If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
Банковия съюз - ключ към просперитет и ефективни реформи. Правителството и БНБ може да провалят цялата държава заради една банка.
Трябва независим надзор върху банковата ни система.
Правителството е длъжно да предприеме незабавни мерки за кандидатстване в Банковия съюз като първа стъпка към приемането ни във валутния механизъм ERM2 и еврозоната. Това е изключителен шанс, не просто защото така ще удовлетворим изискванията на Европейската централна банка (ЕЦБ), а най-вече за нас самите – за да осигурим независим и по-качествен надзор върху банковата ни система. Констатациите за продължаваща зависимост на БНБ от властта в България са факт, който през последните години се доказа при редица нейни решения:
Прикриването на резултатите от стрестестовете през 2016 година;
Одобрението на Стоян Мавродиев за изпълнителен директор на държавната Българска банка за развитие;
Одобрението на продажбата на Общинска банка на лице без никакъв опит в сферата;
Одобрението на продажбата на банка "Виктория" на "Инвесбанк", която показа най-слаби резултати на стрестестовете.
Напомням, че веднага след фалита на КТБ през 2014 година всички парламентарни партии, включително сега управляващите, заявиха при президента Плевнелиев, че приемането на България в Банковия съюз е приоритет. Силно притеснително е, че този приоритет сега е подменен, вероятно за да бъдат обслужени интересите на влиятелни кръгове. С това правителството рискува да изпрати България в последния коловоз на Европейския съюз, и в крайна сметка да ни извади от свободния свят с всички последствия от това. Не можем да позволим правителството и БНБ да провалят цялата държава, заради частния интерес на една банка.
Изпълнението на изискванията на Европейската комисия и ЕЦБ са важни, но недостатъчни условия за приемането ни в ERM2. Кандидатстването нито гарантира положителен отговор от страна на нашите партньори, нито е тест за фактическата способност на България да бъде член на еврозоната. И отговорът, и тестовете тепърва предстоят. Както травматичният опит на България с кандидатстването в Шенгенското пространство ясно показва, формалните стъпки и изпълнението на формалните критерии не са достатъчни, за да спечелят доверието на нашите партньори. Боядисването на една ограда пък съвсем.
Нужни са истински, автентични доказателства, че България е готова за подобно членство. Защитата на собствеността, правната система, адекватен финансов и енергиен надзор не са неща, които трябва да свършим, за да угодим на този или онзи чиновник. А за да направим икономиката ни конкурентна на световната...
Тревогата ми е обаче, че настоящото мнозинство в парламента и изпълнителната власт имат много различни приоритети и не са в състояние нито да осъществят необходимите реформи, нито да убедят някого в действителната способност на България да е пълноценен член на еврозоната. От което ще страдаме.
След кампания на НАП фирмите отчитат 5 млрд. лв. по-малко пари на каса. Според анализ на данъчните ефектът е предимно от компаниите, които са били проверени, и е под формата на повече дивидент
Касовите наличности на българските фирми са намалели с 38% за една година до 8.1 млрд. лв., като повечето от тези пари са били раздадени под формата на дивиденти. Ефектът е дошъл предимно от дружествата, които са били проверени от данъчните или пък са получили предупредителни писма – общо 25 хил. компании с пари на каса над 100 хил. лв. Това става ясно от анализ на Националната агенция за приходите (НАП) за ефекта от кампанията им за изчистване на парите в каса на фирмите, с който "Капитал" разполага. Проверките на НАП започнаха през миналата година с цел да накарат повече бизнеси превантивно да изчистят касите си. По данни на агенцията към края на 2016 г. декларираните касови наличности от фирмите са достигнали 13 млрд. лв. Съмненията са, че по този начин компаниите заобикалят плащането на корпоративни данъци и дивидент. И че в масовия случай парите ги няма, а през годините са извадени от касите и са използвани за разходи, които не са свързани с дейността на дружеството, а са в полза на съдружници и свързани с тях лица.
Повече дивиденти
Общото намаление на кеша в бизнеса през миналата година е 4.9 млрд. лв. По-голямата част от тази сума, или 3.8 млрд. лв., са били раздадени под формата на дивиденти. Съответно са се увеличили и приходите от данък дивидент (5% за местни физически лица) – със 74% до почти 310 млн. лв. през 2017 г. Част от ефекта се пренася и през първия месец на тази година, като така за първото тримесечие приходите по това перо почти се удвояват. От НАП поясняват, че ръстът на раздадения дивидент при 25-те хиляди фирми, които са били проверени от данъчни инспектори или са получили предупредителни писма и чийто кеш е бил над 100 хил. лв., е три пъти по-голям, отколкото при останалите фирми с касови наличности ...
Между другото има доста условия за търговията без комисионни през този ден. Хубаво е да ги прочетете, че миналата година Импето /а и не само той/ ме прекараха, мислейки си, че няма проблеми.
е той ако не се из... Импето няма кой. На мен едно време 11бр. ХЕС ми изтръска могъщо...
Румънският индекс е достигнал нашето ниво от 637 пункта на 17 юли през далечната 2001-ва година. Излиза, че нашия индекс е с близо 17 години назад след румънският.
Значи ако екстраполираме данните, очаквайте някъде към 2037-2040 година софикса да стигне 8000 (и то само ако до тогава Боко Тиквата и пасмината му са вкарани в затвора и ако евросъюзът не се е разпаднал междувременно)
( ! ) Мнението ми води до фалит и финансови загуби
Между другото има доста условия за търговията без комисионни през този ден. Хубаво е да ги прочетете, че миналата година Импето /а и не само той/ ме прекараха, мислейки си, че няма проблеми.
Коментар