IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec
Контролен панел | Съобщения | Потребители | Търси
  • If this is your first visit, be sure to check out the FAQ by clicking the link above. You may have to register before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages, select the forum that you want to visit from the selection below.

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Химимпорт АД (CHIM)

Collapse
X
  • Филтър
  • Време
  • Покажи
Clear All
new posts

  • Първоначално изпратено от ivandavidov Разгледай мнение
    За да не изглеждат тъпо би трябвало някой в Химимпорт да коментира реалната икономическа обосновка зад подобни действия, а не да препоръчва на хората да летят с фалирали унгарски авиолинии. Подобна арогантност от страна на ръководството не говори добре за отношението на Мажо към Мино!

    EDIT: Забравих да кажа - имам акции, но също така имам и претенции към ръководството на Химимпорт най-вече по отношение на прозрачността. Винаги съм бил критичен към компаниите, в които инвестирам, критичен съм и сега!
    Прав си Давидов!

    Коментар


    • +1
      Първоначално изпратено от ivandavidov Разгледай мнение
      За да не изглеждат тъпо би трябвало някой в Химимпорт да коментира реалната икономическа обосновка зад подобни действия, а не да препоръчва на хората да летят с фалирали унгарски авиолинии. Подобна арогантност от страна на ръководството не говори добре за отношението на Мажо към Мино!

      EDIT: Забравих да кажа - имам акции, но също така имам и претенции към ръководството на Химимпорт най-вече по отношение на прозрачността. Винаги съм бил критичен към компаниите, в които инвестирам, критичен съм и сега!

      Коментар


      • Най-логичното обяснение е, че са решили да пренасочат някоя машина към чартърните полети обслужващи черноморския туризъм. Предполагам, че от чартърите печелят много повече. Последният месец два пъти пътувах с България Еър и двата пъти полетът закъсня с няколко часа заради закъснение при предишния полет, изпълняван от същия самолет. Очевидно се опитват да си оптимизират използването на флота, но го правят по доста дърварски начин.

        Коментар


        • Първоначално изпратено от Батя Разгледай мнение
          Хм, и за да не изглеждат тъпо трябва да ги направят тия 20 полета макар и да са на яко загуба!? Помисли, може би има и друга гледна точка и логично обяснение.
          За да не изглеждат тъпо би трябвало някой в Химимпорт да коментира реалната икономическа обосновка зад подобни действия, а не да препоръчва на хората да летят с фалирали унгарски авиолинии. Подобна арогантност от страна на ръководството не говори добре за отношението на Мажо към Мино!

          EDIT: Забравих да кажа - имам акции, но също така имам и претенции към ръководството на Химимпорт най-вече по отношение на прозрачността. Винаги съм бил критичен към компаниите, в които инвестирам, критичен съм и сега!
          Last edited by ivandavidov; 25.05.2014, 17:37.

          Коментар


          • Първоначално изпратено от netware5 Разгледай мнение
            Ми масово е. Не знам дали има и други, но само този в сряда до Виена прави примерно 5 месеца по 4 седмици = 20 полета до влизането в сила на зимното разписание. А и не акцентирам върху думата "масово", а върху това, че не се прави така. И в случая го говоря не толкова като недоволен клиент, а като разтревожен акционер. Щото с такива тъпотии гонят клиентите си при положение, че авиокомпанията трябва да оцелява в една силно конкурентна среда сред големите акули. Вместо да коткат клиентите си, които са ги предпочели пред Австрийските авиолинии, те ги гонят. Аз какво направих? Просто си анулирах билетите (ставаше въпрос за два билета) и си купих други от конкуренцията. И следващия път много ще се замисля когато имам избор дали да предпочета Bulgaria Air, нищо че съм акционер в холдинга. Авиокомпанията оперира в много тежка конкурентна среда, особено по тази линия, и е безкрайно тъпо да си подлива сама вода.

            А и щом е взето такова тъпо решение, значи нещо не е наред в професионалното управление на компанията.
            Хм, и за да не изглеждат тъпо трябва да ги направят тия 20 полета макар и да са на яко загуба!? Помисли, може би има и друга гледна точка и логично обяснение.

            Коментар


            • Първоначално изпратено от Батя Разгледай мнение
              Нет, честно казано пресоли манджата с това "масово анулиране на полети"...
              Явно си се ядосал повечко и в афекта си изписа не съвсем обективен пост.
              Успех с инвестициите и... полетите
              Ми масово е. Не знам дали има и други, но само този в сряда до Виена прави примерно 5 месеца по 4 седмици = 20 полета до влизането в сила на зимното разписание. А и не акцентирам върху думата "масово", а върху това, че не се прави така. И в случая го говоря не толкова като недоволен клиент, а като разтревожен акционер. Щото с такива тъпотии гонят клиентите си при положение, че авиокомпанията трябва да оцелява в една силно конкурентна среда сред големите акули. Вместо да коткат клиентите си, които са ги предпочели пред Австрийските авиолинии, те ги гонят. Аз какво направих? Просто си анулирах билетите (ставаше въпрос за два билета) и си купих други от конкуренцията. И следващия път много ще се замисля когато имам избор дали да предпочета Bulgaria Air, нищо че съм акционер в холдинга. Авиокомпанията оперира в много тежка конкурентна среда, особено по тази линия, и е безкрайно тъпо да си подлива сама вода.

              А и щом е взето такова тъпо решение, значи нещо не е наред в професионалното управление на компанията.
              Last edited by netware5; 25.05.2014, 01:46.
              He was born poor, died rich, and never hurt anyone along the way.

              Коментар


              • Първоначално изпратено от netware5 Разгледай мнение
                ....
                Както виждаш, когато пиша не си изсмуквам мислите от пръстите. Можеш да продължаваш да ме смяташ за сериозен форумец
                Нет, честно казано пресоли манджата с това "масово анулиране на полети"...
                Явно си се ядосал повечко и в афекта си изписа не съвсем обективен пост.
                Успех с инвестициите и... полетите

                Коментар


                • Първоначално изпратено от SoHo Разгледай мнение
                  Пичове отменянето на полети е нормална бизнес практика. Какво бихте направили вие ако няма пасажери?
                  Хайде сега се върни малко по-надолу и прочети пак. Дал съм подробни обяснения. Въобще не става въпрос за отмяна на полет поради незапълване. Става въпрос за премахване на полет от разписанието ДВА МЕСЕЦА преди полета, когато няма как да знаеш дали ще се запълни ли или не. И промяната в разписанието НЕ Е направена когато това се прави обикновено (два пъти в годината, за лятното разписание мисля, че се правеше през ноември-декември предишната година). Каквато и да е причината, нормалната практика е да не се прави по този начин.
                  He was born poor, died rich, and never hurt anyone along the way.

                  Коментар


                  • Пичове отменянето на полети е нормална бизнес практика. Какво бихте направили вие ако няма пасажери?

                    Коментар


                    • Досега винаги само преглеждах Investor и така и нямах регистрация, но напоследък ме избива на национализъм и ще споделя мнение
                      Отсега да кажа, че не ангажирам никой с виждането си, а само споделям позиция и наблюдения. И аз като често пътуващ (както и семейството ми) съм попадал на анулирани полети. Специално до Виена, летя смея да кажа доста често. Както с Bulgaria Air така и с Austrian Airlines. Гледайки все по-празни полети напоследък си мислех защо изобщо ги има? Оказва се, че от Bulgaria Air анулират един полет седмично за лятото, а Austrian Airlines анулират три полета - в Понеделник, Вторник и Неделя. Явно трафика до Виена спада, но никой не коментира фалит на Austrian въпреки хилядите им стачки и анулации. Одавам го натова, че по принцип българите сме си настроени да си плюем и ненавиждаме нашето А и никой не може да е пророк в собстената си къща.
                      А според сайта на летище София, Bulgaria Air си запазва лидерството: http://www.sofia-airport.bg/pages/ne...x?lm01=106&p=1

                      Коментар


                      • Първоначално изпратено от netware5 Разгледай мнение
                        ...


                        Както виждаш, когато пиша не си изсмуквам мислите от пръстите. Можеш да продължаваш да ме смяташ за сериозен форумец
                        Извинявай, че се намесвам, но защо тр. да те е еня какво си мислил Батката - едва ли не ще му даваме отчет като някакъв форумен фактор, мен специално ме е натирил в игнора, но логично, като му казвам истината както я виждам директно. Ей го пак взел да се мазни на мажовците. Едно време се мазнеше и при свилозаджийския ... докато кашира разбира се, а то не бяха подбутвания на темата, то не бяха четкания на комсонавта, знаеш много добре, за какво става дума, а и темата я има. Исках само да кажа - не му се вързвай, преценили сме кой какъв е, не сме от оня ден у форумо
                        Last edited by precakanoto; 24.05.2014, 12:01.
                        Не е препоръка... !!!
                        "Най-сигурната спирачка на дивия спекулативен бяс е загубата." - A. Kostolany

                        Коментар


                        • Първоначално изпратено от Kerezov Разгледай мнение
                          Реших да се включа във форума, защото намирам за необходимо да отговоря на двама от пишещите във форума на "Химимпорт" - netware5 и Alee. Дали лодката е тръгнала да потъва е много спорен въпрос; анулирането на полет е обичайна практика по цял свят - причини много, технически, метеорологични или чисто икономически. С последното визирам отменения полет за Виена вчера, поради слабо затоварване( същия е отменен на 16.05.). Един отменен полет не означава масово, а що се отнася до визията и как и накъде ще се развива авиокомпанията - ако новите Ербъс-и и Ембраер-и са липса на визия, ако инвестираните в авиокомпанията над 130 млн.евро и изчистването на наследените дългове са липса на визия - то остава единствено да Ви пожелая да летите не с българската авиокомпания , а с Малев.
                          Г-н Керезов, мислех първоначално да не Ви отговарям, но бидейки акционер в холдинга и аз ще напиша какво мисля.
                          Закупуването на Ербъс-и и Ембраер-и опредлено не показва визия и стратегия, особено като отчитам факта, че един самолет е печеливш във въздуха, а не по стоянките на летищата. Другия факт потвърждаващ написаното от мен е изпращането на част от летците да работят в чужбина, по специално Пакистан. Очевадно е, че не може да им се осигури работа в България, а това е благодарение на факта, че не се откриват нови линии, напротив. Каква Ви е стратегията, какъв оператор ще бъдете, нискобюджетен, чартърен, или...
                          Не на последно място е конкуренцията, която тепърва ще Ви натиска здраво. Air Serbia (собственост на Етихад), Turkish Airlines и Пегасус не спят, откриват нови линии и изземват малко по малко пазара. Само въпрос на време е Луфтханза и Eр Берлин да се окопитят след трудностите, които ги сполетяха. Трудно ще се борите с всички тях и с ресурса на държавите стоящи зад тях.
                          И за де не кажат форумците, че съм настроен негативно смятам, че дейността Ви (Фрапорт) се развива добре, закупуването на 10% от Swissport е също добро решение което ще позволи да се развивате в областта на наземното обслужване, а това че поехте и започнахте сами да извършвате дейностите по светотехническото осигуряване е повече от похвално. Има и други дейности, към които можете да се насочите в областта на авиацията, въпросът е дали имате желание да го направите.
                          И аз като колегата пътувам с България Ер поне по 10 пъти на година, а факта че Ви критикувам означава само едно, че искам инвестицията ни в холдинга да има възвращаемост.
                          “Preparation. Discipline. Patience. Decisiveness”

                          Коментар


                          • Първоначално изпратено от Kerezov Разгледай мнение
                            Реших да се включа във форума, защото намирам за необходимо да отговоря на двама от пишещите във форума на "Химимпорт" - netware5 и Alee. Дали лодката е тръгнала да потъва е много спорен въпрос; анулирането на полет е обичайна практика по цял свят - причини много, технически, метеорологични или чисто икономически. С последното визирам отменения полет за Виена вчера, поради слабо затоварване( същия е отменен на 16.05.). Един отменен полет не означава масово, а що се отнася до визията и как и накъде ще се развива авиокомпанията - ако новите Ербъс-и и Ембраер-и са липса на визия, ако инвестираните в авиокомпанията над 130 млн.евро и изчистването на наследените дългове са липса на визия - то остава единствено да Ви пожелая да летите не с българската авиокомпания , а с Малев.
                            Първо искам да благодаря на г-н Керезов за включването - не са много представителите на публични компании, които отговарят с имената си в този форум. Що се отнася до отмяната на полети, струва ми се, че или не сте разбрали за какво говоря, или нямате точната информация, или съзнателно заблуждавате. Прочетете пак какво съм написал.

                            Първоначално изпратено от netware5 Разгледай мнение
                            Една от лодките на Флагмана май е тръгнала да потъва. Днес ми опънаха нервите от България Еър - масово анулират полети. Не става въпрос за проблеми от технически или метеорологичен характер, а ей така изведнъж им хрумва, че примерно в сряда няма да летят вече. Когато една авиокомпания започне изведнъж масово анулиране на полети от разписанието при вече продадени билети, нещата не са добри. Мъчно ми е, щото съм фен и на авиокомпанията и на Хима. Имам акции.
                            Както виждате, никъде не визирам конкретен полет. Нещо повече - даже не знаех, че е имало отменен полет онзи ден. Става въпрос за нещо съвсем друго - внезапна промяна в разписанието, с която се анулират ВСИЧКИ полети до Виена в сряда за в бъдеще, включително тези, за които има продадени билети. Подобна промяна не се прави заради технически или метеорологични проблеми и няма нищо общо с анулирането на единични полети поради незапълненост на конкретния полет. Повече от 20 години правя до 30 полета годишно и сигурно съм навъртял мили колкото за десетина екватора. Член съм на Frequent Flyer програмите на Bulgaria Air, Star Alliance, Sky Team и British Airways.Tака че много добре знам как и по какви причини се анулират полети. Та онзи ден получих e-mail, че полетът на 16 ЮЛИ, за който имам издаден билет, е анулиран и ми се предлага да летя на следващия ден. Поканиха ме да се обадя в авиокомпанията за да се разберем. Когато се обадих, ме уведомиха, че просто полети в сряда до Виена вече няма да има и че това е решение на ръководството на компанията. Както виждате това няма нищо общо с метеорологията, техническите проблеми и незапълнеността на конкретен полет. Тъй като промените в разписанията по принцип се правят два пъти годишно и ако даден полет отпадне от разписанието това се знае месеци предварително, т.е. за него не се продават билети, си направих много неприятен извод. А именно, че Bulgaria Air има сериозни икономически затруднения за да бъде принудена да отмени полети с вече продадени билети почти два месеца преди полета (т.е. все още има време полетът да се запълни). Друга възможна причина е пълен хаос в управлението и лоша преценка за натовареността на линията, щом е решено да се анулират полети извън нормалната смяна на разписанията два пъти годишно. Съмненията ми за икономическата стабилност на компанията стават още по-големи като се вземе предвид факта, че конкуренцията по тази дестинация намаля откакто Air Berlin си премести хъба от Виена в Берлин и престана да лети от София до Виена. Сега сте само две компании по линията до Виена, а както знаем като няма трети - конкуренция на практика няма. Това се потвърждава и от повишаването на цените след като Air Berlin се махна.

                            Та това имах предвид под "масово анулиране на полети". Точно този тип анулиране не може да се нарече "обичайна практика". Ще се радвам да чуя коментара Ви по тези въпроси. И моля, без обяснения за метеорология и технически проблеми.

                            И г-н Керезов, мисля че не е подходящо да съветвате дългогодишен член на програмата Fly More (един от първите, между другото) и акционер в Химимпорт да лети с Малев.

                            Първоначално изпратено от Батя Разгледай мнение
                            Благодарим за разяснението г-н Керезов!

                            Ще ми е интересно да чуя обяснението по въпроса на netware5... смятах го за един от сериозните форумци...
                            Както виждаш, когато пиша не си изсмуквам мислите от пръстите. Можеш да продължаваш да ме смяташ за сериозен форумец
                            Last edited by netware5; 24.05.2014, 02:08.
                            He was born poor, died rich, and never hurt anyone along the way.

                            Коментар


                            • Благодарим г-н Керезов, но изпуснахете в бъдещето развитие, новостите при ГАЗ. Днес двамата изпълнителни директори по БТВ, разясниха, че компанията не добива шистов, а конвенционален газ и ще е един истински лидер на пзара, докато се опитват зелените да пречат на БГ икономика.....Дал късмет да направите БГ енергийно независима....

                              Коментар


                              • И аз благодаря на г-н Керезов за навременното включване .

                                Използвам случая да попитам и помоля има ли актуализирана концепция за развитие

                                на публичните дружества от състава на холдинга и ако има то моля да я публикувате.

                                Ако няма , препоръката ми от миналия път остава !

                                Коментар

                                Working...
                                X