IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec
Контролен панел | Съобщения | Потребители | Търси
  • If this is your first visit, be sure to check out the FAQ by clicking the link above. You may have to register before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages, select the forum that you want to visit from the selection below.

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Оптимизъм на БФБ (2)

Collapse
X
  • Филтър
  • Време
  • Покажи
Clear All
new posts

  • Защо мислите, че ще е само до юни?
    С впечатление съм, че лятото обикновено е най-заспалият борсов период.

    Коментар


    • За първи път ли ти е да "тупаш" топката до юни

      Коментар


      • Неистова скука...как ще издържим до юни не знам!

        Коментар


        • всичко ще започне от тук така

          САЩ готвят мита върху европейски внос за 11 млрд. долара


          fuск the bеаr - give me the bееr

          Коментар


          • Първоначално изпратено от Tsvetan Iliev
            Vinghen Ti1 – Електрически пуш-скутер от България



            Може би ще се запитате какво изобщо е то? Там е работата, че това е моя разработка, която скоро ще излезе на пазара! В последните две години, докато работих по бъдещите 11- и 13-литрови двигатели на камионите DAF, извънработно се занимавах с нещо далеч по-компактно, което да направи придвижването в града по-забавно, чисто и достъпно. Това, именно, е Vinghen Ti1 - електрически пуш-скутер с 26-инчово предно колело. А да, и ще го произвеждаме в България!

            Дизайн и история:
            Всичко започна с една простичка скица, която направих в началото на лято 2016-то. Още докато рисувах знаех, че това нещо ще се превърне в истински модел. Просто ми хареса концепцията, хареса ми и идеята да създам своя марка за превозни средства, па макар и електрически двуколки.

            Това донякъде ме доближава до детската ми мечта, която беше някой ден да имам своя марка за автомобили. Е, след това станах на 12 и осъзнах, че това е мечта, граничеща с невъзможното, но пък днес, за утеха кръстих своята марка за велосипеди и пуш-скутери Vinghen (Винген) - така се казваше флагманът във въображаемата ми автомобилна компания от детските ми скици.

            Дизайнът на Ti1 е вдъхновен от сърф културата, скейт движението и чистата механика. Идеята ми беше да създам нещо, което е характерно, лесно разпознаваемо, но същевременно залага на прости форми и чисти линии. Погледнем ли Vinghen Ti1 отстрани резултатът е очевиден - рамка с едва две линии, които с повечко въображение образуват буквата V, а за мен има асоциация и с вълнà.

            Степенката и кутията под нея пък бегло напомнят на сърф. Погледнете ли ги от друг ъгъл, обаче, виждате, че степенката всъщност залага на уличната култура с форма и изработка, които безпогрешно навяват асоциации с лонгборд - форма, шкурка, открити болтове. Всъщност тази връзка я дължа на мой приятел, Мариян Стойчев, също от автомобилната индустрия, който направи своя интерпретация на степенката и създаде този дизайн.

            Накрая завършваме с гумите - големи са. Двадесет инча диаметър отзад, двадесет и шест отпред и гуми, които са широки четири инча. Това си е чудовищно. Ненужно? Да, но пък изглежда впечатляващо, а и прави по-малките неравности недоловими.

            На пътя:
            Задвижването е поверено на 250-ватов електромотор, работещ с 36V, а зарядът идва от батерия с капацитет 11Ah. Максималната скорост е ограничена на 25 км/ч, а средният пробег с един заряд е около 40км, или до 60, ако сте наистина икономични.

            Планирам да пусна и по-мощна версия, но тя ще почака. А ще почака не за друго, а защото европейските чиновници проспаха инвазията на електрическите тротинетки (в която графа спада и моят пуш-скутер) и резултатът е, че няма ясни законови рамки за задвижването им.

            Но както и да е, да се върнем на моето творение. След много, много работа, забавяния и проблеми, най-после затегнах последната гайка на двата функционални прототипа и излязох на улицата.

            Трябва да ви кажа, че това чудо надмина очакванията ми и се оказа много по-забавно за каране, отколкото очаквах. Широката платформа за стъпване и сцеплението, което дава шкурката, с която е покрита, прави смените на центъра на тежестта на ездача изключително лесни и забавни. Реално управлявам не само с кормилото, но и с тялото си. Ами забавно е. Освен това 250W определено не са много, но байкът върви съвсем добре и ускорява достатъчно бързо, за да развеете бодро перчем.

            И най-интересното - обикаляйки из града с Ti1 се чувствах като разголена първокурсничка в софийски бар. Толкова много внимание не бях получавал скоро - хората ме спират и разпитват, коментират и заглеждат. Ами хареса ми - за мен това е знак, че дизайнът е добър.

            Какво следва:
            За момента имам функционални прототипи. Тестовете и процесът по сглобяването им показаха някои дребни забележки, които ще бъдат отстранени в оставащото време до старта на производството. Той, пък, е планиран за юли тази година.

            Има, обаче, няколко неща, които трябва да направим, преди да започнем производството, и най-важното от тях е успешно представяне в платформата за споделено финансиране Kickstarter, където съвсем скоро ще пуснем проект. За тези от вас, които не знаят, Kickstarter дава възможност на стартиращи компании като моята, да наберат предварителни поръчки за продуктите си, като по този начин се осъществява стартът на производството им. Платформата е сигурна, добре позната и ще се радвам да видя и български имена сред хората решили да поръчат Vinghen Ti1. Толкова ще се радвам, та ще им доставя байка лично до вратата!

            Ако искате да видите прототипите, пък, можете да го направите от 10 до 14 април на щанда на Vinghen на Мото Експо 2019 в Асикс арена (или както аз си я знам - зала Фестивална).

            [ATTACH=CONFIG]n3457989[/ATTACH]

            [ATTACH=CONFIG]n3457990[/ATTACH]

            [ATTACH=CONFIG]n3457991[/ATTACH]
            за едно ИПО няма ли кой да подскаже на Цецо
            Attached Files
            fuск the bеаr - give me the bееr

            Коментар




            • Колекторските агенции събират все по-малко необслужени бързи кредити. Делът им от 30% през 2017 г. намалява до 19% през 2018 г., съобщиха от Асоциация на колекторските агенции в България (АКАБГ). Въпреки че през 2018 г. агенциите отчитат спад на възложените обеми дългове, това се дължи не на по-малко задлъжняване, а на факта, че фирмите за бързи кредити вече се обръщат към колекторите много по-бързо и продават задълженията си на по-ранен етап, вместо сами да ги събират. Около 50% е спадът в броя на възложените случаи за събиране на необслужвани дългове, или общо 1,22 милиона случаи на некоректни длъжници през миналата година. 51% от задълженията са към банки, 19% към фирмите за бързи кредити, 15% към телекоми. Дял от 9% имат застрахователните дружества, 2% са лизингите и само 1% комуналните услуги – ток, вода и топлофикация.

              Източник: Труд

              Коментар


              • ДЪРЖАВИТЕ С НАЙ-ВИСОКИ ДАНЪЦИ

                Покрай дебата за данъците в САЩ, финансовото издание Investopedia направи сравнение на данъците в различни държави по света.
                Оказва се, че данъците в САЩ като процент от БВП са сред най-ниските в света. Сравнението е важно, защото БВП е паричната стойност на продуктите и услугите в една държава и дава представа за здравето на икономиката.
                САЩ се нареждат на 26-то място сред 28-те големи държави по размера на данъците.
                Вижте в кои държави плащат най-много данъци:
                ДАНИЯ (Население – 5 789 957)
                Приходи от данъци като процент на БВП ($ 299.166 млрд.): 48.2%
                Защо данъците са толкова високи:
                ПУБЛИЧНИЯТ СЕКТОР тук е един от най-големите - в него работят 30% от служителите на пълен работен ден в страната. За сравнение - в САЩ едва 8% от служителите на пълен работен ден са заети в публичния сектор.
                Колкото по-голям е този сектор, толкова по-високи данъци са нужни, за да се поддържа той.
                ШВЕЦИЯ (Население - 9 851 017)
                Приходи от данъци като процент на БВП ($ 348.6 млрд.) : 46.4%
                Защо данъците са толкова високи: В Швеция се отделя голямо внимание на СОЦИАЛНИТЕ УСЛУГИ - секторът на здравеопазването получава стабилни субсидии от държавата, както и образователният, гарантират се пенсиите са всички граждани.
                Швеция е известна с изключително семплите си данъчни декларации - гражданите трябва само да изпратят един смс на данъчните служби на година.
                ИТАЛИЯ
                Приходи от данъци като процент на БВП: 43.5%
                Защо данъците са толкова високи: В Италия се харчи много за социални услуги. За ПЕНСИИ СЕ ДАВА 14% ОТ БВП на страната, което е най-високият процент в ОИСР. Очаква се процентът на данъци от БВП да се увеличи, тъй като в момента налозите се вдигат, за да се подпомогне бюджета на страната.
                БЕЛГИЯ
                Приходи от данъци като процент на БВП: 43.2%
                Защо данъците са толкова високи: СИСТЕМАТА НА ЗДРАВЕОПАЗВАНЕТО излиза много скъпо на Белгия. В конституцията е записано, че всеки гражданин има право на здравни услуги.
                ФИНЛАНДИЯ
                Приходи от данъци като процент на БВП: 43.1%
                Защо данъците са толкова високи: И тук ЗДРАВЕОПАЗВАНЕТО И СОЦИАЛНИТЕ УСЛУГИ са много щедри и съответно излизат скъпо.
                Финландското правителство харчи много и за образователната система, която се счита за една от най-добрите в Европа.
                Сред държавите с високи данъци се нареждат още АВСТРИЯ, ФРАНЦИЯ, НОРВЕГИЯ, ХОЛАНДИЯ, УНГАРИЯ, ГЕРМАНИЯ, ИСПАНИЯ И ЯПОНИЯ.

                ДЪРЖАВНО УСТРОЙСТВО НА ШВЕЦИЯ

                Швеция е конституционна монархия, в която крал Карл XVI Густав е начело на страната, но отдавна кралската власт е ограничена до официални и церемониални функции.

                ***
                С няколко прекъсвания, най-голямата политическа партия в Швеция – социалдемократическата, е управляваща партия от 1920 г. включително и за последните десет години – влияние, което е уникално за съвременната западноевропейска политическа история. През септември 2002 г. на парламентарните избори социалдемократите спечелиха малко под 40% от гласовете и отново успяха да сформират правителство с министър-председател Йоран Першон.

                ***
                Историята на Швеция показва силна политическа ангажираност на обикновените хора, посредством техните “обществени движения” – търговски обединения, женски движения, умерени движения, спортни съюзи и много други. Избирателната активност в Швеция е била винаги много висока в сравненине с другите европейски страни. Често в Швеция се отчита като сериозен демократичен проблем спадът на тази политическа ангажираност през последните десетилетия. Избирателната активност е спаднала до едва 80%, което от друга страна продължава да е доста висок процент в международен мащаб.

                ИНТЕРЕСНО..

                Коментар


                • Първоначално изпратено от Ташунко със сапа Разгледай мнение

                  Мисля,че грешиш.Борсата ще върви надолу следващите 2 г.
                  ...и оборота докат слезе до тоя на будката за веСници и билетчета на късмета за търкане ...

                  Коментар


                  • Първоначално изпратено от Slavi.13 Разгледай мнение
                    Не предлагам облози но до април 2020 смятам, че БФБ ще е нагоре...поне с 10%.
                    Мисля,че грешиш.Борсата ще върви надолу следващите 2 г.Ще е късмет ако настане време на безветрие и нито расте нито пада.

                    Коментар


                    • Първоначално изпратено от Toranaga Разгледай мнение

                      Ми то вече сме април
                      Искал е, да каже след една година. Април 2020. "Я камилата.." дотогова.
                      А може да е имал предвид неговите 'артии. - бяха от лихварите за бързи кредити или от заложни къщи.
                      При криза те увеличават печалбата.
                      Last edited by kilimandjaro; 07.04.2019, 13:26.

                      Коментар


                      • Първоначално изпратено от Slavi.13 Разгледай мнение
                        Не предлагам облози но до април 2020 смятам, че БФБ ще е нагоре...поне с 10%.
                        Ми то вече сме април

                        Коментар


                        • Първоначално изпратено от Slavi.13 Разгледай мнение
                          Не предлагам облози но до април 2020 смятам, че БФБ ще е нагоре...поне с 10%.
                          а дотогаз пост и молитва ...

                          Коментар


                          • Не предлагам облози но до април 2020 смятам, че БФБ ще е нагоре...поне с 10%.

                            Коментар


                            • )))))....хубав вьпрос...с много труден отговор. Може би имам надежда, че сме под морското ниво и шанса да се задьржим и защо не и да се покачим е около 50 на 50....в следващата година....

                              Коментар


                              • Първоначално изпратено от Slavi.13 Разгледай мнение
                                Чета с интерес постовете на вожда и смятам, че е може би най-добрия апокалиптик. Точен и коректен...НО няма да се сьглася напьлно. Тук от 30 години е така! Нищо ново! БФБ е с оборот на един супермаркет но смятам, че има и компании, които не са с толкова варварски мажовци. Успех на всички!
                                Успехът в какъв времеви хоризонт го виждаш ...

                                Коментар

                                Working...
                                X