сериозни през 2022г. Имам 500 артии за цвят на портфейла на средна 31 лв. и мидля да чакам поне 40 тая година по някое време..... дивидент е химера поне до 2023г.
- 1 like
Коментар
-
Първоначално изпратено от Eminem Разгледай мнениеОчаквам повишена ликвидност в следващите дни, ръст в цената, както и връщане в Софикс през март.
Пък ако мениджмънта на тази компания се сети, че може да направи един сплит в съотношение 1:7 или 1:10 ще е доста добре
- 1 like
Коментар
-
Шест хотела може да отворят още през Април
Идеално!
Албена очаква повече туристи - www.economynews.bg
"...Според Тодорова на 9 април ще пристигнат първите за тази година гости, които ще ползват лечебна програма. Тя допълни, че курортът провежда масирана рекламна кампания в Германия за продуктите, които предлага - възстановителен пакет, профилактика и лечение на различни заболявания...
...Традиционно вече има записвания за посрещане на Великден в курорта. Търсенето е основно от румънци и българи. Тодорова допълни, че за настаняването им ще бъдат отворени шест от хотелите. През април се очаква да пристигне и група спортисти от Германия на тенис-лагер..."Това е лично мнение и не е препоръка за покупка или продажба на акции
- 1 like
Коментар
-
Първоначално изпратено от пасъм Разгледай мнение... Останах много доволен. Пълен, но не препълнен плаж. Достатъчно заведения за хранене и пиене. И не мога да си прeдставя, че това е било при 600 000, а е имало времена с 1,5 млн. Тогава сигурно са се пекли един върху друг, образно казано. Къде са вечеряли не ми е ясно...Защото не всички сме на оллинклузив(мернах и нощни снимки на сериалът
Много пъти съм бил в Албена.
Тази година, бях там през август и аз. Според мен, само около 7-8 хотела не работеха от около 29 изброени на сайта. Не бяха отворени и няколко от ресторантите извън хотелите. Сезонът започна трудно през юни и предполагам, че поетапно са отваряли хотелите, достигайки най-голяма заетост през август. За септември имаше много свободни места, заради налагането на карантина на прибиращите се румънци и липсата на немци тази година ( преди ковид, през септември беше пълно с немски пенсионери) и поетапно предполагам са затворили повечето хотели.
Винаги е така : ' Пълен, но не препълнен плаж. Достатъчно заведения за хранене и пиене ". Просторно, спокойно и приятно.
И аз вечерях навън, предимно в италианския. Вкусно, а!. Изкарах си прекрасноLast edited by Овчарчето Калитко; 19.09.2021, 12:19.Това е лично мнение и не е препоръка за покупка или продажба на акции
- 2 Харесвания
Коментар
-
Не бях ходил в Албена доста години. Беше един от най-добрите ни курорти според мен. Сега през август бях на почивка там. Останах много доволен. Пълен, но не препълнен плаж. Достатъчно заведения за хранене и пиене. И не мога да си прeдставя, че това е било при 600 000, а е имало времена с 1,5 млн. Тогава сигурно са се пекли един върху друг, образно казано. Къде са вечеряли не ми е ясно...Защото не всички сме на оллинклузив(мернах и нощни снимки на сериалът
- 1 like
Коментар
-
Първоначално изпратено от intellect Разгледай мнение
Шансът Албена да излезе на печалба за 2021 клони към нула, да не кажа, че е твърдо нула. Това е бизнес, който за да печели му трябва икономия от мащаба - в момента мащаб няма, при положение, че голяма част от комплекса изобщо не е отваряла, а останалата работи за относително кратко. Може и да започне да печели, разбира се - въпрос на обстоятелства и хоризонт. Просто хоризонтът не е 2021.
Чакам и отчета с интерес. Любопитно ми е какво ще е съотношението на приходите за 2021-ва към 2019-та, съобразно това,че през 2021-ва имат 600 000 нощувки, но главно през високия ценови сезон - юли и август, докато през 2019-та - 1 500 000 нощувки, но през юни, юли, август и септември.
Това е лично мнение и не е препоръка за покупка или продажба на акции
Коментар
-
Първоначално изпратено от Eminem Разгледай мнениеМениджмънтът ще е много зле ако не отчете милиони печалба за 2021 г. след като хотелите са пълни, а туристите отчитат сериозен ръст за 2021 г (оставям настрана и повишението на цените).
- 4 Харесвания
Коментар
-
Първоначално изпратено от Absolute_Amateur Разгледай мнение
Това се препокрива с моето мнение по-долу, че курорта си работи добре, на фона на ситуацията с КОВИД, както е на всякъде в бранша. Такова е мнението и на г-н Станев. Ясно е, че с 50% работещи хотели, няма как да се достигнат резултатите от предходните години. Процесът по възстановяването на индустрията ще е бавен просец, то се подразбира! Печалби могат да се очаква след време, 1-2 години. Не е препоръка!Never argue with idiots, they will bring you down to their level and then beat you with experience
Коментар
-
Първоначално изпратено от Absolute_Amateur Разгледай мнение
Това се препокрива с моето мнение по-долу, че курорта си работи добре, на фона на ситуацията с КОВИД, както е на всякъде в бранша. Такова е мнението и на г-н Станев. Ясно е, че с 50% работещи хотели, няма как да се достигнат резултатите от предходните години. Процесът по възстановяването на индустрията ще е бавен просец, то се подразбира! Печалби могат да се очаква след време, 1-2 години. Не е препоръка!
Коментар
-
Първоначално изпратено от Грую Груев Разгледай мнение
Извинявай, но аз ли гледам различни неща, ти ли даваш междинни данни, защото повече ти харесват - аз виждам 17,5 милки загуба за миналата година по годишния консолидиран отчет и 9 милки печалба по същия за 2019 Къде ги видяхте тези пълни хотели, идея си нямам, а и като гледам колко пари ще са нужни за инвестиции...
Ето ви едно интервю, да си четете и да си правите изводите:
Красимир Станев: Албена инвестира в къмпинг за сезон 2022
Казва изпълнителният директор на „Албена“ АД пред TravelNews
Г-н Станев, как завършва сезон 2021 за Албена?- На финала сме на сезона и той приключва в рамките на това, което очаквахме и планирахме в началото. Реализирахме около 600 000 нощувки, дори малко повече. Това беше нашият таргет, постигнахме го и това ни прави доволни. Разбира се изоставането спрямо 2019 година все още е на лице, но за догодина планираме да се подобрят още повече записванията и да реализираме около 1 000 000 – 1 200 000 нощувки.
Какъв е спадът спрямо 2019?- През 2019 г. нощувките бяха над 1 500 000, а тази година сме малко под половината. Догодина вече ще сме на 30% спад от 2019 г. Разчитаме през 2023 г. вече да сме на нивото от 2019 година. Това не е лошо и е в рамките на очакваното, защото големите спадове през 2020 и 2021 година не могат да се покрият в една силно конкуретна индустрия, каквато е международният туризъм. Спадовете не могат да се покрият за една или две години.
Какви са очакванията Ви за 2022 г. с оглед договарянията с туроператорите?- През 2022 г. интересът отново е налице. За нас най-важен е германският пазар. Всички немски туроператори търсят легла в Албена, което ме радва. На второ място вече се утвърждават като постоянни наши гости посетителите от Полша, Чехия, Словакия и малко от Унгария. Разбира се традиционните гости от Румъния и България имат интерес отново към Албена. Това, което мога да кажа като по-ново за 2022 година е, че ние пускаме в действие отново нашия къмпинг, който беше дълго време затворен. Ще генерираме гости в него от Централна и Западна Европа. Той ще бъде готов изцяло за 2023 година, но 2022 ще започне частично да функционира. Това е новост в нашето предлагане.
Какви инвестиции правите в къмпинга?- Инвестицията ни ще бъде около 7 млн. лв., а за 2023 г. още около 5 млн. лв. или общо 12 млн. лв. Догодина за първи път предлагаме база за настаняване на гости, които пътуват по формулата Airbnb. Тази година имахме около 1000 нощувки от този тип и си тръгнаха много доволни, което ни кара да мислим, че догодина ще можем да продадем около 3000 нощувки. На фона на всички числа, които ви казах, те не са толкова много, но за нас е особено интересно, защото за първи път имаме такива гости. Те са платежоспособни, любознателни, търсят и искат да научат нещо ново. Ходят по музеи, ползват rent-a-car, изобщо това са от тези гости, които наистина събират впечатления, знания и преживявания от местата, които посещават.
През този сезон откъде бяха най-много вашите гости?- Тази година най-много бяха от Румъния и България, и след това от Полша, Чехия и Германия. За догодина смятаме, че ще се променят тези данни. Предполагаме, че германските гости ще излязат на чело.
Как си обяснявате възвръщането на интереса на Централна Европа към България? Спомняме си, че преди 2019 г. от тези пазари имаше спадове.- Това е така, но след КОВИД пандемията ние имаме много силен туризъм за гостите от Чехия, Словакия и Полша. Условията ни са много подходящи за този тип туристи. Още повече, че възраждането на къмпингите ги привлича, защото това е особено типично за чешки и полски туристи. Най-голямото ни предимство е превъзходната ни природа и много доброто съотношение между цена и качество на обслужване. В тези два показателя ние сме водещи в Европа. Това, което е по-трудно да се предвиди е до каква степен климатичните промени ще ни изненадат, дали ще се получи хубаво лято, както тази година. Ние имахме тежки инвестиционни програми години наред. За две години ги спряхме, но догодина отново ще започнем с инвестициите.
Освен къмпинга какво друго предвиждате?- От 1 юни 2022 г. ще влезе в действие 5-звездният хотел „Амелия“ с 142 стаи и апартаметни. Инвестицията е 25 млн. лв. Завършваме го тази година или в началото на следващата. След това ни предстои да реновираме цялата пешеходна алея заедно с плажната променада и подготвяме много усилено проектите за реконструкция на хотел „Добруджа“, която трябва да започне през есента на 2022 година и да бъде напълно завършена за летния сезон през 2024 година.
Каква ще е инвестицията за него?- Това е над 60 млн. лв. инвестиция, която е необходимо да се направи, за да може отново нашият централен хотел да заблести със своята пълна сила.
Според вас към кои държави трябва България да насочи рекламата за следващия сезон?- Най-големият пазар, който генерира туристи е Германия и германоговорящите държави като Австрия, и Швейцария. И разбира се Скандинавия и Великобритания. Но това не означава, че трябва да забравим за реклами в други европейски държави. В никакъв случай не трябва да забравяме Русия. Големият потенциал за България е Турция.
Според вас България трябва да се насочи и към турските туристи ли?- Абсолютно. Търсенето е много голямо. Турските граждани в своята цялост правят държава от 80 млн. население. Те се интересуват и биха желали да дойдат да почиват на нашето Черноморие, така както са го правили в техните курорти. Те са водени от любознателността да видят една съседна държава, в която се говори турски език и която е готова да даде обслужване не по-лошо от тяхното.
Във връзка с обслужването, повечето хотелиери очакват с възстановяването на туризма през 2022 г. да имат проблеми с кадрите. Вие как ще се справите в тази тежка ситуация?- Проблемите са навсякъде. И в Западна Европа има проблеми с кадрите. Никъде не е решен този проблем. Истината е, че всеки мениджър и предприемач трябва да си осигури своя персонал. Трудно е безспорно, но съм убеден, че няма да бъде някаква фатална пречка, за да не можем да отворим хотелите. Още повече, че очакваме едно разведряване на хоризонта. Очаквам да се покаже отново традиционното добро търсене за летни ваканции и почивки, което ще ни даде възможност да наемаме персонал много смело още в ранните месеци на сезона. В рамките на 30-40% ще разчитаме и на персонал от чужбина – най-много от Украйна, Киргистан, Турция. Имаме доста студенти, които карат своите летни стажове от университетите в Централна и Западна Европа в България. Тази година бяха студенти от Италия и Германия и сме много доволни. Сезонният туризъм е непрекъснато движение. Ние работим с млади хора и с пенсионери, и изобщо тези категории население, които имат свободна работна ръка в дадени периоди от годината.
Коментар
Коментар