IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg
Контролен панел | Съобщения | Потребители | Търси
  • If this is your first visit, be sure to check out the FAQ by clicking the link above. You may have to register before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages, select the forum that you want to visit from the selection below.

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Златни пясъци AД (ZLP)

Collapse
X
  • Филтър
  • Време
  • Покажи
Clear All
new posts

  • Златни пясъци АД: Държавата да помогне за инфраструктурата
    Държавата трябва да се намеси и да помогне за цялостното изграждане на дъждовна канализация в курорта Златни пясъци, поиска днес изпълнителният директор на “Златни пясъци” АД Силвия Александрова. Това стана по време на обиколката с председателя на Държавната агенция по туризъм Марио Ал-Джабури и зам.-министърът на вътрешните работи Камен Пенков при проверка на готовността на черноморските курорти за летния сезон.

    2,6 млн. лв. са пресрочените задължения от частните хотели в курорта към "Златни пясъци" АД, посочи още Александрова. Натрупаните дългове са за поддържане на инфраструктурата в Златните. Тази година от дружеството са изразходвали 2 млн. лв. за подобряването й, стана ясно още днес. Списъкът с подобренията ще бъде изготвен и изпратен в Агенцията по туризъм, обеща изпълнителната директорка на дружеството.

    След обиколката си и в курорта “Св. Константин и Елена” Марио Ал-Джабури изказа много добри впечатления от състоянията на северните курорти. Разликата между Златни пясъци и Слънчев бряг е огромна, подчерта той. Основните проблеми, пред които бил поставен Слънчев бряг, са замърсяването му, масовото строителство в комплекса и временните постройки.

    Обиколката на Златни започна днес сутринта от хотел “Берлин” с атракционното влакче. В него освен Ал-Джабури и Александрова се качиха заместник-председателят на Агенцията по туризъм Христо Христов, зам.-министърът на вътрешните работи Камен Пенков, представители на хотелиерите и журналисти. Ал-Джабури бе много добре посрещнат и от административния директор на “Св. Константин и Елена” АД Жельо Душев, който също се постара председателят на държавната агенция подробно да разгледа състоянието на комплекса.

    Доротея СТОЯНОВА

    Коментар


    • Междуведомствена група ще провери готовността на курортен комплекс "Златни пясъци" за туристическия сезон



      31 май 2006 | 10:06 | Агенция "Фокус"



      Златни пясъци. Оглед за готовността на курортен комплекс “Златни пясъци” да реализира успешен туристически сезон ще направят председателят на Държавната агенция по туризъм Марио Ал- Джабури, заместник-министърът на Министерството на регионалното развитие и благоустройство Савин Ковачев и председателят на Комисията по търговия и защита на потребителите Дамян Лазаров, предаде репортер на Агенция “Фокус”. Обиколката е част от двудневната междуведомствена работна среща по проблемите на туристическия сезон “Лято 2006”. След извършения оглед ще се проведе и конференция, на която кметът на Варна Кирил Йорданов ще представи някои от проблемите на общината, свързани с туризма.
      Светла Стоянова, директор Дирекция “Надзор на заразните болести” към РИОКОЗ – Варна, ще даде препоръки за организирани пътувания зад граница. Тези препоръки са свързани с разпространението на заразата от птичи грип в Румъния.
      Цветомира ГЕОРГИЕВА

      Коментар


      • Марио Ал-Джабури: Златни пясъци няма проблем със строителството
        “Златни пясъци” е много по-подреден, няма проблеми със строителството, замърсяването или – временните постройки по крайбрежието. Това каза председателят на Държавната агенция по туризъм Марио Ал-Джабури след обиколка в курортен комплекс “Златни пясъци”, предаде репортер на Агенция “Фокус”. Това, което видях в “Златни пясъци” е, че качеството на предлаганите услуги е на много по-високо ниво от това в “Слънчев бряг”, каза още Ал-Джабури. По време на обиколката си той се срещна с изпълнителния директор на “Златни пясъци” АД Силвия Александрова. Някои от проблемите, които тя посочи, са: нужда от изграждане на пречиствателна станция, подобряване на пътната мрежа в и около курорта, както и получаване на подкрепа от страна на държавата при финансирането на инфраструктурни проекти.

        Марио Ал-Джабури каза също, че в курорта “Златни пясъци” не съществува проблем със строежите, тъй като няма повече места за такива. “Строежите не трябва да се спират, а да е по-добре регламентирано строителството, за да се получи устойчивост на туризма и повишаване на качеството”, каза още Марио Ал-Джабури по повод застрояванията по черноморското крайбрежие.

        Днес е вторият ден на огледа на курортите за готовността за успешен туристически сезон, който правят председателят на Държавната агенция по туризъм Марио Ал- Джабури, заместник-министърът на Министерството на регионалното развитие и благоустройство Савин Ковачев и председателят на Комисията по търговия и защита на потребителите Дамян Лазаров. Обиколката е част от двудневната междуведомствена работна среща по проблемите на туристическия сезон “Лято 2006”. В момента огледът продължава в курортен комплекс "Свети свети Константин и Елена".

        Цветомира ГЕОРГИЕВА

        Коментар


        • Така нареченото Виенско колело взеха да го правят най-после. Ама е по-подходящо за някоя детска градина. За цените е вярно - всеки сезон се преоценяват. Получава се парадокса, че нощувките падат, идват по-бедни туристи и не консумират почти нищо. Разчита се не на оборот, а на стратегията "резване на тиквата" като седне някой. Има две-три ефтини, избушени и забутани заведения, които се съобщават от човек на човек и баба и дядо германец веднага ги надушват и са там.

          Коментар


          • Златните пясъци само за богати
            Пет ягодки са 2 лева, бирата удари петарка


            Докато хотелите по морето свалят цените, търговците ги надуват като за световно. Бирата на Златни пясъци удари 5 лева. 500% е надценката на зеленчуците и плодовете в елитния курорт. За кило череши туристите броят от 10 до 15 лв. Ябълките са по 8 лв. килограм, а кофичка с пет ягодки излиза 2 лв. Дори най-обикновена баничка, която в София струва 40 стотинки, на Златни се продава за 1,50 лв.
            В Слънчев бряг и Несебър цените все още са народни. Халба бира в капанчетата на плажа върви от 1,50 до 2 лв. Порция пържени картофки струва 2,50 лв., а мешаната скара е от 5 до 8 лв. Цената на кило череши или ягоди е 4 лв. Поне с 50% обаче ще поскъпне храната в началото на юни, признаха търговци по Южното Черноморие.
            Добромир Недков
            Елена Димитрова

            Коментар


            • 1. Зависи на каква си ги купил...
              2. Не е ли наивно да избягаш точно преди сезона, когато се очкакват приходите... Don't you think?

              Коментар


              • Първоначално изпратено от Здравко
                То и сега цената си е добра за влизане...
                И още по-добра за излизане...

                Коментар


                • То и сега цената си е добра за влизане...

                  Коментар


                  • Ei ako padne pod 10 vsi4ki 6te pulnim jako

                    Коментар


                    • кристо не си ли забелязал, че след всеки твой пост в тази тема цената на ZLP е поне с 20 - 30 ст. надолу
                      Всеки може да спечели от борсата, но не всеки може да печели от борсата

                      Коментар


                      • “Златни пясъци” отчита 20 000 нощувки
                        ИЛКА КАТРЕВА

                        Туристическата фирма "Златни пясъци" АД, която разполага с шест хотела и е собственик на инфраструктурата в курорта, очаква добър туристически сезон. От началото на сезона до момента в хотелите на дружеството са реализирани над 20 000 нощувки. За сметка на отлива на германски и английски туристи има ръст на скандинавците, обясни за "Монитор" пресаташето на туристическата фирма Ирина Угринска. Туристите от Скандинавия, които преоткриват българското крайбрежие, ще компенсират спада на германския и донякъде на пазара във Великобритания. Хотелът за богати туристи, какъвто е петзвездният "Адмирал", се пука по шевовете в момента.
                        Запазени са позициите на Русия, ОНД и българите, които почиват в курорта. За сезон 2006 шестте хотела на дружеството очакват ръст на туристите между 5 и 10 на сто. Цената на нощувка през май е от 25 до 40 лева. Юнските цени все още не са определени, но на рецепция нощувките за българи и чужденци са изравнени. Над 2 млн. лева е вложило дружеството в инфраструктура. Нов асфалт е положен на 15 000 кв. метра алеи.
                        Междувременно от НСИ съобщиха, че през първите три месеца на тази година общият размер на приходите от нощувки в България възлиза на 56 000 000 лева, от които 34 000 000 лева са постъпленията от чужденци. В 1216 места за подслон са пренощували близо 603 000 души, от които около 193 000 са чуждестранните граждани.
                        Най-много са постъпленията от нощувки в столицата - 20,9 млн. лв., от които 16 млн. лв. са от чужденци. Смолян е на второ място по предпочитания с приходи от 9 млн. лв. Най-малко са приходите от нощувките във Видин - 99 658 лева.

                        Коментар


                        • Чакаме 10% повече туристи
                          Няма нищо страшно в това, че се продават хотели. Да ги вдигнеш е много по-лесно, отколкото да ги управляваш, смята председателят на Българската хотелиерска и ресторантьорска асоциация

                          Разговаря Мая Калпачка

                          - Господин Рагин, летният туристически сезон още не е официално открит. Готови са хотелиерите, макар че първите туристи отдавна са у нас?
                          - Сезонът още не е започнал. Той ще бъде официално открит в началото на юни, най-вероятно в "Слънчев бряг". В момента хотелиерите се подготвят. "Албена" така да се каже е вече в пълна бойна готовност. Там няма никакви проблеми. Същото е положението и в "Златни пясъци" - в "Св. св. Константин и Елена" също. Навсякъде в по-големите курорти вече е озеленено. Април беше зелен месец в курорта "Слънчев бряг".
                          - Бяха излъчени немалко репортажи, които показват, че курортите са строителни площадки. Проблемът със строителството по време на активния сезон не беше малък предходните години.
                          - Смятам, че тази година нещата ще са наред. Строежите вече са блокирани и се опаковат.
                          - Имате ли данни каква ще бъде заетостта през юли и август - най-натоварените месеци?
                          - Това ще бъде изяснено допълнително. Защото европейците предпочитат да планират ваканцията си отрано, но гостите от балканските страни - Македония, Сърбия, Украйна, Румъния, мислят до последно. С тях се работи по-трудно. Тези туристи обикновено вземат решение къде ще прекарат ваканцията си, преди да тръгнат. Но смятам, че няма да има проблеми със заетостта.
                          - Вярно ли е, господин Рагин, че има добри хотели, мениджърите на които са се принудили да дават нощувки на изключително ниски цени. Цитираха се суми от 5 евро, 15 евро за нощувка.
                          - И аз чух нещо подобно. Винаги съм казвал, че управлението на собствеността е много по-трудно от придобиването. Затова добрите мениджъри в цял свят са ухажвани, могат да си позволят претенции и имат добри възнаграждения. И тук именно ще се види кой може добре да си управлява собствеността. Случва се хубав, лъскав хотел - с малка заетост, а близо до него по-малък, който е пълен по шевовете. По някога и доброто място няма чак толкова голямо значение. Начинът на посрещане, начинът на обслужване, цената, качеството, отношението, инфраструктурата, имиджът - много са факторите, които определят успешния бизнес. В цял свят - колкото фирми фалират, толкова нови се раждат. Това е естественият подбор. И няма нищо страшно в това, ако някои хотели бъдат продадени и си намерят по-добри собственици. А пък старият собственик вкара парите си в друг бизнес, където повече му върви. Няма нищо неестествено в тези процеси. Не трябва да се правят трагедии от смяната на собствеността.
                          - Какви са цените сега, колко струват нощувките?
                          - Цените, с които се работи сега, са 17 вида. Всичко зависи от сезона, дали клиентът е редовен за даден хотел, ще ползва ли бонус, дали има деца, дали е голяма група и т. н. Както се казва, за всеки влак си има пътници. Но може да се намери нощувка и за 10 лева, и за 50 лева, и за 100 лева, и за 200 лева. Зависи какво търсите и какви са ви финансовите възможности. И дали това, което ви предлагат, ви устройва.
                          - С всяка изминала година в големите курорти хотелите стават все повече. Някои от тях са вдигнати буквално в полето и за да стигнеш до плажа, трябва да ползваш едва ли не чартърен полет. А повечето летовници идват заради морето.
                          - Щом като са направени тези хотели, инвеститорът очевидно е имал някаква идея, някакви планове. Но пазарът ще си каже сам думата дали е правилна или не инвестицията. Затова взехме решение всяка година април да бъде зелен месец, за да може това, което не е застроено, да бъде озеленено. Така ще бъде привлекателно, а няма да отблъсква туристите.
                          - Какви са прогнозите на хотелиерите за този сезон? Предходните години имаше ръст. Какво очаквате?
                          - Колкото повече нещата в бранша се урегулират, толкова повече ръстът на туристите ще е по-малък. Но се надявам да привлечем 5 милиона и половина туристи. Миналата година бяха около 5 милиона, което значи около 10 на сто ръст. Такива поне са ни амбициите.
                          - Текат различни дискусии между първото и второто четена на закона за ДДС. Освен предложението на Министерството на финансите за повишаване на данъка се очерта лоби в парламента, което е за запазване на 7% ДДС за хотелиерските услуги.
                          - Постоянно правим консултации. Министърът на финансите Пламен Орешарски каза, че ще направи всичко възможно, което обаче може да мине пред Европейския съюз.
                          - Донесе ли някакви сътресения въвеждането на еднакви цени за български и чужди туристи?
                          - Не бих казал, че има сътресение в туристическия бранш след въвеждането на еднакви цени за българи и чужденци в хотелите през изминалия зимен сезон. Слагането на еднаква цена на рецепция за наши и чужди туристи беше прието като изискване в новия закон за туризма. А промените бяха свързани с изискванията на Европейския съюз.
                          - Каква е целта на новата единна организация на българския туризъм?
                          - Целта е да се обедини едрият бизнес с бранша. За да може да се търси по-голямо лоби в парламента, правителството и в Брюксел. Защото, влизайки в Европейския съюз, ние трябва да се съобразяваме с останалите 27 страни. Ще трябва да намерим нашето място при една жестока конкуренция. И ако сме обединени с големите инвеститори, ще бъдем много по-силни.
                          - Как стои въпросът с пречиствателните станции за отпадъчни води по морето. На много места няма изградени пречиствателни съоръжения, на други - капацитетът е недостатъчен. Как ще бъде решен този проблем?
                          - Това е работа на държавата. А иначе тези хотели, които са откъснати и се намират на места, където няма градска пречиствателна станция за отпадъчни води, може сами да инвестират между 7 и 8 хиляди евро за съоръжение с малък капацитет. Това е подходящо за малките семейни хотелчета. Така се решават екологичните проблеми, а водата, която се пречиства, после може да бъде използвана за поливане на цвета, градини - въобще за напояване

                          Коментар


                          • Туроператори чакат 40% ръст на скандинавски туристи
                            Около 30-40 на сто ръст на скандинавските туристи това лято предвиждат туроператори. Това заяви за “Позвънете Новини” Стефан Качамаков, представител на “Аполо Ресор”. Туроператорът, който е основен на Скандинавския пазар за България, очаква първите си гости от Швеция на летище Варна в четвъртък. Те ще пристигнат с чартърен полет от Стокхолм и ще бъдат посрещнати по стар български обичай с хляб и сол от момичета в народни носии. Гостите ще отседнат в хотели на Златни пясъци и Албена. През целия сезон големия скандинавски туроператор се готви да доведе у нас около 15 000 туристи.
                            През последните години броят на туристическите пътувания, организирани към хотелите на Златните и Албена, нараства няколко пъти.

                            В скоро време летовниците от Скандинавия ще заемат трето място след Германия и Великобритания по брой и значимост в туристическия бизнес на курортните комплекси Златни пясъци и Св. Константин, заявяват от “Аполо Ресор”.

                            Коментар


                            • Освен Аквапарка, проекта и земята на Вили Лукс също са обявени за продажба.

                              Коментар


                              • и аз имам такива очаквания:
                                1. близо 10 млн. незавършено производство
                                2. тенденция за увеличаване на приходите от основната дейност
                                3. евентуална продажба на Аквапарка

                                абе нещата изглеждат примамливо
                                Всеки може да спечели от борсата, но не всеки може да печели от борсата

                                Коментар

                                Working...
                                X