АПС-тата на Еконт са вече близо 10бр като започнаха да ги поставят преди повече от година. Принципа е същия а замисъла им в самото начало е бил да копират точно модела на DPD изпреварвайки навлизането им в БГ.
т.е Еконт знаеха за плановете на Спиди много преди да ги реализират.
Разликата в услугата е, че АПС-тата на Еконт се държат от франчайзери (под наем или закупуване), което в повечето случаи е супер нерентабилно за тях и интереса не е голям. Другата разлика е, че станциите на Еконт имат 24 часов достъп, докато модела на Спиди първоначално ще е ограничен до големите търговски центрове в рамките на работното им веме.
АПС-тата на Спиди най-вероятно ще се поддържат от тях самите а няма да се дават на франчайзери.
Впечатление ми прави, че Спиди доста плахо налагат услугите си на малки клиенти и продължават фокуса към бизнеса. Това ме изненадва тъй като положиха някакви усилия да разгърнат мрежата си от офиси, които в по-голямата си част бездействат или носят минимални приходи. Еконт изградиха много успешен и печеливш модел наблягайки точно на малките клиенти и компанията си докарва по-добра печалба без да инвестира. Растежа при Спиди последната година е просто резултат от растежа на пазара на куриерски и пощенски услуги в България. Същия растеж се отнася и за най-големия им конкурент, от който Спиди не са успели да отхапят пазарен дял.
т.е Еконт знаеха за плановете на Спиди много преди да ги реализират.
Разликата в услугата е, че АПС-тата на Еконт се държат от франчайзери (под наем или закупуване), което в повечето случаи е супер нерентабилно за тях и интереса не е голям. Другата разлика е, че станциите на Еконт имат 24 часов достъп, докато модела на Спиди първоначално ще е ограничен до големите търговски центрове в рамките на работното им веме.
АПС-тата на Спиди най-вероятно ще се поддържат от тях самите а няма да се дават на франчайзери.
Впечатление ми прави, че Спиди доста плахо налагат услугите си на малки клиенти и продължават фокуса към бизнеса. Това ме изненадва тъй като положиха някакви усилия да разгърнат мрежата си от офиси, които в по-голямата си част бездействат или носят минимални приходи. Еконт изградиха много успешен и печеливш модел наблягайки точно на малките клиенти и компанията си докарва по-добра печалба без да инвестира. Растежа при Спиди последната година е просто резултат от растежа на пазара на куриерски и пощенски услуги в България. Същия растеж се отнася и за най-големия им конкурент, от който Спиди не са успели да отхапят пазарен дял.
Коментар