IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec
Контролен панел | Съобщения | Потребители | Търси
  • If this is your first visit, be sure to check out the FAQ by clicking the link above. You may have to register before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages, select the forum that you want to visit from the selection below.

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Спиди АД (SPDY / 0SP)

Collapse
X
  • Филтър
  • Време
  • Покажи
Clear All
new posts

  • Първоначално изпратено от oslo
    Еми защото не разчиташ отчета правилно

    Тук сделката 2020 ще е на EV/EBITDA 8
    без да смятам EV/EBITDA сега е 10 млн. лв. за полугодието при ръст с 47% на годишна база

    Аз очаквам за цялата година EBITDA 25 млн. лв., което по 8 прави 200 млн. лв., а текущата капитализация е 177 млн. лв.
    ....
    Поздрави
    Хубаво е да посмяташ, вярно е че отчетите валят в края на месеца и в бързите сметки може да се понаправи грешка, но мисля, че ако повториш полугодието като резултат още веднъж ще получиш доста по-"скромните" около 21 милиона ебитда, и ако не смяташ наум ще забележиш, че ев/ебитда е към 15% над 10 и 40% над 8
    Не е препоръка... !!!
    "Най-сигурната спирачка на дивия спекулативен бяс е загубата." - A. Kostolany

    Коментар


    • http://x3news.com/download/?id=290900
      4861 хил печалба, засега съм пас
      destroy racism, be like a panda – he’s black, he’s white, he’s asian and he’s chubby

      Коментар


      • Абе хубаво помпате тук, ама и консолидирания излезе
        Не-заслужил инвеститор

        Коментар


        • По повод на последните няколко публикации - четете документите в раздел За Инвеститори - има и декларации, отчети и най-вече структура на компанията. Прави обаче впечатление, че единствените спестени пари и намаляване на разходи са от горива, материали и заплати - ок. 17%. А за "Рапидо" - май са си просто патерица. Иначе по въпросът за доверието декларации колкото щеш: http://m.profit.bg/news.php?id=138408 . Данаил Данаилов е оперативен директор на Рено-Нисан - София. В състава на СПИДИ-Груп е Омникар Ауто и притежава правата на оторизиран дилър и сервиз на марките Renault&Dacia за градовете Пловдив, Бургас и София.Оперират и с горива и масла. А Неделчо Бонев е бивш служител на Минстрой Холдинг АД (http://www.odit.info/?s=6&i=63853&f=19 ), които пък имат навика да изчакват и прилапват фалирали предприятия (напр. "Ремотекс") често съвместно с ПИБ (откъдето е дошъл и Красимир Тахчиев). Интересна е от чисто любопитство следната транзакция към тяхна 39-годишна (?!) служителка: "...Заемът от 1 942 930 евро се отпуска на бившата дъщерна компания на "Спиди" – "Пит Бокс", която беше продадена през март 2014 г. срещу 1 млн. лв. на 39-годишната Светослава Здравкова Дичева, показва справка в Търговския регистър. Кредитът трябва да бъде върнат в срок от 15 години. Съфинансирането, осигурено от банката за проекта, е за 1 298 700 евро..." (http://www.mediapool.bg/kurierskata-...ews236762.html). Не се вижда нищо незаконно, разбира се, и не е препоръка за покупко-продажба и докато се изплаща дивидент всичко си е наред. Няма притеснения за източване, фирмата се помпа, има резерви...само на финалната права кой какво ще има да взема ще е интересно. А технически погледнато при 0 печалба и без собственост за последния период си остава иначе перспективна при новите собственици или как ?! И с тези SPS-и малко е днес го има, утре - не, все още са странна хрумка, предвид техните променящи се локации и ниво на обслужване.
          Last edited by eqinvf; 29.07.2015, 17:05.

          Коментар


          • Първоначално изпратено от oslo Разгледай мнение
            1. Доставчик на автомобили, някакъв дилър-вносител на баничарки

            2. Питай Сирма

            3. Да сещам се за други, и други малки куриери ползват мрежата на Спиди, провери

            "Защото, за да кажеш, че не е човекът "Х", трябва да знаеш кой е реално."

            4. Реално е човекът Радослав Крумов, регистрирали са офшорка за парлама, за да изглеждат силни, защото "2011 г. в България беше страшно".

            5. Да се мисли, че Мектупчиян е направил Рапидо още 2008 г., за да точи Спиди през 2015 г. е шизофренично. Никой не е толко луд, още повече утвърден бизнесмен като Мектупчиян. Всеки който го познава го уважава

            "Не мисля, че инвестицията ти в Спиди е грешна. Тезата ми е, че трябва да си много внимателен като наближи момента на изкупуване."

            Благодаря, ще бъда осторожен, защото наистина мисля да държа до 2020 г.

            Поздрави

            Не е препоръка имам ЦК
            Промени/изтрий съобщение
            Пиша отново, за да разбера отговора на подчертаният въпрос
            С кого дискутирам в момента - с Мариян Йорданов или с Осло?

            1. Има ли нещо общо Спиди с този доставчик и дали те самите не пазаруват оттам?
            2. Това е решение на клиента, а не на доставчика.
            3. Проверил съм - няма практика, при която Еконт, Ин Тайм и т.н. да взимат пратки на Спиди от София!
            4. ОК, твое право е да вярваш в подобни обяснения.
            5. Преди всичко се връщаме на подчертания въпрос . Освен всичко, нищо от изказаното не съм твърдял - нито че Мектупчян е направил Рапидо 2008 г., нито че го източва през 2015, още по-малко, че е луд.
            Пътека се прави камък по камък!

            Коментар


            • Първоначално изпратено от 15% Разгледай мнение
              Тези директори в Рапидо бяха ли така любезни да кажат кой/ кои са собственици на Рапидо? Защото, за да кажеш, че не е човекът "Х", трябва да знаеш кой е реално.

              1. Кажи кой е този доставчик. Не съм убеден, но ако е истина, нормално ли е да купуваш автомобили от куриерска фирма, още повече конкурентна?
              2. Еми защо Сирма не си продаде продукта и на ДХЛ, и на Еконт, и на .....
              3. Ползват една мрежа . Сещаш ли се за други куриерски фирми, ползващи една мрежа?
              4. Много куриери правят така, но мен ме учудва последователността на събитията при тях.

              Това е последния ми пост по темата, но държа да кажа:
              Не мисля, че инвестицията ти в Спиди е грешна. Тезата ми е, че трябва да си много внимателен като наближи момента на изкупуване.

              Успех!
              1. Доставчик на автомобили, някакъв дилър-вносител на баничарки

              2. Питай Сирма

              3. Да сещам се за други, и други малки куриери ползват мрежата на Спиди, провери

              "Защото, за да кажеш, че не е човекът "Х", трябва да знаеш кой е реално."

              Реално е човекът Радослав Крумов, регистрирали са офшорка за парлама, за да изглеждат силни, защото "2011 г. в България беше страшно".

              Да се мисли, че Мектупчиян е направил Рапидо още 2008 г., за да точи Спиди през 2015 г. е шизофренично. Никой не е толко луд, още повече утвърден бизнесмен като Мектупчиян. Всеки който го познава го уважава

              "Не мисля, че инвестицията ти в Спиди е грешна. Тезата ми е, че трябва да си много внимателен като наближи момента на изкупуване."

              Благодаря, ще бъда осторожен, защото наистина мисля да държа до 2020 г.

              Поздрави

              Не е препоръка имам ЦК
              Промени/изтрий съобщение

              Коментар


              • Първоначално изпратено от oslo Разгледай мнение
                Ще ти отговоря по точки. Проучвал съм лично нещата, говорил съм с няколко директори в Рапидо например и няма нищо общо като собственост.

                1. Автопарка и на двете е Рено от един доставчик просто. В Рапидо предпочитат Ситроен, но преди 4 г. са стъпили на Рено и давай напред
                2. Нормално, Сирма направила за единия, продала и на втория
                3. Да случва се, ползват една мрежа
                4. Защото всички копират успешния модел на Спиди
                Тези директори в Рапидо бяха ли така любезни да кажат кой/ кои са собственици на Рапидо? Защото, за да кажеш, че не е човекът "Х", трябва да знаеш кой е реално.

                1. Кажи кой е този доставчик. Не съм убеден, но ако е истина, нормално ли е да купуваш автомобили от куриерска фирма, още повече конкурентна?
                2. Еми защо Сирма не си продаде продукта и на ДХЛ, и на Еконт, и на .....
                3. Ползват една мрежа . Сещаш ли се за други куриерски фирми, ползващи една мрежа?
                4. Много куриери правят така, но мен ме учудва последователността на събитията при тях.

                Това е последния ми пост по темата, но държа да кажа:
                Не мисля, че инвестицията ти в Спиди е грешна. Тезата ми е, че трябва да си много внимателен като наближи момента на изкупуване.

                Успех!
                Пътека се прави камък по камък!

                Коментар


                • Първоначално изпратено от 15% Разгледай мнение
                  1. Целият автопарк на Рапидо е закупен от Спиди, които меко казано не са силни в продажбите на автомобили.
                  2. Доколкото знам системите им за товарителници, проследяване на пратки и въобще са еднакви и са създадени /не съм 100% сигурен/ от една фирма - Сирма, онази компания с предстоящо ИПО на БФБ.
                  3. Случва се куриери на едната компания да взимат пратки на другата.
                  4. Преди година да кажем в Спиди започнаха да правят външни фирми на куриерите, а не да са служители към компанията на договор. Тази стратегия вече се прилага и за Рапидо. И т.н. и т.н.
                  Ще ти отговоря по точки. Проучвал съм лично нещата, говорил съм с няколко директори в Рапидо например и няма нищо общо като собственост.

                  1. Автопарка и на двете е Рено от един доставчик просто. В Рапидо предпочитат Ситроен, но преди 4 г. са стъпили на Рено и давай напред

                  2. Нормално, Сирма направила за единия, продала и на втория

                  3. Да случва се, ползват една мрежа

                  4. Защото всички копират успешния модел на Спиди

                  5. Да допълня. Рапидо расте защото основния му клиент е Техномаркет, което както всички знаем е голям доставчик на пратки. Офшорката на Рапидо е на управителя, Рапидо са искали да работят с Еконт, защото преди 4 г. са имали по-голяма мрежа от Спиди, но Еконт се е отказал в последния момент и Рапидо се е принудил да работи със Спиди. Сега Рапидо работи и с други по-малки (ползва им мрежата), за да намали зависимостта от Спиди.

                  С две думи, за мен няма съмнения че Рапидо и Спиди са с различни собственици. Проучвал съм нещата лично и за себе си съм спокоен.

                  Проучете си и вие и както казва Биг Беър, няма логика Мектупчиян да краде 1 лв. от Спиди, защото така ще вземе 8 лв. по-малко от французите. Освен това Мектупчиян мисля мисли да остане с дял в Спиди и след 2020 г., но като миноритар.

                  И освен това Спиди е разпределяло дивидент и преди да стане публично и в Спиди Груп акционери освен Мектупчиян са още 2-ма. Тоест не е точено и преди да стане публично, а е плащало дивидент

                  Въобще аз притеснения за себе си нямам

                  Вие си решавайте сами.

                  Не е препоръка за покупка на ЦК. Имам акции

                  Коментар


                  • Първоначално изпратено от fortiss Разгледай мнение
                    Съмнява ме да е точно така. Въобще ме съмнява да е така.
                    дайте мнения
                    Здрасти Форти,
                    За мен лично е сигурно, че Рапидо е на Мектупчян. Ще спомена само някои от фактите, за да не се почне сега от къде знаеш това или онова и да злепоставя случайни лица. Ти прецени дали те са плод на случайност:

                    1. Целият автопарк на Рапидо е закупен от Спиди, които меко казано не са силни в продажбите на автомобили.
                    2. Доколкото знам системите им за товарителници, проследяване на пратки и въобще са еднакви и са създадени /не съм 100% сигурен/ от една фирма - Сирма, онази компания с предстоящо ИПО на БФБ.
                    3. Случва се куриери на едната компания да взимат пратки на другата.
                    4. Преди година да кажем в Спиди започнаха да правят външни фирми на куриерите, а не да са служители към компанията на договор. Тази стратегия вече се прилага и за Рапидо. И т.н. и т.н.

                    Факт е обаче също, че Рапидо не са агресивни и НЕ работят за отклонение на клиенти от Спиди към тях /на този етап/. Както каза по темата Биг Беър /човек, в чиито думи винаги се вслушвам/ всеки отклонен лев е загуба на 8. Защо го прави така Мектупчян мога само да гадая, но като наложа "моите" си факти, стигам до извода, че до 2020 Спиди ще проправя пътеки с добри резултати, а след това Мектупчян ще има доста пари И вече зряла фирма - "Рапидо" с отъпкани пътеки и готова база данни за безброй клиенти и условия по договори на Спиди.

                    Не е препоръка за покупко-продажба на акции!
                    Пътека се прави камък по камък!

                    Коментар


                    • Първоначално изпратено от Blackhat Разгледай мнение
                      Оо тука гузни ,негонени се обясняват

                      Дообре сега хейтърите ще отвърнат на удара

                      Цялата схема е хабсолютно ясна ...

                      Чрез фиктивни подизпълнители се опитват да надуят финансовия резултат на Спидито...
                      Фиктивните свързани подизпълнители са един вид черни дупки и трупат загуби докато очета на Спедито остава лъскав и напудрен, но вземания от към подизпълнители постепенно ще се увеличават а кеша намалява.
                      Целта е ясна хитрия арменец да го пробута на наивните французи на нереално висока цена.

                      Така посяхме ли семената за съмнението ?
                      Ще напиша нещо, но не искам да го приемаш за заяждане, а по-скоро друг поглед.
                      Ако от сега се трупа загуба някъде - примерно в подизпълнители, то не е ли малко рано това да се прави. До 2020г има много време. За да може резултатите до 2020г да са добри много загуба трябва да се натрупа в тези фирми. Тези загуби ще да достатъчно големи, за да обезмислят продажба - както е заложено.
                      Съмнява ме да е точно така. Въобще ме съмнява да е така.
                      дайте мнения

                      Коментар


                      • Има ли гласуван дивидент и колко е той?

                        Коментар


                        • Оо тука гузни ,негонени се обясняват

                          Дообре сега хейтърите ще отвърнат на удара

                          Цялата схема е хабсолютно ясна ...

                          Чрез фиктивни подизпълнители се опитват да надуят финансовия резултат на Спидито...
                          Фиктивните свързани подизпълнители са един вид черни дупки и трупат загуби докато очета на Спедито остава лъскав и напудрен, но вземания от към подизпълнители постепенно ще се увеличават а кеша намалява.
                          Целта е ясна хитрия арменец да го пробута на наивните французи на нереално висока цена.

                          Така посяхме ли семената за съмнението ?

                          Коментар


                          • Първоначално изпратено от oslo Разгледай мнение
                            Както Спиди и Рапидо

                            Макс ще ползва мрежата на Мтел и вече има национално покрититие
                            http://www.investor.bg/telekomunikac...ititie-199506/

                            Разбира се хейтърите ще кажат, че Макс и Мтел са с един собственик......

                            Алилуя
                            Ако служители на Мтел казват че са с общ собственик може и да почна да вярвам на това иначе не го бях чувал това за Макс и Мтел.

                            Коментар


                            • Както Спиди и Рапидо

                              Макс ще ползва мрежата на Мтел и вече има национално покрититие
                              http://www.investor.bg/telekomunikac...ititie-199506/

                              Разбира се хейтърите ще кажат, че Макс и Мтел са с един собственик......

                              Алилуя

                              Коментар


                              • днес доста движение...
                                мненията ми не са препоръка за покупко-продажба!

                                Коментар

                                Working...
                                X